GENOSOPHY®: Η startup του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανοίγει τον δρόμο για εξατομικευμένες συστάσεις υγείας

GENOSOPHY®: Η startup του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανοίγει τον δρόμο για εξατομικευμένες συστάσεις υγείας

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Σχέδια για επέκταση στο εξωτερικό έχει η GENOSOPHY®, η πρώτη εταιρεία-τεχνοβλαστός του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) που θέλει να ανατρέψει τα δεδομένα στον τομέα της εξατομικευμένης υγείας. Η καινοτόμος εταιρεία έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο μηχανικής μάθησης ικανό να ενσωματώνει και να αξιολογεί εκατοντάδες χιλιάδες στοιχεία του DNA, παρέχοντας στη συνέχεια εξατομικευμένες συστάσεις για τη βελτίωση της υγείας. Αυτές οι συστάσεις καλύπτουν τη διατροφή, τον τρόπο ζωής, ιατρικές παρεμβάσεις και τη φαρμακευτική αγωγή και είναι προσαρμοσμένες στα μοναδικά γενετικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου. 

Η GENOSOPHY ιδρύθηκε το 2023 από την Δρ. Καλλιόπη Γκούσκου και τον Δρ. Αριστείδη Ηλιόπουλο, Επίκουρη Καθηγήτρια και Καθηγητή Βιολογίας και Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αντίστοιχα. "Φέρνουμε τη σύγχρονη γενετική κοντά στους ιατρούς. Είμαστε μάρτυρες μιας επανάστασης στην ιατρική, που αντικαθιστά το παλαιό μοντέλο παροχής υπηρεσιών υγείας, το οποίο βασίζεται στο νόσημα, και μας φέρνει σε μια καινούρια ιατρική, που βασίζεται στο άτομο. Η ιατρική ακριβείας είναι το μέλλον, και στόχος μας είναι να τη φέρουμε σε κάθε ασθενή”, τονίζει στο Capital.gr και το Forbes Greece ο κ. Ηλιόπουλος.

Αρης Ηλιόπουλος
Δρ. Αριστείδης Ηλιόπουλος

Επιστημονικό βάθος και γενετικά σκορ κινδύνου 

Ενώ πολλές εταιρείες προσφέρουν επιφανειακούς γενετικούς ελέγχους και συστάσεις, απευθυνόμενες κυρίως σε ιδιώτες, η GENOSOPHY® διακρίνεται για το επιστημονικό βάθος της ανάλυσης που παρέχει. Ο Δρ. Ηλιόπουλος εξηγεί: "Η GENOSOPHY® προσανατολίζεται στους επιστήμονες υγείας, επιτρέποντας την αξιοποίηση της γενετικής πληροφορίας για την παροχή ακριβών και επιστημονικά τεκμηριωμένων συστάσεων.”

Η Δρ. Γκούσκου προσθέτει: "Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι πολλές εταιρείες δεν αξιοποιούν σωστά τη γενετική πληροφορία, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να συνδέσουν τα γενετικά δεδομένα με επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις. Με αυτόν τον τρόπο, καταλήγουν να παρέχουν γενικές συστάσεις που είναι συχνά από αδιάφορες έως και επικίνδυνες”. Σχολιάζοντας το πεδίο εφαρμογής των γενετικών ελέγχων, η Δρ. Γκούσκου αναφέρει: "Πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο ελέγχουν τη γενετική προδιάθεση για δυσανεξία στη λακτόζη. Για τον πληθυσμό μας, αυτό ίσως να μην έχει μεγάλο νόημα, καθώς, με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα, πάνω από το 90% των Ελλήνων έχουν γενετική προδιάθεση για δυσανεξία στη λακτόζη. Ενώ παραδοσιακά προτείνεται η αποφυγή του γάλακτος για αυτά τα άτομα, οι πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων λακτόζης από άτομα με γενετική προδιάθεση για δυσανεξία  μπορεί να έχει οφέλη, όπως η μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα”.

Επιπλέον, μέσω του αλγορίθμου της, η GENOSOPHY® παρέχει γενετικά σκορ κινδύνου εμφάνισης πολλών νοσημάτων. Η Δρ. Γκούσκου διευκρινίζει: "Η γνώση της γενετικής ενός ατόμου μας επιτρέπει να προβαίνουμε σε εξατομικευμένες παρεμβάσεις και να αναλαμβάνουμε προληπτικά μέτρα πριν την εμφάνιση κάποιου προβλήματος, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο.”

πιν
Δρ. Καλλιόπη Γκούσκου

Διεθνής επέκταση και στρατηγική ανάπτυξης

Η GENOSOPHY® έχει ήδη συνάψει συνεργασίες στην Ελλάδα, τη Νορβηγία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Κύπρο. Ενδεικτικά, η εταιρεία έχει τριπλασιάσει το πελατολόγιό της από την ίδρυσή της και συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξή της, μεγαλώνοντας την ομάδα της, προκειμένου να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς. 

Τα σχέδιά της για την επόμενη πενταετία περιλαμβάνουν την επέκτασή της στην Ευρώπη, ενώ, βραχυπρόθεσμα, η GENOSOPHY® στοχεύει στη βελτίωση των υπηρεσιών της μέσω συγκεκριμένων βημάτων αυτοματοποίησης, ώστε να υποστηρίξει καλύτερα τους επιστήμονες υγείας.

Όραμα η δημιουργία του "ψηφιακού διδύμου”

Όραμα της GENOSOPHY® είναι να καθιερώσει τον "ψηφιακό δίδυμο" της υγείας για κάθε άνθρωπο, που θα επιτρέπει στους επαγγελματίες υγείας να προβλέπουν και να προσαρμόζουν την ιατρική φροντίδα με βάση τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Αυτός ο "ψηφιακός δίδυμος” θα επιτρέπει τη συνεχή ενσωμάτωση νέων πληροφοριών και τη συνεχή βελτίωση των εξατομικευμένων συστάσεων για την υγεία.

"Το όραμά μας είναι να διαμορφώσουμε για κάθε άνθρωπο έναν δρόμο που θα οδηγήσει στη δική του υγεία. Αυτός ο δρόμος μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πιστεύουμε απόλυτα ότι η γενετική πληροφορία είναι η πυξίδα σε αυτόν τον δρόμο”, αναφέρει η κα. Γκούσκου. 

"Η γενετική είναι το μέλλον. Είμαστε στο μεταίχμιο μιας επαναστατικής αλλαγής στην Ιατρική και στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα νοσήματα. Εκεί θέλουμε εμείς να πρωτοστατήσουμε, στη μετάβαση από την ‘Ιατρική 2.0’ που κύριο στόχο έχει τη θεραπεία των συμπτωμάτων στην ‘Ιατρική 3.0’, μια ιατρική προληπτική, εξατομικευμένη, ακριβή και προβλεπτική”, καταλήγει ο κ. Ηλιόπουλος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Καλλιόπη Γκούσκου και ο Αριστείδης Ηλιόπουλος βραβεύτηκαν πρόσφατα για την καινοτομία της επιχειρηματικής ιδέας τους στον 14ο Διαγωνισμό "Καινοτομίας & Τεχνολογίας” της Εθνικής Τράπεζας, "NBG Business Seeds”, ενώ έχουν επίσης λάβει βραβείο καινοτομίας του ΕΚΠΑ το 2023.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Coca-Cola HBC: Πίσω από το mega deal των 2,6 δισ. δολαρίων – Η δυναμική και τα ερωτηματικά

Πώς η ελληνική πολυεθνική μετατρέπεται στον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή της Coca-Cola παγκοσμίως.

Coinbase: Εξαγόρασε την επενδυτική πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Echo έναντι $375 εκατ.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο προσιτές, αποτελεσματικές και διαφανείς κεφαλαιαγορές", ανέφερε η Coinbase.

Το ελληνικό case study της Estée Lauder

Πάνω από 70 εκατ. ευρώ τζίρος εφέτος.

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Ideal Holdings: "Ψήνει" νέα εξαγορά για εφέτος – Το νέο εργοστάσιο της Μπάρμπα Στάθης και τα μίνι attica

Έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις της τάξης των 70 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια για Μπάρμπα Στάθης, Attica Πολυκαταστήματα και τον κλάδο πληροφορικής