Αποκομμένα από τον σιδηρόδρομο τα ελληνικά λιμάνια, με κερδισμένους φορτηγά και ανταγωνιστικά λιμάνια

Αποκομμένα από τον σιδηρόδρομο τα ελληνικά λιμάνια, με κερδισμένους φορτηγά και ανταγωνιστικά λιμάνια

Συνεχίζεται το "έμφραγμα" στην εφοδιαστική αλυσίδα, αφού τα δυο μεγάλα λιμάνια της χώρας εξακολουθούν να είναι αποκομμένα από τον σιδηρόδρομο.

Έως και χθες το βράδυ, η Hellenic Train δεν φαινόταν διατεθειμένη να εκκινήσει εμπορευματικά δρομολόγια, κάτι το οποίο προκαλεί ανησυχία σε ΟΛΠ / Cosco και ΟΛΘ.

Από την άλλη πλευρά, κανονικά διεξάγονται τα δρομολόγια της Rail Cargo Logistics Goldair στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (η RCLG διαθέτει 4 μηχανές έλξης και 7 μηχανοδηγούς). 

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες από τη σιδηροδρομική αγορά, υπάρχουν εισηγήσεις για "κάθοδο" της RCLG στο Θριάσιο και τον Πειραιά, εάν συνεχιστεί η απροθυμία της Hellenic Train.

Ήδη, ο ΟΛΠ και η Cosco, που διαχειρίζονται το λιμάνι του Ικονίου, έχουν στείλει επιστολή στον ΟΣΕ, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους για άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, καθώς ο Πειραιάς χάνει το "αφήγημα" ως διαμετακομιστικής πύλης εμπορίου της ΝΑ Ευρώπης.  

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από και προς το λιμάνι του Ικονίου διακινούνται ετησίως περί τα 100.000 εμπορευματοκιβώτια. Πλέον, πολλά εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονται οδικώς και ανακατευθύνονται σε άλλα λιμάνια, όπως τη Ριέκα της Κροατίας.

Αντίστοιχα, από την αναστολή των δρομολογίων πλήττεται και ο ΟΛΘ, ο οποίος έχει εγκαινιάσει "χερσαία λιμάνια" στη Σόφια της Βουλγαρίας και μετά, στη Νις της Σερβίας.

Η υπηρεσία στη Νις κατέστη δυνατή πέρυσι, απόρροια της συνεργασίας μεταξύ του ΟΛΘ και των σιδηροδρομικών εταιρειών Ελλάδας - Βόρειας Μακεδονίας - Σερβίας, ήτοι της Hellenic Train, της MZ Transport, της Kombinovani Prevoz και άλλων 9 ιδιωτικών και δημόσιων φορέων.

Σημειώνεται ότι οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train ζητούν εγγυήσεις για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και για τα συστήματα επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες, δηλαδή εγγυήσεις ότι λειτουργεί το σύστημα GSMR.

Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι έχει προμηθεύσει την εταιρεία με 30 φορητές συσκευές GSMR και ότι το GSMR έχει πιστοποιηθεί εδώ και αρκετό καιρό από την ΡΑΣ.

Φώτης Φωτεινός 

Περισσότερα από Forbes

Το πραγματικό κόστος του πληθωρισμού: Πώς ροκανίζει τον πλούτο των επενδυτών

Ο πληθωρισμός παραμένει ένας ύπουλος κίνδυνος και απαιτεί πιο έξυπνη επενδυτική προσέγγιση.

Josef Lakonishok: Επενδύστε στις αξίες, κόντρα στο ρεύμα

Ένας απλός κανόνας από τον βετεράνο παρατηρητή των αγορών: "Μην ενθουσιάζεστε με κάθε νέα εταιρεία που καυχιέται για την εκτίναξη της κερδοφορίας της".

Wall: Το τελευταίο sell-off δεν θυμίζει ούτε 1998 ούτε 2015

Ο μήνας μπήκε δύσκολα για τη χρηματιστηριακή αγορά, καθώς την 1η Αυγούστου πολλοί από τους δείκτες της Wall είχαν τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση τους από τον Οκτώβριο του 2022. Η μεγάλη πτώση των αμερικανικών ομολόγων την 1η Αυγούστου οδήγησε πτωτικά την ισοτιμία δολαρίου-γιέν. Όσοι είχαν δανειστεί στο ιαπωνικό νόμισμα αναγκάστηκαν να καλύψουν τις short θέσεις στην ισοτιμία δολαρίου-γιέν και να πουλήσουν τα assets τους.

Πώς "έσβησε" το αμοιβαίο κεφάλαιο κλειστού τύπου αξίας $25 δισ. του Bill Ackman

Όταν ο Ackman ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να μπει στα CEF με απόδοση +8% τράβηξε την προσοχή.

Πώς το "μεγάλο ψαλίδι" του Buffett στην Apple στοίχισε δισεκατομμύρια στους μετόχους

Το 50% της Apple που ξεφορτώθηκε η Berkshire Hathaway ήταν ένας από τους λόγους για την κατρακύλα της Wall τη Δευτέρα.

Αναλυτές για sell-off: "Πολύ νωρίς για αγορά μετοχών στη βουτιά"

Η αγορά αναγνωρίζει ένα τριπλό πρόβλημα στη Wall: "Είναι υπερ-τιμολογημένη, υπερ-επενδεδυμένη και υπερβολικά εφησυχασμένη".

Επενδύσεις σε μετοχές αξίας: Γιατί η στρατηγική του Buffett μπορεί να μην αποδίδει πια

Η παρακμή της παραδοσιακής επένδυσης στην αξία και οι νέοι καταλύτες.

Η Κίνα δίνει άλλο ένα οικονομικό "χτύπημα" στη Ρωσία

Η στάση του Πεκίνου για το ρωσικό φυσικό αέριο και τον αγωγό "Power of Siberia 2" σκληραίνει.

Ο Nasdaq ετοιμάζεται για μεγάλη "βουτιά"

Τα καλά νέα σε αυτό το "πικρό τέλος" του κύκλου είναι ότι μπορεί να μεσολαβήσουν δύο εντυπωσιακές χρονιές.

2 τρισ. λόγοι για να στραφούν όλα τα βλέμματα στις κεντρικές τράπεζες Κίνας και Ιαπωνίας

Οι αλλαγές στη νομισματική πολιτική τους θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των επιτοκίων στις ΗΠΑ.

Nvidia: Μπορεί το split της μετοχής να εκτινάξει την κεφαλαιοποίησή της στα $3 τρισ.;

Η ανακοίνωση του split 10 προς 1 ήδη έδωσε ώθηση στη μετοχή να ξεπεράσει τα 1.000 δολ.

Ο Τζέιμι Ντάιμον βλέπει σενάριο με επιτόκια 7% "και ο κόσμος δεν είναι προετοιμασμένος"

Ο κόσμος δεν είναι προετοιμασμένος για το "worst-case" σενάριο, προειδοποίησε ο CEO της JP Morgan.