ΟΛΘ: Τι συμβαίνει με την προβλήτα έξι του λιμανιού

ΟΛΘ: Τι συμβαίνει με την προβλήτα έξι του λιμανιού

Της Αναστασίας Βαμβακά

Την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του 6ου προβλήτα ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ, προκαλώντας μία ανησυχία στην αγορά για σημαντικές καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου.

Όπως διευκρινίζουν πηγές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης η επαναπροκήρυξη του Διαγωνισμού για τον Προβλήτα 6 σε χρόνο παράλληλο με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για την Έγκριση του Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan), δεν δημιουργεί καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, διασφαλίζοντας το συμφέρον του συνόλου των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε., συμπεριλαμβανομένου και του Ελληνικού Δημοσίου".

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στο εμπορικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, έχουν στρέψει το ενδιαφέρον της αγοράς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναμένοντας την ολοκλήρωση των έργων καθώς τώρα τα όρια του εμπορικού σκέλος του λιμανιού είναι πεπερασμένα. Από την έναρξη της περιόδου παραχώρησης τον Μάρτιο του 2018 έως τον Ιούλιο 2023 η ΟΛΘ Α.Ε. έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους €67.610 εκατ. Από αυτές €44,01 εκατ., αφορούν επενδύσεις πέραν των Υποχρεωτικών και €23,6 εκατ. αφορούν Υποχρεωτικές Επενδύσεις.

Με εταιρική του ανακοίνωση, ο Οργανισμός επισημαίνει ότι τη σχετική απόφαση πήρε το διοικητικό συμβούλιο, ενώ δημοσιεύθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τις εργοληπτικές επιχειρήσεις για συμμετοχή στο 1ο στάδιο "προεπιλογή του διαγωνισμού". Οι εταιρίες έχουν προθεσμία να υποβάλλουν φάκελο μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου. Η υποβολή προσφορών για το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού και η επιλογή του προσωρινού αναδόχου τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2024.

Σύμφωνα με τον ΟΛΘ, η εν λόγω απόφαση για την υλοποίηση του έργου λήφθηκε "λόγω των νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ώστε να επιτευχθούν οι βέλτιστοι όροι για την εταιρεία".

Σύμφωνα με πληροφορίες, "η απόφαση του ΣτΕ και τα απρόβλεπτα γεγονότα διεθνών διαστάσεων (πανδημία του Covid-19), πόλεμος στην Ουκρανία κλπ) οδήγησαν σε σημαντικές ανατιμήσεις των βασικών υλικών και συνεπώς το κόστος αναφοράς του Έργου διαμορφώνεται πλέον σε υψηλότερα επίπεδα βάση του προηγούμενου τεύχους της διακήρυξης, ενώ με βάση την Σύμβαση Παραχώρησης το Ελληνικό Δημόσιο όρισε την εν λόγω Υποχρεωτική Επένδυση της Επέκτασης του Προβλήτα 6 στα 130 εκ”  σχετικά με την επαναπροκήρυξη του έργου.

Καθυστερήσεις και ΣτΕ

Όπως αναφέρει η Διοίκηση του ΟΛΘ ανεπίσημα, το χρονοδιάγραμμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτιμάται ότι θα συμπέσει με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, άρα δεν θα δημιουργήσει πρόσθετες καθυστερήσεις. Υπενθυμίζεται ότι, το αναθεωρημένο νομοθετικό πλαίσιο  για τη ρύθμιση θεμάτων Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων σε συμμόρφωση με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τον Λιμένα Πειραιά, υποχρέωσε μεταξύ όλων των άλλων λιμένων και την ΟΛΘ Α.Ε. να εκπονήσει και να υποβάλει προς έγκριση επικαιροποιημένο Master Plan και Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) πριν την έναρξη υλοποίησης του Έργου "Προβλήτας 6, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής". Έτσι, η απόφαση συνεπώς του ΣτΕ ανέστειλε την εκκίνηση του Έργου Επέκτασης του Προβλήτα 6 της ΟΛΘ Α.Ε. Το επικαιροποιημένο Master Plan κατατέθηκε από την ΟΛΘ Α.Ε, τον Δεκέμβριο του 2022, η ΣΜΠΕ λίγους μήνες μετά, τον Μάρτιο του 2023, ενώ η έγκριση του Master Plan και της ΣΜΠΕ της ΟΛΘ Α.Ε. θα ολοκληρωθεί με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ).

Το νέο χρονοδιάγραμμα της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ

-Υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 1ου Σταδίου) – 22.12.2023
-Διαβίβαση Πρόσκλησης Υποβολής Οικονομικών Προσφορών (2ο Στάδιο) – Αρχές 2024
-Υποβολή Οικονομικών Προσφορών (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 2ου Σταδίου) – 1ο Τρίμηνο 2024
-Επιλογή Προσωρινού Αναδόχου – 1ο Τρίμηνο 2024

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Αττική-Πίττας: Γλύκαναν τα κέρδη οι εξαγωγές - Ποιες χώρες χρυσοπληρώνουν το ελληνικό μέλι

Καθαρά κέρδη μετά από διετία ζημιών, εξαγωγές στο +16%, νέα πνοή πριν τα 100 χρόνια ιστορίας.

ΕΨΑ: Νέα κεφαλαιακή "ένεση" από Ν. Καραμούζη - Τετραπλασιάστηκαν οι ζημιές

Με τρεις αυξήσεις κεφαλαίου ύψους 12,8 εκατ. σε δύο χρόνια και ζημιές στα 4,44 εκατ. ευρώ, η ιστορική εταιρεία αναψυκτικών δίνει μάχη για να γυρίσει σελίδα. Τα μερίδια αγοράς εφέτος.

Ο Jeff Bezos πλουσιότερος κατά 10 δισ. δολάρια μετά τη συμφωνία Amazon - OpenAI

Πέρα από την Amazon, είναι ιδιοκτήτης της Washington Post και της Blue Origin

Μοτοδυναμική: Η νέα κινεζική φίρμα και η ώθηση από τα Cayenne

Στόχος, όπως επισημάνθηκε, δεν είναι η άμεση κατάκτηση της αγοράς αυτοκινήτου για το 2026, αλλά η σταδιακή και στρατηγική ενδυνάμωση της θέσης της εταιρείας μέχρι το 2029.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Intracom Telecom: Προμηθεύει τη SkyTelecom με τεχνολογίες FWA για ασύρματο Gigabit Internet

Η υπηρεσία SkyLink του παρόχου φέρνει ταχύτητες gigabit στα ελληνικά νοικοκυριά.

Ελληνικές ναυτιλιακές στην Wall Street - Οι νικητές και οι χαμένοι του 2025

Μια αγορά δύο ταχυτήτων εμφανίζουν στα τέλη Οκτωβρίου οι εισηγμένες στη Wall ναυτιλιακές ελληνικής διαχείρισης.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.