Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Η ΕΛΣΑ – SILGAN είναι η πρώτη βιομηχανία που έφερε τη μεταλλική συσκευασία στην Ελλάδα πριν 100 περίπου χρόνια και παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό και τις προκλήσεις των τελευταίων ετών έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική θέση της στην εγχώρια αγορά. Βασικός στόχος της εταιρείας, όπως αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής, Κώστας Θεοδωρακόπουλος, είναι να παραμείνει η πρώτη επιλογή των πελατών της. 

Ο Γενικός Διευθυντής της ΕΛΣΑ – SILGAN μιλά ακόμη για τις προκλήσεις που ήγειραν αρχικά η παγκόσμια οικονομική ύφεση και η πανδημία και στη συνέχεια ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός, που εκτόξευσαν το κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών, αλλά και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ένας CEO στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Ολόκληρη η συνέντευξη:

- Ποια η πορεία του κλάδου της μεταλλικής συσκευασίας το τελευταίο διάστημα και πώς επηρεάστηκε η κατανάλωση από τις πληθωριστικές πιέσεις;

Η μεταλλική συσκευασία είναι γνωστό ότι αποτελεί έναν δημοφιλή τρόπο συσκευασίας πολλών προϊόντων, χάρη στα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρει. Τα προϊόντα που συσκευάζονται σε λευκοσιδηρά δοχεία παραμένουν φρέσκα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αφού η σκληρότητα και η ανθεκτικότητα του λευκοσιδήρου παρέχουν ιδανική προστασία του περιεχομένου σε προϊόντα που απαιτούν υψηλά επίπεδα προστασίας και ταυτόχρονα η ανθεκτικότητα της συσκευασίας τα προστατεύει από τις σκληρές συνθήκες κατά τη μεταφορά.

Ας μην ξεχνάμε ακόμη πως η μεταλλική συσκευασία είναι φιλική προς το περιβάλλον, 100% ανακυκλώσιμη, συμβάλλοντας ιδανικά στην περιβαλλοντική προστασία και τέλος δίνει τη μοναδική ευκαιρία της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας των συσκευαστών, καθιστώντας το συσκευαζόμενο προϊόν διαχρονικά αναγνωρίσιμο και δημοφιλές στους καταναλωτές. 

Η πορεία του κλάδου στην ελληνική αγορά ήταν σταθερά αυξητική για δεκαετίες. Ωστόσο, την τελευταία 15ετία παρατηρήθηκε μείωση στην κατανάλωση λόγω διαδοχικών, σοβαρών παραγόντων, όπως η παγκόσμια οικονομική ύφεση (2009-2019), η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία, που εκτόξευσε το κόστος ενέργειας και τις τιμές των πρώτων υλών. Επίσης, ο κλάδος εξαρτάται από την πρωτογενή παραγωγή (ελαιόλαδο, ελιές, φρούτα, γάλα), η οποία επηρεάστηκε από κλιματικά φαινόμενα όπως ξηρασίες και έντονες καιρικές ανωμαλίες, εντείνοντας τις πληθωριστικές πιέσεις στην αγορά.

- Ποια είναι η παρουσία της Silgan στην Ελλάδα; Ποια είναι τα μεγέθη των πωλήσεων και ποιοι είναι οι κυριότεροι πελάτες σας;

Ας σημειωθεί πως η ΕΛΣΑ – SILGAN είναι η πρώτη βιομηχανία που έφερε τη μεταλλική συσκευασία στην Ελλάδα πριν 100 περίπου χρόνια. Η Εταιρεία, με 2 εργοστάσια στην Ελλάδα (ένα στον Πειραιά και ένα στη Σκύδρα του Ν. Πέλλας), μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες προσπάθησε και πέτυχε, με επενδύσεις και με εξορθολογισμό των δαπανών της, να διατηρήσει την ηγετική της θέση, παρά την παρουσία ενός πολύ δυναμικού ανταγωνισμού. O κύκλος εργασιών της στην τελευταία 10ετία κυμάνθηκε από 35–50 εκατ. ευρώ.

Στην Ελλάδα οι πελάτες της εξακολουθούν να είναι οι μεγαλύτερες βιομηχανίες τροφίμων όλων των κλάδων, που λειτουργούν σε εθνικό επίπεδο, με εξαγωγές σε όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις Εταιρείες Ιntercomm, Alexander, Aspis, Κρόνο, E.I. Παπαδοπούλου, Κύκνο, Παλίρροια, Μινέρβα, Δωδώνη και άλλοι.

- Ποιοι είναι οι αναπτυξιακοί στόχοι σας για την ελληνική αγορά το επόμενο διάστημα; Ποιο είναι τα ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

Βασικός μας στόχος είναι να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας με ανταπόκριση στις προσδοκίες τους για προσφορά προϊόντων υψηλής ποιότητας και με βελτίωση του χρόνου ανταποκρισιμότητας στις ζητήσεις τους. Επιδιώκουμε να είμαστε δίπλα στους πελάτες μας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και στην επέκταση σε νέες αγορές. 

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα. 

Τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα που μας κάνουν αισιόδοξους, αναφέρονται αρχικά στη φήμη της Εταιρείας, η οποία εδραιώθηκε στη σχεδόν 100νταετή παρουσία της στην Ελληνική αγορά και την ταύτιση του σήματος "ΕΛΣΑ" με τη λευκοσιδηρά συσκευασία στην Ελλάδα, μέσω των μεγαλύτερων πελατών της στη βιομηχανία τροφίμων, τη διαχρονικά άριστη ποιότητα των προϊόντων της, σαν βασικό λόγο της φήμης και της εμπιστοσύνης που απολαμβάνει, και τέλος στη μακρά εμπειρία και ταυτόχρονα στην εξαιρετική τεχνογνωσία των στελεχών της σε κάθε γραμμή παραγωγής.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Ο ρόλος του CEO φέρει μέσα του βάρος και όραμα ενώ στην καρδιά αυτής της θέσης βρίσκεται η ικανότητα να διαχειρίζεται κανείς σύνθετα συναισθήματα. Η ευθύνη απέναντι στους εργαζόμενους, την επιχείρηση και την ευρύτερη αγορά μπορεί να γεμίζει έναν ηγέτη με υπερηφάνεια, αλλά και με ανησυχία, ειδικά στις δύσκολες αποφάσεις. Σαν CEO οφείλεις να μπορείς να ελέγχεις τα συναισθήματά σου, ώστε να μπορείς να μένεις ήρεμος ακόμα και σε περιόδους κρίσης ή έντονων προκλήσεων, αποφεύγοντας την υπερβολική πίεση και λαμβάνοντας ταυτόχρονα τις πιο σωστές αποφάσεις που θα φέρουν εσένα και τους συνεργάτες σου ακόμα πιο κοντά στον στόχο σας. 

Η υποστήριξη από αξιόπιστα στελέχη που μοιράζονται την ευθύνη μειώνει την προσωπική πίεση του CEO, ενώ οι στιγμές χαλάρωσης στον προσωπικό χρόνο προσφέρουν την απαραίτητη εκτόνωση και ανανέωση.

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του/της;

Ο Warren Buffett είπε: "Χρειάζονται 20 χρόνια για να χτιστεί η φήμη μιας εταιρείας και μόνο πέντε λεπτά για να καταστραφεί."

Ο CEO πρεσβεύει τις αξίες και την εικόνα μιας εταιρείας. Ένας ακέραιος χαρακτήρας, ένας ηγέτης ο οποίος μαζί με τους εργαζόμενους προσπαθεί καθημερινά να διατηρήσει την ιστορία της εταιρείας, να διασφαλίσει την ποιότητα των προϊόντων, έχοντας ως κύρια μέριμνα την εμπιστοσύνη των πελατών. Το ενδιαφέρον προς τους εργαζομένους, η συνεχής ανάπτυξη, το ασφαλές εργασιακό περιβάλλον είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που θέτουν ισχυρά θεμέλια για το μέλλον της εταιρείας και των ανθρώπων της. 

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Ο CEO είναι η "ψυχή" της εταιρείας – το άτομο που κρατάει τη συνοχή και δείχνει τον δρόμο. Όταν μιλάμε για τη διατήρηση και ανάπτυξη στελεχών, ο ρόλος του CEO είναι, ουσιαστικά, να φροντίσει να νιώθουν τα στελέχη ότι είναι σε ένα μέρος όπου έχουν νόημα όσα κάνουν, να μπορούν να εξελιχθούν και να αισθάνονται ότι η προσπάθειά τους ανταμείβεται. Δεν είναι όμως μόνο τα μπόνους και οι προαγωγές που τους κρατάνε. Η προώθηση ανοικτής και ειλικρινούς επικοινωνίας είναι εξίσου σημαντική καθώς και ο αλληλοσεβασμός. Όταν τα στελέχη βλέπουν ότι ο CEO τους ακούει, τους δίνει ευκαιρίες να εξελιχθούν, ή ακόμη και τους ενθαρρύνει να πάρουν πρωτοβουλίες, νιώθουν ότι αξίζουν. Αυτό τους δίνει το κίνητρο να μένουν και να γίνονται καλύτεροι. 

Ο CEO είναι το άτομο που καθοδηγεί αυτήν την κουλτούρα, δημιουργεί στους εργαζόμενους το αίσθημα ότι ανήκουν σε ένα δίκαιο σύστημα που εξελίσσεται.

Από την άλλη, για να προσελκύσει νέα ταλέντα, ο CEO χρειάζεται να δείχνει ότι η εταιρεία έχει δυναμική και όραμα. Οι άνθρωποι θέλουν να μπουν σε έναν οργανισμό που φαίνεται να πηγαίνει μπροστά και να κάνει τη διαφορά στον κλάδο του. Έτσι, όταν ο CEO παραμένει ενεργός και ανταποκρίνεται στις εξελίξεις του κλάδου, προσελκύει το ενδιαφέρον. 

Τελικά, όλα περιστρέφονται γύρω από το να έχει η εταιρεία ταυτότητα και δυναμική! 

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Με το επαγγελματικό τοπίο να αλλάζει συνεχώς, το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι η εξοικείωση με την τεχνολογία. Δεν εννοώ ότι πρέπει να γίνουν όλοι ειδικοί, αλλά να ξέρουν πώς να χρησιμοποιούν σύγχρονα εργαλεία και να προσαρμόζονται εύκολα σε νέες ψηφιακές τάσεις. 

Δεύτερη δεξιότητα είναι η κριτική σκέψη και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Όταν υπάρχουν τόσες πληροφορίες διαθέσιμες, είναι σημαντικό να μπορείς να φιλτράρεις και να βρίσκεις την ουσία. Τα στελέχη του μέλλοντος θα πρέπει να σκέφτονται γρήγορα και να αναλύουν περίπλοκα θέματα. 

Εξίσου σημαντική είναι η προσαρμοστικότητα και ευελιξία. Ειδικά τώρα που όλα αλλάζουν τόσο γρήγορα, τα στελέχη που μπορούν να διαχειριστούν τις αλλαγές άμεσα θα είναι περιζήτητα. Δεν είναι πάντα εύκολο να προσαρμόζεσαι, αλλά είναι μια ικανότητα που πραγματικά κάνει τη διαφορά. 

Άφησα για το τέλος τη συναισθηματική νοημοσύνη. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι όσο περισσότερη συνεργασία και προσπάθεια καταβάλλουμε στην εργασία, τόσο μεγαλύτερη αξία έχει η ικανότητα να επικοινωνείς και να κατανοείς τους άλλους. Οι άνθρωποι που ξέρουν να ακούν και να χτίζουν καλές σχέσεις είναι οι άνθρωποι που μπορούν να συνεργάζονται αρμονικά και να ξεχωρίζουν.

Ο Κώστας Θεοδωρακόπουλος είναι μέλος του CEO Club Greece

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.

ClubHouse του CEO Clubs Greece: Ένα όραμα που απογειώθηκε

Δύο χρόνια από την ίδρυση του, το ClubHouse, ο premium ιδιωτικός χώρος του CEO Clubs Greece, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις του σχεδιασμού του και έχει μετατραπεί πλέον σε σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Φωτ. Καραγεώργη (Giochi Preziosi): Οι γυναίκες ηγέτες μπορούν να φέρουν μια πιο ισορροπημένη και περιεκτική προσέγγιση στη διαχείριση των επιχειρήσεων

"Η διαφορετική κοινωνική εμπειρία των γυναικών μπορεί να φέρει μια ποικιλία προσεγγίσεων και ιδεών, ενισχύοντας την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στην επιχείρηση".

Δ. Λυμπεράκης (Egnatia-Aviation): Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα

"Ο πιλότος αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί, το αναπόσπαστο κομμάτι ενός επιβατικού ή εμπορευματικού αεροσκάφους"