GENOSOPHY®: Η startup του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανοίγει τον δρόμο για εξατομικευμένες συστάσεις υγείας

GENOSOPHY®: Η startup του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανοίγει τον δρόμο για εξατομικευμένες συστάσεις υγείας

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Σχέδια για επέκταση στο εξωτερικό έχει η GENOSOPHY®, η πρώτη εταιρεία-τεχνοβλαστός του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) που θέλει να ανατρέψει τα δεδομένα στον τομέα της εξατομικευμένης υγείας. Η καινοτόμος εταιρεία έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο μηχανικής μάθησης ικανό να ενσωματώνει και να αξιολογεί εκατοντάδες χιλιάδες στοιχεία του DNA, παρέχοντας στη συνέχεια εξατομικευμένες συστάσεις για τη βελτίωση της υγείας. Αυτές οι συστάσεις καλύπτουν τη διατροφή, τον τρόπο ζωής, ιατρικές παρεμβάσεις και τη φαρμακευτική αγωγή και είναι προσαρμοσμένες στα μοναδικά γενετικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου. 

Η GENOSOPHY ιδρύθηκε το 2023 από την Δρ. Καλλιόπη Γκούσκου και τον Δρ. Αριστείδη Ηλιόπουλο, Επίκουρη Καθηγήτρια και Καθηγητή Βιολογίας και Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αντίστοιχα. "Φέρνουμε τη σύγχρονη γενετική κοντά στους ιατρούς. Είμαστε μάρτυρες μιας επανάστασης στην ιατρική, που αντικαθιστά το παλαιό μοντέλο παροχής υπηρεσιών υγείας, το οποίο βασίζεται στο νόσημα, και μας φέρνει σε μια καινούρια ιατρική, που βασίζεται στο άτομο. Η ιατρική ακριβείας είναι το μέλλον, και στόχος μας είναι να τη φέρουμε σε κάθε ασθενή”, τονίζει στο Capital.gr και το Forbes Greece ο κ. Ηλιόπουλος.

Αρης Ηλιόπουλος
Δρ. Αριστείδης Ηλιόπουλος

Επιστημονικό βάθος και γενετικά σκορ κινδύνου 

Ενώ πολλές εταιρείες προσφέρουν επιφανειακούς γενετικούς ελέγχους και συστάσεις, απευθυνόμενες κυρίως σε ιδιώτες, η GENOSOPHY® διακρίνεται για το επιστημονικό βάθος της ανάλυσης που παρέχει. Ο Δρ. Ηλιόπουλος εξηγεί: "Η GENOSOPHY® προσανατολίζεται στους επιστήμονες υγείας, επιτρέποντας την αξιοποίηση της γενετικής πληροφορίας για την παροχή ακριβών και επιστημονικά τεκμηριωμένων συστάσεων.”

Η Δρ. Γκούσκου προσθέτει: "Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι πολλές εταιρείες δεν αξιοποιούν σωστά τη γενετική πληροφορία, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να συνδέσουν τα γενετικά δεδομένα με επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις. Με αυτόν τον τρόπο, καταλήγουν να παρέχουν γενικές συστάσεις που είναι συχνά από αδιάφορες έως και επικίνδυνες”. Σχολιάζοντας το πεδίο εφαρμογής των γενετικών ελέγχων, η Δρ. Γκούσκου αναφέρει: "Πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο ελέγχουν τη γενετική προδιάθεση για δυσανεξία στη λακτόζη. Για τον πληθυσμό μας, αυτό ίσως να μην έχει μεγάλο νόημα, καθώς, με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα, πάνω από το 90% των Ελλήνων έχουν γενετική προδιάθεση για δυσανεξία στη λακτόζη. Ενώ παραδοσιακά προτείνεται η αποφυγή του γάλακτος για αυτά τα άτομα, οι πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων λακτόζης από άτομα με γενετική προδιάθεση για δυσανεξία  μπορεί να έχει οφέλη, όπως η μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα”.

Επιπλέον, μέσω του αλγορίθμου της, η GENOSOPHY® παρέχει γενετικά σκορ κινδύνου εμφάνισης πολλών νοσημάτων. Η Δρ. Γκούσκου διευκρινίζει: "Η γνώση της γενετικής ενός ατόμου μας επιτρέπει να προβαίνουμε σε εξατομικευμένες παρεμβάσεις και να αναλαμβάνουμε προληπτικά μέτρα πριν την εμφάνιση κάποιου προβλήματος, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο.”

πιν
Δρ. Καλλιόπη Γκούσκου

Διεθνής επέκταση και στρατηγική ανάπτυξης

Η GENOSOPHY® έχει ήδη συνάψει συνεργασίες στην Ελλάδα, τη Νορβηγία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Κύπρο. Ενδεικτικά, η εταιρεία έχει τριπλασιάσει το πελατολόγιό της από την ίδρυσή της και συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξή της, μεγαλώνοντας την ομάδα της, προκειμένου να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς. 

Τα σχέδιά της για την επόμενη πενταετία περιλαμβάνουν την επέκτασή της στην Ευρώπη, ενώ, βραχυπρόθεσμα, η GENOSOPHY® στοχεύει στη βελτίωση των υπηρεσιών της μέσω συγκεκριμένων βημάτων αυτοματοποίησης, ώστε να υποστηρίξει καλύτερα τους επιστήμονες υγείας.

Όραμα η δημιουργία του "ψηφιακού διδύμου”

Όραμα της GENOSOPHY® είναι να καθιερώσει τον "ψηφιακό δίδυμο" της υγείας για κάθε άνθρωπο, που θα επιτρέπει στους επαγγελματίες υγείας να προβλέπουν και να προσαρμόζουν την ιατρική φροντίδα με βάση τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Αυτός ο "ψηφιακός δίδυμος” θα επιτρέπει τη συνεχή ενσωμάτωση νέων πληροφοριών και τη συνεχή βελτίωση των εξατομικευμένων συστάσεων για την υγεία.

"Το όραμά μας είναι να διαμορφώσουμε για κάθε άνθρωπο έναν δρόμο που θα οδηγήσει στη δική του υγεία. Αυτός ο δρόμος μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πιστεύουμε απόλυτα ότι η γενετική πληροφορία είναι η πυξίδα σε αυτόν τον δρόμο”, αναφέρει η κα. Γκούσκου. 

"Η γενετική είναι το μέλλον. Είμαστε στο μεταίχμιο μιας επαναστατικής αλλαγής στην Ιατρική και στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα νοσήματα. Εκεί θέλουμε εμείς να πρωτοστατήσουμε, στη μετάβαση από την ‘Ιατρική 2.0’ που κύριο στόχο έχει τη θεραπεία των συμπτωμάτων στην ‘Ιατρική 3.0’, μια ιατρική προληπτική, εξατομικευμένη, ακριβή και προβλεπτική”, καταλήγει ο κ. Ηλιόπουλος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Καλλιόπη Γκούσκου και ο Αριστείδης Ηλιόπουλος βραβεύτηκαν πρόσφατα για την καινοτομία της επιχειρηματικής ιδέας τους στον 14ο Διαγωνισμό "Καινοτομίας & Τεχνολογίας” της Εθνικής Τράπεζας, "NBG Business Seeds”, ενώ έχουν επίσης λάβει βραβείο καινοτομίας του ΕΚΠΑ το 2023.

Περισσότερα από Forbes

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Cash cow η Ελλάδα για τη Zara – Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Πού ανοίγει και πού κλείνει καταστήματα ο ισπανικός κολοσσός Inditex.

Το Starlink μπορεί να "προσγειώσει ανώμαλα" την αποτίμηση της SpaceX

Οι bullish εκτιμήσεις για τη SpaceX του Μασκ αγνοούν τα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Starlink

Αδειάζει το ποτήρι της Diageo Hellas - O ρόλος της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών

Οι στόχοι που θέτει η Diageo για την ελληνική αγορά, τα μερίσματα των 7,3 εκατ. και η κατ’ οίκον κατανάλωση αλκοόλ.

PwC: Έρχεται νέα "έκρηξη" deals το 2025 - Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον για συναλλαγές Εξαγορών & Συγχωνεύσεων και το 2025. Ήδη καταγράφονται υπογεγραμμένες ή ορατές συναλλαγές άνω των 7,5 δισ. ευρώ.

Tesla: "Βουτιά" των πωλήσεων σε Γαλλία και Σουηδία - Το χειρότερο α' τρίμηνο της τελευταίας 4ετίας

Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη Γαλλία έπεσε στο 1,63% το α' τρίμηνο.

Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε στρατηγική θέση τα Θερμοκήπια Θράκης. Απομένει επένδυση ακόμα 7 εκατ. ευρώ.

Οι οικονομικές επιδόσεις της Neurosoft το 2024 και τα πιο σημαντικά έργα

Η εταιρεία αύξησε τον τζίρο της κατά 39%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 37,9 εκατ.

Delivery με drone: H start up που νικά τους κολοσσούς του e-commerce

Η ζήτηση για καφέ και ο έξυπνος σχεδιασμός του drone της βοηθούν δίνουν στη Manna συγκριτικό πλεονέκτημα.