Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ. 

Συνέντευξη στην Ξανθή Γούναρη

Η Γαλλία είναι μια χώρα όπου οι άνθρωποι είναι εξίσου παθιασμένοι με τα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους όσο και με το κρασί τους. Εάν πριν 10 χρόνια έλεγε κάποιος σε έναν μέσο Γάλλο ότι αξεπέραστες αμπελοοινικές περιοχές, όπως το Bordeaux, η‎‎ Languedoc και η Côtes du Rhône, θα αρχίσουν να παράγουν κρασιά χωρίς αλκοόλ, θα το θεωρούσε μέγιστη ατίμωση.

Κι όμως η αίρεση του χθες –χάρη στην επιστήμη και την οικονομική κρίση– είναι η ευκαιρία του σήμερα. Διότι ο κόσμος αλλάζει. Κάποτε το βαρέλι ήταν μια καινοτομία. Ο φελλός ήταν μια καινοτομία. Οι ποικιλίες σταφυλιών ήταν μια καινοτομία. Και τώρα το κρασί χωρίς αλκοόλ είναι μια καινοτομία, η οποία φαίνεται ότι μπορεί να βοηθήσει στη διάσωση της παραδοσιακής οινικής βιομηχανίας και του πολιτισμού που τη συνοδεύει.

 Άλλωστε τι είναι η παράδοση; Μια καινοτομία που πέτυχε!

Υπό αυτό το πρίσμα, δύο καλές φίλες, η αμερικανίδα Maggie Frerejean-Taittinger και η γαλλίδα Constance Jablonski, είχαν την ιδέα να δημιουργήσουν κάτι που πριν έξι χρόνια θεωρούνταν αδύνατο:  ένα υψηλής ποιότητας αφρώδες κρασί χωρίς αλκοόλ που επιτρέπει τη συμμετοχή σε κάθε γιορτή χωρίς συμβιβασμούς στη γεύση, το στυλ ή την απόλαυση.

Με την καθοριστική συμβολή του Rodolphe Frerejean-Taittinger, του γάλλου συζύγου της Maggie, γεννήθηκε το 2019 το French Bloom και τον Οκτώβριο του 2021 κυκλοφόρησε η πρώτη φιάλη super-premium αφρώδους οίνου χωρίς αλκοόλ, δίνοντας στιβαρή υπόσταση στην πρωτόφαντη κατηγορία.

Το καλύτερο; Η επένδυση στην εταιρεία από το group Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), τον πιο ισχυρό όμιλο πολυτελών αλκοολούχων ποτών  στον κόσμο!

Στην Ελλάδα, τη διανομή, εμπορία και το marketing των προϊόντων του French Bloom έχει αναλάβει η ΑΜΒΥΞ, η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών, οίνων και μπύρας στην εγχώρια αγορά, ενισχύοντας περαιτέρω το τμήμα Oenothèque της με την προσθήκη ενός κρασιού με μηδέν αλκοόλ ακολουθώντας την τελευταία παγκόσμια τάση.

pin

Η Maggie μιλά σήμερα στο Forbes Greece για το πώς μετέτρεψε την απογοήτευσή της σε επιχειρηματική επιτυχία.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τα French Bloom; 

Το 2019 ήμουν έγκυος με τα δίδυμά μου και εργαζόμουν στον Οδηγό Michelin, ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο. Κάθε φορά που βρισκόμουν σε κάποια εκδήλωση ή εστιατόριο με αστέρια, ένιωθα αποκλεισμένη από τη στιγμή επειδή δεν μπορούσα να πιω αλκοόλ. Η προσφορά σε μη αλκοολούχα ποτά ήταν απογοητευτική. Μοιράστηκα αυτή την εμπειρία με τη φίλη μου Constance Jablonski, ένα διεθνές μοντέλο που αντιμετώπιζε παρόμοιες προκλήσεις λόγω των συνεχών επαγγελματικών ταξιδιών και των υποχρεώσεων networking της και έτσι ξεκινήσαμε.

Τι διαφοροποιεί το προϊόν σας από άλλα μη αλκοολούχα; 

Δεν θέλαμε απλά να αφαιρέσουμε το αλκοόλ από ένα κρασί. Αυτό δίνει απογοητευτικά αποτελέσματα. Εργαστήκαμε με τον σύζυγό μου Rodolphe Frerejean-Taittinger, που είναι παραγωγός σαμπάνιας και κονιάκ, για να δημιουργήσουμε κάτι εντελώς νέο. Χρησιμοποιούμε βιολογικό Chardonnay και Pinot Noir από το Limoux στη Νότια Γαλλία, κάνουμε τρύγο τρεις εβδομάδες νωρίτερα για υψηλή οξύτητα, παλαιώνουμε το 30% σε δρύινα βαρέλια για οκτώ μήνες, και μετά αφαιρούμε το αλκοόλ με ειδική διαδικασία τριών σταδίων. Το αποτέλεσμα είναι 0,0% αλκοόλ, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, χωρίς θειώδη, χωρίς συντηρητικά. 

Πόσο καιρό χρειαστήκατε για να αναπτύξετε το προϊόν; 

Κάναμε περίπου 100 δοκιμές σε διάστημα δύο ετών. Όταν αφαιρείς το αλκοόλ από ένα κρασί, χάνεις το 60% των αρωμάτων. Έπρεπε να ξεκινήσουμε με μια βάση κρασιού πολύ πιο έντονη και με δυνατό χαρακτήρα, ώστε μετά την αφαίρεση του αλκοόλ να έχουμε ένα ισορροπημένο αποτέλεσμα.

Ποια ήταν η ανταπόκριση της αγοράς;

 Λανσάραμε στη Γαλλία στα τέλη του 2021 και δεν περιμέναμε καν ότι θα είχαμε επιτυχία εκεί - θεωρούσαμε ότι θα ήταν βλασφημία! Όμως πουλήσαμε 10.000 φιάλες τους πρώτους τρεις μήνες. Στη Βρετανία, όταν μπήκαμε στο Selfridges, γίναμε το νούμερο ένα σε πωλήσεις μέσα σε μία εβδομάδα. Σήμερα είμαστε σε πάνω από 50 αγορές παγκοσμίως και πέρυσι παράγαμε 500.000 φιάλες.

French_Bloom

Η LVMH επένδυσε στην εταιρεία σας. Τι σημαίνει αυτό;

Η LVMH/Moët Hennessy απέκτησε το 30% της French Bloom. Είμαστε το πρώτο μη αλκοολούχο προϊόν στο οποίο επενδύουν. Για εμάς είναι τεράστια επιβεβαίωση, αλλά και για ολόκληρη την κατηγορία - δείχνει ότι δεν πρόκειται για μόδα αλλά για μόνιμη αλλαγή στην κατανάλωση. Υπάρχουν συνέργειες σε έρευνα και ανάπτυξη, και αξιοποιούμε το δίκτυο διανομής τους, όπως εδώ στην Ελλάδα.

Ποιος είναι ο τυπικός καταναλωτής σας;

Μόνο το 20% είναι άνθρωποι που δεν πίνουν καθόλου αλκοόλ. Το 80% είναι αυτό που ονομάζουμε "flexi drinkers" - άνθρωποι που πίνουν με μέτρο. Ίσως ξεκινούν το βράδυ με μια σαμπάνια και συνεχίζουν με French Bloom, ή επιλέγουν να μην πιουν όταν έχουν δουλειά την επόμενη μέρα. Η τάση δεν είναι η απόλυτη νηφαλιότητα, αλλά η ευελιξία και η ελευθερία επιλογής. Το 70% των καταναλωτών μας είναι γυναίκες ηλικίας 25-50 ετών.

Μιλήστε μας λίγο για τα προϊόντα σας.

Έχουμε τρεις παραλλαγές του French Bloom: Le Blanc, Le Rose και L Extra Brut. Το Le Blanc που είναι Brut με περίπου 20 θερμίδες το ποτήρι (φρεσκάδα συνοδευόμενη από νότες τροπικών φρούτων και ξύσμα εσπεριδοειδών),  το Le Rosé που είναι πιο φρουτώδες με 15 θερμίδες (ισορροπημένη αρωματική πολυπλοκότητα με ροδοπέταλα και νότες φρεσκοκομμένων μούρων σε φόντο ορυκτότητας και φρεσκάδας, που καταλήγει σε ντελικάτες γεύσεις πυρηνόκαρπων) και το L’Extra Brut που είναι η prestige collection μας με μόλις μία θερμίδα και μηδέν ζάχαρη (έντονος χαρακτήρας, που συνδυάζει πολυπλοκότητα και ακρίβεια, αποκαλύπτοντας ζωηρή οξύτητα, εξαιρετική φρεσκάδα και την τυπική ορυκτότητα της επίδρασης του Ατλαντικού ωκεανού στο terroir του Limoux). Το τελευταίο απευθύνεται σε γνώστες του κρασιού και συναντάται σε εστιατόρια με αστέρια Michelin για γαστρονομικούς συνδυασμούς.

Ποιες είναι οι κύριες αγορές για τα French Bloom και πώς βλέπετε την ελληνική αγορά; 

Οι κύριες αγορές μας είναι αγορές σαμπάνιας. Έτσι οι μεγαλύτερες αγορές μας είναι ΗΠΑ, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Αυστραλία.

Η Ελλάδα είναι σημαντική αγορά για εμάς και το επίσημο λανσάρισμα γίνεται μέσω της Moët Hennessy Ελλάδος. Ήδη μπορείτε να βρείτε τα French Bloom σε κορυφαία ξενοδοχεία στην Αττική, όπως το One & Only και το Four Seasons, αλλά και το εστιατόριο Bungalow 7, με σχέδια επέκτασης  και σε άλλους τουριστικούς προορισμούς.

Πόσο συμβάλλει το e-commerce στις πωλήσεις της French Bloom; 

Κάνουμε περίπου το 20% των παγκόσμιων πωλήσεών μας από το δικό μας ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτό είναι προνόμιο, καθώς τον κόσμο των αλκοολούχων ποτών, του κρασιού ή των αποσταγμάτων, μόνο το 3% έως 8% των πωλήσεων γίνεται online. Μέσω του ψηφιακού καναλιού στην πραγματικότητα μαθαίνουμε ποιοι είναι οι τελικοί μας καταναλωτές. Μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους άμεσα. Επίσης, φυσικά, προσεγγίζουμε ένα πολύ νεαρό κοινό. Ξέρετε, οι πελάτες  French Bloom είναι μεταξύ 25 και 45 ετών για το ροζέ, ενώ για το cuvee, μεταξύ 30 και 50.

Προφανώς, πολλοί από τους Gen Z και millennials αγοράζουν online, οπότε αλληλεπιδρούμε μαζί τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χτίζουμε πραγματικά κοινότητα.

French_Bloom

Τι συμβουλή θα δίνατε σε νέους επιχειρηματίες; 

Αν δεν ντρέπεσαι λίγο το V1 σου, την πρώτη σου έκδοση, το πρωτότυπό σου, λάνσαρες πολύ αργά! Όταν λανσάραμε τα French Bloom στο τέλος του 2021, φυσικά φτάσαμε σε ένα επίπεδο πολυπλοκότητας όσον αφορά την ποιότητα του κρασιού. Φτάσαμε σε ένα όμορφο, καλά ισορροπημένο προϊόν, αλλά έχουμε βελτιωθεί τόσο πολύ από τότε.

Το σημερινό Rosé είναι η 10η συνταγή, είναι η 10η έκδοση. Έτσι σε κάθε παραγωγή βελτιωνόμαστε, παίρνουμε μαθήματα, από το Extra Brut για παράδειγμα, και τα ενσωματώνουμε στο Rosé και το Le Blanc. Και νομίζω ότι τώρα όταν επιστρέφουμε και δοκιμάζουμε την πρώτη μας έκδοση, λέω, ω θεέ μου, επειδή ξέρω πού έχουμε φτάσει σήμερα.

Πρέπει να βγείτε στην αγορά και να συνεχίσετε να εξελίσσεστε. Είχαμε το πλεονέκτημα ότι ήμασταν νέοι επιχειρηματίες χωρίς τίποτα να χάσουμε, σε αντίθεση με τους μεγάλους οίκους που έχουν περισσότερη πίεση όταν λανσάρουν κάτι νέο.

Το όνομα French Bloom τι συμβολίζει; 

Το "French" επιλέχθηκε γιατί είμαστε περήφανοι που είμαστε γαλλικό προϊόν. Το "Bloom" σημαίνει άνθιση - να γίνεις η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου. Πιστεύουμε στην κοινωνική ευεξία. Ειδικά μετά την πανδημία, όλοι συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντική είναι η ανθρώπινη επαφή. Θέλουμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να απολαμβάνουν τις κοινωνικές στιγμές - είτε με αλκοόλ είτε χωρίς.

Περισσότερα από Forbes

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.

Ο νέος εφιάλτης της Tesla ακούει στο όνομα "Ντόναλντ Τραμπ"

Τα πράγματα ήδη δεν πήγαιναν καλά. Ήρθε και η επεισοδιακή σύγκρουση Μασκ-Τραμπ να χειροτερέψει την κατάσταση.

Ποια funds επενδύουν σε ελληνικές start ups

Οι επενδύσεις σε start ups με Έλληνες ιδρυτές έχουν φτάσει ήδη τα επίπεδα ολόκληρου του 2024.

Wocap: Η ελληνική startup που αλλάζει τους κανόνες στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης

Η Wocap άντλησε πρόσφατα 450.000 ευρώ σε έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης, με επικεφαλής την Genesis Ventures.

Στο Λονδίνο στρέφεται η Metlen – Ευ. Μυτιληναίος: "Πάμε για τον FTSE 100 χωρίς ΑΜΚ και με έδρα την Ελλάδα"

Η Metlen εισέρχεται στην τρίτη φάση του επιχειρηματικού της σχεδιασμού με την ονομασία "Big Three".

Jacek Olczak (PMI): Η θέση των τσιγάρων είναι στο μουσείο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Philip Morris International (PMI) θεωρεί τη θέση ορισμένων κυβερνήσεων κατά των εναλλακτικών προϊόντων καπνού "ακατανόητη" και στα όρια του παραλογισμού.

Quintessential: Προσβλέπει σε διπλάσιο τζίρο και "ανοίγει φτερά" στον Καναδά με νέα εταιρική ταυτότητα

Διπλασιασμό τζίρου και επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, περιλαμβάνει για την επόμενη τριετία το πλάνο της Quintessential.

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.