Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

Σχεδόν 600 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση έχασε η Nvidia τη Δευτέρα, στη μεγαλύτερη ημερήσια απώλεια για οποιαδήποτε εταιρεία στην ιστορία των ΗΠΑ.

Η τιμή της μετοχής της κατασκευάστριας τσιπ κατρακύλησε 17% και έκλεισε στα 118,58 δολάρια. Ήταν η χειρότερη ημέρα της Nvidia στην αγορά από τις 16 Μαρτίου 2020, στις αρχές της πανδημίας της Covid, όπως σημειώνει το CNBC.

Αφού η Nvidia ξεπέρασε την Apple την περασμένη εβδομάδα για να γίνει η πολυτιμότερη εισηγμένη εταιρεία, η πτώση της μετοχής της τη Δευτέρα οδήγησε σε βουτιά 3,1% του τεχνολογικού Nasdaq.

Το τεχνολογικό sell off ακολούθησε την παρουσίαση ενός νέου βοηθού τεχνητής νοημοσύνης, χαμηλού κόστους, που θέτει υπό αμφισβήτηση τις βασικές αρχές με τις οποίες λειτουργούσε μέχρι σήμερα η Silicon Valley. Eιδικότερα, η κινεζική DeepSeek παρουσίασε στα τέλη Δεκεμβρίου ένα δωρεάν, ανοιχτού κώδικα γλωσσικό μοντέλο, υποστηρίζοντας ότι αναπτύχθηκε σε μόλις δύο μήνες με κόστος χαμηλότερο από 6 εκατ. δολάρια. 

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το δικό της μοντέλο χρησιμοποιεί φθηνότερα τσιπ και λιγότερα δεδομένα, αμφισβητώντας την καθιερωμένη άποψη στις χρηματοοικονομικές αγορές ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα συνεχίσει να τροφοδοτεί τη ζήτηση σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, από τους κατασκευαστές (ιδιαίτερα προηγμένων και ακριβών) τσιπ μέχρι τους κολοσσούς των κέντρων δεδομένων που χρειάζονται για να λειτουργήσουν αυτές οι εφαρμογές. 

Οι μονάδες επεξεργασίας γραφικών της Nvidia, ή GPUs, κυριαρχούν στην αγορά των τσιπ για κέντρα δεδομένων AI στις ΗΠΑ, με τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Alphabet, Meta και Amazon να δαπανούν δισεκατομμύρια δολάρια για τους επεξεργαστές για την εκπαίδευση και των μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης τους.

Διαβάστε ακόμη:

* Τραμπ: Καμπανάκι αφύπνισης για τις αμερικανικές εταιρείες η κινέζικη DeepSeek

* Μαζική κυβερνοεπίθεση κατά της DeepSeek - Γιατί τάραξε τα νερά της Silicon Valley η κινεζική startup

Περισσότερα από Forbes

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.