Νestle Ελλάς: Η επιστροφή στο νερό μετά την έξοδο του 2024

Νestle Ελλάς: Η επιστροφή στο νερό μετά την έξοδο του 2024

Του Γιώργου Λαμπίρη

Το 2024 αποτέλεσε σημείο καμπής για το Κορπή, το εμφιαλωμένο νερό που παράγει η Nestle Ελλάς. Το νερό που εμφιαλώνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, βρέθηκε εκτός αγοράς κατά την περσινή χρονιά, όταν προέκυψαν ζητήματα στην πηγή υδροληψίας, τα οποία κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο μεγαλύτερος όμιλος τροφίμων και ποτών σε παγκόσμιο επίπεδο. Πλέον, η Nestle έχει αρχίσει να ανακτά το έδαφος στο εμφιαλωμένο νερό, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία αγοράς για την κατηγορία αυτή. 

Προωθητικές ενέργειες για να καλύψει το χαμένο έδαφος

Σημειώνεται ωστόσο ότι η Κορπή στη διάρκεια του περασμένου Φεβρουαρίου κινήθηκε με προωθητικές ενέργειες στα ράφια μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας στις εξάδες νερού του 1,5 λίτρου, πραγματοποιώντας έκπτωση και εμφανίζοντας τιμή προσφοράς που κινήθηκε από 1,78 έως και 1,84 ευρώ, με σκοπό να ανακτήσει χαμένα μερίδια στην κατηγορία. 

Ο όγκος πωλήσεών του Κορπή σε λίτρα στο σύνολο των ελληνικών σούπερ μάρκετ συμπεριλαμβανομένης της Lidl, ήταν 34.733.681 το 2023, ενώ μετά το περιστατικό και συγκεκριμένα στη διάρκεια του 2024, είχε χάσει το 36,3% του όγκου πωλήσεων, ο οποίος κατήλθε στα 22.112.595 λίτρα, δεδομένου ότι το Κορπή δεν ήταν διαθέσιμο στα ράφια, έχοντας ωστόσο αρχίσει να ανακάμπτει ήδη στη διάρκεια της περσινής χρονιάς μετά την αποκατάσταση του ζητήματος που είχε ανακύψει. Αυτή τη στιγμή πάντως με βάση τα στοιχεία του Φεβρουαρίου 2025, η αγορά εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα ήταν στο σύνολό της ανοδική κατά 6,4% με την ανάπτυξη να προέρχεται και από την Κορπή, μετά από την διακοπή παραγωγής στην οποία υποχρεώθηκε η εταιρεία στη διάρκεια του 2024 με αποτέλεσμα να μείνει εκτός αγοράς για μεγάλο χρονικό διάστημα. Θυμίζουμε ότι στο εργοστάσιο της εταιρείας είχαν πραγματοποιηθεί έλεγχοι και χημικές αναλύσεις που σχετίζονταν με την ποιότητα του παραγόμενου νερού και το εργοστάσιο διέκοψε την εμφιάλωση του φυσικού μεταλλικού νερού. 

Εάν συγκρίνει κανείς την περίοδο κατά την οποία είχε παρουσιαστεί το πρόβλημα στην εταιρεία και είχε διακοπεί η παραγωγή, δηλαδή τον Φεβρουάριο του 2024 με τον Φεβρουάριο του 2025, φέτος το συνολικό ποσοστό ανόδου του όγκου πωλήσεων είναι αυξημένο κατά 513,7%. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα, ενώ η εταιρεία είχε φτάσει σε μερίδιο μόλις 0,7% στην ελληνική αγορά εμφιαλωμένου, πέρυσι κατά τον δεύτερο μήνα του έτους, φέτος το μερίδιο αυτό τον Φεβρουάριο έφτασε στα επίπεδα του 4,2%. Βέβαια, το μερίδιο αυτό απέχει από το 6,5% που κατείχε η Nestle στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού με το Κορπή, τον Φεβρουάριο του 2023, όταν όλα κυλούσαν κανονικά και χωρίς προβλήματα στον συγκεκριμένο τομέα δραστηριότητας της επιχείρησης. 

Η παραγωγική μονάδα του νερού Κορπή έχει την δυνατότητα να παράγει ημερησίως έναν σημαντικό αριθμό φιαλών που ανέρχεται μεταξύ 400.000-500.000 φιαλών όλων των μεγεθών σε 24ωρη λειτουργία. Το εργοστάσιο διαθέτει τρεις γραμμές εμφιάλωσης και συσκευασίας μεταξύ αυτών η μονάδα συσκευασίας του 1,5 λίτρου, του 1 λίτρου και του 0,90 λίτρου με τις δύο τελευταίες συσκευασίες να κατευθύνονται στο HoReCa. Στη δεύτερη γραμμή εμφιαλώνονται τα νερά χωρητικότητας μπουκαλιού 0,5 lt, 0,75 lt, οι παιδικές συσκευασίες αλλά και η νέα συσκευασία 0,5 lt από 50% ανακυκλωμένο υλικό. Στην τρίτη γραμμή εμφιαλώνεται το φυσικό μεταλλικό νερό σε γυάλινες φιάλες σε συσκευασία 1lt  και 0,33 lt καθώς και το ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό.

Περισσότερα από Forbes

Quintessential: Προσβλέπει σε διπλάσιο τζίρο και "ανοίγει φτερά" στον Καναδά με νέα εταιρική ταυτότητα

Διπλασιασμό τζίρου και επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, περιλαμβάνει για την επόμενη τριετία το πλάνο της Quintessential.

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Ντέρμπι Fourlis - Πολωνού retailer για ποδοσφαιρικά αθλητικά είδη

Η πολωνική R-GOL, κορυφαίος online λιανέμπορος ποδοσφαιρικού εξοπλισμού, ψάχνει "δίχτυα" στην ελληνική αγορά.