Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Της Ξανθής Γούναρη

Η Ελλάδα μπορεί να μην έγινε η "Δανία του Νότου", όπως είχε εξαγγείλει το 2009 από το βήμα της ΔΕΘ ο τότε πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, αλλά οι Έλληνες συνεχίζουν να επιλέγουν φανατικά δανέζικο βούτυρο. Το Lurpak, το σημαντικότερο προϊόν της εταιρείας Arla Foods Ελλάς ΑΕΒΕΕ, παραμένει στην πρώτη θέση στην κατηγορία του –τόσο σε αξία όσο και σε όγκο- οδηγώντας σε νέα υψηλά την ελληνική θυγατρική του δανέζικο-σουηδικού γαλακτοκομικού συνεταιρισμού Arla Foods A.m.b.A.

Βεβαίως εκτός από το best-seller προϊόν της εταιρείας σημαντική παραμένει η ανάπτυξη και στο υπόλοιπο portfolio της (φρέσκο τυρί κρέμα, τυροκομικά, κρέμα γάλακτος και γαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη) ενώ εν όψει της συγχώνευσης του μητρικού ομίλου με τη γερμανική DMK πιθανότατα από του χρόνου η Arla Foods Ελλάς να βρεθεί σε άλλα επίπεδα.

Υπενθυμίζεται ότι την 8η Απριλίου 2025, οι συνεταιρισμοί Arla Foods και DMK ανακοίνωσαν πλάνα συγχώνευσης, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημιουργία του μεγαλύτερου συνεταιριστικού ομίλου γάλακτος στην Ευρώπη, με περίπου 12.200 παραγωγούς και ετήσιο κύκλο εργασιών 19 δισ.  ευρώ. Το εγχείρημα τελεί υπό την τελική έγκριση των αρμόδιων ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026.

Λίγες ημέρες μετά την ομόφωνη έγκριση της συγχώνευσης από τα Διοικητικά Συμβούλια των δύο εταιρειών το Capital συνάντησε την κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Arla Foods Ελλάς, η οποία σημείωσε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει τη συμφωνία και τον αντίκτυπο που ενδέχεται να έχει για την ελληνική θυγατρική. Άλλωστε μέχρι να ληφθεί απόφαση από τις Αρχές Ανταγωνισμού, οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως ανεξάρτητες οντότητες.

"Βασικός μας στόχος είναι χτίζουμε μάρκες, δηλαδή προϊόντα που δίνουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή" τόνισε η επικεφαλής της Arla Foods Ελλάς, συμπληρώνοντας ότι ο τζίρος της εταιρεία προέρχεται κατά 75% από τη λιανική, ενώ το υπόλοιπο 25% αφορά το food service.

Ανοδική πορεία παρά τις ανατιμήσεις στο γάλα

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, το 2024 έκλεισε θετικά γύρω στο +10% σε επίπεδο τζίρου, σύμφωνα με την κυρία Κοτρότσου, παρότι ήταν μια δύσκολη χρονιά λόγω των αυξήσεων στην τιμή του γάλακτος και ιδιαίτερα στην κρέμα γάλακτος απ’ όπου παράγεται το βούτυρο. Ας σημειωθεί ότι για ένα κιλό βουτύρου Lurpak απαιτούνται περί τα 20 λίτρα αγελαδινού γάλακτος.

"Αυτό μας δυσκόλεψε. Αναγκαστήκαμε να κάνουμε κάποιες αυξήσεις τιμών όσο χαμηλότερα μπορούσαμε μοιράζοντάς τες το 2024 και στις αρχές του 2025", επισημαίνει η CEO, διευκρινίζοντας ωστόσο πως δεν επηρεάστηκε ο όγκος πωλήσεων.

"Όταν το προϊόν ικανοποιεί τον καταναλωτή δίνοντας του πραγματικά αξία το θεωρεί value for money ακόμη κι αν είναι λίγο πιο premium. Εάν το καταφέρεις αυτό μπορείς να αυξάνεις τις πωλήσεις σου και σε δύσκολες περιόδους. Για παράδειγμα στο Lurpak δεν βλέπουμε την πίεση που θα μπορούσαμε να δούμε. Έχουμε πολύ υψηλή πιστότητα.", σημείωσε η ίδια.

Οι επιδόσεις της εταιρείας είναι θετικές και εφέτος, καθώς το πρώτο πεντάμηνο του 2025 ενισχύθηκαν οι πωλήσεις της, τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Η ποσοστιαία αύξηση ήταν μικρότερη σε σχέση με τη συνολική αύξηση που κατέγραψαν τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά προϊόντα, γύρω στο 3-4%, όπως ανέφερε η κυρία Κοτρότσου, ωστόσο αποδεικνύει ότι τα επώνυμα προϊόντα της Arla διατηρούν δυναμική.

Θυμίζουμε ότι ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2023 έφτασε τα 64,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,24% σε σύγκριση με τα 61 εκατ. ευρώ του 2022. Το μικτό κέρδος ενισχύθηκε κατά 6,04%, διαμορφούμενο στα 17,6 εκατ. ευρώ από 16,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν το 1,3 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 8,01%. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 8,36%, αγγίζοντας τα 981.496 ευρώ.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Coca-Cola HBC: Πίσω από το mega deal των 2,6 δισ. δολαρίων – Η δυναμική και τα ερωτηματικά

Πώς η ελληνική πολυεθνική μετατρέπεται στον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή της Coca-Cola παγκοσμίως.

Coinbase: Εξαγόρασε την επενδυτική πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Echo έναντι $375 εκατ.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο προσιτές, αποτελεσματικές και διαφανείς κεφαλαιαγορές", ανέφερε η Coinbase.

Το ελληνικό case study της Estée Lauder

Πάνω από 70 εκατ. ευρώ τζίρος εφέτος.

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.