Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Tης Αναστασίας Βαμβακά

Πάνω από το 1,3 δισ. δολάρια "σκαρφάλωσαν" τα έσοδα της Navios Partners το 2023, έναντι 1,21 δισ. δολαρίων που κατέγραψε το 2022. Στο τέταρτο τρίμηνο του περσινού έτους, τα έσοδα ανήλθαν στα 327,2 εκατ. δολάρια από 370,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA της εταιρείας, το τέταρτο τρίμηνο ανήλθε στα 227 εκατ. δολάρια, έναντι των 173 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο. 

Συνολικά, το 2023 η εταιρεία διαχειρίστηκε 176 πλοία, όσα και το 2022 συνολικής αξίας 4,5 δισ. δολαρίων. Το προσαρμοσμένο EBITDA έφτασε τα 748 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 11,9%, σε σχέση με τα 668 εκατ. δολάρια, το 2022.

Το EBITDA σε ετήσιο επίπεδο έκλεισε στα 797 εκατ. δολάρια, ενώ τo "ταμείο" της Navios διογκώθηκε στα 296,1 εκατ. δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 από 175 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2022, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 69%. Συνολικά, η Navios εισέπραξε 327,6 εκατ. δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα από την πώληση 17 πλοίων το 2023 και έως τώρα το 2024.

Παράλληλα, η εισηγμένη "τρέχει" ένα ναυπηγικό πρόγραμμα, ύψους 1,6 δισ. δολαρίων για 26 πλοία, 16 εκ των οποίων είναι tankers και 10 containerships.

"Το 2023, ο κόσμος συνέχισε να βρίσκεται αντιμέτωπος με διαταραχές στις εμπορικές διαδρομές. Οι περιφερειακές διαμάχες στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή έχουν επιφέρει αναποτελεσματικότητα. Η κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ βυθίστηκε κατά περισσότερο από 50% πρόσφατα", εξήγησε η μεγάλη Ελληνίδα πλοιοκτήτρια. 

"Είναι γεγονός ότι οι γεωπολιτικές διαταραχές, όπως η τελευταία στην Ερυθρά Θάλασσα, ευνοούν τη ναυτιλία, φέρνοντας αύξηση των τονο-μιλίων, καθώς τα πλοία αναδρομολογούνται στο νότιο άκρο της Αφρικής. Επιπλέον, οι περισσότερες από τις 10 κορυφαίες οικονομίες αναπτύσσονται, με την Κίνα να αξιοποιεί την εξαγωγική της δυναμική", ανέφερε η πρόεδρος και CEO της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, Αγγελική Φράγκου.

Σύμφωνα με την εταιρική παρουσίαση που έγινε, η Ερυθρά Θάλασσα είναι η κύρια αρτηρία του εμπορίου, καθώς περίπου 26.000 πλοία διήλθαν το 2023, δηλαδή 500 σκάφη κατά μέσο όρο σε εβδομαδιαία βάση. Μετά τον πόλεμο στο Ισραήλ υπήρξαν περισσότερες από 50 επιθέσεις / απόπειρες επιθέσεων σε εμπορικά πλοία που επηρεάζουν τη ροή του εμπορίου. Οι διελεύσεις σκαφών μειώθηκαν κατά πάνω από 50%:

- 98% για μεταφορά αερίων, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων LNG και LPG

- 75% για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

- 51% για δεξαμενόπλοια προϊόντων

- 16% για τα δεξαμενόπλοια αργού

- 34% για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου

Όπως τονίζει η Navios, εκτός από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, πρόσθετη αναστάτωση προκλήθηκε από τη σοβαρή ξηρασία που επηρεάζει τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά, που εμφάνισε 33% μείωση στις διελεύσεις πλοίων σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023.

Η διαταραχή τόσο στη Διώρυγα του Σουέζ όσο και στη Διώρυγα του Παναμά, αναμένεται να αυξήσει τα μίλια σε όλους τους ναυτιλιακά τομείς "Εάν παραμείνουν αυτές οι συνθήκες, περιμένουμε ισχυρά ναύλα στη διάρκεια του 2024", συμπλήρωσε στο call με τους αναλυτές.

Βέβαια, η ίδια προειδοποίησε ότι το "ισχυρό περιβάλλον μπορεί να μεταβληθεί εύκολα" εάν αυτές οι ανεπάρκειες που έχουν προκαλέσει στην εφοδιαστική οι διαμάχες διευθετηθούν ή οι οικονομίες αποδυναμωθούν.
Ο εν ενεργεία στόλος της Navios αποτελείται από 176 πλοία, 77 εκ των οποίων είναι bulk carriers, 52 tankers και 47 containerships.

Περισσότερα από Forbes

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Ντέρμπι Fourlis - Πολωνού retailer για ποδοσφαιρικά αθλητικά είδη

Η πολωνική R-GOL, κορυφαίος online λιανέμπορος ποδοσφαιρικού εξοπλισμού, ψάχνει "δίχτυα" στην ελληνική αγορά.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή µε 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιµη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί η Apple μπορεί να αφήσει στην άκρη τα πιο "εύκολα" $20 δισ.

Με ή χωρίς τη Google, η Apple διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.

Μέσα στο εργοστάσιο της Waymo που δημιουργεί τα ρομποταξί του μέλλοντος

Το σχέδιο είναι να αυξηθεί εντυπωσιακά και να αυτοματοποιηθεί η παραγωγή.

Η νέα εποχή του πρώην Hilton Αθηνών

Απο το ιστορικο ξενοδοχειο στη δηµιουργια του "The Ilisian".

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο – Σε εξέλιξη επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ.