Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης είναι μια σύνθετη και απαιτητική διαδικασία, απαιτώντας συγκερασμό παράδοσης και καινοτομίας. 

Η αποτελεσματική διαχείριση κόστους, η αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και η εναλλακτική ενέργεια διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας. Ο Νικόλας Χριστοδούλου, CEO της  CHB group ΑΦΟΙ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΑΕ & ΒΙΤΟΜ ΑΒΕΕ, Οικογένειας Χριστοδούλου, αναλύει τις στρατηγικές του για την προώθηση ανώτερων ποιοτικά προϊόντων, τη διατήρηση της ελληνικής ταυτότητας, την ενδυνάμωση των ανθρώπων του οργανισμού και τη δέσμευσή του στις αρχές της κοινωνικής ευθύνης και του ESG. 

Μέσα από τις κρίσεις, αναγνωρίζει ευκαιρίες για ανανέωση και ανάπτυξη, επενδύοντας σε στρατηγικές κινήσεις με μακροπρόθεσμο όραμα. Αν και η πανδημία άλλαξε ριζικά την επιχειρηματική κουλτούρα, διατηρεί την πεποίθηση ότι η φυσική παρουσία και η ανθρώπινη επαφή αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους της επιτυχίας, ενώ το υβριδικό μοντέλο είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο. 

Με επίκεντρο τη διαφάνεια, την εμπιστοσύνη και την ενσυναίσθηση, προωθεί μια ηγεσία που βασίζεται στις αξίες και την ανθρωποκεντρική προσέγγιση, θέτοντας τα θεμέλια για ένα ισχυρό και επιτυχημένο μέλλον.

Ολόκληρη η συνέντευξη: 

• Κύριε Χριστοδούλου, πόσο μεγάλη είναι σήμερα η πρόκληση διοίκησης μίας οικογενειακής επιχείρησης όπως η δική σας;

Η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης σήμερα αποτελεί μια πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση. Πρέπει να ισορροπήσουμε ανάμεσα στην πολύτιμη παράδοση και την αναγκαία καινοτομία. Από τη μία, επιδιώκουμε να διατηρήσουμε τις θεμελιώδεις αξίες και την κληρονομιά που μας οδήγησαν στην επιτυχία. Από την άλλη, οφείλουμε να προσαρμοστούμε στις ραγδαίες αλλαγές της αγοράς και στις επαναστατικές νέες τεχνολογίες. Για μένα, όμως, ο πιο σημαντικός ρόλος είναι να θέτω τον εαυτό μου στην υπηρεσία των ανθρώπων μας και να εμπνέω τις ομάδες μας. Πιστεύω ότι όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι υποστηρίζονται και εμπνέονται, μπορούν να επιτύχουν εξαιρετικά πράγματα και να συνδεθούν καλύτερα με τους στόχους τους. Η σχέση με την οικογένεια προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο ευθύνης και αφοσίωσης, καθώς οι αποφάσεις μας επηρεάζουν όχι μόνο την επιχείρηση αλλά και τους ανθρώπους που αγαπάμε βαθιά.

• Στην τρέχουσα χρονική περίοδο όπου όλοι συζητάμε για την εκτόξευση των κοστολογίων παραγωγής στη βιομηχανία, ο παράγοντας διαχείρισης κόστους και εξόδων μπορεί από μόνος του να δώσει λύση στο πρόβλημα; Ποιες άλλες εναλλακτικές θα μπορούσε να έχει μία βιομηχανική μονάδα για τον εξορθολογισμό του κόστους;

Η διαχείριση κόστους είναι κρίσιμη, αλλά δεν αποτελεί πανάκεια. Εμείς βρισκόμαστε στο στάδιο να εφαρμόσουμε πρακτικές όπως  lean design και lean manufacturing για να βελτιστοποιήσουμε τις διαδικασίες μας και να εξαλείψουμε τα περιττά έξοδα. Αυτές οι μεθοδολογίες μας βοηθούν να γίνουμε πιο αποδοτικοί και να προσφέρουμε προϊόντα κορυφαίας ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές. Επιπλέον, επενδύουμε στους ανθρώπους μας, ενθαρρύνοντας την καινοτομία και την ανάπτυξη νέων ιδεών από τις ίδιες τις ομάδες μας. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι η φωνή τους ακούγεται και ότι συμβάλλουν ενεργά στην επίλυση προβλημάτων, τότε προκύπτουν λύσεις που μπορεί να μην είχαμε σκεφτεί διαφορετικά. Η ενδυνάμωση των ομάδων μας αποτελεί κλειδί για την βελτίωση της αποδοτικότητας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας.

• Στοιχεία εντοπιότητας, περιορισμένης – επιλεγμένης παραγωγής, κάτι που έχετε εφαρμόσει στη σειρά χυμών Οικογένεια Χριστοδούλου, είναι αυτά που σήμερα ζητάει περισσότερο ο Έλληνας ή και ευρύτερα ο εκάστοτε καταναλωτής;

Πιστεύω ακράδαντα ότι οι καταναλωτές σήμερα, περισσότερο από ποτέ, αναζητούν ανώτερη ποιότητα και αυθεντικότητα. Θέλουν προϊόντα πραγματικά υγιεινά, που παράγονται με σεβασμό στο περιβάλλον και αντικατοπτρίζουν τις αξίες της εταιρείας που τα δημιουργεί. Στην Οικογένεια Χριστοδούλου, δίνουμε έμφαση στην εντοπιότητα, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα φρούτα από Έλληνες παραγωγούς και διατηρώντας τον παραδοσιακό τρόπο παραγωγής. Με αυτή την μέθοδο, όχι μόνο προσφέρουμε υψηλής ποιότητας προϊόντα, αλλά και εμπνέουμε τους ανθρώπους μας να είναι περήφανοι για το έργο τους. Οι πελάτες μας εκτιμούν αυτή την προσέγγιση, καθώς νιώθουν ότι καταναλώνουν κάτι αγνό, αυθεντικό και με πραγματική αξία.

• Πώς διαχειρίζεστε στην τρέχουσα χρονική περίοδο την αύξηση των λογαριασμών στην ενέργεια; Είναι η εναλλακτική παραγωγή ενέργειας το ιδανικό αντίδοτο στην ενεργειακή κρίση τελικά;

Η ενεργειακή κρίση είναι ένα σοβαρό και πολυδιάστατο ζήτημα που επηρεάζει όλους μας. Ως οργανισμός, έχουμε επενδύσει στην πράσινη ενέργεια, εγκαθιστώντας φωτοβολταϊκά συστήματα ισχύος 3 MW στις εγκαταστάσεις μας. Αυτό μας βοηθά να μειώσουμε δραστικά το ενεργειακό μας κόστος και το ανθρακικό μας αποτύπωμα. Παράλληλα, εμπνέουμε τους ανθρώπους μας να υιοθετήσουν πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης στην καθημερινότητά τους. Πιστεύω ότι η εναλλακτική παραγωγή ενέργειας είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά και βιώσιμα αντίδοτα στην ενεργειακή κρίση, καθώς προσφέρει μακροπρόθεσμες λύσεις και συμβάλλει ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος για τις επόμενες γενιές.

• Είστε της άποψης ότι η κρίση γεννάει ευκαιρίες;

Ναι στηρίζω απόλυτα αυτή την άποψη. Κάθε κρίση, όσο κι αν μας προκαλεί, φέρνει μαζί της ευκαιρίες για ριζική ανανέωση και εξέλιξη. Καθημερινά αναζητούμε καινοτόμους τρόπους να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, να δημιουργήσουμε πρωτοποριακά προϊόντα και να εξερευνήσουμε αχαρτογράφητες αγορές. Εμπνέοντας τις ομάδες μας να σκέφτονται δημιουργικά και να προτείνουν νέες ιδέες, μπορούμε να οδηγηθούμε σε λύσεις που μας οδηγούν μπροστά. Με διαρκή θετική σκέψη και ακλόνητη αποφασιστικότητα, μπορούμε να μετατρέψουμε τις προκλήσεις σε μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης και επιτυχίας. 

• Συνεχίζετε τον επενδυτικό σας σχεδιασμό υπό την παρούσα συγκυρία ή είναι κάτι που θα επανεξετάσετε όταν εξισορροπήσουν οι συνθήκες στην αγορά;

Συνεχίζουμε να επενδύουμε με στρατηγική οξυδέρκεια και προσοχή. Πιστεύω ακράδαντα ότι οι προσεκτικές και στοχευμένες επενδύσεις, με σαφείς και μετρήσιμους στόχους, μπορούν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα ακόμα και σε αβέβαιες περιόδους. Με την ενεργή συμμετοχή και την έμπνευση των ομάδων μας, αξιολογούμε διεξοδικά κάθε κίνηση, ώστε να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε δυναμικά στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της αγοράς. Η συνεργασία και η συλλογική προσπάθεια μας επιτρέπουν να προχωράμε με αυτοπεποίθηση. Σπάμε τα siloς και είμαστε όλοι με το βλέμμα στραμμένο στην ανάπτυξη.

• Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Η θέση του CEO συνοδεύεται από ένα φάσμα έντονων συναισθημάτων. Υπάρχει η μεγάλη ευθύνη για τις αποφάσεις που επηρεάζουν τους εργαζομένους και την πορεία της εταιρείας, αλλά και η βαθιά ικανοποίηση όταν βλέπεις τους στόχους να επιτυγχάνονται και το όραμά σου να υλοποιείται. Το πιο σημαντικό για μένα είναι η δυνατότητα να θέτω τον εαυτό μου στην υπηρεσία των ανθρώπων μας και να τους εμπνέω να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Ο ρόλος αυτός κρύβει μεγάλη πίεση, αλλά την αντιμετωπίζω ως κινητήριο δύναμη που με ωθεί να γίνομαι καλύτερος. Η διαχείριση αυτών των συναισθημάτων επιτυγχάνεται μέσα από τη συνεργασία με μια εξαιρετική και αφοσιωμένη ομάδα, τη σωστή οργάνωση και την ακλόνητη πίστη στο όραμά μας.

• Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του;

Η φήμη του CEO είναι θεμελιώδους σημασίας για την εικόνα και την πορεία της εταιρείας. Ένας ηγέτης με αδιαμφισβήτητη αξιοπιστία και ηθική ακεραιότητα κερδίζει την εμπιστοσύνη των πελατών, των συνεργατών και των εργαζομένων. Όταν ο CEO είναι προσιτός και λειτουργεί προς όφελος των ανθρώπων του, εμπνέει και καλλιεργεί εντός του οργανισμού μια κουλτούρα αριστείας και δέσμευσης. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο το παρόν, αλλά θέτει τα ισχυρά θεμέλια για ένα λαμπρό και επιτυχημένο μέλλον. Η προσωπική μου προσέγγιση είναι να ενεργώ με απόλυτη διαφάνεια και συνέπεια, ώστε να αντανακλάται θετικά η εταιρεία μας σε κάθε πτυχή της δραστηριότητάς της.

• Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας CEO σήμερα;

Σήμερα, η συνεχής μάθηση και αυτοβελτίωση είναι απαραίτητες. Δίνω μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη των soft skills, όπως η ηγεσία, η αποτελεσματική επικοινωνία και η συναισθηματική νοημοσύνη. Με το να αφουγκράζομαι τις ανάγκες των ανθρώπων μας και να εμπνέομαι από τις ιδέες τους, μαθαίνω συνεχώς και εξελίσσομαι. Συμμετέχω σε εξειδικευμένα σεμινάρια και workshops που με βοηθούν να βελτιώσω αυτές τις δεξιότητες. Επίσης, ενημερώνομαι διαρκώς για τις τελευταίες τάσεις και καινοτομίες στον κλάδο μας, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η ανταλλαγή απόψεων με κορυφαίους επαγγελματίες, η ενεργή συμμετοχή σε επαγγελματικά δίκτυα και η συνεχής μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας συμβάλλουν στη διαρκή εξέλιξή μου. Φυσικά, δεν παραμελώ και τα hard skills, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι τα soft skills είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά στην ηγεσία και την πραγματική επίδραση.

• Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Η πανδημία επέφερε δραματικές αλλαγές στην επιχειρηματική κουλτούρα. Η ανάγκη για ευελιξία, προσαρμοστικότητα και ανθεκτικότητα έγινε πιο εμφανής από ποτέ. Ο ρόλος της ηγεσίας μετατοπίστηκε προς την ενσυναίσθηση, την υποστήριξη και την έμπνευση των εργαζομένων σε μια πρωτοφανή δύσκολη περίοδο. Έπρεπε να βρούμε δημιουργικούς τρόπους να διατηρήσουμε την παραγωγικότητα, ενώ ταυτόχρονα να φροντίσουμε ουσιαστικά για την ευημερία και την ψυχική υγεία της ομάδας μας. Κατανοώντας τις ανάγκες τους και παρέχοντας καθοδήγηση, καταφέραμε να διατηρήσουμε το ηθικό και την ενότητα της ομάδας. Η ψηφιακή τεχνολογία βοήθησε σημαντικά, αλλά η ανθρώπινη προσέγγιση και η αλληλεγγύη ήταν καθοριστικές.

• Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Αν και το υβριδικό μοντέλο εργασίας έχει τα πλεονεκτήματά του, όπως η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα, πιστεύω ακράδαντα ότι η φυσική παρουσία είναι αναντικατάστατη. Η άμεση επικοινωνία και η εξωλεκτική συμπεριφορά – στοιχεία κρίσιμα για την κατανόηση, τη συνεργασία και την έμπνευση των ομάδων – δεν αποτυπώνονται πλήρως στο υβριδικό περιβάλλον. Η συνεργασία σε έναν κοινό χώρο ενισχύει την ανάπτυξη σχέσεων, την αλληλεπίδραση και τη δημιουργία μιας ισχυρής ομαδικής δυναμικής. Όταν οι άνθρωποι βρίσκονται μαζί, μπορούν να εμπνεύσουν ο ένας τον άλλον και να δημιουργήσουν κάτι μεγαλύτερο από το άθροισμα των μερών. 

• Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;

Η πανδημία μας ανάγκασε να επαναπροσδιορίσουμε ριζικά τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας. Οι σχέσεις έγιναν πιο ανθρώπινες και βαθιές, με μεγαλύτερη κατανόηση, ενσυναίσθηση και υποστήριξη. Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης και η ευελιξία συνέβαλαν καθοριστικά στην επίτευξη των στόχων, παρά τις πρωτόγνωρες δυσκολίες. Κατανοώντας τις ανάγκες των εργαζομένων μας και εμπνέοντάς τους να ξεπεράσουν τις προκλήσεις, καταφέραμε να διατηρήσουμε την παραγωγικότητα και να προωθήσουμε την ανάπτυξη. Η ηγεσία έπρεπε να είναι πιο προσιτή, να εμπνέει και να δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για την ευημερία και την ανάπτυξη των εργαζομένων. 

• Ποιος είναι ο ρόλος του CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Ο ρόλος του CEO είναι καθοριστικός και πολυεπίπεδος. Πρέπει να ανοίγει τον δρόμο ως πρότυπο και να εμπνέει την ασφάλεια σε ένα περιβάλλον όπου τα στελέχη αισθάνονται ότι το έργο του εκτιμάται, ότι υποστηρίζονται ως άνθρωποι και επαγγελματίες και ότι έχουν πραγματικές ευκαιρίες συνεχούς ανάπτυξης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της συστηματικής εκπαίδευσης, της αναγνώρισης των επιτευγμάτων και της παροχής προκλήσεων που προάγουν την εξέλιξή τους. Για την προσέλκυση νέων ταλέντων, η εταιρεία πρέπει να έχει μια ισχυρή και ελκυστική φήμη και να προσφέρει ένα προοδευτικό και υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον. Όταν ο CEO θέτει τον εαυτό του στην υπηρεσία των ανθρώπων του και τους εμπνέει με το όραμά του, προσελκύει μοιραία ανθρώπους που μοιράζονται την ίδια φιλοσοφία και φιλοδοξίες με αυτόν και η κουλτούρα του οργανισμού θωρακίζεται για να ανταποκριθεί με συνοχή σε κάθε εξωτερική η εσωτερική πρόκληση.

• Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Θα τον συμβούλευα να πορεύεται με ήθος, επιδεικνύοντας ακεραιότητα και σεβασμό σε κάθε απόφαση. Το πάθος για τη δουλειά του θα του δίνει την ενέργεια να ξεπερνά προκλήσεις και να ηγείται με έμπνευση, παραμένοντας αληθινός στις αξίες του. Θα του έλεγα επίσης να λειτουργεί με επιπλέον πάθος και να μην φοβάται να εξυπηρετεί τις ανάγκες των γύρω του διότι αυτό το χάρισμα δίνει φτερά στις ομάδες να απογειώσουν το έργο τους. Να επενδύσει βαθιά στον εαυτό του, αναπτύσσοντας τόσο τις τεχνικές του γνώσεις όσο και τις ηγετικές του ικανότητες. Να είναι ανοιχτός στη μάθηση, να αναζητά προκλήσεις και να μην φοβάται να βγει από τη ζώνη άνεσής του. Να καλλιεργεί ουσιαστικές σχέσεις, να δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για τους συναδέλφους του και να ενεργεί πάντα με ακεραιότητα και πάθος. Η πορεία προς τη θέση του CEO απαιτεί επιμονή, αφοσίωση και ένα ακατάπαυστο πάθος για εξέλιξη και καινοτομία. 

• Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Στο μέλλον, τα στελέχη θα πρέπει να διαθέτουν μια δυναμική ισορροπία μεταξύ τεχνικών γνώσεων και ανεπτυγμένων ανθρώπινων δεξιοτήτων. Ικανότητες όπως η προσαρμοστικότητα, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη θα είναι καθοριστικές. Επιπλέον, η βαθιά κατανόηση των νέων τεχνολογιών, η ψηφιακή ευφυΐα και η ικανότητα συνεργασίας σε πολυπολιτισμικά και διεπιστημονικά περιβάλλοντα θα είναι απαραίτητες. Πάνω απ' όλα, η ικανότητα να εμπνέουν και να υπηρετούν τις ομάδες τους θα τους ξεχωρίσει σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

• Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός CEO με τους πελάτες του οργανισμού του και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;

Οι σχέσεις με τους πελάτες πρέπει να βασίζονται σε ακλόνητη εμπιστοσύνη, απόλυτη αξιοπιστία και ειλικρινή επικοινωνία. Μετά την πανδημία, η ανάγκη για ανθρώπινη προσέγγιση, ευαισθησία και βαθιά κατανόηση των αναγκών τους έχει ενισχυθεί δραματικά. Εξυπηρετώντας τους πελάτες μας με αφοσίωση και εμπνέοντάς τους με τις αξίες μας, δημιουργούμε ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις. Οι πελάτες αναζητούν εταιρείες που νοιάζονται πραγματικά για αυτούς, που είναι δίπλα τους στις δύσκολες στιγμές και που προσφέρουν καινοτόμες λύσεις που ανταποκρίνονται στις νέες προκλήσεις της εποχής.

• Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός CEO με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές του οργανισμού του και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;

Οι σχέσεις με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές πρέπει να βασίζονται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, τον σεβασμό και την ακεραιότητα. Η διαφάνεια, η συνέπεια και η δίκαιη αντιμετώπιση είναι κλειδιά για μακροχρόνιες και επιτυχημένες συνεργασίες. Μετά την πανδημία, η σημασία της ευελιξίας, της αλληλοϋποστήριξης και της κοινής αντιμετώπισης των προκλήσεων έχει αυξηθεί. Εξυπηρετώντας τους συνεργάτες μας και εμπνέοντάς τους με το όραμά μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό δίκτυο που θα αντέξει σε οποιεσδήποτε προκλήσεις.

• Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;

Το crisis management είναι πλέον ζωτικής σημασίας. Στον κλάδο μας, αναπτύσσουμε  σχέδια αντιμετώπισης κρίσεων και εκπαιδεύουμε εντατικά την ομάδα μας για να ανταποκρίνεται άμεσα και αποτελεσματικά σε απρόβλεπτες καταστάσεις. Εμπνέοντας εμπιστοσύνη και εξυπηρετώντας τις ανάγκες των πελατών και των εργαζομένων μας, μπορούμε να διαχειριστούμε τις κρίσεις με ψυχραιμία και αποτελεσματικότητα. Η προετοιμασία περιλαμβάνει την εις βάθος ανάλυση πιθανών κινδύνων, την ανάπτυξη ευέλικτων πρωτοκόλλων και τη διαρκή αξιολόγηση και βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους.

• Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Έχουμε εργαστεί με τις αρχές του ESG (Environmental, Social, Governance) φτιάχνοντας μια Ομάδα με στρατηγική για την καθημερινή λειτουργία μας. Δίνουμε έμφαση στη βιωσιμότητα, την κοινωνική ευθύνη και τη διαφάνεια στη διοίκηση, καθώς πιστεύουμε ότι αυτά είναι τα θεμέλια μιας υγιούς και επιτυχημένης επιχείρησης. Αυτό όχι μόνο μας βοηθά να είμαστε πιο ελκυστικοί για επενδυτές και χρηματοδότες που αναζητούν υπεύθυνες εταιρείες, αλλά και να συμβάλλουμε ενεργά στη βελτίωση της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. Το μοντέλο διοίκησής μας έχει προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται σε αυτά τα υψηλά πρότυπα, με σαφείς στόχους, μέτρηση αποτελεσμάτων και συνεχή βελτίωση.

• Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του;

Σαφώς και είναι μέρος του ρόλου. Ο CEO δεν είναι μόνο ηγέτης μιας επιχείρησης, αλλά και ενεργός πολίτης και μέλος της κοινωνίας. Με το να υπηρετεί την κοινωνία και να εμπνέει με το παράδειγμά του, μπορεί να έχει θετική επίδραση σε ευρύτερο επίπεδο. Η ενασχόληση με κοινωνικά θέματα δείχνει ευαισθησία, υπευθυνότητα και πραγματικό ενδιαφέρον για το κοινό καλό. Πιστεύω ότι έχουμε την ηθική υποχρέωση να συμβάλλουμε θετικά, είτε μέσω φιλανθρωπικών δράσεων, είτε μέσω της προώθησης βιώσιμων πρακτικών και της υποστήριξης της κοινότητας στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούμε ένα καλύτερο μέλλον όχι μόνο για την επιχείρησή μας, αλλά και για την κοινωνία στο σύνολό της.

Ο Νικόλας Χριστοδούλου είναι μέλος του CEO Club Greece

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.