Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Του Jeremy Bogaisky

Όταν είναι να χάσει χρήματα, η Boeing... υπεραποδίδει - οι απώλειές της λαμβάνουν ιστορικές διαστάσεις. Την Τρίτη, η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 3,9 δισ. δολαρίων για το δ' τρίμηνο του 2024. Αυτό σημαίνει μια εντυπωσιακή ζημία 11,8 δισ. δολαρίων στο έτος: τη δεύτερη χειρότερη οικονομική επίδοση στην ιστορία της.

Οι "κακές ειδήσεις" οφείλονται εν μέρει στην αναταραχή που προκάλεσε η απεργία επτά εβδομάδων των μηχανικών της. Εξέλιξη που διέκοψε την παραγωγή του αεροπλάνου που φέρνει τα περισσότερα έσοδα στην Boeing: του 737 Max. Είναι επίσης αποτέλεσμα των χρόνιων καθυστερήσεων και των υπερβάσεων κόστους σε βασικά προγράμματα του αμυντικού προγράμματος της Boeing. Και ακόμη οφείλονται στην πολύχρονη "μάχη" της εταιρείας να διορθώσει τα προβλήματα που προκύπτουν με την παραγωγή του 737 Max και του 787.

Το αρνητικό οικονομικό σερί της Boeing διευρύνεται πλέον στα έξι χρόνια: ξεκίνησε το 2019 και την "καθήλωση" του 737 Max μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα. Οι συνολικές ζημίες της έκτοτε αγγίζουν το ιλιγγιώδες ποσό των 35,7 δισ. δολαρίων.

Τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Boeing για το 2024 είναι βέβαιο πως θα την αναδείξουν ως τον μεγάλο χαμένο του S&P 500 από το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet. Η Uber, η οποία βρισκόταν στη δεύτερη θέση μετά την Boeing έως το 2023, αναμένεται να παρουσιάσει κέρδη στο 2024, ενώ η τρίτη χειρότερη εταιρεία, η Carnival, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 1,9 δισ. δολαρίων για το 2024, "ψαλιδίζοντας" τις συνολικές ζημίες της τα τελευταία έξι χρόνια στα 21 δισ. δολάρια.

Κάνοντας μια αναδρομή στο πρώτο τέταρτο του αιώνα, η Boeing βρίσκεται στην 6η θέση των κολοσσών του S&P 500 με ζημιές. Στο Νο 1: η American International Group. Με προσαρμοσμένο τον πληθωρισμό, η ασφαλιστική εταιρεία έχασε το θηριώδες ποσό των 162 δισ. δολαρίων το 2008 και το 2009, καθώς κατέρρευσε λόγω της μεγάλης της έκθεσης στο κραχ της αγοράς ακινήτων εν μέσω της Μεγάλης Ύφεσης. Το ποσό είναι υπερτετραπλάσιο από τη συνολική προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό ζημία της Boeing έως τώρα, ύψους 39,4 δισ. δολαρίων. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η General Motors, η οποία έχασε 130 δισ. δολάρια από το 2005 έως το 2008 (υπολογίζοντας την αξία του δολαρίου με όρους 2024). Το επόμενο έτος κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, και έλαβε οικονομική ένεση ύψους 33 δισ. δολαρίων από τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Καναδά.

Η Boeing διαθέτει μια θλιβερή πρωτιά: έχει χάσει τα περισσότερα χρήματα από τις 27 εταιρείες του S&P 500 που σημειώσει απώλειες για τουλάχιστον έξι συνεχόμενα χρόνια από το 1999. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η πρώην μητρική του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στο Τέξας, TXU, η οποία έχασε 28,8 δισ. δολάρια -προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό- από το 2010 έως το 2015, και κατόπιν πτώχευσε.

Η Boeing δεν είναι από τις μακροβιότερες ζημιογόνες εταιρείες του S&P 500. Η εταιρεία βιομηχανικών εξαρτημάτων και επισκευών DEX σημείωσε ζημίες επί 18 συνεχόμενα χρόνια για να επιστρέψει στα κέρδη το 2019. Η SBA Communications και η LiveNation βρίσκονται στη 2η θέση με 17 σερί χρονιές στο "κόκκινο", που επίσης έχουν παρέλθει.  

Παρά την κακή πορεία της Boeing, οι θεσμικοί επενδυτές ήταν πρόθυμοι να στηρίξουν οικονομικά την εταιρεία, αφού στα "κιτάπια" των παραγγελιών της έχει γράψει 5.595 αεροπλάνα, τα οποία θα φέρουν δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, αν ο νέος CEO Kelly Ortberg καταφέρει να κάνει τη γραμμή παραγωγής να δουλέψει και πάλι ομάλα. Η εταιρεία άντλησε 24 δισ. δολάρια στα τέλη του 2024 από πωλήσεις μετοχών και μετατρέψιμων ομολογιακών δανείων.

Μην βάλετε όμως στοίχημα ότι το αρνητικό σερί της Boeing θα τελειώσει το 2025. 

Περισσότερα από Forbes

Quintessential: Προσβλέπει σε διπλάσιο τζίρο και "ανοίγει φτερά" στον Καναδά με νέα εταιρική ταυτότητα

Διπλασιασμό τζίρου και επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, περιλαμβάνει για την επόμενη τριετία το πλάνο της Quintessential.

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.