Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Στην περαιτέρω ανάπτυξη του προϊόντος της επικεντρώνεται η tiun, μια fintech με έδρα τη Ζυρίχη, αλλά με ελληνικό… αίμα, αφού στην ιδρυτική της ομάδα συμμετέχει και ο Έλληνας Νικόλαος Χριστοφοράκος. Πρόσφατα, η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 2 εκατομμυρίων δολαρίων, με στόχο να βοηθήσει τους media providers να προσεγγίσουν τη νεότερη γενιά καταναλωτών και να ενισχύσουν τα έσοδά τους.
Η tiun, που ιδρύθηκε στις αρχές του 2023 από τους Christian Heiduschke, Sandro Zweig και Νικόλαο Χριστοφοράκο, προσφέρει ένα καινοτόμο payment infrastructure ειδικά σχεδιασμένο για τον κλάδο των μέσων ενημέρωσης. Όπως εξηγεί στο Capital.gr ο κ. Χριστοφοράκος, η εταιρεία παρέχει λύσεις σε δύο βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι καταναλωτές:
Authentication και Registration: Η διαδικασία εγγραφής και πληρωμής για πρόσβαση σε περιεχόμενο επί πληρωμή συχνά αποθαρρύνει τους χρήστες. Η tiun προσφέρει μια απλή υποδομή που επιτρέπει τη σύνδεση με οποιοδήποτε wallet χρησιμοποιεί ο χρήστης, καταργώντας την ανάγκη για επαναλαμβανόμενες εγγραφές.
Consumption-Based Billing: Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μοντέλα συνδρομών, η tiun εφαρμόζει ένα μοντέλο χρέωσης βάσει κατανάλωσης, το οποίο προτιμά η νέα γενιά που αποφεύγει τις μηνιαίες δεσμεύσεις.
Αρχικά, η εταιρεία επικεντρώνεται στα daily news, αλλά μελλοντικά θα μπορούσε να επεκταθεί σε τομείς όπως live events, streaming, gaming, sports και άλλες αγορές όπου οι συνδρομές και οι διαδικασίες εγγραφής αποτελούν πρόκληση.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της tiun βασίζεται σε δύο βασικές πηγές εσόδων:
1) Προμήθεια από κάθε συναλλαγή που διενεργείται μέσω του συστήματός της και
2) Παροχή επιπρόσθετων υπηρεσιών, όπως ένα AI bot που δημιουργεί περιλήψεις από τα άρθρα που διαβάζει ο χρήστης.
Το background και η ίδρυση της tiun
Ο Νικόλαος Χριστοφοράκος μεγάλωσε στην Αθήνα και φοίτησε σε γερμανικό σχολείο. Στη συνέχεια, σπούδασε τεχνικές επιστήμες στο Μόναχο, ενώ η πρώτη του επαφή με το startup οικοσύστημα του Βερολίνου ήρθε μέσα από εργασιακές εμπειρίες σε startups της περιοχής.
Αργότερα, ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές σε Λονδίνο και Παρίσι, όπου συμμετείχε σε πρόγραμμα επιτάχυνσης στη Σίλικον Βάλεϊ. Η επαφή του με μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες (big tech) τον βοήθησε να συνειδητοποιήσει ότι ήθελε να ακολουθήσει επαγγελματική πορεία στον τομέα της τεχνολογίας.
Ξεκίνησε την καριέρα του στην Amazon. Ο ρόλος του εξελίχθηκε, διευθύνοντας κάποια στιγμή το commercial growth department της Moss, μιας γερμανικής fintech εταιρείας. Παράλληλα ασχολήθηκε με προσωπικά projects και angel investments, μέσα από τα οποία γνώρισε τους σημερινούς συνιδρυτές της tiun. Όπως δηλώνει, "η συνεργασία μας προέκυψε φυσικά”.
Επέκταση και σκέψεις για την Ελλάδα
Η tiun σχεδιάζει να επεκταθεί σε νέες αγορές μέσα στον χρόνο. Στα άμεσα πλάνα της περιλαμβάνονται η προσέλκυση πελατών στις σκανδιναβικές χώρες, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει να εξετάζει τις αγορές της Αμερικής και του Ηνωμένου Βασιλείου, στοχεύοντας, παράλληλα, στην περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Η ελληνική αγορά δεν αποτελεί προς το παρόν προτεραιότητα, αν και στο δεύτερο εξάμηνο του έτους η εταιρεία σκοπεύει να εξετάσει την επέκτασή της στα Βαλκάνια.
"Προσωπικά, θα ήθελα πολύ στο μέλλον να ανοίξουμε γραφείο στην Ελλάδα, ώστε να μπορώ να εργαστώ εκεί και να συμβάλω στο ελληνικό τεχνολογικό οικοσύστημα”, σημειώνει ο κ. Χριστοφοράκος. Στις σκέψεις της ομάδας είναι η χρήση της Αθήνας ως tech hub, με την πρόσληψη Ελλήνων developers.
Τα νέα κεφάλαια
Η tiun ολοκλήρωσε πρόσφατα γύρο χρηματοδότησης ύψους 2 εκατομμυρίων δολαρίων, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό που έχει αντλήσει στα 2,5 εκατομμύρια δολάρια. Του τελευταίου γύρου χρηματοδότησης ηγήθηκε το ελβετικό VC Founderful, ενώ συμμετείχαν επίσης η Blue Wire Capital από το Λονδίνο και angel investors.
Τα νέα κεφάλαια θα διατεθούν κυρίως για την ανάπτυξη του προϊόντος, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό θα χρησιμοποιηθεί για το business development. Όπως εξηγεί ο κ. Χριστοφοράκος, "θα επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη της ομάδας μας στο software development και το product”.
Προς το παρόν, η ομάδα της tiun αποτελείται από τρεις ιδρυτές και τέσσερα επιπλέον μέλη, ωστόσο, σύμφωνα με τον Έλληνα co-founder, ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί μέσα στο έτος.
Στρατηγική και ανταγωνισμός
Η tiun λειτουργεί σε έναν σχετικά νέο χώρο, χωρίς να έχει άμεσο ανταγωνιστή. Ο κ. Χριστοφοράκος εξηγεί:
"Υπάρχουν εταιρείες που λύνουν μεμονωμένα προβλήματα με διαφορετική προσέγγιση, αλλά όχι με τον τρόπο που εμείς έχουμε επιλέξει. Για παράδειγμα, υπάρχουν content aggregators που συγκεντρώνουν ειδήσεις, αλλά αυτό στερεί τους πελάτες από τους content providers. Εμείς προσφέρουμε μια υποδομή που βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη, χωρίς να απομακρύνουμε τους πελάτες από τους παρόχους περιεχομένου.
Παράλληλα, αν και υπάρχουν payment infrastructures που επιλύουν το ζήτημα του authentication, αυτά δεν συνδέονται με το billing. Η λύση μας συνδυάζει authentication και billing σε μία ενιαία υποδομή, κάτι που μας διαφοροποιεί”.
Τα επόμενα βήματα
Τα επόμενα βήματα της tiun περιλαμβάνουν μετακόμιση σε νέα γραφεία, ανάπτυξη της ομάδας, ενώ κύρια εστίαση της είναι η εξέλιξη του προϊόντος της. Επιπλέον, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, η tiun σχεδιάζει να προχωρήσει σε νέα launches συνεργασίας με κορυφαίες εφημερίδες της Γερμανίας, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην αγορά.