Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε την Πέμπτη περαιτέρω μείωση δαπανών και περισσότερα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ σε σχέση με ηλεκτρικά μοντέλα στη νέα γκάμα προϊόντων της, σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει τα περιθώρια κέρδους της, καθώς η εταιρεία ετοιμάζεται για μια απότομη πτώση των κερδών το 2025.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας θα κυκλοφορήσει 19 νέα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης και 17 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το τέλος του 2027, σε ένδειξη ανανεωμένης εστίασης στην προσφορά κινητήρων εσωτερικής καύσης, αφού οι πωλήσεις της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέρρευσαν κατά περίπου 25% πέρυσι.
Τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα θα είναι στην κορυφαία βαθμίδα τιμών της, δείχνοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να είναι αφοσιωμένη στη στρατηγική της να πουλάει μικρότερο όγκο οχημάτων υψηλότερου περιθωρίου, παρά το γεγονός ότι ορισμένοι επενδυτές και εκπρόσωποι εργαζομένων εξέφρασαν ανησυχία τους τελευταίους μήνες ότι η στρατηγική είχε αποτύχει.
"Η στρατηγική της αξίας έναντι του όγκου παραμένει σε ισχύ - δεν έχει εγκαταλειφθεί", δήλωσε ο CFO Harald Wilhelm, προσθέτοντας ότι ήταν καλά νέα για το περιθώριο κέρδους της εταιρείας ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να έχουν πολύ υψηλότερες πωλήσεις στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα εγκαταστήσει επίσης περισσότερη παραγωγή στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, είπε ο Wilhelm, προστατεύοντας τον εαυτό της από τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις, συμπεριλαμβανομένων των απειλών από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ για δασμούς 25% σε όλες τις εισαγωγές οχημάτων στη χώρα από τον Απρίλιο.
Το guidance της Mercedes-Benz ενισχύει τις ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με την ικανότητά της να αντιμετωπίσει μια δύσκολη παγκόσμια αγορά, καθώς η μακροχρόνια επιτυχία των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στις εξαγωγές αυτοκινήτων και στην ανάπτυξη της τεχνολογικής τους ικανότητας απειλείται από τους πιο προστατευτικούς ως προς την εσωτερική αγορά τους αντιπάλους της Γερμανίας, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα.
"Η πολυτέλεια και η Κίνα απλώς δεν λειτουργούν και αμφότερες είναι ζωτικής σημασίας για την επιχειρηματική επιτυχία του κατασκευαστή αυτοκινήτων με έδρα τη Στουτγάρδη", δήλωσε ο επενδυτικός στρατηγικός αναλυτής Jürgen Molnar της χρηματιστηριακής RoboMarkets.
Μετά από μια πτώση 30% στα κέρδη το 2024 και 40% στο τμήμα αυτοκινήτων της, φέτος θα δούμε τα κέρδη να μειώνονται ακόμη περισσότερο, δήλωσε η Mercedes-Benz, αναμένοντας ποσοστό απόδοσης στο τμήμα αυτοκινήτων της μόλις 6-8%.
Η ζοφερή προοπτική είναι μια απογοητευτική επανεκτίμηση του πιο αισιόδοξου οράματος που περιέγραψε την τελευταία ημέρα της κεφαλαιαγοράς το 2022 για προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων έως και 14% σε καλές περιόδους και όχι λιγότερο από 8% σε δύσκολες στιγμές.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις φέτος, με τη Volkswagen και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και κατασκευαστές εξαρτημάτων, να ανακοινώνουν βαθιές περικοπές, καθώς τα στελέχη προειδοποιούν ότι το κόστος ενέργειας και εργασίας στην Ευρώπη έχει γίνει μη ανταγωνιστικό.
Η Mercedes-Benz σχεδιάζει να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 10% έως το 2027 και να συνεχιστεί έως το 2030, πέρα από ένα συνεχιζόμενο σχέδιο που ξεκίνησε το 2020 για μείωση του κόστους κατά 20% μεταξύ 2019 και 2025.
Η εταιρεία δεν θα κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, δήλωσε ο CFO την Πέμπτη, αλλά θα μετατοπίσει την παραγωγή ενός από τα μοντέλα της από την εγχώρια αγορά στο εργοστάσιό της στην Ουγγαρία, όπου το κόστος είναι 70% χαμηλότερο.
Οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας χτυπήθηκαν πέρυσι στις βασικές αγορές της, της Κίνας και της Γερμανίας, με καλύτερες επιδόσεις από την premium αυτοκινητοβιομηχανία Audi αλλά χειρότερες από την BMW, η οποία κατέγραψε υψηλότερες πωλήσεις EV.
Η Mercedes-Benz θα δαπανήσει σημαντικό ποσό πόρων τα επόμενα πέντε χρόνια για να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα, αλλά θα μείνει μακριά από αυτό που ο CTO Markus Schaefer περιέγραψε ως "παράλογες αποφάσεις" των ανταγωνιστών για μείωση των τιμών.