Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Η Boeing ανακοίνωσε την Τρίτη ετήσιες ζημίες ύψους 11,83 δισ. δολαρίων, τις μεγαλύτερες από το 2020, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει εδώ και καιρό σειρά ζητημάτων στην παραγωγή της, με το τελειωτικό χτύπημα να έρχεται από μια απεργία των εργαζομένων στο εργοστάσιό της στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.

Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ για την ανάκαμψη της αεροπορικής εταιρείας, καθώς παραχωρεί όλο και περισσότερο έδαφος στην ανταγωνίστρια Airbus στην "κούρσα" των παραδόσεων και μπαίνει στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών άλλα και των πελατών της, έπειτα από μια σειρά σοβαρών παραλείψεων.

Ωστόσο, ο Όρτμπεργκ, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της αεροπορικής εταιρείας τον Αύγουστο, δήλωσε ότι η Boeing σημειώνει πρόοδο στην αποκατάσταση των προβληματικών γραμμών παραγωγής της, μετά από ένα ατύχημα εν πτήση το 2024, που προκάλεσε ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της.

Η εταιρεία σημείωσε ζημίες ύψους 3,86 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δ' τρίμηνο, λόγω των "απογοητευτικών", όπως τις χαρακτήρισε ο Όρτμπεργκ, επιβαρύνσεων σε διάφορα αμυντικά προγράμματα. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Boeing ήταν τώρα "πιο προσεκτική" και λειτουργεί "με καθαρό μυαλό όσον αφορά στα ρίσκα" των προγραμμάτων.

Τα έσοδα για δ' το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 31% στα 15,24 δισ. δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για έσοδα 16,21 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG.

Οι ταμειακές ροές ανήλθαν σε 14,3 δισ. δολάρια το 2024, αυξημένες κατά σχεδόν 10 δισ. δολάρια σε σύγκριση με το 2023 (4,43 δισ.).


Ο Όρτμπεργκ αναφέρθηκε στο σχέδιο ανάκαμψης της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης ενός "πολυετούς ταξιδιού" για την αναδιάρθρωση της κουλτούρας της Boeing, "ίσως την πιο σημαντική αλλαγή που πρέπει να κάνουμε".

Αφού κατέγραψε κέρδη ρεκόρ στη δεκαετία του 2010, η Boeing έχει "αιμορραγήσει" περισσότερα από 30 δισ. δολάρια από το 2019, έπειτα από δυο θανατηφόρα δυστυχήματα αεροσκαφών Boeing 737 MAX - το best seller της εταιρείας. Τα δυστυχήματα αυτά προκάλεσαν ανησυχίες για την ποιότητα παραγωγής και την ασφάλεια, αλλά και υποψίες ότι η εταιρεία παραπλάνησε τις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διαδικασία πιστοποίησης του αεροπλάνου.

Η πανδημία COVID-19 δυσκόλεψε περαιτέρω την εταιρεία, ενώ η εκτίναξη - εν μέσω πτήσης - ενός εξαρτήματος σε ένα σχεδόν καινούργιο 737 MAX στις αρχές του 2024 οδήγησε την Boeing σε άλλη μια κρίση.

Ο τομέας Άμυνας, Διαστήματος και Ασφάλειας της εταιρείας έχασε 5,41 δισ. δολάρια το 2024.

Ο Όρτμπεργκ πρόσθεσε ότι η Boeing έχει σημειώσει πρόοδο σε ό,τι αφορά στην εφοδιαστική της αλυσίδα και έχει επιστρέψει σε ρυθμό παραγωγής πέντε αεροσκαφών 787 ανά μήνα στο τέλος του 2024, παρά τις καθυστερήσεις σε τομείς όπως τα καθίσματα.

Περισσότερα από Forbes

Flexfin: Ποια είναι η fintech εταιρεία που εξαγόρασε η Alpha Bank

Η κυπριακή Flexfin LTD είναι πολυμετοχική εταιρεία, με πάνω από 45 διαφορετικούς μετόχους, συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Τράπεζας.

Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

H μεγαλύτερη ημερήσια απώλεια στην ιστορία των ΗΠΑ.

Ideal: Το μισό δισ. τζίρος και οι μεγάλες εξαγορές στα τρόφιμα

Με την εξαγορά της Μπάρμπα Στάθης, άγγιξε τα 500 εκατ. ευρώ σε κύκλο εργασιών.

ΕΖΑ: Διπλή κίνηση "εξυγίανσης" των οικονομικών για τη ζυθοποιία της Αταλάντης

Σκοπός τους να διαγραφούν συσσωρευμένες ζημίες και να ενισχύθεί ταυτόχρονα η ρευστότητα της εταιρείας με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

O Zuckerberg απαντά στο "Stargate" του Τραμπ με επενδύσεις-ρεκόρ

Η Meta θα αυξήσει τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες της το 2025 στο πλαίσιο προώθησης της Τεχνητής Νοημοσύνης.

tiun: Η ελβετική startup με ελληνικό "αίμα" που άντλησε 2 εκατ. δολ. και αλλάζει τις πληρωμές στα media

Η εταιρεία προσφέρει ένα καινοτόμο payment infrastructure ειδικά σχεδιασμένο για τον κλάδο των μέσων ενημέρωσης.

Ποιοι και πόσα αυτοκίνητα πούλησαν το 2024 - Tο ελληνικό "Keraboss"

Με άνοδο κατά 1,9% έκλεισε το 2024 σε ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, φτάνοντας τα 137.075 οχήματα από 134.484 που ήταν το 2023.

Hermann Riedl (President & Managing Director Toyota Hellas): Το μέλλον θα εiναι συναρπαστικό

Ο Hermann Riedl μας αποκαλυπτει το μυστικο της επιτυχιας της Toyota στην ελληνικη αγορα, τη σχεση της με τους αγωνες και το οραμα της για το μελλον των μετακινησεων.

ΟΛΘ: Το χρηματιστηριακό σκάκι Σαββίδη - Ντρέιφους και τα σενάρια για το παρασκήνιο

Οι κινήσεις των τελευταίων ημερών στο ταμπλό δείχνουν ότι η αγορά πιέζει για αύξηση του τιμήματος της δημόσιας πρότασης.

Boeing: Η εξαγορά της Spirit AeroSystems είναι μόνο η αρχή στην επίλυση των προβλημάτων της

Η Boeing θα χρειαστεί χρόνια για να νοικοκυρέψει τον προμηθευτή που καταγράφει ζημιές.

Γιατί η Boeing χρειάζεται ένα νέο αεροπλάνο – και σύντομα

Για να παραμείνει ανταγωνιστική έναντι της Airbus, η Boeing πρέπει να βάλει ένα νέο μεγάλο στοίχημα.