Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Το επενδυτικό ενδιαφέρον της Deutsche Telekom προσέλκυσε η Desquared καθώς ο γερμανικός κολοσσός τηλεπικοινωνιών προχώρησε στην απόκτηση ποσοστού 20% στην ελληνική εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της τεχνολογίας και της πληροφορικής. Η επιλογή της Deutsche Telekom μόνο τυχαία δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί καθώς η Desquared έχει όλα αυτά τα χρόνια συνεργαστεί με την θυγατρική της στην χώρα μας, τον όμιλο ΟΤΕ. Με την αποτίμηση της εταιρείας να ανέρχεται περίπου στα 25 εκατ. ευρώ, το τίμημα που κατέβαλε η Deutsche Telekom προκειμένου να αποκτήσει μερίδιο μειοψηφίας στην ελληνική επιχείρηση, υπολογίζεται ότι κινήθηκε στην περιοχή των 5 εκατ. ευρώ.
Άλλωστε, μπορεί το όνομα Desquared να μη λέει κάτι στους περισσότερους (εκτός από την εύλογη σύγχυση με την ιταλική μάρκα ρούχων με την οποία ουδεμία σχέση), ωστόσο η πλειονότητα από εμάς γνωρίζει ή έχει χρησιμοποιήσει τα προϊόντα που έχει σχεδιάσει και αναπτύξει κατά τη διάρκεια των 11 ετών που έχει παρουσία στην ελληνική αγορά. Ορισμένα από τα ψηφιακά προϊόντα έχει δημιουργήσει είναι οι εφαρμογές Cosmote app, What's up και Box του ομίλου ΟΤΕ, το myΗΡΩΝ, το NBG Internet Banking της Εθνικής Τράπεζας, το Alpha Bank bonus, το ανταποδοτικό πρόγραμμα της αλυσίδας Public καθώς και την εφαρμογή και την πλατφόρμα των σούπερ μάρκετ Κρητικός.
Τα επόμενα σχέδια
Το χαρακτηριστικό που την διακρίνει είναι ότι μετά την παράδοση του προϊόντος που δημιουργεί για τον εκάστοτε πελάτη, φροντίζει να το εξελίσσει, προκειμένου να είναι πάντα επίκαιρο, ευθυγραμμισμένο με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες. Ένα σημαντικό μέρος των κεφαλαίων, τα οποία θα αντληθούν από την επένδυση του γερμανικού ομίλου αναμένεται να κατευθυνθούν για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχει στους συνεργάτες της αλλά και για να υλοποιήσει το πρώτο μεγάλο βήμα εκτός συνόρων, μέσα από την επέκταση του αποτυπώματός της στο εξωτερικό. Να σημειωθεί ότι η ιδρυτική ομάδα της Desquared θα διατηρήσει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας καθώς και την διοικητική της αυτονομία, έχοντας, ωστόσο, σαν φάρο το ισχυρό brand της Deutsche Telekom.
Σε ό,τι αφορά τώρα τις επιδόσεις της, η εταιρεία, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις εμφάνισε τζίρο 8,3 εκατ. ευρώ το 2022μ υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 4,1 εκατ. ευρώ. Αυξητικά κινήθηκε και η καθαρή κερδοφορία, η οποία ανήλθε σε 629.235 ευρώ έναντι 450.376 ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση.
"Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη συνεργασία μας με την Deutsche Telekom", σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος. Βαγγέλης Λιάσκας, ο οποίος το 2012 ίδρυσε την Desquared, στην οποία σήμερα εργάζονται πάνω από 150 άτομα με έδρα την Αθήνα.