Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της δομής που συγχώνευσε τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska. 

Με την ανάληψη φέτος και της θέσης της Προέδρου της Henkel για την Ελλάδα και την Κύπρο η Markiewicz-Kuskowska, σημειώνει ότι βασικός της στόχος είναι "να ηγούμαι οργανισμών που θα επιφέρουν αποτελέσματα σε δύο καθοριστικούς τομείς: στην επιτυχία της ίδιας της επιχείρησης σε οικονομικό επίπεδο, και στην ικανοποίηση των εργαζομένων της". Παράλληλα, επισημαίνει ότι κεντρικό ρόλο στην ζωή της έχει και η βιωσιμότητα. "Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας", αναφέρει χαρακτηριστικά. 

Δεν ξεχνά να αναφερθεί και στους ανθρώπους της Henkel, υπογραμμίζοντας ότι "είναι οι πραγματικοί μοχλοί της επιτυχίας". Όπως επισημαίνει, στόχος είναι "η δημιουργία ενός γαλήνιου εργασιακού περιβάλλοντος, όπου όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά θα νιώθει απαραίτητος, παραγωγικός και ικανοποιημένος μέσα από το ρόλο του, διατηρώντας παράλληλα μια υγιή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Μπορούμε να πετύχουμε μόνο αν συνεργαζόμαστε ως μια ομάδα". 

-Πρόσφατα αναλάβατε τη θέση της Γενικής Διευθύντριας στη μονάδα Henkel Consumer Brands. Ποιες ήταν οι πρώτες κινήσεις σας με την ανάληψη των νέων καθηκόντων σας;

H ανάληψη της θέσης της Γενικής Διευθύντριας στη νέα Henkel Consumer Brands (HCB) ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Αυτή η νέα επιχειρηματική μονάδα δημιουργήθηκε το 2022 από τη συγχώνευση των δύο προηγούμενων τμημάτων Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας. 

Φέτος, δύο χρόνια μετά, είχα την τιμή να αναλάβω και τον ρόλο της Προέδρου της Henkel για την Ελλάδα και την Κύπρο. Φιλοδοξία μου είναι να ηγούμαι οργανισμών που θα επιφέρουν αποτελέσματα σε δύο καθοριστικούς τομείς: στην επιτυχία της ίδιας της επιχείρησης σε οικονομικό επίπεδο, και στην ικανοποίηση των εργαζομένων της.

Ως προς το επιχειρείν, προσπαθώ να θέτω σαφείς βραχυπρόθεσμους στόχους προετοιμάζοντας την εταιρεία για μελλοντικές θετικές αποδόσεις. Η μετάβαση στη νέα Consumer Brands της Henkel στην Ελλάδα και την Κύπρο ήταν ένα συναρπαστικό επίτευγμα, το οποίο συγκέντρωσε κάτω από την ίδια στέγη το χαρτοφυλάκιο των ισχυρών καταναλωτικών μαρκών μας στους τομείς των Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης, των Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας – συμπεριλαμβανομένων και όλων των εμβληματικών μαρκών μας, όπως το Dixan και το Syoss.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της νέας επιχειρηματικής μονάδας ήταν να διαμορφωθεί μια νέα ομάδα με ταλαντούχους ανθρώπους και από τους δύο προηγούμενους τομείς. 

Η μετάβαση αυτή μας βοήθησε να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλο και να δημιουργήσουμε νέους τρόπους συνεργασίας – όλα αυτά για να διαμορφώσουμε τη νέα ταυτότητα της ομάδας HCB κάτω από την ομπρέλα "ONE Henkel". Ήταν μία επιταχυνόμενη διαδικασία - που συνήθως διαρκεί κάποια χρόνια. Για αυτό, κατά της διαδικασίας συγχώνευσης, θέσαμε ως στρατηγικό πυλώνα τη διαμόρφωση μιας σαφούς συνεργατικής εταιρικής κουλτούρας. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε χρόνο και πόρους στην οικοδόμηση μιας συνεκτικής και υψηλής απόδοσης οργάνωσης, και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.

Όσον αφορά τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες, η νέα μονάδα είναι οργανωμένη με εστίαση στους πελάτες και στους καταναλωτές. Ως μία ενιαία ομάδα, είμαστε πλέον πιο αποτελεσματικοί και ευέλικτοι, ενισχύοντας τις σχέσεις με τους συνεργάτες μας σε όλα τα σημεία αλληλεπίδρασης μαζί τους, με στόχο να βελτιστοποιήσουμε τις επιδόσεις μας στην καινοτομία, στη βιωσιμότητα και στη ψηφιοποίηση προς όφελός τους. Αυτά είναι βασικά στοιχεία του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Henkel και απαραίτητα  για την αποτελεσματική και ουσιαστική εφαρμογή της Ατζέντας "Purposeful Growth".

Η βιωσιμότητα έχει κεντρικό ρόλο στην προσωπική μου ζωή, όπως και στον σχεδιασμό εταιρικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών. Στη Henkel, υιοθετούμε το motto "Πρωτοπόροι στην καρδιά για το καλό των γενεών", που εκφράζει την επιθυμία μας να αξιοποιήσουμε το πρωτοποριακό μας πνεύμα, τη γνώση και τους πόρους μας για να είμαστε μια δύναμη καλού στον κόσμο και να διαμορφώσουμε ένα μέλλον με σαφές όραμα και σκοπό. 

Στην Ελλάδα, επεκτείνουμε και εξελίσσουμε συνεχώς τις ενέργειες κοινωνικής υπευθυνότητας μας. Ως HCB, συνεχίζουμε με συνέπεια το επιτυχημένο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόγραμμα "Καθάρισε σε βάθος, Καθάρισε στην Πηγή" του Dixan, ενώ ταυτόχρονα προσθέτουμε νέες σημαντικές δράσεις όπως την πρώτη μας εθελοντική αναδάσωση.

Οι άνθρωποι της Henkel είναι οι πραγματικοί μοχλοί της επιτυχίας της. Στη Henkel Hellas γινόμαστε ένα με τους εργαζομένους μας, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά σε κάθε δράση της εταιρείας και συμβάλλουν αποφασιστικά στην οικοδόμηση μιας συνεργατικής εταιρικής κουλτούρας και στην ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού.  Στόχος μου είναι η δημιουργία ενός γαλήνιου εργασιακού περιβάλλοντος, όπου όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά  θα νιώθει απαραίτητος, παραγωγικός και ικανοποιημένος μέσα από το ρόλο του, διατηρώντας παράλληλα μια υγιή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Μπορούμε να πετύχουμε μόνο αν συνεργαζόμαστε ως μια ομάδα Henkel. 

-Πείτε μας για τη σχέση της εταιρείας με τους Έλληνες και πώς αντανακλάται από τα λεγόμενα "love brands" που υπάρχουν και στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Henkel;

Η Henkel είναι μια πολυεθνική και δυναμική εταιρεία, και η Henkel Hellas, ως επίσημη θυγατρική της από το 1971 στην Ελλάδα, μοιράζεται το ίδιο όραμα για ουσιαστική ανάπτυξη. Προτεραιότητές μας είναι η δημιουργία υψηλής αξίας για τους πελάτες μας και τους καταναλωτές, με σκοπό να μεγαλώσουμε στην ελληνική αγορά, να ενισχύσουμε την ηγετική μας θέση στη βιωσιμότητα και να προσφέρουμε τη δυνατότητα στους υπαλλήλους μας να αναπτυχθούν, επαγγελματικά και προσωπικά, μέσω της εργασίας τους στη Henkel. Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας.

Εργαζόμαστε σε εξαιρετικά δυναμικές συνθήκες και η κατάσταση στην ελληνική αγορά αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη. Στόχος μας μας είναι να παρέχουμε στους Έλληνες καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα και να διατηρούμε το μερίδιο αγοράς μας με τις αξιόπιστες μάρκες μας. Οι γνωστές μάρκες μας  Palette, Syoss, Bref, μπορούν να χαρακτηριστούν ως "Love brands" στις αντίστοιχες κατηγορίες τους, δηλαδή στο styling, στις βαφές μαλλιών και στα καθαριστικά τουαλέτας, ενώ το Persil παραμένει η αγαπημένη επιλογή για τα σκούρα ρούχα. Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Henkel είναι αρκετά ευρύ και ισχυρό ώστε να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, καταφέρνουμε να εκπληρώσουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Η στρατηγική μας θέτει ως προτεραιότητα να γινόμαστε καλύτεροι πριν γίνουμε μεγαλύτεροι.

Στη Henkel, φιλοδοξούμε να συνεισφέρουμε θετικά στην κοινότητα και το περιβάλλον, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, κάτι που έχει έμμεσα οφέλη και για την εταιρεία. Για να το καταφέρουμε, το κλειδί είναι η επικοινωνία. Η διαφανής επικοινωνία σχετικά με τις ενέργειες ΕΚΕ είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της συμμετοχής των εργαζομένων μας, ενώ ταυτόχρονα, αυτές οι πρωτοβουλίες βοηθούν στη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με όλα τα σημαντικά ενδιαφερόμενα μέρη μας που μπορούν να αναδεικνύουν και να ενισχύουν το έργο και τους στόχους μας στην ελληνική κοινωνία. 

Για παράδειγμα, στο πλαίσιο του επιτυχημένου προγράμματος του Dixan "Καθάρισε σε Βάθος, Καθάρισε στην Πηγή", φέτος, οι πρώτοι καθαρισμοί στην Αθήνα έγιναν με ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής του κοινού και η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή. Προγράμματα ΕΚΕ, όπως το νέο κοινωνικό πρόγραμμα του Dixan "Παίξε Καθαρά" για την καταπολέμηση του αθλητικού εκφοβισμού, αλλά και της Taft από τον Schwarzkopf, που στηρίζει ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα για την επαγγελματική ενδυνάμωση των γυναικών με την ΜΚΟ "Women On Top", μας βοηθούν να έρθουμε σε επαφή και να συνεργαστούμε με νέους ανθρώπους, φορείς και εκπροσώπους της Κοινωνίας των Πολιτών που έχουν το ίδιο όραμα με μας. Όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε θετικό αντίκτυπο στον κόσμο. Αυτή είναι η κληρονομιά μας για τις επόμενες γενιές, με βάση και το σκοπό μας για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον και τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε στην κοινότητα όπου δραστηριοποιούμαστε.  

Η Karolina Markiewicz-Kuskowska είναι μέλος του CEO Club Greece

Περισσότερα από Forbes

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

ClubHouse του CEO Clubs Greece: Ένα όραμα που απογειώθηκε

Δύο χρόνια από την ίδρυση του, το ClubHouse, ο premium ιδιωτικός χώρος του CEO Clubs Greece, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις του σχεδιασμού του και έχει μετατραπεί πλέον σε σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Φωτ. Καραγεώργη (Giochi Preziosi): Οι γυναίκες ηγέτες μπορούν να φέρουν μια πιο ισορροπημένη και περιεκτική προσέγγιση στη διαχείριση των επιχειρήσεων

"Η διαφορετική κοινωνική εμπειρία των γυναικών μπορεί να φέρει μια ποικιλία προσεγγίσεων και ιδεών, ενισχύοντας την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στην επιχείρηση".

Δ. Λυμπεράκης (Egnatia-Aviation): Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα

"Ο πιλότος αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί, το αναπόσπαστο κομμάτι ενός επιβατικού ή εμπορευματικού αεροσκάφους"

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

"Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας".

Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Στο σημερινό αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον θα επιβιώσουν οι πιο προσαρμοστικοί, εξωστρεφείς και ευέλικτοι οργανισμοί, σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της OCTANE.

Andrea Rotunno (ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού): Οι ανάγκες ρευστότητας δεν περιορίζονται σε περιόδους κρίσης

Η ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού έχει ήδη συμπληρώσει σχεδόν 2 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

Σχολή Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece: Αναβαθμίζοντας τις ικανότητες των μελών ΔΣ στην Ελλάδα στην Πράξη

Εν μέσω των συνεχώς μεταβαλλόμενων συνθήκων διεθνώς, ο ρόλος του Διοικητικού Συμβουλίου γίνεται όλο και πιο απαιτητικός.

Πόλυ Λεονταρίδη (ITF Hellas): Καινοτομίες, Υψηλοί Στόχοι και Ανάπτυξη Ταλέντων

Έχοντας συμπληρώσει 25 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η ITF Hellas θέτει νέους στόχους με μια διαρκώς εμπλουτιζόμενη γκάμα πρωτότυπων φαρμακευτικών προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Αλέξης Δούκας (Optimal): Αυτό που ξεχωρίζει μια πετυχημένη επιχείρηση από μια αποτυχημένη είναι το ανθρώπινο δυναμικό

Με πολυετή πορεία στο χώρο των Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού η Optimal έχει φτάσει σήμερα να προσφέρει 360 εξειδικευμένες ποιοτικές και προσωποποιημένες υπηρεσίες, όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξης Δούκας.