e-αιμοδότες: Η εφαρμογή που καταγράφει τις έκτακτες ανάγκες αιμοδοσίας

e-αιμοδότες: Η εφαρμογή που καταγράφει τις έκτακτες ανάγκες αιμοδοσίας

Λέανδρος Κουρτίδης, 18 ετών, Άγγελος-Μιχαήλ Χουβαρδάς, 19 ετών

Την εφαρµογή e-Αιµοδότες, η οποία ξεκίνησε ως project στα µαθητικά έδρανα της ακριτικής Θράκης και µετεξελίχθηκε σε ΜΚΟ, δηµιούργησαν ο Λέανδρος Κουρτίδης και ο Άγγελος Μιχαήλ Χουβαρδάς.

Η εφαρµογή, η οποία δηµιουργήθηκε εν µέσω της πανδηµίας COVID-19, έχει τη δυνατότητα να καταγράφει τις έκτακτες ανάγκες αιµοδοσίας, όπως και τις προγραµµατισµένες εξορµήσεις που διοργανώνει η Νοσοκοµειακή Υπηρεσία Αιµοδοσίας Κοµοτηνής. Αποσκοπεί επίσης στην άµεση ενηµέρωση των δηµοτών, αλλά και στην ευαισθητοποίησή τους για την αξία της εθελοντικής αιµοδοσίας, της αιµοπεταλιοαφαίρεσης και της δωρεάς µυελού των οστών.

Με αυτόν τον τρόπο η εφαρµογή συµβάλλει στην οργάνωση των αιµοληψιών, στην κάλυψη των τρεχουσών αναγκών αιµοδοσίας και στην καλύτερη διαχείριση των αποθεµάτων αίµατος από την Υπηρεσία Αιµοδοσίας του νοσοκοµείου. 

To e-Αιµοδότες έχει βραβευτεί 8 φορές πανελλαδικά και ευρωπαϊκά, µε πιο πρόσφατη διάκριση τον Σεπτέµβριο του 2022, επαναφέροντας την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις του Ευρωπαϊκού Διαγωνισµού Νέων Επιστηµόνων έπειτα από 26 χρόνια, όπου το e-Αιµοδότες κατέκτησε την 3η θέση στον 33ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισµό Νέων Επιστηµόνων 2022 (#EUCYS2022), που πραγµατοποιήθηκε στο Λάιντεν (Leiden) της Ολλανδίας.

Επιπρόσθετα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει θέσει υπό την αιγίδα του το σύστηµα πληροφόρησης και άµεσης ειδοποίησης αναγκών αιµοδοσίας "e-Αιµοδότες". 

Μέχρι και σήµερα η εφαρµογή χρησιµοποιείται από 22 Νοσοκοµειακές Υπηρεσίες Αιµοδοσίας και φορείς σε όλη την Ελλάδα, από το Διδυµότειχο µέχρι την Κάρπαθο. Συνολικά από την πρώτη µέρα λειτουργίας της εφαρµογής έχουν αναρτηθεί 1.429 προγραµµατισµένες εξορµήσεις αιµοδοσίας, ενώ το πληροφοριακό σύστηµα ενηµέρωσε σε πραγµατικό χρόνο µέσω των push notification τούς πολίτες για 473 έκτακτες ανάγκες αίµατος. Για παράδειγµα, κατά τη διάρκεια του δυστυχήµατος στα Τέµπη η πλατφόρµα, µέσω του aimodosies.gr, έπαιξε έναν καθοριστικό ρόλο στην ενηµέρωση του κοινού µε πληροφορίες για τις 99 υπηρεσίες αιµοδοσίας που λειτουργούσαν µε το κανονικό τους ωράριο, καθώς και για τις υπηρεσίες αιµοδοσίας που λειτουργούσαν πέραν του κανονικού τους ωραρίου εκείνες τις δύσκολες στιγµές.

Η πλατφόρµα e-Αιµοδότες, εκτός από την αύξηση του αριθµού των αιµοδοτών, συνέβαλε επίσης στη συνολική υγεία και ευηµερία της τοπικής κοινωνίας, προωθώντας τις αξίες της συµπόνιας και της ανιδιοτέλειας. Ενθαρρύνοντας τους νέους να συµµετάσχουν στην αιµοδοσία, δηµιούργησαν µια κουλτούρα προσφοράς και υποστήριξης, η οποία έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινότητα στο σύνολό της.

Η εφαρµογή, στα 2,5 χρόνια λειτουργίας της, έχει 672.846 επισκέψεις και 19.582 µοναδικούς επισκέπτες.

Mεθοδολογία:  Από τις πάνω από 100 υποψηφιότητες που συγκέντρωσε το "Forbes" –είτε μέσω αιτήσεων των ίδιων των ενδιαφερομένων είτε μέσω προτάσεων από ιδρύματα και αρμόδιους φορείς–, η συντακτική ομάδα έκανε μια πρώτη διαλογή και κατέληξε σε 55. Η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους κ.κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο (Διευθύνοντα Σύμβουλο της Bespoke SGA Holdings), Μιχάλη Μπλέτσα (Διευθυντή Πληροφορικής στο Media Lab του MIT), Απόστολο Ταμβακάκη (Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο EOS Capital Partners) και Θεοχάρη Φιλιππόπουλο (Πρόεδρο του Capital.gr, Πρόεδρο των Αττικών Εκδόσεων), αξιολόγησε τις υποψηφιότητες με βαθμολογίες από το 1 (χαμηλότερο) έως το 4 (υψηλότερο), βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η οριστική κατάταξη.  Η σειρά δημοσίευσης έχει οριστεί σύμφωνα με τη βαθμολογία των μελών (από την υψηλότερη στη χαμηλότερη) και εν συνεχεία, αλφαβητικά.  Προϋποθέσεις συμμετοχής στη λίστα "Forbes 30 under 30 Greece 2024" πληρούσαν όσοι  είναι γεννημένοι από την 1/1/1994 και μετά.

 

 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Ποιες είναι οι δύο Ελληνίδες της ευρωπαϊκής λίστας του Forbes "30 Under 30"

Δύο εξαιρετικές Ελληνίδες κατάφεραν να διακριθούν για τις επιτυχημένες πορείες τους σε δύο διαφορετικούς τομείς.

Άννα Τζήκα: Δραστηριότητα με κοινωνικό πρόσημο

Η δράση της 29χρονης Άννας αφορά δύο κοινωνικά ζητήµατα που βρίσκονται στον πυρήνα του σύγχρονου κόσµου.

Συμεών Λαλαγκός: Ενοικιάσεις σκαφών με τη "σφραγίδα" του Σερ Στέλιου Χατζηιωάννου

Εκτός από τον Σερ Στέλιο, την easyboat υποστηρίζουν ο ιδρυτής της Everypay καθώς και ο ιδιοκτήτης της ευρωπαϊκής άδειας των Domino’s Pizza.

Let’s Park: Η ομάδα που φτιάχνει πάρκα τσέπης

Η πλατφόρμα επιτρέπει τον συν-σχεδιασμό, την εύρεση χρηματοδότησης και την υλοποίηση των πάρκων τσέπης.

Blink app: Η εφαρμογή budgeting λευκής ετικέτας για τους νέους

Το Blink προσφέρεται ως μια υπηρεσία B2B2C, αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη και την παιχνιδοποίηση για να παρέχει προσωποποιημένες οικονομικές συμβουλές.

Hobsido: Με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό του real estate

Το πιο γνωστό τεχνολογικό εργαλείο που ανέπτυξε η εταιρεία είναι το ektimiseto.gr, πλατφόρμα που βοηθά τον χρήστη να μάθει την αξία του ακινήτου του.

Αλκης Κυριακάκης: Έφερε τον οικογενειακό όμιλο σε ρεκόρ κερδών

Ο όμιλος έχει τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ενώ διαθέτει λεωφορεία, καθώς και δύο επιβατικά σκάφη.

Δημήτρης Βογιατζής: Με ατού τα data analytics και τις τεχνολογικές καινοτομίες

Η Amplifyd ξεχώρισε του ταλέντο του Δημήτρη του προτείνει στον πρώτο χρόνο συνεργασίας τους να γίνει Equity Partner,.

Β. Βαρδινογιάννης: "Πρώτα οι Gamers" με την Couch Heroes

Μετά την άντληση 1 εκατ. ευρώ η Couch Heroes προετοιμάζεται για τον τρίτο γύρο χρηματοδότησης.

VibeAbroad: Η πλατφόρμα που συνδέει τους ταξιδιώτες με τους τοπικούς πολιτισμούς

Η δωρεάν πλατφόρμα στοχεύει να γεφυρώσει το κενό μεταξύ ταξιδιωτών και τοπικών πολιτισμών

Blue Rocket Content Agency: Στόχος να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα content agencies στη χώρα

Παράλληλα με το Business Review Greece, ο Χάρης Αθανασίου, ο Βασίλης Ανδριανόπουλος, ο Αλέξανδρος Απέργης και ο Δημήτρης Βλάμης τρέχουν την BlueRocket, ένα digital content agency.

Κ. Τσακογιάννης: Ολοκληρωμένες λύσεις για την ηλεκτροκίνηση με την Armet Mobility

Μέσα σε λίγα χρόνια, η Armet Mobility αύξησε τον τζίρο της από 100.000 ευρώ (το 2020) σε σχεδόν 2 εκατ. ευρώ (το 2022).