Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της δομής που συγχώνευσε τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska. 

Με την ανάληψη φέτος και της θέσης της Προέδρου της Henkel για την Ελλάδα και την Κύπρο η Markiewicz-Kuskowska, σημειώνει ότι βασικός της στόχος είναι "να ηγούμαι οργανισμών που θα επιφέρουν αποτελέσματα σε δύο καθοριστικούς τομείς: στην επιτυχία της ίδιας της επιχείρησης σε οικονομικό επίπεδο, και στην ικανοποίηση των εργαζομένων της". Παράλληλα, επισημαίνει ότι κεντρικό ρόλο στην ζωή της έχει και η βιωσιμότητα. "Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας", αναφέρει χαρακτηριστικά. 

Δεν ξεχνά να αναφερθεί και στους ανθρώπους της Henkel, υπογραμμίζοντας ότι "είναι οι πραγματικοί μοχλοί της επιτυχίας". Όπως επισημαίνει, στόχος είναι "η δημιουργία ενός γαλήνιου εργασιακού περιβάλλοντος, όπου όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά θα νιώθει απαραίτητος, παραγωγικός και ικανοποιημένος μέσα από το ρόλο του, διατηρώντας παράλληλα μια υγιή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Μπορούμε να πετύχουμε μόνο αν συνεργαζόμαστε ως μια ομάδα". 

-Πρόσφατα αναλάβατε τη θέση της Γενικής Διευθύντριας στη μονάδα Henkel Consumer Brands. Ποιες ήταν οι πρώτες κινήσεις σας με την ανάληψη των νέων καθηκόντων σας;

H ανάληψη της θέσης της Γενικής Διευθύντριας στη νέα Henkel Consumer Brands (HCB) ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Αυτή η νέα επιχειρηματική μονάδα δημιουργήθηκε το 2022 από τη συγχώνευση των δύο προηγούμενων τμημάτων Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας. 

Φέτος, δύο χρόνια μετά, είχα την τιμή να αναλάβω και τον ρόλο της Προέδρου της Henkel για την Ελλάδα και την Κύπρο. Φιλοδοξία μου είναι να ηγούμαι οργανισμών που θα επιφέρουν αποτελέσματα σε δύο καθοριστικούς τομείς: στην επιτυχία της ίδιας της επιχείρησης σε οικονομικό επίπεδο, και στην ικανοποίηση των εργαζομένων της.

Ως προς το επιχειρείν, προσπαθώ να θέτω σαφείς βραχυπρόθεσμους στόχους προετοιμάζοντας την εταιρεία για μελλοντικές θετικές αποδόσεις. Η μετάβαση στη νέα Consumer Brands της Henkel στην Ελλάδα και την Κύπρο ήταν ένα συναρπαστικό επίτευγμα, το οποίο συγκέντρωσε κάτω από την ίδια στέγη το χαρτοφυλάκιο των ισχυρών καταναλωτικών μαρκών μας στους τομείς των Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης, των Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας – συμπεριλαμβανομένων και όλων των εμβληματικών μαρκών μας, όπως το Dixan και το Syoss.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της νέας επιχειρηματικής μονάδας ήταν να διαμορφωθεί μια νέα ομάδα με ταλαντούχους ανθρώπους και από τους δύο προηγούμενους τομείς. 

Η μετάβαση αυτή μας βοήθησε να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλο και να δημιουργήσουμε νέους τρόπους συνεργασίας – όλα αυτά για να διαμορφώσουμε τη νέα ταυτότητα της ομάδας HCB κάτω από την ομπρέλα "ONE Henkel". Ήταν μία επιταχυνόμενη διαδικασία - που συνήθως διαρκεί κάποια χρόνια. Για αυτό, κατά της διαδικασίας συγχώνευσης, θέσαμε ως στρατηγικό πυλώνα τη διαμόρφωση μιας σαφούς συνεργατικής εταιρικής κουλτούρας. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε χρόνο και πόρους στην οικοδόμηση μιας συνεκτικής και υψηλής απόδοσης οργάνωσης, και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.

Όσον αφορά τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες, η νέα μονάδα είναι οργανωμένη με εστίαση στους πελάτες και στους καταναλωτές. Ως μία ενιαία ομάδα, είμαστε πλέον πιο αποτελεσματικοί και ευέλικτοι, ενισχύοντας τις σχέσεις με τους συνεργάτες μας σε όλα τα σημεία αλληλεπίδρασης μαζί τους, με στόχο να βελτιστοποιήσουμε τις επιδόσεις μας στην καινοτομία, στη βιωσιμότητα και στη ψηφιοποίηση προς όφελός τους. Αυτά είναι βασικά στοιχεία του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Henkel και απαραίτητα  για την αποτελεσματική και ουσιαστική εφαρμογή της Ατζέντας "Purposeful Growth".

Η βιωσιμότητα έχει κεντρικό ρόλο στην προσωπική μου ζωή, όπως και στον σχεδιασμό εταιρικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών. Στη Henkel, υιοθετούμε το motto "Πρωτοπόροι στην καρδιά για το καλό των γενεών", που εκφράζει την επιθυμία μας να αξιοποιήσουμε το πρωτοποριακό μας πνεύμα, τη γνώση και τους πόρους μας για να είμαστε μια δύναμη καλού στον κόσμο και να διαμορφώσουμε ένα μέλλον με σαφές όραμα και σκοπό. 

Στην Ελλάδα, επεκτείνουμε και εξελίσσουμε συνεχώς τις ενέργειες κοινωνικής υπευθυνότητας μας. Ως HCB, συνεχίζουμε με συνέπεια το επιτυχημένο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόγραμμα "Καθάρισε σε βάθος, Καθάρισε στην Πηγή" του Dixan, ενώ ταυτόχρονα προσθέτουμε νέες σημαντικές δράσεις όπως την πρώτη μας εθελοντική αναδάσωση.

Οι άνθρωποι της Henkel είναι οι πραγματικοί μοχλοί της επιτυχίας της. Στη Henkel Hellas γινόμαστε ένα με τους εργαζομένους μας, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά σε κάθε δράση της εταιρείας και συμβάλλουν αποφασιστικά στην οικοδόμηση μιας συνεργατικής εταιρικής κουλτούρας και στην ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού.  Στόχος μου είναι η δημιουργία ενός γαλήνιου εργασιακού περιβάλλοντος, όπου όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά  θα νιώθει απαραίτητος, παραγωγικός και ικανοποιημένος μέσα από το ρόλο του, διατηρώντας παράλληλα μια υγιή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Μπορούμε να πετύχουμε μόνο αν συνεργαζόμαστε ως μια ομάδα Henkel. 

-Πείτε μας για τη σχέση της εταιρείας με τους Έλληνες και πώς αντανακλάται από τα λεγόμενα "love brands" που υπάρχουν και στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Henkel;

Η Henkel είναι μια πολυεθνική και δυναμική εταιρεία, και η Henkel Hellas, ως επίσημη θυγατρική της από το 1971 στην Ελλάδα, μοιράζεται το ίδιο όραμα για ουσιαστική ανάπτυξη. Προτεραιότητές μας είναι η δημιουργία υψηλής αξίας για τους πελάτες μας και τους καταναλωτές, με σκοπό να μεγαλώσουμε στην ελληνική αγορά, να ενισχύσουμε την ηγετική μας θέση στη βιωσιμότητα και να προσφέρουμε τη δυνατότητα στους υπαλλήλους μας να αναπτυχθούν, επαγγελματικά και προσωπικά, μέσω της εργασίας τους στη Henkel. Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας.

Εργαζόμαστε σε εξαιρετικά δυναμικές συνθήκες και η κατάσταση στην ελληνική αγορά αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη. Στόχος μας μας είναι να παρέχουμε στους Έλληνες καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα και να διατηρούμε το μερίδιο αγοράς μας με τις αξιόπιστες μάρκες μας. Οι γνωστές μάρκες μας  Palette, Syoss, Bref, μπορούν να χαρακτηριστούν ως "Love brands" στις αντίστοιχες κατηγορίες τους, δηλαδή στο styling, στις βαφές μαλλιών και στα καθαριστικά τουαλέτας, ενώ το Persil παραμένει η αγαπημένη επιλογή για τα σκούρα ρούχα. Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Henkel είναι αρκετά ευρύ και ισχυρό ώστε να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, καταφέρνουμε να εκπληρώσουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Η στρατηγική μας θέτει ως προτεραιότητα να γινόμαστε καλύτεροι πριν γίνουμε μεγαλύτεροι.

Στη Henkel, φιλοδοξούμε να συνεισφέρουμε θετικά στην κοινότητα και το περιβάλλον, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, κάτι που έχει έμμεσα οφέλη και για την εταιρεία. Για να το καταφέρουμε, το κλειδί είναι η επικοινωνία. Η διαφανής επικοινωνία σχετικά με τις ενέργειες ΕΚΕ είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της συμμετοχής των εργαζομένων μας, ενώ ταυτόχρονα, αυτές οι πρωτοβουλίες βοηθούν στη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με όλα τα σημαντικά ενδιαφερόμενα μέρη μας που μπορούν να αναδεικνύουν και να ενισχύουν το έργο και τους στόχους μας στην ελληνική κοινωνία. 

Για παράδειγμα, στο πλαίσιο του επιτυχημένου προγράμματος του Dixan "Καθάρισε σε Βάθος, Καθάρισε στην Πηγή", φέτος, οι πρώτοι καθαρισμοί στην Αθήνα έγιναν με ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής του κοινού και η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή. Προγράμματα ΕΚΕ, όπως το νέο κοινωνικό πρόγραμμα του Dixan "Παίξε Καθαρά" για την καταπολέμηση του αθλητικού εκφοβισμού, αλλά και της Taft από τον Schwarzkopf, που στηρίζει ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα για την επαγγελματική ενδυνάμωση των γυναικών με την ΜΚΟ "Women On Top", μας βοηθούν να έρθουμε σε επαφή και να συνεργαστούμε με νέους ανθρώπους, φορείς και εκπροσώπους της Κοινωνίας των Πολιτών που έχουν το ίδιο όραμα με μας. Όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε θετικό αντίκτυπο στον κόσμο. Αυτή είναι η κληρονομιά μας για τις επόμενες γενιές, με βάση και το σκοπό μας για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον και τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε στην κοινότητα όπου δραστηριοποιούμαστε.  

Η Karolina Markiewicz-Kuskowska είναι μέλος του CEO Club Greece

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.