Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Τζίρος 650, EBITDA 80 και νέες επενδύσεις 25 εκατομμυρίων

Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Τζίρος 650, EBITDA 80 και νέες επενδύσεις 25 εκατομμυρίων

Του Γιώργου Λαμπίρη

Με κύκλο εργασιών που ανήλθε στα 650 εκατομμύρια ευρώ ολοκλήρωσε τη χρήση του 2024 ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία στον οποίο ανήκουν ο Όλυμπος, η Ροδόπη, η Τυράς, η Δουμπιά και η Κλιάφα, ενώ πρόσφατα εξαγόρασε την εταιρεία χυμών Κάμπος Χίου από την εφοπλιστική οικογένεια Ζανάρα. Αυτή τη στιγμή ο όμιλος αποτελεί τη μεγαλύτερη επιχείρηση ελληνικών συμφερόντων στον τομέα των τροφίμων και ποτών και μία από τις μεγαλύτερες μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται συνολικά στο χώρο αυτόν. Θυμίζουμε ότι ο όμιλος Vivartia που ανήκει στη CVC Capital (Δωδώνη, Δέλτα, Goody’s, Everest) είχε τζίρο 902,6 εκατομμύρια το 2023 και η CocaCola 3E κύκλο εργασιών 670 εκατομμυρίων ευρώ. 

Πηγές με γνώση του θέματος αναφέρουν στο Capital.gr ότι σημαντική ήταν η επίδραση που είχε η αύξηση των πρώτων υλών στην κερδοφορία του ομίλου, κάτι που αποτυπώθηκε και στο EBITDA της περασμένης χρονιάς. Σημειώνεται ότι ενώ κατά τους πρώτους μήνες του 2024 οι πρώτες ύλες κινήθηκαν χαμηλότερα σε σχέση με το 2023, ωστόσο στην πορεία του έτους κινήθηκαν εκ νέου ανοδικά. Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του ομίλου προκύπτει από τις εξαγωγές και τις πωλήσεις των θυγατρικών που διατηρεί στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, τα 400 εκατομμύρια ευρώ προέρχονται από τη δραστηριότητα του ομίλου εκτός ελληνικών συνόρων και τα 250 εκατομμύρια ευρώ εκ του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχονται από πωλήσεις στην ελληνική αγορά. 

Ο νέος κύκλος επενδύσεων

Στο πεδίο των επενδύσεων ο όμιλος έχει σχεδιάσει νέες κινήσεις στα εργοστάσια που διατηρεί στα Τρίκαλα και τη Λάρισα, όπου έχει προϋπολογίσει να δαπανήσει συνολικά 25 εκατομμύρια ευρώ. Και στις δύο εγκαταστάσεις θα αυξήσει τη χωρητικότητα των ψυχόμενων αποθηκευτικών χώρων, ενώ πρόκειται να προσθέσει νέες γραμμές παραγωγής και συσκευασίας. Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί η αδειοδότηση για τα δύο αυτά έργα από τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίησή τους. 

Θυμίζουμε ότι επενδύσεις υλοποιήθηκαν από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία και στη Ρουμανία, οι οποίες ολοκληρώθηκαν το φθινόπωρο του 2024. Εκεί ο όμιλος προχώρησε στην ολοκλήρωση της επένδυσης συνολικού ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή νέων ψυχόμενων χώρων logistics συνολικής επιφάνειας 13.500 τετραγωνικών μέτρων, που αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους υψηλής στάθμης στη Ρουμανία και έχει ως κύριο στόχο εκτός από την εξυπηρέτηση των αναγκών της επιχείρησης στη γειτονική χώρα και τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας. 

Μεταφορά της Κάμπος Χίου στο εργοστάσιο της Λάρισας

Αναφορικά με την εξαγορές της εταιρείας παραγωγής χυμών, Κάμπος Χίου, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για μία κίνηση που πραγματοποιήθηκε λόγω της αναγνωρισιμότητας που έχει η συγκεκριμένη επιχείρηση καθώς και ένα θετικό προφίλ. Ταυτόχρονα, το brand, το οποίο προβάλει τη Χίο ως προς την προέλευση των προϊόντων, θα μπορέσει να συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη της εταιρείας αυτής τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται εδώ ότι η παραγωγική μονάδα της Κάμπος Χίου στο νησί του Αιγαίου δεν θα συνεχίσει να λειτουργεί καθώς η παραγωγή των προϊόντων θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο της εταιρείας Όλυμπος στη Λάρισα. Πρόκειται για την αξιοποίηση των συνεργειών που μπορεί να προκύψει από την παραγωγική συνένωση των δύο εταιρειών, δεδομένου ότι ο Όλυμπος παράγει ήδη χυμούς. Με αυτόν τον τρόπο θα προκύψουν οικονομίες κλίμακας, γεγονός που θα επιτρέψει στην Κάμπος Χίου να έχει μικρότερο κόστος παραγωγής και να γίνει αποδοτικότερη ως προς τα οικονομικά της αποτελέσματα. 

Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγορά της Δωδώνη

Παρά το γεγονός ότι υφίσταται φημολογία στην αγορά για πιθανό ενδιαφέρον των Ελληνικών Γαλακτοκομείων για την εξαγορά της γαλακτοβιομηχανίας, Δωδώνη, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται από τις προθέσεις των ιδιοκτητών του ομίλου, οι οποίοι έχουν ήδη υλοποιήσει αρκετές επενδυτικές κινήσεις στην εγχώρια αγορά.

Περισσότερα από Forbes

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Η Lufthansa ποντάρει στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κόψει 4.000 θέσεις εργασίας

ΑΙ και ψηφιοποίηση στο επίκεντρο της στρατηγικής αναστροφής του Ομίλου.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.