Aegean: Οι θετικοί οιωνοί για τη χρήση του 2025

Aegean: Οι θετικοί οιωνοί για τη χρήση του 2025

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Προάγγελο ενισχυμένων επιδόσεων για τη νέα χρονιά συνιστούν τα θετικά αποτελέσματα που κατέγραψε το τελευταίο τρίμηνο του 2024 η Aegean, πετυχαίνοντας ιστορικά υψηλά λειτουργικής κερδοφορίας, σε μια περίοδο κατά κανόνα αναιμική για το σύνολο της επιβατικής κίνησης. Το δυνατό 4ο τρίμηνο του περσινού έτους, όπως σχολίασε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης των θεσμικών αναλυτών, αποδεικνύει ότι η ζήτηση για ταξίδια παραμένει ισχυρή, καθώς ενισχύεται η τάση για μείωση της εποχικότητας, ενώ παράλληλα επιμηκύνεται η τουριστική περίοδος. Ένα "μείγμα", που όπως φαίνεται, δίνει ώθηση στις αφίξεις και στις ταξιδιωτικές εισπράξεις στους μήνες εκτός αιχμής. 

"Το 2024 ήταν μια δυναμική και επιτυχημένη χρονιά για την Aegean", δήλωσε ο κ. Βασιλάκης, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στις προκλήσεις, που κλήθηκε να αντιμετωπίσει πέρσι ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, επηρεάζοντας το επιχειρησιακό του έργο.  

Στις προκλήσεις αυτές καταγράφονται η ανάγκη πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney, η οποία καθήλωσε 8-10 νέα αεροσκάφη της οικογενείας Airbus Α320 neo και περιόρισε τη δυνατότητα ανάπτυξης, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και η αναστολή λόγω της γεωπολιτικής κρίσης από τα τέλη Ιουλίου έως τον Δεκέμβριο της σύνδεσης με Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Αμάν. 

Το 2027 θα εξομαλύνεται το ζήτημα με τους κινητήρες

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τους κινητήρες GTF θα κορυφωθεί από τα τέλη του 2025 ως και τα μέσα του 2026, διάστημα κατά το οποίο υπολογίζεται ότι θα καθηλωθούν από 13 έως 15 αεροσκάφη, ωστόσο από τα τέλη του 2027 η κατάσταση θα αρχίσει να εξομαλύνεται. Εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο γύρω στα 10 αεροσκάφη δεν θα είναι διαθέσιμα για πτήσεις μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Η αποζημίωση που λαμβάνει η εταιρεία από τον κατασκευαστή είναι σημαντική, χωρίς όμως να καλύπτει το σύνολο των επιπτώσεων.

Η Aegean καλύπτει μέρος από τις απώλειες που έχουν προκύψει εξαιτίας του ζητήματος με τους κινητήρες, με νέες παραλαβές αεροσκαφών τύπου A321 neo, τα οποία είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας, καθώς διαθέτουν 220 θέσεις έναντι 180 θέσεων των Airbus Α320 neo. Στο πλαίσιο της επέκτασης του στόλου της, εξάλλου, η αεροπορική εταιρεία προχώρησε, εσχάτως, στην παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών τύπου A321neo. Πρόκειται για την τρίτη ανανέωση της αρχικής συμφωνίας με τη γαλλική κατασκευάστρια αεροσκαφών Airbus, που είχε υπογραφεί το 2018 για την προμήθεια αεροσκαφών από την οικογένεια A320/321neo, ανεβάζοντας πλέον τον συνολικό αριθμό των παραγγελιών σε 58.

Σε συζητήσεις για επιπρόσθετη επένδυση στη Volotea

Αναφορικά με τη Volotea, ο κ. Βασιλάκης είπε ότι η Aegean βρίσκεται σε συζητήσεις προκειμένου να προχωρήσει σε νέα επένδυση, χωρίς ακόμα να έχει καθοριστεί το ύψος της. Η ελληνική αεροπορική εταιρεία έχει επενδύσει μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο της συμφωνίας που ανακοινώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ποσό 30 εκατ. ευρώ στην Volotea. Ο κ. Βασιλάκης δήλωσε ικανοποιημένος από την πορεία της πρώτης φάσης της επένδυσης, σημειώνοντας πως οι σχετικές συζητήσεις με την ισπανική αεροπορική εταιρεία θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του επόμενου τριμήνου. Να σημειωθεί ότι η πρώτη φάση της επένδυσης περιελάμβανε την καταβολή από πλευράς της Aegean, 25 εκατ. ευρώ, συμμετέχοντας στην αύξηση κεφαλαίου ύψους 50 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε η Volotea μέσω δανείου μετατρέψιμου σε μετοχές. Η Aegean, έτσι, απέκτησε το 13% των μετοχών της Volotea, ενώ λίγους μήνες αργότερα προχώρησε στην αγορά μετοχών αξίας 5 εκατ., αποκτώντας ακόμα ένα ακόμα μερίδιο 4,9%. 

Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει ακόμη μια αύξηση κεφαλαίου, ύψους 50 εκατ., με την Aegean να συνεισφέρει 25 εκατ. ευρώ, βάσει της αρχικής ανακοίνωσης της συμφωνίας.  Ο κ. Βασιλάκης δήλωσε ότι η πορεία που ακολούθησε η Volotea την περσινή χρονιά "ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας", καθώς κατάφερε να ενισχύσει την επιβατική της κίνηση και να αυξήσει το EBITDA της κατά 50%, από τα 95 εκατ. ευρώ, στα 148 εκατ. ευρώ. 

Το πλάνο για το 2025

Η Aegean προγραμματίζει να προσφέρει 21,5 εκατ. θέσεις για το σύνολο του 2025, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σύγκριση με το 2024. Πιο συγκεκριμένα, θα προσφέρει περίπου 13 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού, ξεπερνώντας τις 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 και 8,5 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εσωτερικού, περίπου 6% περισσότερες σε σχέση με πέρσι. Στο δίκτυο εξωτερικού, η Aegean έχει ήδη ξεκινήσει να ενισχύει τη δραστηριότητά της στην αγορά της Τουρκίας, Ιράκ και Αζερμπαϊτζάν. Ταυτόχρονα, ενδυναμώνεται ακόμα περισσότερο η δραστηριότητα σε Ιβηρική Χερσόνησο, Βαλκάνια, Αίγυπτο αλλά και Ελβετία, ενώ συνεχίζεται και η επένδυση της εταιρείας στα δρομολόγια σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Μαρόκο.

Περισσότερα από Forbes

Nike: Kέρδη υψηλότερα των εκτιμήσεων στο τρίμηνο

Στο +3% η μετοχή στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Γιατί η Tesla δεν είναι η "υπερδύναμη της τεχνητής νοημοσύνης" που ο Μασκ λέει πως είναι

Ο Μασκ ισχυρίζεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι μια μέρα η πιο πολύτιμη εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης

Γαλαξίας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια

Επιδίωξη του Γαλαξία είναι η περαιτέρω επέκτασή του στα Ιωάννινα.

Τα σχέδια της φινλανδικής εταιρείας BobW για επέκταση στην τουριστική αγορά της Αθήνας

Μεγαλώνει την παρουσία της με τρίτη μονάδα aparthotel στην οδό Σταδίου.

Σάμι Φάις: Ο επιχειρηματίας που έκανε διάσημη τη Nike ετοιμάζει την είσοδό του στο Χρηματιστήριο

Με κύκλο εργασιών πάνω από 200 εκατ. ευρώ και EBITDA στα επίπεδα των 40 εκατ. ευρώ το 2024, ο όμιλος Φάις, βρίσκεται στο κατώφλι του ΧΑ. Το Forbes Greece συνάντησε τον επιχειρηματία και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Σάμι Φάις, και είχε την ευκαιρία να κάνει μία σύντομη ανασκόπηση της διαδρομής του, συζητώντας ταυτόχρονα για τις προοπτικές της εισαγωγής στην οργανωμένη αγορά. "Προοπτική του ομίλου είναι να γίνει μία μικρή πολυεθνική".

Με θυγατρική στην Ελλάδα ο τεχνολογικός κολοσσός της Nvidia

Η νεοσυσταθείσα εταιρεία έχει αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ και έδρα κτίριο επί της οδού Ερμού στο κέντρο της Αθήνας.

Dust + Cream: Τι ετοιμάζει η εταιρεία καλλυντικών που γεννήθηκε από τρεις πτωχεύσεις

Η επιχείρηση αυτήν την περίοδο σχεδιάζει την εξαγωγή των προϊόντων της και την επέκταση σε χώρες εκτός συνόρων.

Η μάχη Σκλαβενίτη - Lidl για το "χρυσό" ακίνητο στην Πάτρα

Μάχη για την απόκτηση των εγκαταστάσεων της Πατραϊκής Χαρτοποιίας, Elite στο Ρίο της Πάτρας, έδωσαν ο όμιλος Σκλαβενίτη με τη Lidl Ελλάς, όπως πληροφορείται το Capital.gr.

Adidas: Άλμα 19% στις πωλήσεις δ' τριμήνου, ξεπερνώντας τις προβλέψεις

Με νέα εστίαση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Pod Network: Η Web3 startup με ελληνικό DNA που άντλησε 10 εκατ. δολ. και ανοίγει γραφείο στην Ελλάδα

Στο γύρο χρηματοδότησης συμμετείχαν και Έλληνες angel investors, όπως ο Απ. Αποστολάκης.

Saudi Aramco: Μειωμένα τα κέρδη και τα έσοδα το 2024 - Τι "βλέπει" για το μέρισμα του 2025

Η μειωμένη τιμή του πετρελαίου έπληξε την κερδοφορία του κολοσσού.