Το Aivio της JBM βάζει τέλος στη σπατάλη νερού

Το Aivio της JBM βάζει τέλος στη σπατάλη νερού

Νικηφόρος Κατάκης (25 ετών), Δημήτρης Ξενίας (25 ετών), Βασίλης Ξηρός (25 ετών), Μιχαήλ Φιλίππου (25 ετών)

Τέσσερις οραματιστές απόφοιτοι της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, ο Νικηφόρος, ο Δημήτρης, ο Βασίλης και ο Μιχαήλ, ίδρυσαν την JBM, κινητήριος μοχλός της οποίας είναι η επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση, τα Big Data και οι IoT αρχιτεκτονικές, ενώ στόχος της είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών.

Η JBM ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2019, όταν τα μέλη της έλαβαν μέρος σε φοιτητικό διαγωνισμό καινοτομίας (hackathon, της Eestec στην Αθήνα), όπου κέρδισαν την πρώτη θέση. Στη συνέχεια έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό καινοτομίας Digital Sky Challenge. Η JBM, χτίζοντας ένα εργαλείο για την ανάλυση της ασφάλειας των πτήσεων στον εναέριο χώρο, κατάφερε να κερδίσει το πρώτο βραβείο και επιπλέον δύο διακρίσεις. Ακολούθησαν κι άλλες διακρίσεις και τον Απρίλιο του 2022, στο Sustainability hackathon, η JBM, η οποία πλέον αναπτύσσει το Aivio, κέρδισε στον διαγωνισμό, καταφέρνοντας έτσι να διεκδικήσει μια θέση στον επιταχυντή νεοφυών εταιρειών.

Πλέον, η JBM έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του Aivio, ένα ψηφιακό εργαλείο με το οποίο η κάθε επιχείρηση και ο κάθε ενδιαφερόμενος οργανισμός μπορούν να μάθουν οτιδήποτε αφορά την κατανάλωση νερού τους μέσω ποικίλων αναλυτικών στοιχείων. Αποτελεί ένα SaaS με θεμελιώδη στόχο τη βιωσιμότερη κατανάλωση νερού, την ανάδειξη της σημασίας και της σπανιότητας που έχει, ως πλέον πολύτιμο αγαθό και τη συμβολή στο έργο του ΟΗΕ για μια βιώσιμη ανάπτυξη σύμφωνα με την Ατζέντα 2030. Έτσι, το Aivio αποτελεί μια λύση στο πρόβλημα της άσκοπης κατανάλωσης νερού, της ελλιπούς πληροφορίας για τις καταναλώσεις μέσα σε μια πόλη αλλά και της συχνής εμφάνισης διαρροών στο δίκτυο. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, εγκαθίστανται αισθητήρες κατανάλωσης νερού σε σπίτια, βιομηχανίες και εταιρείες. Ως εκ τούτου, κάθε ενδιαφερόμενος διαθέτει αναλυτικά στοιχεία και ειδική γνώση για την κατανάλωσή του. Παράλληλα, δημιουργείται ένα κεντρικό σύστημα γνώσης αθροιστικών αναλύσεων που παρέχεται σε επιχειρήσεις, Δήμους και παρόχους νερού. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά επεξεργάζονται με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και πιο συγκεκριμένα από αλγορίθμους μηχανικής μάθησης, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να δει πόσο βιώσιμη είναι η κατανάλωσή του σε σύγκριση με τους ομοίους του στο δίκτυο, αλλά και να επιβραβευτεί ή μη για την κατανάλωση αυτή. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις, οι Δήμοι και οι πάροχοι νερού διαθέτουν μία ολοκληρωμένη εικόνα της κατανάλωσης του δικτύου και μέσω των κατάλληλων αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης το σύστημα μπορεί και τους υποδεικνύει πιθανές βλάβες προς διόρθωση. Συνεπώς, δημιουργείται ένα δίκτυο που επιβραβεύει τους βιώσιμους παίκτες και προτείνει στους υπόλοιπους, τρόπους για να γίνουν βιωσιμότεροι, ενώ παράλληλα η πολιτεία αποκτά μια ολοκληρωμένη εικόνα και δημιουργείται μια νέα βάση γνώσης για την κατανάλωση του νερού.

Η JBM έχει αναπτύξει την πρώτη έκδοση του Aivio, η οποία είναι και διαθέσιμη.

Στην φωτογραφία από αριστερά προς τα δεξιά: Μιχαήλ Φιλίππου, Δημήτρης Ξενίας, Νικηφόρος Κατάκης και Βασίλης Ξηρός.

Mεθοδολογία:  Από τις πάνω από 100 υποψηφιότητες που συγκέντρωσε το "Forbes" –είτε μέσω αιτήσεων των ίδιων των ενδιαφερομένων είτε μέσω προτάσεων από ιδρύματα και αρμόδιους φορείς–, η συντακτική ομάδα έκανε μια πρώτη διαλογή και κατέληξε σε 50. Η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους κ.κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο (διευθύνοντα σύμβουλο της Bespoke SGA Holdings), Νίκο Καραμούζη (πρόεδρο του SMERemediumCap και της Grant Thornton Ελλάδος), Μιχάλη Μπλέτσα (διευθυντή Πληροφορικής στο Media Lab του MIT), Θεοχάρη Φιλιππόπουλο (πρόεδρο του Capital.gr, πρόεδρο των Αττικών Εκδόσεων), αξιολόγησε τις 50 υποψηφιότητες με βαθμολογίες από το 1 (χαμηλότερο) έως το 4 (υψηλότερο), βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η οριστική κατάταξη.  Η σειρά δημοσίευσης έχει οριστεί σύμφωνα με τη βαθμολογία των μελών (από την υψηλότερη στη χαμηλότερη) και εν συνεχεία, αλφαβητικά.  Προϋποθέσεις συμμετοχής στη λίστα "Forbes 30 under 30 Greece 2023" πληρούσαν όσοι είναι γεννημένοι από την 1/1/1993 και μετά.

Διαβάστε ακόμη: 

* Κυριάκος Γεωργίου: Το μαθηματικό μυαλό της Finloup

* Νίκος Θεοδωρόπουλος: Μεταξύ πολιτικής και επιχειρείν 

* Promilist: Ανοίγει νέους δρόμους... στη ναυτιλία, με σύμμαχο την τεχνητή νοημοσύνη

* Orderit: Η εφαρμογή που βάζει τέλος στον εφιάλτη της κουζίνας των εστιατορίων

* Η Aidplex αλλάζει τα δεδομένα στη θεραπεία της σκολίωσης

Το luxury brand της 24χρονης Μαρίνας Ραφαήλ που "κατέκτησε" βασίλισσες και celebrities

BrainFirst: Η startup που έβαλε την εικονική πραγματικότητα στα σχολεία

* Knifeprint: Η startup που ανήγαγε την κατασκευή μαχαιριών σε τέχνη για όλους

Microgreens-Magicgreens: Μετατρέπει παλιούς υπολογιστές σε hi-tech μίνι θερμοκήπια μικρολαχανικών

* Digital Bites: H startup που προσθέτει γεύση... στην εικονική πραγματικότητα