GENOSOPHY®: Η startup του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανοίγει τον δρόμο για εξατομικευμένες συστάσεις υγείας

GENOSOPHY®: Η startup του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανοίγει τον δρόμο για εξατομικευμένες συστάσεις υγείας

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Σχέδια για επέκταση στο εξωτερικό έχει η GENOSOPHY®, η πρώτη εταιρεία-τεχνοβλαστός του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) που θέλει να ανατρέψει τα δεδομένα στον τομέα της εξατομικευμένης υγείας. Η καινοτόμος εταιρεία έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο μηχανικής μάθησης ικανό να ενσωματώνει και να αξιολογεί εκατοντάδες χιλιάδες στοιχεία του DNA, παρέχοντας στη συνέχεια εξατομικευμένες συστάσεις για τη βελτίωση της υγείας. Αυτές οι συστάσεις καλύπτουν τη διατροφή, τον τρόπο ζωής, ιατρικές παρεμβάσεις και τη φαρμακευτική αγωγή και είναι προσαρμοσμένες στα μοναδικά γενετικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου. 

Η GENOSOPHY ιδρύθηκε το 2023 από την Δρ. Καλλιόπη Γκούσκου και τον Δρ. Αριστείδη Ηλιόπουλο, Επίκουρη Καθηγήτρια και Καθηγητή Βιολογίας και Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ αντίστοιχα. "Φέρνουμε τη σύγχρονη γενετική κοντά στους ιατρούς. Είμαστε μάρτυρες μιας επανάστασης στην ιατρική, που αντικαθιστά το παλαιό μοντέλο παροχής υπηρεσιών υγείας, το οποίο βασίζεται στο νόσημα, και μας φέρνει σε μια καινούρια ιατρική, που βασίζεται στο άτομο. Η ιατρική ακριβείας είναι το μέλλον, και στόχος μας είναι να τη φέρουμε σε κάθε ασθενή”, τονίζει στο Capital.gr και το Forbes Greece ο κ. Ηλιόπουλος.

Αρης Ηλιόπουλος
Δρ. Αριστείδης Ηλιόπουλος

Επιστημονικό βάθος και γενετικά σκορ κινδύνου 

Ενώ πολλές εταιρείες προσφέρουν επιφανειακούς γενετικούς ελέγχους και συστάσεις, απευθυνόμενες κυρίως σε ιδιώτες, η GENOSOPHY® διακρίνεται για το επιστημονικό βάθος της ανάλυσης που παρέχει. Ο Δρ. Ηλιόπουλος εξηγεί: "Η GENOSOPHY® προσανατολίζεται στους επιστήμονες υγείας, επιτρέποντας την αξιοποίηση της γενετικής πληροφορίας για την παροχή ακριβών και επιστημονικά τεκμηριωμένων συστάσεων.”

Η Δρ. Γκούσκου προσθέτει: "Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι πολλές εταιρείες δεν αξιοποιούν σωστά τη γενετική πληροφορία, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να συνδέσουν τα γενετικά δεδομένα με επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις. Με αυτόν τον τρόπο, καταλήγουν να παρέχουν γενικές συστάσεις που είναι συχνά από αδιάφορες έως και επικίνδυνες”. Σχολιάζοντας το πεδίο εφαρμογής των γενετικών ελέγχων, η Δρ. Γκούσκου αναφέρει: "Πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο ελέγχουν τη γενετική προδιάθεση για δυσανεξία στη λακτόζη. Για τον πληθυσμό μας, αυτό ίσως να μην έχει μεγάλο νόημα, καθώς, με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα, πάνω από το 90% των Ελλήνων έχουν γενετική προδιάθεση για δυσανεξία στη λακτόζη. Ενώ παραδοσιακά προτείνεται η αποφυγή του γάλακτος για αυτά τα άτομα, οι πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων λακτόζης από άτομα με γενετική προδιάθεση για δυσανεξία  μπορεί να έχει οφέλη, όπως η μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα”.

Επιπλέον, μέσω του αλγορίθμου της, η GENOSOPHY® παρέχει γενετικά σκορ κινδύνου εμφάνισης πολλών νοσημάτων. Η Δρ. Γκούσκου διευκρινίζει: "Η γνώση της γενετικής ενός ατόμου μας επιτρέπει να προβαίνουμε σε εξατομικευμένες παρεμβάσεις και να αναλαμβάνουμε προληπτικά μέτρα πριν την εμφάνιση κάποιου προβλήματος, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο.”

πιν
Δρ. Καλλιόπη Γκούσκου

Διεθνής επέκταση και στρατηγική ανάπτυξης

Η GENOSOPHY® έχει ήδη συνάψει συνεργασίες στην Ελλάδα, τη Νορβηγία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Κύπρο. Ενδεικτικά, η εταιρεία έχει τριπλασιάσει το πελατολόγιό της από την ίδρυσή της και συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξή της, μεγαλώνοντας την ομάδα της, προκειμένου να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς. 

Τα σχέδιά της για την επόμενη πενταετία περιλαμβάνουν την επέκτασή της στην Ευρώπη, ενώ, βραχυπρόθεσμα, η GENOSOPHY® στοχεύει στη βελτίωση των υπηρεσιών της μέσω συγκεκριμένων βημάτων αυτοματοποίησης, ώστε να υποστηρίξει καλύτερα τους επιστήμονες υγείας.

Όραμα η δημιουργία του "ψηφιακού διδύμου”

Όραμα της GENOSOPHY® είναι να καθιερώσει τον "ψηφιακό δίδυμο" της υγείας για κάθε άνθρωπο, που θα επιτρέπει στους επαγγελματίες υγείας να προβλέπουν και να προσαρμόζουν την ιατρική φροντίδα με βάση τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Αυτός ο "ψηφιακός δίδυμος” θα επιτρέπει τη συνεχή ενσωμάτωση νέων πληροφοριών και τη συνεχή βελτίωση των εξατομικευμένων συστάσεων για την υγεία.

"Το όραμά μας είναι να διαμορφώσουμε για κάθε άνθρωπο έναν δρόμο που θα οδηγήσει στη δική του υγεία. Αυτός ο δρόμος μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πιστεύουμε απόλυτα ότι η γενετική πληροφορία είναι η πυξίδα σε αυτόν τον δρόμο”, αναφέρει η κα. Γκούσκου. 

"Η γενετική είναι το μέλλον. Είμαστε στο μεταίχμιο μιας επαναστατικής αλλαγής στην Ιατρική και στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα νοσήματα. Εκεί θέλουμε εμείς να πρωτοστατήσουμε, στη μετάβαση από την ‘Ιατρική 2.0’ που κύριο στόχο έχει τη θεραπεία των συμπτωμάτων στην ‘Ιατρική 3.0’, μια ιατρική προληπτική, εξατομικευμένη, ακριβή και προβλεπτική”, καταλήγει ο κ. Ηλιόπουλος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Καλλιόπη Γκούσκου και ο Αριστείδης Ηλιόπουλος βραβεύτηκαν πρόσφατα για την καινοτομία της επιχειρηματικής ιδέας τους στον 14ο Διαγωνισμό "Καινοτομίας & Τεχνολογίας” της Εθνικής Τράπεζας, "NBG Business Seeds”, ενώ έχουν επίσης λάβει βραβείο καινοτομίας του ΕΚΠΑ το 2023.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.