Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Σε διαδικασία άντλησης πρόσθετων κεφαλαίων, που θα την βοηθήσουν να "κυνηγήσει” τους επόμενους στόχους της, βρίσκεται η ελληνική startup Wecook.
Το Wecook έχει μέχρι στιγμής καταφέρει να αντλήσει περίπου 500 χιλ. ευρώ από
επτά διαφορετικούς επενδυτές. Ανάμεσα στους επενδυτές της εταιρείας βρίσκεται ο Δημήτρης Γεωργακόπουλος, ιδρυτής του Helidoni Foundation και partner του Zeno Capital, που πίστεψε στην φιλοσοφία του Wecook.
Όπως δήλωσε στο Capital.gr ο Ιουστίνος Σαρρής, ιδρυτής του Wecook, η εταιρεία
βρίσκεται αυτή την περίοδο σε διαδικασία άντλησης επιπλέον 350 χιλ. -μία προσπάθεια της οποίας ηγείται και πάλι ο Δημήτρης Γεωργακόπουλος μέσω της
Zeno Capital.
Τι κάνει το Wecook
Το Wecook είναι μια πλατφόρμα, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε μάγειρες (επαγγελματίες και μη) να δημιουργήσουν τη δικιά τους "μικροεπιχείρηση”, λαμβάνοντας όλη την υποστήριξη και τις απαραίτητες υποδομές που χρειάζονται
ώστε να προσφέρουν τα φαγητά τους σε καταναλωτές μέσω delivery, χωρίς να
χρειαστεί να ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση.
Η ιδέα "γεννήθηκε” εν μέσω πανδημίας, με την έμπνευση να έρχεται από το γνωστό… "φαγητό της μαμάς", το οποίο ναι μεν όλοι αγαπάμε, αλλά σχεδόν κανείς δεν έχει τον χρόνο να φτιάξει. Το πρώτο κατάστημα της Wecook χρειάστηκε περίπου 1,5 χρόνο για να δημιουργηθεί, ανοίγοντας τελικά τις πόρτες του τον Ιανουάριο του 2023, οπότε και πούλησε την πρώτη του μερίδα, σηματοδοτώντας έτσι το "New Era του Delivery” στην Ελλάδα, με φαγητό "chef-sustainable-ethically made”.
Από τη μία πλευρά, η startup απευθύνεται σε επαγγελματίες μάγειρες. "Έρχονται σε εμάς και εμείς αναλαμβάνουμε να τους βοηθήσουμε να παραγγείλουν τα υλικά, να δουλέψουν υπό υγειονομικές προδιαγραφές και με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Οι σεφ μαγειρεύουν το φαγητό, στη συνέχεια εμείς αναλαμβάνουμε να το προωθήσουμε, φωτογραφίζοντάς το και ανεβάζοντάς το στα κανάλια πωλήσεων μας, και, τέλος, κάνουμε την παράδοση στους πελάτες”, εξηγεί ο κ. Σαρρής.
Από την άλλη, το Wecook απευθύνεται σε ανθρώπους που θέλουν να απολαμβάνουν σπιτικό φαγητό, φτιαγμένο με "αγάπη και πρόσωπο” από επαγγελματίες και μη σεφ και μπορούν να το παραγγείλουν από την ιστοσελίδα
(app.wecook.gr).
Περιβαλλοντικός και κοινωνικός αντίκτυπος
To Wecook λειτουργεί γύρω από κάποιους βασικούς πυλώνες, δύο εκ των οποίων είναι ο κοινωνικός και περιβαλλοντικός αντίκτυπος. Εξού και το ενδιαφέρον από τον Δημήτρη Γεωργακόπουλο, ο οποίος εστιάζει σε Impact Investments και αναζητά αυτά τα στοιχεία στις εταιρείες όπου επενδύει.
"Το επάγγελμα του μάγειρα είναι πολύ απαιτητικό και επίσης δεν δίνει και πολλά
περιθώρια στον καθένα να δημιουργήσει. Δίνουμε την δυνατότητα σε μάγειρες να λειτουργούν σαν ελεύθεροι επαγγελματίες, να είναι δημιουργοί των προϊόντων τους.
Αλλά είναι και εξαιρετικά σημαντικό ότι αποκτούν έλεγχο στην ζωή τους, ορίζοντας οι ίδιοι τον τρόπο αλλά και τον χρόνο τον οποίο θέλουν να εργαστούν”, αναφέρει ο κ. Σαρρής.
Το δεύτερο και πολύ εμφανές χαρακτηριστικό του Wecook είναι η έμφαση που δίνει στην βιωσιμότητα. "Οι οικονομίες κλίμακας είναι ο προφανής τρόπος με τον οποίο είμαστε βιώσιμοι, αλλά θέλαμε να το πάμε ένα βήμα παραπέρα”. Στο Wecook, μέσω τεχνολογίας υπολογίζουν τις απαιτούμενες μερίδες για κάθε μέρα, οπότε σπάνια πετιέται φαγητό. Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι πως το φαγητό συσκευάζεται σε γυάλινο επαναχρησιμοποιούμενο δοχείο, το οποίο οι πελάτες το κρατούν μέχρι την επόμενη φορά που θα παραγγείλουν και το επιστρέφουν στον διανομέα για να καθαριστεί και να επαναχρησιμοποιηθεί, εξαλείφοντας έτσι τα σκουπίδια από συσκευασίες μίας χρήσης. Γι’ αυτή την προσπάθεια, το Wecook είχε την στήριξη της ΙΚΕΑ, η οποία προμήθευσε το Wecook με τα επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία.
Διεύρυνση δικτύου και νέες υπηρεσίες
Στους άμεσους στόχους του Wecook είναι να λειτουργεί αυτόνομα το πρώτο της
κατάστημα. Μόλις το επιτύχει αυτό, σχεδιάζει να ανοίξει κι ένα δεύτερο κατάστημα και στη συνέχεια να επεκταθεί με περισσότερα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, με την υποστήριξη και μιας νέας επένδυσης.
Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, η εταιρεία δεν απορρίπτει το ενδεχόμενο επέκτασης κι εκτός Ελλάδας: "Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε στην Ελλάδα. Μιλάμε για μια υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει στους ανθρώπους πρόσβαση σε ποιοτικό, σπιτικό φαγητό σε καθημερινή βάση. Αλλά όσο το μοντέλο αρχίζει να μεγαλώνει, δεν έχουμε λόγο γιατί να μην φύγουμε κι εκτός Ελλάδας”.
Μια άλλη υπηρεσία που θέλει να προσφέρει στο άμεσο μέλλον το Wecook είναι να επιτρέψει σε παραγωγούς να δημιουργήσουν προϊόντα ραφιού, όπως μαρμελάδες, τα οποία θα μπορούν να πωλούν σε μεγάλα σούπερ μάρκετ.
"Το λιανεμπόριο είναι ένας τομέας που μας ενδιαφέρει άμεσα”, τονίζει ο κ. Σαρρής.
Σημειώνεται πως η Wecook συμμετείχε στον φετινό διαγωνισμό καινοτομίας "Venture Fair”, μια πρωτοβουλία του The Hellenic Initiative (THI).