Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Του Γιώργου Λαμπίρης

Σειρά νέων αφίξεων στον χάρτη της λιανεμπορικής αγοράς έλαβαν χώρα στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2024, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η άφιξη της Nike με ένα μεγάλο κατάστημα στην υπό ανακαίνιση Στοά Αρσακείου. Η παρουσία επιχειρήσεων τόσο σε προβεβλημένες εμπορικές τοποθεσίες όσο και σε μεγάλα εμπορικά κέντρα συνεχίζουν να προσφέρουν δυναμική ανάπτυξης στον τομέα των υψηλής αξίας ακινήτων. Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει η Cushman & Wakefield Proprius, άνοιξε κατάστημα Zara Home 450 τετραγωνικών μέτρων στο The Mall Athens καθώς και το 17ο κατάστημα iStorm με προϊόντα της Apple, στην Κηφισιά. Ο όμιλος Φάις σε συνεργασία με τη Michael Kors, άνοιξε ένα νέο κατάστημα 250 τετραγωνικών μέτρων στο City Link επί της οδού Σταδίου 4. Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, η αλυσίδα καταστημάτων Hondos Center δημιούργησε το τέταρτο κατάστημά της στην πόλη, ενώ τη Δυτική Θεσσαλονίκη λειτούργησε το πρώτο κατάστημα της εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Mere. Στη διάρκεια του ίδιου τριμήνου άνοιξε το 25ο κατάστημα του Πλαισίου στα Ιωάννινα (το 26ο ακολούθησε τον Νοέμβριο, στο τέταρτο τρίμηνο του έτους στο εμπορικό πάρκο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών). Επίσης, η Optima Bank δημιούργησε το 29ο κατάστημά της στα Χανιά της Κρήτης. 

Έξι νέα καταστήματα στη Μύκονο το τρίτο τρίμηνο του 2024

Ως προς τον τομέα της πολυτελούς λιανικής στη Μύκονο άνοιξαν έξι νέα καταστήματα στην περίοδο αναφοράς. Συγκεκριμένα, ένα κατάστημα 150 τετραγωνικών της Tommy Hilfiger, έναν pop-up κατάστημα της Boss καθώς και σημεία πώλησης των οίκων Karl Lagerfeld και Missoni. Το δεύτερο κατάστημα λιανικής μετά την οδό Βαλαωρίτου στο Κολωνάκι, άνοιξε και η Ελληνίδα σχεδιάστρια, Θέμιδα Ζουγανέλη (Themis Z), η οποία διατηρεί επίσης συνεργασίες για τη διάθεση των προϊόντων της σε αρκετά νησιά της Ελλάδας όπως η Αντίπαρος, η Κρήτη, η Σύρος αλλά και στο εξωτερικό στη Σαρδηνία, το Βέλγιο, τη Μαδρίτη, το Λονδίνο, τη Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη Μύκονο άνοιξε και ένα ακόμη εστιατόριο DB.One, ιδιοκτήτης του οποίου είναι ο chef, Ulas Tunc, πρώην head chef του Νusr-Et σε Μύκονο και Ντουμπάι. Ήδη το συγκεκριμένο εστιατόριο έχει παρουσία στη Γλυφάδα, με προοπτική να λειτουργήσει δύο ακόμη σημεία στο Λονδίνο και το Ντουμπάι. 

Θυμίζουμε επίσης ότι στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους ο όμιλος Φουρλή απέκτησε τη δραστηριότητα της Foot Locker με δικαίωμα εξαγοράς των τριών καταστημάτων της στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και προοπτική επέκτασης σε οκτώ χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ήδη ο όμιλος έχει δρομολογήσει τη λειτουργία τριών καταστημάτων στη Βουλγαρία στη διάρκεια του φετινού Δεκεμβρίου στο The Mall Sofia, το Grand Mall Varna και τη Galleria Burgas. Eπίσης, η Altex, εταιρεία στην οποία ανήκει η Funky Buddha ενίσχυσε την παρουσία της στα Δωδεκάνησα το προηγούμενο τρίμηνο με νέο κατάστημα στη Ρόδο, ενώ η JD Sports, λειτούργησε το νέο της κατάστημα – ναυαρχίδα στην οδό Ερμού. Επιπλέον, η αλυσίδα ένδυσης OVS άνοιξε νέο κατάστημα στην οδό Μαιζώνος στην Πάτρα και η γαλλική Kiabi, το πρώτο της κατάστημα, επιφάνειας 1.000 στο retail park της Trade Estates στην Πάτρα. 

Το ίδιο διάστημα ο Σκλαβενίτης απέκτησε τρία από τα καταστήματα που μίσθωνε από την Prodea, στην οδό Χειμάρρας στο Μαρούσι, στην Πέτρου Ράλλη και στην Κατερίνη με τίμημα 24,5 εκατομμύρια ευρώ. 

Το νέο κατάστημα της Nike στη Στοά Αρσακείου

Στις νέες αφίξεις του τρίτου τριμήνου είναι το νέο κατάστημα της εταιρείας κοσμημάτων, Pandora στην οδό Ερμού 50, επιφάνειας 660 τετραγωνικών μέτρων, το καινούργιο κατάστημα της Attrattivo επιφάνειας 173 τετραγωνικών μέτρων στο Ηράκλειο Κρήτης, το νέο κατάστημα της Nike στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσμαντζόγλου με επιφάνεια 1.445 τετραγωνικών, στο υπό ανακαίνιση κτίριο της Στοάς Αρσακείου. Καταστήματα μίσθωσαν επίσης η αλυσίδα υποδημάτων, Χαραλάς, του ομίλου Φάις στη Λάρισα (291 τ.μ.), ενώ η Pandora μίσθωσε δύο ακόμα σημεία 245 και 101 τετραγωνικών μέτρων στη Μαιζώνος στην Πάτρα και στην οδό Ταξιαρχών στον Κορυδαλλό. Επίσης, η αλυσίδα υποδημάτων Envie Shoes μίσθωσε κατάστημα 96 τετραγωνικών στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό. 

Η πορεία του λιανεμπορίου στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την Cushman & Wakefield Proprius η ιδιωτική κατανάλωση αναμένεται ότι θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά το επόμενο διάστημα, δεδομένης και της ευνοϊκής συγκυρίας που φέρνει στο πεδίο νέων επενδύσεων το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και καθώς οι χρηματοδοτικές συνθήκες βελτιώνονται. Σε αυτό το πλαίσιο η πρόβλεψη για αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης εκτιμάται στο +9% το 2025. Mε βάση τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, αναμένεται οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, το οποίο άγγιξε τις 110,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο, σε σχέση με 106,1 μονάδες τον προηγούμενο μήνα και 106,8 μονάδες ένα χρόνο νωρίτερα, σε συνδυασμό με μία ήπια πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης. 

Ο τζίρος συνολικά στο λιανεμπόριο ανήλθε στα 18,84 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2024, σε σχέση με τα 18,68 δισεκατομμύρια ευρώ το ίδιο διάστημα του 2023, ενώ εάν συγκριθεί με το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς ήταν αυξημένος κατά 4%. Ωστόσο, οι πωλήσεις στον κλάδο λιανικής, εάν εξαιρεθούν οι κλάδοι αυτοκινήτων, τροφίμων (σούπερ μάρκετ) και καυσίμων, ανήλθε στα 6,8 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 1,2% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2023 και κατά 3,8% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου από τη βάση Vandenberg στην Καλιφόρνια, μέσω της SpaceX.

Intracom Telecom: Προμηθεύει τη SkyTelecom με τεχνολογίες FWA για ασύρματο Gigabit Internet

Η υπηρεσία SkyLink του παρόχου φέρνει ταχύτητες gigabit στα ελληνικά νοικοκυριά.

Η METLEN παρέδωσε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τη νέα βιοκλιματική πρόσοψη του ιστορικού κτιριακού συγκροτήματος στο Στρατόπεδο "Στρατάρχη Παπάγου"

Πραγματοποιήθηκε εχθές, στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), η τελετή παράδοσης του έργου της νέας σύγχρονης βιοκλιματικής πρόσοψης του Υπουργείου, μιας εμβληματικής δωρεάς της METLEN.

Η UniCredit ανεβάζει τη συμμετοχή της στην Alpha Bank στο 29,5% με έγκριση της ΕΚΤ

Η UniCredit πιστεύει ακράδαντα στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τραπεζικού συστήματος της χώρας.

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Avramar: Στόχος ένα "αδιάτρητο" σχέδιο εξυγίανσης – Ο κρίσιμος ο Νοέμβριος

Στις 10 Νοεμβρίου κατατίθεται το σχέδιο εξυγίανσης της Avramar στο Πρωτοδικείο Αθηνών.

Προχωρούν οι εργασίες για το ξενοδοχειακό "τρίγωνο" σε Πατησίων, Μάρνης και Γ’ Σεπτεμβρίου

Σε εξέλιξη η ανέγερση των Ibis Styles, Ιbis Budget και Hively Hotel στη θέση του θεάτρου "Αθήναιον" με φορέα το γαλλικό επενδυτικό fund Boissée Finances

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Το τέλος των μικρών καταστημάτων της γειτονιάς

Οδηγούνται σε σταθερή συρρίκνωση – Στις ενδιάμεσες κλίμακες από πλευράς τζίρου τα περισσότερα μαγαζιά