Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Ισχυρές ζημίες, αν και μικρότερες των αναμενόμενων, παρουσίασε η Boeing για το πρώτο τρίμηνο του έτους, εν μέσω της κρίσης που αντιμετωπίζει η εταιρεία λόγω των προβλημάτων ασφαλείας του αεροσκάφους 737 Max.

Ο αεροπορικός κολοσσός ανακοίνωσε μείωση εσόδων 8%, στα 16,57 δισ. δολάρια, ποσό που κινήθηκε ελαφρώς καλύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, που έκαναν λόγο για έσοδα 16,23 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για την πρώτη πτώση που καταγράφει η εταιρεία κατά τα τελευταία επτά τρίμηνα και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην επιβράδυνση της παραγωγής του αεροσκάφους της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. 

Ειδικότερα, η Boeing κατέγραψε απώλειες 355 εκατ. δολαρίων, ή 56 σεντς ανά μετοχή, από 425 εκατ. δολάρια, ή 69 σεντς ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα. Εξαιρουμένων των έκτακτων στοιχείων, οι απώλειες έφτασαν τα 388 εκατ. δολάρια ή 1,13 δολάρια ανά μετοχή, ζημία μικρότερη της εκτιμώμενης για 1,76 δολάρια ανά μετοχή.  

Οι ταμειακές της δαπάνες ήταν 3,9 δισ. δολάρια, έναντι αρνητικών 786 εκατ. δολαρίων πριν από ένα χρόνο.

Οι μετοχές παρέμειναν αμετάβλητες στην προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση μετά από άνοδο 3,6% νωρίτερα.

"Βραχυπρόθεσμα, ναι, βρισκόμαστε σε μια δύσκολη στιγμή", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun, σε σημείωμα προς τους εργαζόμενους. "Οι λιγότερες παραδόσεις μπορεί να φέρνουν δυσκολίες στους πελάτες μας και στα οικονομικά μας μεγέθη, πάνω απ' όλα όμως βάζουμε την ασφάλεια και την ποιότητα", τόνισε ο Calhoun, ο οποίος υπογράμμισε πως η εμπιστοσύνη όλων στην εταιρεία πρέπει να αποκατασταθεί στο 100%.

Η μειωμένη παραγωγή 737 Max θα επιβραδύνει τον ρυθμό ανάκαμψης της εταιρείας, σε αυτή τη "δύσκολη περίοδο" που ακολούθησε της οδυνηρής έκρηξης στον αέρα ενός αεροσκάφους τον Ιανουάριο.

Κατά τους αναλυτές, ο αργός ρυθμός των παραδόσεων κινδυνεύει να καθυστερήσει τους οικονομικούς στόχους της Boeing, ενώ ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας δήλωσε ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2022 για ετήσια ταμειακή ροή 10 δισ. δολαρίων μέχρι το 2025 ή το 2026.

Σημειώνεται πως η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη τύπου Max 737 κατά το πρώτο τρίμηνο, αριθμός μειωμένος κατά 41% σε σχέση με πέρυσι. Οι κατασκευαστές αεροσκαφών λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος των μετρητών κατά την παράδοση των αεροσκαφών.

Περισσότερα από Forbes

Sport Vision: Νέες business στην Ελλάδα μέσω Χονγκ Κονγκ για την πολυεθνική αθλητικών

Στην εισαγωγή μίας νέας δραστηριότητας στην Ελλάδα προχώρησε ο όμιλος Sport Vision.

Πάνω από 15 δισ. τα πονταρίσματα των Ελλήνων το 2024 - Μεγάλος κερδισμένος το διαδικτυακό στοίχημα

Ενισχυμένος ο τζίρος σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ).

Tesla: Ξεκινά τις προσλήψεις στην Ινδία εν μέσω ενίσχυσης των σχέσεων του Μασκ με την κυβέρνηση

Η Tesla επιδιώκει εδώ και καιρό να εισέλθει στην Ινδία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Miele Hellas: Η άλλοτε ζημιογόνος ελληνική θυγατρική επέστρεψε σε κέρδη και έγινε η ομπρέλα για 8 χώρες

Το cluster Miele Adria Aegean επεκτείνει τη δραστηριότητα σε Κροατία, Σλοβενία και Βοσνία με σκοπό να αναπτυχθεί στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.

Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Έχει τις μεγαλύτερες απώλειες από τις 27 εισηγμένες (S&P 500) που σημειώνουν ζημίες για τουλάχιστον 6 σερί χρόνια από το 1999.

Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Από το 2019 έχει χάσει περισσότερα από $30 δισ.

Boeing: Η εξαγορά της Spirit AeroSystems είναι μόνο η αρχή στην επίλυση των προβλημάτων της

Η Boeing θα χρειαστεί χρόνια για να νοικοκυρέψει τον προμηθευτή που καταγράφει ζημιές.