Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Ισχυρές ζημίες, αν και μικρότερες των αναμενόμενων, παρουσίασε η Boeing για το πρώτο τρίμηνο του έτους, εν μέσω της κρίσης που αντιμετωπίζει η εταιρεία λόγω των προβλημάτων ασφαλείας του αεροσκάφους 737 Max.

Ο αεροπορικός κολοσσός ανακοίνωσε μείωση εσόδων 8%, στα 16,57 δισ. δολάρια, ποσό που κινήθηκε ελαφρώς καλύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, που έκαναν λόγο για έσοδα 16,23 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για την πρώτη πτώση που καταγράφει η εταιρεία κατά τα τελευταία επτά τρίμηνα και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην επιβράδυνση της παραγωγής του αεροσκάφους της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. 

Ειδικότερα, η Boeing κατέγραψε απώλειες 355 εκατ. δολαρίων, ή 56 σεντς ανά μετοχή, από 425 εκατ. δολάρια, ή 69 σεντς ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα. Εξαιρουμένων των έκτακτων στοιχείων, οι απώλειες έφτασαν τα 388 εκατ. δολάρια ή 1,13 δολάρια ανά μετοχή, ζημία μικρότερη της εκτιμώμενης για 1,76 δολάρια ανά μετοχή.  

Οι ταμειακές της δαπάνες ήταν 3,9 δισ. δολάρια, έναντι αρνητικών 786 εκατ. δολαρίων πριν από ένα χρόνο.

Οι μετοχές παρέμειναν αμετάβλητες στην προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση μετά από άνοδο 3,6% νωρίτερα.

"Βραχυπρόθεσμα, ναι, βρισκόμαστε σε μια δύσκολη στιγμή", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun, σε σημείωμα προς τους εργαζόμενους. "Οι λιγότερες παραδόσεις μπορεί να φέρνουν δυσκολίες στους πελάτες μας και στα οικονομικά μας μεγέθη, πάνω απ' όλα όμως βάζουμε την ασφάλεια και την ποιότητα", τόνισε ο Calhoun, ο οποίος υπογράμμισε πως η εμπιστοσύνη όλων στην εταιρεία πρέπει να αποκατασταθεί στο 100%.

Η μειωμένη παραγωγή 737 Max θα επιβραδύνει τον ρυθμό ανάκαμψης της εταιρείας, σε αυτή τη "δύσκολη περίοδο" που ακολούθησε της οδυνηρής έκρηξης στον αέρα ενός αεροσκάφους τον Ιανουάριο.

Κατά τους αναλυτές, ο αργός ρυθμός των παραδόσεων κινδυνεύει να καθυστερήσει τους οικονομικούς στόχους της Boeing, ενώ ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας δήλωσε ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2022 για ετήσια ταμειακή ροή 10 δισ. δολαρίων μέχρι το 2025 ή το 2026.

Σημειώνεται πως η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη τύπου Max 737 κατά το πρώτο τρίμηνο, αριθμός μειωμένος κατά 41% σε σχέση με πέρυσι. Οι κατασκευαστές αεροσκαφών λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος των μετρητών κατά την παράδοση των αεροσκαφών.

Περισσότερα από Forbes

Nike: Kέρδη υψηλότερα των εκτιμήσεων στο τρίμηνο

Στο +3% η μετοχή στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Aegean: Οι θετικοί οιωνοί για τη χρήση του 2025

Προάγγελο ενισχυμένων επιδόσεων για τη νέα χρονιά συνιστούν τα θετικά αποτελέσματα που κατέγραψε το τελευταίο τρίμηνο του 2024 η Aegean.

Γιατί η Tesla δεν είναι η "υπερδύναμη της τεχνητής νοημοσύνης" που ο Μασκ λέει πως είναι

Ο Μασκ ισχυρίζεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι μια μέρα η πιο πολύτιμη εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης

Γαλαξίας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια

Επιδίωξη του Γαλαξία είναι η περαιτέρω επέκτασή του στα Ιωάννινα.

Τα σχέδια της φινλανδικής εταιρείας BobW για επέκταση στην τουριστική αγορά της Αθήνας

Μεγαλώνει την παρουσία της με τρίτη μονάδα aparthotel στην οδό Σταδίου.

Σάμι Φάις: Ο επιχειρηματίας που έκανε διάσημη τη Nike ετοιμάζει την είσοδό του στο Χρηματιστήριο

Με κύκλο εργασιών πάνω από 200 εκατ. ευρώ και EBITDA στα επίπεδα των 40 εκατ. ευρώ το 2024, ο όμιλος Φάις, βρίσκεται στο κατώφλι του ΧΑ. Το Forbes Greece συνάντησε τον επιχειρηματία και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Σάμι Φάις, και είχε την ευκαιρία να κάνει μία σύντομη ανασκόπηση της διαδρομής του, συζητώντας ταυτόχρονα για τις προοπτικές της εισαγωγής στην οργανωμένη αγορά. "Προοπτική του ομίλου είναι να γίνει μία μικρή πολυεθνική".

Με θυγατρική στην Ελλάδα ο τεχνολογικός κολοσσός της Nvidia

Η νεοσυσταθείσα εταιρεία έχει αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ και έδρα κτίριο επί της οδού Ερμού στο κέντρο της Αθήνας.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.

Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Έχει τις μεγαλύτερες απώλειες από τις 27 εισηγμένες (S&P 500) που σημειώνουν ζημίες για τουλάχιστον 6 σερί χρόνια από το 1999.

Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Από το 2019 έχει χάσει περισσότερα από $30 δισ.

Boeing: Η εξαγορά της Spirit AeroSystems είναι μόνο η αρχή στην επίλυση των προβλημάτων της

Η Boeing θα χρειαστεί χρόνια για να νοικοκυρέψει τον προμηθευτή που καταγράφει ζημιές.