Λουκάς Κακάλης (26 ετών), Μιχάλης Τζιώρτζης (28 ετών), Θοδωρής Σοφιανός (28 ετών)
Με όραμα να δώσουν τη δυνατότητα στους χρήστες του Metaverse να γεύονται όποιο τρόφιμο θέλουν, ο Λουκάς, ο Μιχάλης και ο Θοδωρής αναπτύσσουν μια ηλεκτρονική συσκευή η οποία χρησιμοποιεί ηλεκτρικά σήματα και θερμότητα πάνω στη γλώσσα του χρήστη, ξεγελώντας έτσι τους γευστικούς κάλυκές του ώστε να πιστεύει ότι γεύεται ένα πραγματικό τρόφιμο. Έτσι, ίδρυσαν το 2021 την Digital Bites, στόχος της οποίας είναι να βοηθήσει τις εταιρείες τροφίμων να συλλέγουν ταχύτερα και καλύτερα δεδομένα για την αγορά, τους καταναλωτές-στόχους και τα προϊόντα τους. Με τη χρήση τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας και νευροεπιστήμης, η Digital Bites φιλοδοξεί να ενισχύσει τις δυνατότητες των εταιρειών τροφίμων να δημιουργούν και να λανσάρουν νέα προϊόντα ταχύτερα και καλύτερα.
Ο μέσος άνθρωπος λαμβάνει πάνω από 200 μικρo-αποφάσεις που αφορούν τα τρόφιμα που θα καταναλώσει καθημερινά, εκ των οποίων πάνω από το 90% λαμβάνονται χωρίς να το συνειδητοποιεί. Αυτό που ανακάλυψαν ο Λουκάς, ο Μιχάλης και ο Θοδωρής είναι ότι οι κλασικοί τρόποι έρευνας στον χώρο των τροφίμων, όπως επαγγελματικά πάνελ γευσιγνωσίας ή πάνελ καταναλωτών, συλλέγουν τα δεδομένα των χρηστών πολύ επιφανειακά, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ χρονοβόρες και ακριβές μέθοδοι.
Σε αυτό το πλαίσιο, ανέπτυξαν παράλληλα και περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας στα οποία συμμετέχουν οι καταναλωτές-στόχοι. Στα εικονικά περιβάλλοντα προσομοιάζονται, καταγράφονται και αναλύονται οι συνειδητές και οι ασυνείδητες επιλογές των χρηστών, μέσω εξελιγμένων εργαλείων της νευροεπιστήμης, όπως eye-tracking και biometrics. Τα δεδομένα αναλύονται με τεχνητή νοημοσύνη και πωλούνται σε εταιρείες τροφίμων που θέλουν να κάνουν test διαφορετικών concepts, συσκευασίας, χημικής σύστασης κ.λπ. Ταυτόχρονα, με τη συσκευή που αναπτύσσουν, η οποία δίνει τη δυνατότητα αναπαραγωγής της γεύσης αποκλειστικά μέσω ηλεκτρισμού και θερμότητας, στόχος είναι να εξάγουν deep product insights για την ιδανική αναλογία συστατικών και αρωμάτων στα τελικά προϊόντα. Η Digital Bites έχει διακριθεί σε σειρά διαγωνισμών, ενώ κέρδισε και το ενδιαφέρον του επιταχυντή του EIT Digital, λαμβάνοντας χρηματοδότηση έναντι 5% της εταιρείας.
Ο Λουκάς είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός εξειδικευμένος στη δημιουργία κόσμων εικονικής πραγματικότητας, ο Μιχάλης είναι μηχανολόγος μηχανικός εξειδικευμένος στη δημιουργία μοντέλων ανάλυσης του προφίλ γεύσης προϊόντων τροφίμων και ο Θοδωρής είναι επιστήμονας τροφίμων εξειδικευμένος στην οργανοληπτική αξιολόγηση τροφίμων και ερευνητής καινοτομίας της Unismack.
Στην φωτογραφία από αριστερά προς τα δεξιά: Λουκάς Κακάλης, Μιχάλης Τζιώρτζης, Θοδωρής Σοφιανός.
Mεθοδολογία: Από τις πάνω από 100 υποψηφιότητες που συγκέντρωσε το "Forbes" –είτε μέσω αιτήσεων των ίδιων των ενδιαφερομένων είτε μέσω προτάσεων από ιδρύματα και αρμόδιους φορείς–, η συντακτική ομάδα έκανε μια πρώτη διαλογή και κατέληξε σε 50. Η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους κ.κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο (διευθύνοντα σύμβουλο της Bespoke SGA Holdings), Νίκο Καραμούζη (πρόεδρο του SMERemediumCap και της Grant Thornton Ελλάδος), Μιχάλη Μπλέτσα (διευθυντή Πληροφορικής στο Media Lab του MIT), Θεοχάρη Φιλιππόπουλο (πρόεδρο του Capital.gr, πρόεδρο των Αττικών Εκδόσεων), αξιολόγησε τις 50 υποψηφιότητες με βαθμολογίες από το 1 (χαμηλότερο) έως το 4 (υψηλότερο), βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η οριστική κατάταξη. Η σειρά δημοσίευσης έχει οριστεί σύμφωνα με τη βαθμολογία των μελών (από την υψηλότερη στη χαμηλότερη) και εν συνεχεία, αλφαβητικά. Προϋποθέσεις συμμετοχής στη λίστα "Forbes 30 under 30 Greece 2023" πληρούσαν όσοι είναι γεννημένοι από την 1/1/1993 και μετά.
Διαβάστε ακόμη:
* Κυριάκος Γεωργίου: Το μαθηματικό μυαλό της Finloup
* Νίκος Θεοδωρόπουλος: Μεταξύ πολιτικής και επιχειρείν
* Promilist: Ανοίγει νέους δρόμους... στη ναυτιλία, με σύμμαχο την τεχνητή νοημοσύνη
* Orderit: Η εφαρμογή που βάζει τέλος στον εφιάλτη της κουζίνας των εστιατορίων
* Η Aidplex αλλάζει τα δεδομένα στη θεραπεία της σκολίωσης
* Το luxury brand της 24χρονης Μαρίνας Ραφαήλ που "κατέκτησε" βασίλισσες και celebrities
* BrainFirst: Η startup που έβαλε την εικονική πραγματικότητα στα σχολεία
* Microgreens-Magicgreens: Μετατρέπει παλιούς υπολογιστές σε hi-tech μίνι θερμοκήπια μικρολαχανικών