Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Όταν τον Απρίλιο του 2023 η Aegean ανακοίνωνε την επέκταση της εμπορικής συνεργασίας της με την Volotea για χρήση πτήσεων κοινού κωδικού, σίγουρα κανείς δε φανταζόταν ότι περίπου ενάμιση χρόνο μετά αυτή θα μετουσιωνόταν σε απόκτηση από τον εθνικό αερομεταφορέα ποσοστού 13% στην χαμηλού κόστους ισπανική αεροπορική έναντι 25 εκατ. ευρώ με προοπτική η συμμετοχή της Aegean να αυξηθεί στο 21% εφόσον επενδύσει επιπλέον 25 εκατ. μετά από έξι μήνες. Η είσοδος της ελληνικής εταιρείας στην Volotea έγινε μέσα από την συμμετοχή της στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, στην οποία προχωρά ο ισπανικός αερομεταφορέας με την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου.
"Χρειάστηκαν μερικοί μήνες σύντομων συζητήσεων προκειμένου να οδηγηθούμε σε αυτή τη συμφωνία”, ήταν τα πρώτα λόγια του προέδρου της Aegean, Ευτύχη Βασιλάκη κατά τη διάρκεια χθεσινής εκδήλωσης στην οποία ανακοινώθηκε και επίσημα η επένδυση. Πρόκειται για ένα βήμα, το οποίο ευθυγραμμίζεται απόλυτα με την στρατηγική εξωστρέφειας της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας, η οποία διευρύνει την εμβέλειά της στον ευρωπαϊκό ορίζοντα.
Οι κυρίαρχες τάσεις στην Ευρώπη
Μπορεί οι διαπραγματέύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές να μη διήρκησαν πολύ, καθώς η εμπειρία της πρότερης τριετούς συνεργασίας είχε δείξει ότι "πέραν από τη συμπληρωματικότητα στις δραστηριότητες μας, υπήρξε και θετική ανταπόκριση από τους επιβάτες", όπως υπογράμμισε ο κ. Βασιλάκης, ωστόσο πρόκειται για μια καλά μελετημένη κίνηση, η οποία ανταποκρίνεται στις εξελίξεις που επικρατούν στη βιομηχανία των αερομεταφορών. "Λαμβάνοντας υπόψη όλη την αγορά της Ευρώπης και αυτό που παρατηρούμε είναι ότι η τάση συγκέντρωσης που επικρατούσε στον κλάδο των αερομεταφορών μέχρι το 2019, τα τελευταία δύο χρόνια μετά την επάνοδο στην κανονικότατα φαίνεται να ενισχύεται. Ήδη έχουμε δει μια σειρά από σημαντικές κινήσεις από μεγάλους ευρωπαϊκούς παίκτες όπως η κίνηση της Lufthansa προς την Alitalia καθώς και η απόκτηση μεριδίου 20% από την Air France στην SAS. Και οι τρεις μεγάλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι είτε διαθέτουν θυγατρικές είτε διατηρούν συνεργασίες προκειμένου να προσφέρουν δύο προϊόντα: full service και low cost.. Ο τρόπος που η Aegean επέλεξε για να συνθέσει κάποια από τα στοιχεία τα οποία βρίσκονται συμπληρωματικά". Να σημειωθεί ότι οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως δύο ξεχωριστές οντότητες, διατηρώντας η καθεμία την υφιστάμενη διοικητική της ομάδα.
Οι υποσχέσεις
Προερχόμενη από μια δυναμική χρονιά που ήταν το 2023, η οποία συνεχίζεται και φέτος, η Aegean διαθέτει τα κεφάλαια για να υλοποιήσει την εν λόγω επένδυση, χωρίς να ανακόψει την πορεία των προγραμματισμένων επενδυτικών της πλάνων. Εκτός από την θετική επιρροή στο πτητικό έργο και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής της εμβέλειας, η εν λόγω κίνηση έρχεται με υποσχέσεις και σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων καθώς είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο η Volotea να περάσει το κατώφλι του ισπανικού χρηματιστηρίου σε ορίζοντα διετίας όπως ανέφερε ο ιδρυτής και CEO, Carlos Munoz.
Σε ό,τι αφορά την επίδραση που θα έχει η συγκεκριμένη συνεργασία στην εγχώρια αγορά, αναμένεται να βοηθήσει κατά κύριο λόγο στην ενίσχυση του εισερχόμενου τουρισμού στην ελληνική περιφέρεια καθώς η Volotea συνδέει μικρότερες πόλεις της Ευρώπης.
Θυμίζουμε ότι η Volotea ιδρύθηκε το 2011 από τους Carlos Muñoz και Lázaro Ros, ιδρυτές και της Vueling (η οποία από το 2010 είναι θυγατρική της Iberia/BA/IAG). Είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ανεξάρτητες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη την τελευταία δεκαετία, αυξάνοντας τον στόλο της, τα δρομολόγια που εξυπηρετεί και τις προσφερόμενες θέσεις κάθε χρόνο. Φέτος, θα εκτελεί σχεδόν 450 δρομολόγια (με περισσότερα από τα μισά αποκλειστικά), θα προσφέρει μεταξύ 12,5 εκατομμυρίων και 13 εκατομμυρίων θέσεων (+12% έως +16% έναντι του 2023) και θα πραγματοποιήσει περίπου 80.000 πτήσεις.
Διαβάστε ακόμη