Δ. Λυμπεράκης (Egnatia-Aviation): Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα

Δ. Λυμπεράκης (Egnatia-Aviation): Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα

"Μπορεί η τεχνολογία και η επιστήμη να έχει εξελιχθεί και να βλέπουμε όλο και συχνότερα τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή μας και σίγουρα στην αεροπορία, όμως ο πιλότος αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί, το αναπόσπαστο κομμάτι ενός επιβατικού ή εμπορευματικού αεροσκάφους", αναφέρει ο CEO της Egnatia-Aviation Δημήτρης Λυμπεράκης, τονίζοντας τον σπουδαίο ρόλο του πιλότου.

"Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα όταν αυτό χρειαστεί, σημαίνει να έχεις αυτοσυγκράτηση και χαρακτήρα, αγάπη για την δουλειά σου, πειθαρχία, επαγγελματισμό, καθαρό νου και κυρίως αντίληψη. Εμείς στην Egnatia Aviation προσπαθούμε να περάσουμε αυτή την κουλτούρα στους εκπαιδευόμενούς μας", προσθέτει ο κ. Λυμπεράκης.

Ακόμη, μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι "ας μην ξεχνάμε ότι τα εγχειρίδια αντιμετώπισης των κρίσεων έχουν γραφτεί "με δάκρυα και αίμα" στον αεροπορικό κλάδο. Και σήμερα, αλλά και πάντα, η διαχείριση κρίσεων και η υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα αποτελούν για μας προτεραιότητα".

Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Λυμπεράκη

- Μπορείτε να μας πείτε μερικά λόγια για τη δραστηριότητα της Egnatia Aviation;

Η Egnatia Aviation αποτελεί σήμερα την 3η μεγαλύτερη Σχολή Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Πιλότων Αερογραμμών της Ευρώπης και την 1η στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα είναι ίσως η μοναδική της Ευρώπης που διαθέτει δικό της αεροδρόμιο. Σε περίπου έναν χρόνο, όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων, θα αποτελεί την πιο σύγχρονη ακαδημία αεροπορικών επαγγελμάτων της Ευρώπης, αφού εκτός από εκπαίδευση πιλότων, ξεκινάμε και εκπαιδεύσεις αεροσυνοδών, προσωπικού εδάφους και μηχανικών αεροσκαφών. Από το 2006 όταν και ιδρύσαμε την εταιρεία με τον Γιώργο Ζωγραφάκη, έχουμε μια συνεχώς ανοδική πορεία και με ωριμότητα εφαρμόζουμε σήμερα το πλάνο της δημιουργίας της ακαδημίας αεροπορικών επαγγελμάτων.

- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να συγκεντρώνει σήμερα ένας πιλότος και πώς συμβάλλει η Egnatia Aviation σε αυτή την κατεύθυνση;

Μπορεί η τεχνολογία και η επιστήμη να έχει εξελιχθεί και να βλέπουμε όλο και συχνότερα τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή μας και σίγουρα στην αεροπορία, όμως ο πιλότος αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί, το αναπόσπαστο κομμάτι ενός επιβατικού ή εμπορευματικού αεροσκάφους. Το να είσαι πιλότος δεν σημαίνει απλά ότι τελείωσες μια σχολή εκπαίδευσης με καλούς βαθμούς, ολοκλήρωσες με άριστα τις πιστοποιήσεις και ξεκινάς να μαθαίνεις δίπλα σε έναν εμπειρότερο πιλότο. Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα όταν αυτό χρειαστεί, σημαίνει να έχεις αυτοσυγκράτηση και χαρακτήρα, αγάπη για την δουλειά σου, πειθαρχία, επαγγελματισμό, καθαρό νου και κυρίως αντίληψη. Εμείς στην Egnatia Aviation προσπαθούμε να περάσουμε αυτή την κουλτούρα στους εκπαιδευόμενούς μας. Θεωρούμε πως όποιος δεν αποκτήσει αυτά τα χαρακτηριστικά κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης, με δυσκολία θα χαρακτηριστεί ως "καλός πιλότος" στην αγορά. Και εμείς πιστεύουμε ότι "βγάζουμε" καλούς πιλότους και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς εκπτώσεις.


- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Κυρίως ευθύνη, μεγάλη ευθύνη για τους συνεργάτες. Και για εμένα συνεργάτες είναι όλοι όσοι εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με την Egnatia Aviation. Όταν λοιπόν έχεις στο μυαλό σου δεκάδες ανθρώπους, τότε η ευθύνη είναι μεγάλη. Έπειτα, νιώθεις την ανάγκη για τον προγραμματισμό και να πάνε όλα καλά. Ευτυχώς από την φύση μου είμαι άνθρωπος που αγαπάει τον προγραμματισμό, τα περισσότερα προχωράνε ομαλά και σε όσα προκαλούνται προβλήματα εδώ είμαστε να τα λύσουμε και να βρούμε εναλλακτικές. Βρίσκουμε πάντα την λύση, πότε ευκολότερα, πότε δυσκολότερα αλλά η λύση πάντα βρίσκεται.

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του/της;

Αν ζητήσουμε από κάποιον/κάποια που δεν ασχολείται με τις επιχειρήσεις να μας πει ποιά εταιρεία -όχι απαραίτητα αεροπορική- θεωρεί επιτυχημένη, θα μας πει σίγουρα πέντε μεγάλες εταιρείες που τις γνωρίζουν σε πολλά μέρη του κόσμου. Ωστόσο κανένας από αυτούς/αυτές που θα μας απαντήσουν δεν θα ξέρουν τον CEO αυτών. Μπορεί ο/η CEO να φαίνεται στο παρασκήνιο για τα δύσκολα, δεν παύει όμως να βρίσκεται πάντα εκεί προσφέροντας με αφοσίωση την καλύτερη δυνατή βοήθεια και υποστήριξη στους συνεργάτες του. Αρκεί που ξέρουν οι συνεργάτες μας ποιοί είμαστε. Αυτοί που θα χρειαστεί να μας μάθουν, ας μας μάθουν μετά από τα καλά αποτελέσματα που θα έχουμε.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Θεωρώ πως η αγορά και οι ανάγκες της είναι η πηγή της πληροφόρησης και των καλών πρακτικών. Οι δυσκολίες και οι χειρισμοί αυτών σε κάνουν καλύτερο, πόσο μάλλον στην χώρα μας που λόγω των αρκετών δυσκολιών και γραφειοκρατικών εμποδίων είναι σαν να περνάς εντατική εκπαίδευση υψηλών προδιαγραφών σε δυσκολίες. Επειδή όμως πάντα ήμουν άνθρωπος με ανοιχτά αυτιά και μάτια, προσπαθώ να είμαι παρών σε όλες τις εκθέσεις, συνέδρια, συναντήσεις, forum που δίνουν την ευκαιρία να μάθεις κάτι περισσότερο και να σε κάνουν να σκεφτείς νέες μεθόδους και τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών. 

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Η πανδημία άλλαξε πολλά από όσα ξέραμε και θεωρούσαμε δεδομένα. Λειτούργησε ως επιταχυντής και έφερε αυτό που λέμε χωροχρονική συμπίεση. Σήμερα πια ο χρόνος λήψης των αποφάσεων έχει μειωθεί σημαντικά με ό,τι κάτι τέτοιο συνεπάγεται για την ετοιμότητα που πρέπει να έχει η ηγεσία του οργανισμού. Επίσης, η αφθονία πληροφοριών, συχνά μη έγκυρων και διασταυρωμένων, μπορεί εύκολα να δημιουργήσει θέματα επικοινωνίας. Αυτό που καλούμαστε να κάνουμε είναι να είμαστε διαρκώς σε εγρήγορση, προσπαθώντας να επιλέγουμε τα σωστά κανάλια επικοινωνίας και να έχουμε γρήγορη απόκριση σε ό,τι συμβαίνει στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον.

- Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;

Η πανδημία επέδρασε μεταξύ άλλων στις σχέσεις εμπιστοσύνης. Εκεί, λοιπόν, εμείς καταφέραμε από την αρχή να δείξουμε ότι ακόμα και  τέτοιου είδους "μαύροι κύκνοι" μπορεί προσωρινά να μας ξαφνιάζουν, ωστόσο όταν μια εταιρεία πατά σταθερά στα πόδια της, καταφέρνει πολύ σύντομα να επιστρέψει στην κανονικότητα.

- Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;

Είναι το α και το ω. Ας μην ξεχνάμε ότι τα εγχειρίδια αντιμετώπισης των κρίσεων έχουν γραφτεί "με δάκρυα και αίμα" στον αεροπορικό κλάδο. Και σήμερα, αλλά και πάντα, η διαχείριση κρίσεων και η υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα αποτελούν για μας προτεραιότητα. Θέλουμε, όπως λένε και οι πιλότοι μας, να μην χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε τις ικανότητές μας για να διαχειριστούμε μια κρίση, αλλά τις χρησιμοποιούμε καθημερινά ώστε να αποτρέπουμε τις κρίσεις.

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Ασφαλώς. Μια εταιρεία βρίσκεται και λειτουργεί προς όφελος της κοινωνίας. Δεν υπάρχει εν κενώ. Επομένως, όλες οι δράσεις και το σύνολο του σχεδιασμού μας είναι απολύτως ενταγμένο στην κοινωνία που λειτουργούμε και ιδιαίτερα στην τοπική κοινωνία που δραστηριοποιούμαστε. Αυτό μπορεί να αφορά σε θέματα προσέλκυσης και εκπαίδευσης εργατικού δυναμικού, εκδηλώσεις, χορηγικά προγράμματα κλπ.

*Η κ. Δημήτρης Λυμπεράκης είναι μέλος του CEO Clubs Greece

Περισσότερα από Forbes

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.

ClubHouse του CEO Clubs Greece: Ένα όραμα που απογειώθηκε

Δύο χρόνια από την ίδρυση του, το ClubHouse, ο premium ιδιωτικός χώρος του CEO Clubs Greece, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις του σχεδιασμού του και έχει μετατραπεί πλέον σε σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Φωτ. Καραγεώργη (Giochi Preziosi): Οι γυναίκες ηγέτες μπορούν να φέρουν μια πιο ισορροπημένη και περιεκτική προσέγγιση στη διαχείριση των επιχειρήσεων

"Η διαφορετική κοινωνική εμπειρία των γυναικών μπορεί να φέρει μια ποικιλία προσεγγίσεων και ιδεών, ενισχύοντας την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στην επιχείρηση".

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

"Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας".

Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Στο σημερινό αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον θα επιβιώσουν οι πιο προσαρμοστικοί, εξωστρεφείς και ευέλικτοι οργανισμοί, σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της OCTANE.