Δρόμο για να ξεμπλοκάρουν τα έργα στον ΟΛΠ ανοίγει τροπολογία του υπ. Ναυτιλίας

Δρόμο για να ξεμπλοκάρουν τα έργα στον ΟΛΠ ανοίγει τροπολογία του υπ. Ναυτιλίας

Της Αναστασίας Βαμβακά

Με έκτακτη τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τον "Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών" ανοίγει ο δρόμος για την επανέναρξη των έργων προέκτασης της νότιας προβλήτας κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά (ΟΛΠ).

Η τροπολογία εναρμονίζει την λειτουργία της ΕΣΑΛ, της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας, με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έβαλε φρένο στα έργα που ήταν σε εξέλιξη καθώς είχαν εγκριθεί χωρίς να υπάρχει πρώτα Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).

Πλέον η τροπολογία διαγράφει από το νόμο  ν. 2932/2001 το εδάφιο που έλεγε  ότι "δεν απαιτείται αξιολόγηση και έγκριση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών  Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του αναπτυξιακού προγράμματος και της μελέτης διαχείρισης (Master Plan)  του λιμένα, εφόσον, μετά την έγκρισή του, ακολουθείται η διαδικασία περιβαλλοντικής  αδειοδότησης".

Μέχρι τις 31/12/2023 οι Οργανισμοί Λιμένος και τα λιμάνια εθνικής σημασίας πρέπει να προβούν στην σύνταξη ή την επικαιροποίηση του Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan) για τους λιμένες ευθύνης Τους.

Όπως προσθέτει η τροπολογία, η θετική γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ δεν απαιτείται, για έργα επέκτασης ή τροποποίησης του λιμένα, κατά την περιβαλλοντική αδειοδότηση λιμενικών έργων τα οποία εντάσσονται σε ήδη εγκεκριμένο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης Λιμένα (Master Plan).

Η τροπολογία

Σύμφωνα με την ρύθμιση, τα Master Plan θα εγκρίνονται από τους αρμόδιους Υπουργούς με την γνώμη της ΕΣΑΛ και με Προεδρικό Διάταγμα θα  "καθορίζονται τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια λιμένα, οι χρήσεις γης και οι όροι και περιορισμοί δόμησης στα χερσαία του λιμένα, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις και τα γενικά χαρακτηριστικά των προγραμματιζόμενων έργων που εξυπηρετούν την  εμπορική, επιβατική, ναυτιλιακή, τουριστική, βιομηχανική και αλιευτική κίνηση, καθώς και επισκευή και δεξαμενισμό πλοίων, κυκλοφοριακή Οργάνωση και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο για την εξυπηρέτηση της λειτουργικότητας και ασφάλειας του λιμένα"

Η ουσιαστική προσθήκη είναι πως πλέον θα "με τα ίδια προεδρικά διατάγματα γίνεται και περιβαλλοντική έγκριση των πιο πάνω σχεδίων, ύστερα από τήρηση διαδικασίας στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης κατά τις οικείες διατάξεις, εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και υποβολή Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διαβούλευση με το  κοινό και τις αρμόδιες αρχές, αξιολόγηση της μελέτης και των αποτελεσμάτων διαβούλευσης, καθώς και έκδοση εισήγησης, οι όροι της οποίας ενσωματώνονται διάταγμα"

Το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί θα καταρτίζει την Στρατηγική Μελέτη για  τους : Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (Ο.Λ.Π.), 2) Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ.), 3) Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ.), 4) Οργανισμό Λιμένος Καβάλας (Ο.Λ.Κ.), 5) Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.), 6) Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ.), 7) Οργανισμό Λιμένος Βόλου (Ο.Λ.Β.), 8) Οργανισμό Λιμένος Πατρών (ΟΛ.ΠΑ.), 9) Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας [Ο.Λ.Ε.), 10) Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας (Ο.ΛΡ.), 11) Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΑ.), 12) Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ.).

Πλέον με αυτό τον τρόπο, φαίνεται πως ξεπερνιέται και το πιθανό πρόβλημα να σταματούσαν επενδυτικά έργα στα προς ιδιωτικοποίηση Λιμάνια εξαιτίας της απουσίας ΣΜΠΕ, ενώ το Master Plan είχε ήδη εγκριθεί.

Οι εξαιρέσεις

Κατ’ εξαίρεση, με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ύστερα από γνώμη Ε.Σ.Α.Λ., είναι δυνατό για μεμονωμένες και μη ουσιώδεις τροποποιήσεις των Master Plan των λιμανιών να μην απαιτείται ΣΜΠΕ.

"Για τις τροποποιήσεις αυτές δεν απαιτείται να ακολουθηθεί η διαδικασία της στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, εφόσον κατά το διενεργούμενο περιβαλλοντικό προέλεγχο διαπιστωθεί ότι δεν επιφέρουν σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, από σύμφωνη γνώμη Ε.Σ.Α.Λ" αναφέρει η τροπολογία.

Περισσότερα από Forbes

Η Amazon καταργεί την τηλεργασία - Θα ακολουθήσουν και άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί;

Μόλις το 7% των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών έχουν εντολές πλήρους παρουσίασης στο γραφείο.

TiNOS Therapeutics: Ποια είναι η αμερικάνικη startup με ελληνικό DNA που θέλει να καταπολεμήσει τον καρκίνο

Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από έναν χρόνο από τον Ν. Ταπεινό, Καθηγητή Νευροεπιστημών στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Brown.

carpo: Το success story που από την Κυψέλη πήγε σε Λονδίνο και Ντουμπάι

Σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω στη Μέση Ανατολή.

Ποιες ευκαιρίες για τις ελληνικές startups ανοίγει η Golden Visa

Από 1η Ιανουαρίου 2025, θα χορηγείται άδεια διαμονής σε πολίτες τρίτων χωρών που επενδύουν τουλάχιστον 250.000 ευρώ σε startup που είναι μέλος του Elevate Greece.

Η μάχη για τον έλεγχο της "αυτοκρατορίας" του Ρούπερτ Μέρντοχ

Oι κληρονόμοι διαγκωνίζονται για τον κολοσσό που περιλαμβάνει το Fox News και τη Wall Street Journal.

Η Amazon ενισχύει τους δεσμούς της με το TikTok - Θα το εξαγοράσει;

Και οι δύο εταιρείες έχουν όφελος από τη συνεργασία τους, αλλά οι γνώστες λένε στο Forbes ότι σκοπός της είναι η εξαγορά του TikTok από την Amazon ή η αποτροπή της απαγόρευσής του.

Ποια είναι η "ελληνική" startup στην οποία επένδυσαν Alibaba και Φίλιππος Κούρκουλος-Λάτσης

Στα σχέδια της Connectly είναι να αναπτύξει περαιτέρω τη θυγατρική της στην Ελλάδα και να καταστήσει τη χώρα μας έναν από τους κύριους κόμβους μηχανικής της.

Η Rgand καταργεί τους μεσάζοντες στις προμήθειες των εστιατορίων

Ο Rovshan Rasulov θέλει να φέρει "επανάσταση" στον κλάδο επιτρέποντας στους διαχειριστές εστιατορίων στις ΗΠΑ να συναλλάσσονται άμεσα, και πιο οικονομικά, με τους παραγωγούς τροφίμων.

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Η Boeing αναφέρει καλύτερο τρίμηνο από ό,τι φοβόταν, λέει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιείται εν μέσω της κρίσης στο 737 Max

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Με έσοδα άνω του 1,3 δισ. dολαρίων έκλεισε το 2023 η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.

Νέο mega deal στην πετρελαϊκή βιομηχανία: Η Chevron εξαγοράζει την Hess έναντι 53 δισ. δολαρίων

Ενισχύει τη θέση της στον σχιστόλιθο των ΗΠΑ και στο υπέδαφος της Γουιάνα.