Tης Αναστασίας Βαμβακά
Αλλαγή σελίδας για το λιμάνι του ΟΛΘ, που έχει μπει στο χάρτη των μεγάλων ναυτιλιακών ως βασικός κόμβος μεταφοράς για τα Βαλκάνια και τη Βόρεια Ευρώπη. Ήδη οι πρώτες αναβαθμίσεις στις υποδομές έχουν εξασφαλίσει για το μεγάλο λιμάνι του βορρά πολλές νέες συνεργασίες, με την αγορά να παρατηρεί με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις και με την ολοκλήρωση του μεγάλου επενδυτικού του πακέτου, κυρίως με την επέκταση του προβλήτα 6 και την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και άρα των χρόνων στη διακίνηση.
Η χθεσινή άφιξη του "CMA-CGM LOME" στην συννεφιασμένη Θεσσαλονίκη είναι μία απόδειξη για όσα έρχονται στο λιμάνι της πόλης καθώς πλέον αναγνωρίζεται ως διεθνής λιμένας. Η νέα υπηρεσία της εταιρείας CMA-CGM θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα λιμάνια Σαουθάμπτον (Μεγάλη Βρετανία), Αμβέρσα (Βέλγιο) Ρότερνταμ (Ολλανδία) και Αμβούργου (Γερμανία), σε ένα κυκλικό ταξίδι 35 ημερών.
"Η νέα αυτή γραμμή έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσφέρει στην Μακεδονία ώστε και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων αξιόπιστες εξαγωγικές λύσεις τόσο στα παραπάνω λιμάνια όσο και προς την Τουρκία και το Μαρόκο. Με τον τρόπο αυτό, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εισέρχεται στην πρώτη γραμμή του ευρωπαϊκού χάρτη ενισχύοντας τόσο τον πρωταγωνιστικό του ρόλο τόσο στην εξωστρέφεια της χώρας στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία όσο και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο ΟΛΘ μέρα με τη μέρα εξελίσσεται σε λιμάνι διεθνούς σημασίας και εξυπηρετεί απευθείας προσεγγίσεις πλοίων κυρίων γραμμών προσφέροντας προστιθέμενη αξία και ευκαιρίες ανάπτυξης" είπε στο μαγνητοσκοπημένο μήνυμα του, ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτακης, στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την επίσημη έναρξη της γραμμής.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το πλοίο που έχει δυναμικότητα περίπου 4.400 teus θα ξεκινάει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάθε Πέμπτη το ταξίδι του και στη συνέχεια θα πλέει προς λιμάνια της Τουρκίας ((Κων/πολη, Γεμπζε, Γκεμλικ, Σμύρνης), του βόρειου Μαρόκου (Τανγκέρης) καταλήγοντας στα λιμάνια των τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών.
"Σήμερα το λιμάνι βαφτίζεται διεθνούς σημασίας, γίνεται ένα λιμάνι που πλέον εξυπηρετούμε κύριες γραμμές. Με την επέκταση του προβλήτα 6 και με τις επιπλέον επενδύσεις που γίνονται, καταλαβαίνετε ότι ο χάρτης έχει ήδη αλλάξει. Αλλάζουν τα δεδομένα, μας εμπιστεύονται οι κύριες γραμμές" ήταν το μήνυμα του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνου Λιάγκου
Η CMA-CGM Greece έχει σαφή προσανατολισμό τα τελευταία 2 χρόνια την αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και αναβάθμισή του σε κύρια πύλη για τα νότια Βαλκάνια, δημιουργόντας μία νέα αγορά μέσω των συνδέσεων που παρέχει σε μία κρίσιμη στιγμή της ευρωπαϊκής οικονομίας. Το διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2022 η εταιρεία διακίνησε στα δύο λιμάνια (Πειραιάς- Θεσσαλονίκη) 102.899 teus.
Ο γενικός διευθυντής της CMA-CGM Ελλάς, George Hitti τόνισε ότι η εταιρεία μεταξύ 2021-2022 πετυχαίνει μία ανάπτυξη της τάξης του 35%, σε μεταφερόμενα teus, "μία αύξηση που σε σημαντικό βαθμό συνδέεται με τα τρία δρομολόγια που συνδέουν, εβδομαδιαία, τη Θεσσαλονίκη με τη Σόφια Βουλγαρίας και τη Νις Σερβίας", τόνισε.
Στην Ελλάδα η παρουσία της CMA-CGM ξεκινά από το 2001 σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη και παραμένει συνδιαχειριστής με ποσοστό στο Σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, μέσω της Τerminal Link SAS.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η εταιρεία έκανε γνωστό πως συνδέθηκε για πρώτη φορά ο Πειραιάς με την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και συγκεκριμένα, τα λιμάνια Νea York, Norfolk και Savannah.