ΣΕΠ Α.Ε.: Ένα επιχειρηματικό "θαύμα" 12 ετών

ΣΕΠ Α.Ε.: Ένα επιχειρηματικό "θαύμα" 12 ετών

Οι τεράστιες επενδύσεις που έγιναν σε υποδομές, ανωδομές, τεχνολογικό και τεχνικό εξοπλισμό, οι φιλικές προς το περιβάλλον εφαρμογές και, φυσικά, οι επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην ασφάλειά του, συνετέλεσαν στη δημιουργία ενός επιχειρηματικού θαύματος περίπου μέσα σε 12 χρόνια. 

Η ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) τον Ιούνιο του 2010 παρέλαβε έναν προβλήτα που κατέτασσε τον Πειραιά στην 93η θέση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και, μετά τη Σύμβαση Παραχώρησης που υπογράφηκε με το Ελληνικό Δημόσιο, πλέον οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινούν περίπου 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, κατατάσσοντάς το στην 28η θέση στον κόσμο και στην 4η στην Ευρώπη. Η διαχειριστική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. έχει εκτοξευτεί από τα 1,5 εκατ. containers σε 6,5 εκατομμύρια containers τo 2023, ενώ η συνολική επένδυση σε υποδομές και εξοπλισμό έχει φτάσει 600 εκατομμύρια ευρώ.

Εκτός από τα φορτία που μεταφορτώνονται μέσω του Πειραιά διά θαλάσσης, υπάρχουν και τα φορτία που αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και διακινούνται και σιδηροδρομικώς, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων της COSCO SHIPPING Group, πρoς τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας και την Κεντρική Ευρώπη. Η σύνδεση του εμπορευματικού σταθμού με το εθνικό και ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ύψιστης στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία, αφού συντομεύει κατά 7-10 ημέρες την παράδοση φορτίων μέσω του Πειραιά στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης.

Οι ελληνικές εμπορικές εταιρείες έχουν πλέον περισσότερες νέες αγορές να επιχειρήσουν και μια πληθώρα επιλογών στην εξεύρεση ναυτιλιακής μεταφορικής εταιρείας με ανταγωνιστικούς ναύλους, συντομότερη διάρκεια ταξιδιού και με την "πολυτέλεια" να είναι συνεπείς στους χρόνους παράδοσης των προϊόντων τους, χωρίς να χρειάζονται υπέρογκα κοστοβόρα αποθέματα. Αυτή η δυνατότητα ανοίγει νέους ορίζοντες σε εταιρείες που έχουν μια εξωστρεφή πολιτική πωλήσεων και προώθησης των προϊόντων τους στο εξωτερικό, αλλά και σε άλλες νέες εταιρείες που παραδειγματίζονται και επιχειρούν ανάλογες δραστηριότητες. 

Οι νέες επενδύσεις

Η ΣΕΠ στα δώδεκα χρόνια που επιχειρεί στον Πειραιά επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και πρακτικές, και εφαρμογές.

Στον σχεδιασμό του 2023 προς υλοποίηση είναι η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ικόνιο-Θριάσιο, μήκους 22,7 χιλιομέτρων, που θα επιτρέψει τη συνολική πράσινη καθαρή μεταφορά σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία.

Το Auto-Gate σύστημα, το οποίο έχει υλοποιηθεί και λειτουργεί από τον Ιούνιο του 2010, είναι μια επένδυση πάνω από 1 εκατ. ευρώ, που καθιστά δυνατή την ανάθεση και την εκτέλεση του μεταφορικού έργου και προσφέρει στους οδηγούς φορτηγών δημόσιας χρήσης μια γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση.

Επιπλέον, η ΣΕΠ έχει επιτρέψει σε όλους τους πελάτες / ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν online ψηφιοποιημένες υπηρεσίες και πληροφορίες 24 ώρες το 24ωρο για τα πλοία και τα containers τους μέσω της πλατφόρμας PCT- HPCS.

- Η πολιτική της ΣΕΠ στον τερματικό σταθμό είναι να εξασφαλίσει ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας και εγγυάται για τα μέτρα ασφαλείας και τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του κώδικα ISPS.

- Μέσω της εγκατεστημένης στην Ελεύθερη Ζώνη Piraeus η αποθήκη 7.000 τ.μ. της Consolidation & Distribution Center προσφέρει λειτουργίες logistics, την παραλαβή, αποθήκευση, συλλογή παραγγελιών, break-bulk, φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων και άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας σε ανταγωνιστικές τιμές με τις τεχνολογικά προηγμένες και περιβαλλοντικά φιλικών διαδικασιών.

Συνεισφορά στην εθνική οικονομία

Η αποτίμηση της οικονομικής συνεισφοράς της επένδυσης στην ελληνική εθνική οικονομία από το 2009 μέχρι το 2021, στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα τέλη από τη σύμβαση παραχώρησης (concession fee), φόροι, μισθοί και ασφαλιστικές εισφορές, ανέρχεται σε συνολικά πάνω από 912.000.000 ευρώ.

Παράλληλα, η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε., ως μια εταιρεία ειδικού σκοπού, ξεκίνησε το 2009 με απόλυτα νέες θέσεις εργασίας. Έπειτα από 6 μήνες λειτουργίας, τον Ιούνιο του 2010, ο αριθμός των εργαζομένων στον Σταθμό ανερχόταν σε 430, ενώ σήμερα, το 2022, ανέρχεται σε περισσότερες από 2.800 νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες στελεχώνουν Έλληνες εργαζόμενοι, εκ των οποίων πάνω από 60% προέρχεται από την τοπική κοινωνία.

Επιπλέον, για τη ΣΕΠ, η εταιρική κοινωνική ευθύνη έχει μεγάλη σημασία και αναδεικνύεται στις καθημερινές εργασίες του Σταθμού, καθώς και στις πολιτικές και στην επιχειρηματική στρατηγική του.

Βασική στόχευση της εταιρείας και για το 2023 παραμένει η συνεχής προσπάθεια παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους πελάτες της, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσει να επενδύει στην έρευνα και βιώσιμη ανάπτυξη, με παράλληλο σεβασμό στο περιβάλλον και την τοπική κοινωνία.

Περισσότερα από Forbes

Η Amazon καταργεί την τηλεργασία - Θα ακολουθήσουν και άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί;

Μόλις το 7% των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών έχουν εντολές πλήρους παρουσίασης στο γραφείο.

TiNOS Therapeutics: Ποια είναι η αμερικάνικη startup με ελληνικό DNA που θέλει να καταπολεμήσει τον καρκίνο

Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από έναν χρόνο από τον Ν. Ταπεινό, Καθηγητή Νευροεπιστημών στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Brown.

carpo: Το success story που από την Κυψέλη πήγε σε Λονδίνο και Ντουμπάι

Σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω στη Μέση Ανατολή.

Ποιες ευκαιρίες για τις ελληνικές startups ανοίγει η Golden Visa

Από 1η Ιανουαρίου 2025, θα χορηγείται άδεια διαμονής σε πολίτες τρίτων χωρών που επενδύουν τουλάχιστον 250.000 ευρώ σε startup που είναι μέλος του Elevate Greece.

Η μάχη για τον έλεγχο της "αυτοκρατορίας" του Ρούπερτ Μέρντοχ

Oι κληρονόμοι διαγκωνίζονται για τον κολοσσό που περιλαμβάνει το Fox News και τη Wall Street Journal.

Η Amazon ενισχύει τους δεσμούς της με το TikTok - Θα το εξαγοράσει;

Και οι δύο εταιρείες έχουν όφελος από τη συνεργασία τους, αλλά οι γνώστες λένε στο Forbes ότι σκοπός της είναι η εξαγορά του TikTok από την Amazon ή η αποτροπή της απαγόρευσής του.

Ποια είναι η "ελληνική" startup στην οποία επένδυσαν Alibaba και Φίλιππος Κούρκουλος-Λάτσης

Στα σχέδια της Connectly είναι να αναπτύξει περαιτέρω τη θυγατρική της στην Ελλάδα και να καταστήσει τη χώρα μας έναν από τους κύριους κόμβους μηχανικής της.

Η Rgand καταργεί τους μεσάζοντες στις προμήθειες των εστιατορίων

Ο Rovshan Rasulov θέλει να φέρει "επανάσταση" στον κλάδο επιτρέποντας στους διαχειριστές εστιατορίων στις ΗΠΑ να συναλλάσσονται άμεσα, και πιο οικονομικά, με τους παραγωγούς τροφίμων.

GENOSOPHY®: Η startup του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανοίγει τον δρόμο για εξατομικευμένες συστάσεις υγείας

Η εταιρεία έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο ικανό να ενσωματώνει και να αξιολογεί γενετική πληροφορία.

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Η Boeing αναφέρει καλύτερο τρίμηνο από ό,τι φοβόταν, λέει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιείται εν μέσω της κρίσης στο 737 Max

Νέο mega deal στην πετρελαϊκή βιομηχανία: Η Chevron εξαγοράζει την Hess έναντι 53 δισ. δολαρίων

Ενισχύει τη θέση της στον σχιστόλιθο των ΗΠΑ και στο υπέδαφος της Γουιάνα.