Ελληνικές ναυτιλιακές στην Wall Street - Οι νικητές και οι χαμένοι του 2025

Ελληνικές ναυτιλιακές στην Wall Street - Οι νικητές και οι χαμένοι του 2025

Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

Μια αγορά δύο ταχυτήτων εμφανίζουν στα τέλη του Οκτωβρίου οι εισηγμένες στην Wall Street ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικής διαχείρισης. 

Οι εταιρείες των containers παραμένουν οι κερδισμένες, οι εταιρίες ξηρού φορτίου δείχνουν ανθεκτικότητα χωρίς υπερβολές, ενώ οι εταιρίες δεξαμενόπλοιων δείχνουν να έχουν επηρεαστεί από τις διακυμάνσεις των ναύλων και τις γεωπολιτικές αναταράξεις.

Οι πιο ισχυρές επιδόσεις προέρχονται από τις Danaos (DAC), Costamare (CMRE), Global Ship Lease (GSL) και Euroseas (ESEA), όλες με υψηλό ποσοστό κάλυψης ναυλώσεων, συντηρητικούς ισολογισμούς και προβλέψιμες ταμειακές ροές. Τα μακροχρόνια συμβόλαιά τους προστάτευσαν τα έσοδα από τις διακυμάνσεις της spot αγοράς, διατηρώντας την αποδοτικότητα σε υψηλά επίπεδα. 

Η Danaos και η Costamare, ειδικά, μπήκαν στο 2025 με σχεδόν πλήρη απασχόληση στόλου και αυστηρή πολιτική κεφαλαίου, συνδυάζοντας απομείωση χρέους με σταθερές διανομές μερισμάτων και επαναγορές ιδίων μετοχών. Η Global Ship Lease σημείωσε μία από τις καλύτερες αποδόσεις του κλάδου στη Νέα Υόρκη, ενώ η Euroseas αξιοποίησε στο έπακρο τον στόλο μικρών container πλοίων που διαθέτει.

Θετικά κινήθηκε και η StealthGas (GASS), που ειδικεύεται στη μεταφορά LPG. Η εταιρεία στηρίχθηκε στη μικρή αλλά σταθερή αγορά της, στον χαμηλό δανεισμό και στις σταθερές χρονοναυλώσεις, προσφέροντας καθαρή κερδοφορία και επαρκή ρευστότητα, χαρακτηριστικά που οι επενδυτές επιβραβεύουν σε περιόδους αβεβαιότητας. 

Από τον τομέα του ξηρού φορτίου, η Star Bulk (SBLK) παρουσίασε σταθερά κέρδη και συνέχισε την πολιτική συνδυασμού μερισμάτων και επαναγορών, δείχνοντας πειθαρχία και συνέπεια απέναντι στους μετόχους της.

Στην κατηγορία των ουδέτερων επιδόσεων εντάσσονται οι Navios Maritime Partners (NMM) και Tsakos Energy Navigation (TNP). 

Η Navios εμφάνισε ελαφρώς μειωμένα έσοδα σε ετήσια βάση, αλλά διατήρησε ένα χαρτοφυλάκιο ναυλώσεων άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων μέχρι το 2026. 

Παρόλα αυτά, η μετοχή συνεχίζει να διαπραγματεύεται με σημαντική έκπτωση έναντι της καθαρής αξίας του στόλου, λόγω της πολυπλοκότητας της εταιρικής δομής. 

Η Tsakos Energy Navigation παρέμεινε λειτουργικά ισχυρή και με υψηλή ρευστότητα, αλλά ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων γενικά ως τώρα δεν έχει επαναλάβει το ράλι της προηγούμενης χρονιάς. 

Οι Seanergy (SHIP) και Performance Shipping (PSHG) παρουσίασαν μικτές επιδόσεις, με περιόδους κερδοφορίας αλλά περιορισμένη κλίμακα στόλου και μικρότερη εμπορευσιμότητα των μετοχών τους.

Στην πλευρά των χαμένων, η EuroDry (EDRY) κατέγραψε μείωση εσόδων κατά 35% στο δεύτερο τρίμηνο και μικρή ζημία, αποτέλεσμα της χαμηλής δραστηριότητας στην spot αγορά και του περιορισμένου μεγέθους της. 

Η Pyxis Tankers (PXS) εμφάνισε ζημιές τριμήνου λόγω αυξημένων λειτουργικών εξόδων, ενώ η Diana Shipping (DSX) παρέμεινε κερδοφόρα αλλά με χαμηλές αποδόσεις και ελάχιστο μέρισμα, ακολουθώντας προσεκτική στρατηγική σε ένα περιβάλλον μέτριων ναύλων. 

Οι πολύ μικρές κεφαλαιοποιήσεις, όπως οι Imperial Petroleum (IMPP), OceanPal (OP) και Globus Maritime (GLBS), κινήθηκαν με έντονη μεταβλητότητα, περισσότερο λόγω trading παρά λόγω θεμελιωδών στοιχείων.

Σε επίπεδο τάσεων, τρία συμπεράσματα προκύπτουν από την εικόνα αυτή.

Πρώτον, η ορατότητα εσόδων μέσω μακροχρόνιων ναυλώσεων αποδείχθηκε η πιο αποτελεσματική ασπίδα απέναντι στη μεταβλητότητα.

Δεύτερον, η πειθαρχία κεφαλαίου, είτε μέσω μερισμάτων είτε μέσω επαναγορών, παραμένει το κύριο κριτήριο αξιοπιστίας στα μάτια των επενδυτών.

Τρίτον, η κλίμακα στόλου και η διαφάνεια κάνουν τη διαφορά. Οι μικρότερες εταιρείες δυσκολεύτηκαν να προσελκύσουν μακροπρόθεσμο ενδιαφέρον, ακόμη κι αν εμφάνισαν καλά αποτελέσματα σε επιμέρους τρίμηνα.

Το 2025, συνολικά, χαρακτηρίζεται από σταθερότητα χωρίς υπερβολές. Οι ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street απέδειξαν αντοχή σε ένα περιβάλλον με έντονες διακυμάνσεις, συγκρατημένη επενδυτική διάθεση και ρευστό γεωπολιτικό πλαίσιο. 

Με τα περισσότερα ναυλοσύμφωνα ήδη εξασφαλισμένα για το 2026, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον στη διαχείριση κεφαλαίου και στην ανανέωση του στόλου, δύο πεδία στα οποία οι πιο ισχυροί παίκτες δείχνουν να έχουν ήδη πάρει προβάδισμα.

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πότε παραδίδεται το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης

Το έργο ύψους 625 εκατ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 65%.

Mind the Hack: Επεκτείνεται στη Μέση Ανατολή η startup που αυτοματοποιεί την κυβερνοασφάλεια

Η startup σήκωσε πρόσφατα 2,8 εκατ. ευρώ, με lead investor τον όμιλο Deep Capital Group.

Η έκπληξη στα ηλεκτρικά: Το φυσικό κατάστημα "νικά" το e-shop - Ποιες συσκευές βγήκαν από την πρίζα

H αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσιάζει διπλό πρόσωπο. Οι λόγοι.

Hilton: 18 νέα ξενοδοχεία στο pipeline στην Ελλάδα

Τι ανέφεραν στελέχη της αμερικανικής αλυσίδας για τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά.

Ποιες startups της άμυνας είδαν τον Κ. Μητσοτάκη και τι συζήτησαν

Στο επίκεντρο το μέλλον της αμυντικής τεχνολογίας.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Διπλή επιβάρυνση απειλεί τη ναυτιλία - Παγίδα από ταυτόχρονες χρεώσεις ΗΠΑ και Κίνας

Ιδιαίτερα εκτεθειμένη στα διασταυρούμενα πυρά ΗΠΑ - Κϊνας η ελληνική ναυτιλία.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.