Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Τζίρος 650, EBITDA 80 και νέες επενδύσεις 25 εκατομμυρίων

Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Τζίρος 650, EBITDA 80 και νέες επενδύσεις 25 εκατομμυρίων

Του Γιώργου Λαμπίρη

Με κύκλο εργασιών που ανήλθε στα 650 εκατομμύρια ευρώ ολοκλήρωσε τη χρήση του 2024 ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία στον οποίο ανήκουν ο Όλυμπος, η Ροδόπη, η Τυράς, η Δουμπιά και η Κλιάφα, ενώ πρόσφατα εξαγόρασε την εταιρεία χυμών Κάμπος Χίου από την εφοπλιστική οικογένεια Ζανάρα. Αυτή τη στιγμή ο όμιλος αποτελεί τη μεγαλύτερη επιχείρηση ελληνικών συμφερόντων στον τομέα των τροφίμων και ποτών και μία από τις μεγαλύτερες μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται συνολικά στο χώρο αυτόν. Θυμίζουμε ότι ο όμιλος Vivartia που ανήκει στη CVC Capital (Δωδώνη, Δέλτα, Goody’s, Everest) είχε τζίρο 902,6 εκατομμύρια το 2023 και η CocaCola 3E κύκλο εργασιών 670 εκατομμυρίων ευρώ. 

Πηγές με γνώση του θέματος αναφέρουν στο Capital.gr ότι σημαντική ήταν η επίδραση που είχε η αύξηση των πρώτων υλών στην κερδοφορία του ομίλου, κάτι που αποτυπώθηκε και στο EBITDA της περασμένης χρονιάς. Σημειώνεται ότι ενώ κατά τους πρώτους μήνες του 2024 οι πρώτες ύλες κινήθηκαν χαμηλότερα σε σχέση με το 2023, ωστόσο στην πορεία του έτους κινήθηκαν εκ νέου ανοδικά. Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του ομίλου προκύπτει από τις εξαγωγές και τις πωλήσεις των θυγατρικών που διατηρεί στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, τα 400 εκατομμύρια ευρώ προέρχονται από τη δραστηριότητα του ομίλου εκτός ελληνικών συνόρων και τα 250 εκατομμύρια ευρώ εκ του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχονται από πωλήσεις στην ελληνική αγορά. 

Ο νέος κύκλος επενδύσεων

Στο πεδίο των επενδύσεων ο όμιλος έχει σχεδιάσει νέες κινήσεις στα εργοστάσια που διατηρεί στα Τρίκαλα και τη Λάρισα, όπου έχει προϋπολογίσει να δαπανήσει συνολικά 25 εκατομμύρια ευρώ. Και στις δύο εγκαταστάσεις θα αυξήσει τη χωρητικότητα των ψυχόμενων αποθηκευτικών χώρων, ενώ πρόκειται να προσθέσει νέες γραμμές παραγωγής και συσκευασίας. Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί η αδειοδότηση για τα δύο αυτά έργα από τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίησή τους. 

Θυμίζουμε ότι επενδύσεις υλοποιήθηκαν από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία και στη Ρουμανία, οι οποίες ολοκληρώθηκαν το φθινόπωρο του 2024. Εκεί ο όμιλος προχώρησε στην ολοκλήρωση της επένδυσης συνολικού ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή νέων ψυχόμενων χώρων logistics συνολικής επιφάνειας 13.500 τετραγωνικών μέτρων, που αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους υψηλής στάθμης στη Ρουμανία και έχει ως κύριο στόχο εκτός από την εξυπηρέτηση των αναγκών της επιχείρησης στη γειτονική χώρα και τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας. 

Μεταφορά της Κάμπος Χίου στο εργοστάσιο της Λάρισας

Αναφορικά με την εξαγορές της εταιρείας παραγωγής χυμών, Κάμπος Χίου, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για μία κίνηση που πραγματοποιήθηκε λόγω της αναγνωρισιμότητας που έχει η συγκεκριμένη επιχείρηση καθώς και ένα θετικό προφίλ. Ταυτόχρονα, το brand, το οποίο προβάλει τη Χίο ως προς την προέλευση των προϊόντων, θα μπορέσει να συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη της εταιρείας αυτής τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται εδώ ότι η παραγωγική μονάδα της Κάμπος Χίου στο νησί του Αιγαίου δεν θα συνεχίσει να λειτουργεί καθώς η παραγωγή των προϊόντων θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο της εταιρείας Όλυμπος στη Λάρισα. Πρόκειται για την αξιοποίηση των συνεργειών που μπορεί να προκύψει από την παραγωγική συνένωση των δύο εταιρειών, δεδομένου ότι ο Όλυμπος παράγει ήδη χυμούς. Με αυτόν τον τρόπο θα προκύψουν οικονομίες κλίμακας, γεγονός που θα επιτρέψει στην Κάμπος Χίου να έχει μικρότερο κόστος παραγωγής και να γίνει αποδοτικότερη ως προς τα οικονομικά της αποτελέσματα. 

Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγορά της Δωδώνη

Παρά το γεγονός ότι υφίσταται φημολογία στην αγορά για πιθανό ενδιαφέρον των Ελληνικών Γαλακτοκομείων για την εξαγορά της γαλακτοβιομηχανίας, Δωδώνη, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται από τις προθέσεις των ιδιοκτητών του ομίλου, οι οποίοι έχουν ήδη υλοποιήσει αρκετές επενδυτικές κινήσεις στην εγχώρια αγορά.

Περισσότερα από Forbes

Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Έχει τις μεγαλύτερες απώλειες από τις 27 εισηγμένες (S&P 500) που σημειώνουν ζημίες για τουλάχιστον 6 σερί χρόνια από το 1999.

Flexfin: Ποια είναι η fintech εταιρεία που εξαγόρασε η Alpha Bank

Η κυπριακή Flexfin LTD είναι πολυμετοχική εταιρεία, με πάνω από 45 διαφορετικούς μετόχους, συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Τράπεζας.

Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Από το 2019 έχει χάσει περισσότερα από $30 δισ.

Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

H μεγαλύτερη ημερήσια απώλεια στην ιστορία των ΗΠΑ.

Ideal: Το μισό δισ. τζίρος και οι μεγάλες εξαγορές στα τρόφιμα

Με την εξαγορά της Μπάρμπα Στάθης, άγγιξε τα 500 εκατ. ευρώ σε κύκλο εργασιών.

ΕΖΑ: Διπλή κίνηση "εξυγίανσης" των οικονομικών για τη ζυθοποιία της Αταλάντης

Σκοπός τους να διαγραφούν συσσωρευμένες ζημίες και να ενισχύθεί ταυτόχρονα η ρευστότητα της εταιρείας με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

O Zuckerberg απαντά στο "Stargate" του Τραμπ με επενδύσεις-ρεκόρ

Η Meta θα αυξήσει τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες της το 2025 στο πλαίσιο προώθησης της Τεχνητής Νοημοσύνης.

tiun: Η ελβετική startup με ελληνικό "αίμα" που άντλησε 2 εκατ. δολ. και αλλάζει τις πληρωμές στα media

Η εταιρεία προσφέρει ένα καινοτόμο payment infrastructure ειδικά σχεδιασμένο για τον κλάδο των μέσων ενημέρωσης.

Ποιοι και πόσα αυτοκίνητα πούλησαν το 2024 - Tο ελληνικό "Keraboss"

Με άνοδο κατά 1,9% έκλεισε το 2024 σε ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, φτάνοντας τα 137.075 οχήματα από 134.484 που ήταν το 2023.

Hermann Riedl (President & Managing Director Toyota Hellas): Το μέλλον θα εiναι συναρπαστικό

Ο Hermann Riedl μας αποκαλυπτει το μυστικο της επιτυχιας της Toyota στην ελληνικη αγορα, τη σχεση της με τους αγωνες και το οραμα της για το μελλον των μετακινησεων.

ΟΛΘ: Το χρηματιστηριακό σκάκι Σαββίδη - Ντρέιφους και τα σενάρια για το παρασκήνιο

Οι κινήσεις των τελευταίων ημερών στο ταμπλό δείχνουν ότι η αγορά πιέζει για αύξηση του τιμήματος της δημόσιας πρότασης.

Quo vadis, επικοινωνία;

Ο κ. Ευάγγελος Μάξιµος Σκοπελίτης, διευθυντής Brand, Marketing και Επικοινωνίας, EY Ελλάδος