Αποκαλυπτήρια για τη μεγάλη επένδυση της Aegean στο Ελ. Βενιζέλος

Αποκαλυπτήρια για τη μεγάλη επένδυση της Aegean στο Ελ. Βενιζέλος

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Μέσα σε περίπου έναν χρόνο από την μέρα που ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του 2023, υλοποιήθηκε η μεγάλη επένδυση της Aegean στην πρώην τεχνική βάση της παλιάς Ολυμπιακής στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, Ελ. Βενιζέλος. Η στρατηγική απόφαση της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας να δημιουργήσει την πρώτη βάση για υπηρεσίες βαριάς συντήρησης αεροσκαφών καθώς και το πρώτο κέντρο με προσομοιωτές για την εκπαίδευση πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας στην χώρα μας, έδωσε εκ νέου πνοή στις εγκαταστάσεις, οι οποίες είχαν εγκαταλειφθεί για περισσότερα από δέκα χρόνια.
Χρειάστηκαν μόνο μερικοί μήνες προκειμένου το απαρχαιωμένο οικοδόμημα, το οποίο είχε περιέλθει σε τραγική κατάσταση να μεταμορφωθεί σε ένα σύγχρονο hub, έτοιμο να εξυπηρετήσει όχι μόνο τις ανάγκες της Aegean αλλά και ξένων αερομεταφοέων. 

Η τεχνική βάση συντήρησης αεροσκαφών 

Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά παρά το μικρό χρονικό διάστημα από τότε που ξεκίνησε να λειτουργεί η τεχνική βάση. "Περίπου το 80% της βαριάς συντήρησης των αεροσκαφών της Aegean πραγματοποιείται πλέον εδώ με τον δικό μας στόλο να απασχολεί 3 με 4 γραμμές σε ετήσια βάση", επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του εθνικού αερομεταφορέα, Δημήτρης Γερογιάννης κατά την επίσημη πρώτη παρουσίαση των εγκαταστάσεων.

sdgs

Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, πρόθεση  είναι η προσθήκη μισής με μίας γραμμής κάθε χρόνο για την συντήρηση αεροσκαφών, που ανήκουν σε άλλες αεροπορικές εταιρείες (σε τρίτους πελάτες), κάτι που έχει ήδη τροχοδρομηθεί μέσα από τις πρώτες αναθέσεις από άλλους αερομεταφορείς, όπως η Cyprus και η TUS.. 
Στην τεχνική βάση, όπου υπάρχει η δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής μέχρι 12 αεροσκαφών ταυτόχρονα, απασχολούνται σήμερα περίπου 400 εργαζόμενοι, αυξημένοι κατά 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό σχεδόν ένα χρόνο πριν ενώ στόχος σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη είναι να αυξάνονται κατά περίπου 10% κάθε χρόνο με απώτερο σκοπό στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, να απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι. 

fghfgh

Σε αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό η σχολή Μηχανικών της Olympic Air, η οποία έχει ήδη τροφοδοτήσει το κέντρο με πάνω από 50 απόφοιτους ενώ τον προσεχή Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022.

Το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων 

Σε ό,τι αφορά το κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας, το οποίο "τρέχει" σε συνεργασία με τον καναδικό όμιλο CAE και ξεκίνησε να λειτουργεί τον Δεκέμβριο του 2023, επί του παρόντος έχουν εγκατασταθεί 4 προσομοιωτές με τον καθένα να έχει δυνατότητα 6.000 ωρών τον χρόνο, κάτι που αντιστοιχεί στη δυναμικότητα 50 αεροπλάνων και μεταφράζεται σε εκπαίδευση 500 πιλότων. Επομένως, συνολικά μπορούν να εκπαιδεύονται 2.000 πιλότοι ανά έτος για αεροσκάφη τύπου Airbus, Boeing και ATR με την φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο να καταγράφουν την μεγαλύτερη κινητικότητα. Θυμίζουμε ότι μέσα στα επόμενα χρόνια προβλέπεται να προστεθούν επιπλέον 3 προσομοιωτές στους 4 υφιστάμενους (2 Airbus A320, 1 Boeing 737NG και 1 ATR 72-600), ανεβάζοντας τον τελικό αριθμό σε 7.

Οι προσομοιωτές αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους κατά κύριο λόγο της Aegean και της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών, εκπαιδεύοντάς τους σε δύσκολα σενάρια. Μάλιστα, οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τόσο την αρχική, όσο και την επαναληπτική εκπαίδευση που πραγματοποιείται κάθε 6 μήνες.

dfgd

Αν και η υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης ύψους 140 εκατ. ευρώ κινήθηκε με διαδικασίες fast track, ωστόσο η εταιρεία προχωρά με σταθερά και προσεκτικά βήματα, θέτοντας στο επίκεντρο την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, που θα καταστήσουν το εν λόγω hub σε έναν προορισμό παραγωγής υπηρεσιών υποστήριξης βαριάς συντήρησης και εκπαίδευσης στον χάρτη της νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τζοβάννα Παλυβού: Στη Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.