Μοτοδυναμική: Η νέα κινεζική φίρμα και η ώθηση από τα Cayenne

Μοτοδυναμική: Η νέα κινεζική φίρμα και η ώθηση από τα Cayenne

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Το επίσημο λανσάρισμα της ΝΙΟ χαρακτηρίζεται αυτή τη στιγμή ως το βασικό ορόσημο στην πορεία του ομίλου Μοτοδυναμική, με στόχο την καθιέρωση της κινεζικής μάρκας στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, σε βάθος χρόνου. Παράλληλα, η παρουσία της νέου ηλεκτρικού Cayenne αναμένεται να ενισχύσει τη θέση του ομίλου στο premium segment συμβάλλοντας στις πολύ καλές επιδόσεις της Porsche, η οποία μετρά στο φετινό εννιάμηνο 267 ταξινομήσεις, έναντι 185 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, Πάρης Κυριακόπουλος, ανέφερε στη χθεσινή ενημέρωση των επενδυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του εννιαμήνου, ότι υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες από τη νέα συνεργασία με την NIO, (η οποία εγκαινιάζεται και επισήμως την επόμενη εβδομάδα) παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός από την "απόβαση" των ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής προέλευσης στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι πλέον πολύ μεγάλος.

Ο κ. Κυριακόπουλος επισήμανε ότι η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει σημειώσει τεράστια άλματα στην παγκόσμια αγορά, ακολουθώντας τα βήματα που στο παρελθόν πραγματοποίησαν οι Κορεάτες και οι Ιάπωνες.

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η Μοτοδυναμική ποντάρει στη συγκεκριμένη επένδυση με μακροπρόθεσμο ορίζοντα: "Δεν πρόκειται να ξοδέψουμε χρήματα χωρίς αντίκρισμα ή σε επενδύσεις που δεν μπορούν να αποδώσουν αποτελέσματα. Η τρέχουσα επένδυσή μας στη NIO θα ανέλθει σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ το τέταρτο τρίμηνο, και είναι η σωστή κίνηση. Ωστόσο, δεν θα κάνουμε παραπάνω από αυτό που χρειάζεται". Στόχος, όπως επισημάνθηκε, δεν είναι η άμεση κατάκτηση της αγοράς αυτοκινήτου για το 2026, αλλά η σταδιακή και στρατηγική ενδυνάμωση της θέσης της εταιρείας μέχρι το 2029, το 2030 και τα επόμενα χρόνια στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης. Το αρχικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει 4 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία NIO και ένα μοντέλο με τη firefly (brand της ΝΙΟ).

Να σημειωθεί ότι ο κλάδος αυτοκινήτου (Porsche, Toyota Autodirect) κατέγραψε ισχυρή αύξηση +38% στο εννιάμηνο του 2025, με τον τζίρο να ανέρχεται στα 46,52 εκατ. ευρώ, έναντι 33,75 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Βασικό μοχλό ανάπτυξης αποτέλεσαν οι ενισχυμένες πωλήσεις της Porsche και η επιτυχία του ηλεκτρικού Macan, που έκανε την εμφάνισή του πέρσι στην ελληνική αγορά, ενλω σημαντική ήταν και η συμβολή της Toyota Autodirect.

Όπως επισήμανε ο κ. Κυριακόπουλος, μετά τα σημαντικά κέρδη σε μερίδια αγοράς στο luxury segment, η Μοτοδυναμική προχωρά σε ένα ακόμα μεγάλο βήμα με την παρουσίαση της νέας ηλεκτρικής Cayenne. Το μοντέλο θα παρουσιαστεί επισήμως στα τέλη του μήνα, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στο πρώτο εξάμηνο του 2026. Η Cayenne θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στην επιτυχημένη Macan, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της Porsche στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

Τα οικονομικά μεγέθη

Ο κύκλος εργασιών της Μοτοδυναμικής  για το εννεάμηνο του 2025 ανήλθε στα 161,4 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 11,7% σε ετήσια βάση. Το 44% των πωλήσεων προέρχεται από τη Yamaha (δίκυκλα και προϊόντα θαλάσσης), το 29% από τον κλάδο του αυτοκινήτου και το υπόλοιπο 27% από την Sixt. Το μεικτό κέρδος ανήλθε στα 37,3 εκατ. (+7%) και τα λειτουργικά κέρδη στα 17,1 εκατ. (+1,1%). Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους επηρεάστηκε εν μέρει από τη συνεχιζόμενη πίεση στο μεικτό περιθώριο της Sixt και από τις αρχικές επενδύσεις στις νέες δραστηριότητες Toyota Autodirect και NIO.

Τέλος, στα μεσομακροπρόθεσμα σχέδια της διοίκησης περιλαμβάνεται και η αντιπροσώπευση της Toyota Ελλάς στην Αθήνα. Υπενθυμίζεται ότι η Autodirect, θυγατρική του ομίλου Μοτυδυναμική, έχει αναλάβει τον ρόλο εξουσιοδοτημένου εμπόρου της Toyota Ελλάς στην Αχαΐα και στον νομό Κυκλάδων, με κάθετη μονάδα στη Σύρο.

Περισσότερα από Forbes

Η έκπληξη στα ηλεκτρικά: Το φυσικό κατάστημα "νικά" το e-shop - Ποιες συσκευές βγήκαν από την πρίζα

H αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσιάζει διπλό πρόσωπο. Οι λόγοι.

Hilton: 18 νέα ξενοδοχεία στο pipeline στην Ελλάδα

Τι ανέφεραν στελέχη της αμερικανικής αλυσίδας για τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά.

Ποιες startups της άμυνας είδαν τον Κ. Μητσοτάκη και τι συζήτησαν

Στο επίκεντρο το μέλλον της αμυντικής τεχνολογίας.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Entersoftone: ΑΙ, οργανική ανάπτυξη και στοχευμένες εξαγορές σε μια αγορά αξίας 650 εκατ. ευρώ

H Entersoftone προγραμματίζει επενδύσεις 30-35 εκατ. ευρώ στην Τεχνητή Νοημοσύνη την προσεχή τριετία.

Enerwave: Στο τραπέζι η δεύτερη μονάδα ηλεκτρισμού και το FSRU στη Θεσσαλονίκη

Η φιλοσοφία και ο στόχος για διπλασιασμό ισχύος και μεριδίου αγοράς.

Ποια είναι η κινεζική NIO που ανάβει μηχανές στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Ως το τέλος της χρονιάς η Μοτοδυναμική θα ακολουθήσει ένα "ευέλικτο" σχήμα πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.