Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Η Boeing ανακοίνωσε την Τρίτη ετήσιες ζημίες ύψους 11,83 δισ. δολαρίων, τις μεγαλύτερες από το 2020, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει εδώ και καιρό σειρά ζητημάτων στην παραγωγή της, με το τελειωτικό χτύπημα να έρχεται από μια απεργία των εργαζομένων στο εργοστάσιό της στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.

Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ για την ανάκαμψη της αεροπορικής εταιρείας, καθώς παραχωρεί όλο και περισσότερο έδαφος στην ανταγωνίστρια Airbus στην "κούρσα" των παραδόσεων και μπαίνει στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών άλλα και των πελατών της, έπειτα από μια σειρά σοβαρών παραλείψεων.

Ωστόσο, ο Όρτμπεργκ, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της αεροπορικής εταιρείας τον Αύγουστο, δήλωσε ότι η Boeing σημειώνει πρόοδο στην αποκατάσταση των προβληματικών γραμμών παραγωγής της, μετά από ένα ατύχημα εν πτήση το 2024, που προκάλεσε ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της.

Η εταιρεία σημείωσε ζημίες ύψους 3,86 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δ' τρίμηνο, λόγω των "απογοητευτικών", όπως τις χαρακτήρισε ο Όρτμπεργκ, επιβαρύνσεων σε διάφορα αμυντικά προγράμματα. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Boeing ήταν τώρα "πιο προσεκτική" και λειτουργεί "με καθαρό μυαλό όσον αφορά στα ρίσκα" των προγραμμάτων.

Τα έσοδα για δ' το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 31% στα 15,24 δισ. δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για έσοδα 16,21 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG.

Οι ταμειακές ροές ανήλθαν σε 14,3 δισ. δολάρια το 2024, αυξημένες κατά σχεδόν 10 δισ. δολάρια σε σύγκριση με το 2023 (4,43 δισ.).


Ο Όρτμπεργκ αναφέρθηκε στο σχέδιο ανάκαμψης της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης ενός "πολυετούς ταξιδιού" για την αναδιάρθρωση της κουλτούρας της Boeing, "ίσως την πιο σημαντική αλλαγή που πρέπει να κάνουμε".

Αφού κατέγραψε κέρδη ρεκόρ στη δεκαετία του 2010, η Boeing έχει "αιμορραγήσει" περισσότερα από 30 δισ. δολάρια από το 2019, έπειτα από δυο θανατηφόρα δυστυχήματα αεροσκαφών Boeing 737 MAX - το best seller της εταιρείας. Τα δυστυχήματα αυτά προκάλεσαν ανησυχίες για την ποιότητα παραγωγής και την ασφάλεια, αλλά και υποψίες ότι η εταιρεία παραπλάνησε τις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διαδικασία πιστοποίησης του αεροπλάνου.

Η πανδημία COVID-19 δυσκόλεψε περαιτέρω την εταιρεία, ενώ η εκτίναξη - εν μέσω πτήσης - ενός εξαρτήματος σε ένα σχεδόν καινούργιο 737 MAX στις αρχές του 2024 οδήγησε την Boeing σε άλλη μια κρίση.

Ο τομέας Άμυνας, Διαστήματος και Ασφάλειας της εταιρείας έχασε 5,41 δισ. δολάρια το 2024.

Ο Όρτμπεργκ πρόσθεσε ότι η Boeing έχει σημειώσει πρόοδο σε ό,τι αφορά στην εφοδιαστική της αλυσίδα και έχει επιστρέψει σε ρυθμό παραγωγής πέντε αεροσκαφών 787 ανά μήνα στο τέλος του 2024, παρά τις καθυστερήσεις σε τομείς όπως τα καθίσματα.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.