Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Της Ξανθής Γούναρη

Ενώ ο μητρικός όμιλος LVMH με 75 κορυφαίες μάρκες συμπεριλαμβανομένων των Louis Vuitton, Christian Dior, Tiffany & Co, Fendi, Veuve Clicquot, Moёt & Chandon και Hennessy, αντιμετώπισε δυσκολίες το 2024, οι οποίες συνεχίζονται και κατά το α’ εξάμηνο του 2025, με τα καθαρά κέρδη να υποχωρούν 22%, η ελληνική θυγατρική καταγράφει ρεκόρ τζίρου και κερδών.

Ενισχυμένη από τις τουριστικές ροές καθώς και την ισχυρή καταναλωτική διάθεση των εχόντων και κατεχόντων στην εσωτερική αγορά, ο κύκλος εργασιών της Louis Vuitton Ελλάς για το 2024 ανήλθε σε 77,81 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 20% σε σχέση με τα 64,84 εκατ. ευρώ του 2023. Η επίδοση αυτή αποτελεί νέο ρεκόρ για την ελληνική θυγατρική του γαλλικού οίκου και επιβεβαιώνει την ισχυρή ζήτηση για προϊόντα πολυτελείας στην εγχώρια αγορά.

Ρεκόρ όμως σημείωσε και η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας που διαμορφώθηκε στα 17,61 εκατ. ευρώ, από 14,5 εκατ. ευρώ το 2023 (+21,4%), με τη διοίκηση να αναμένει θετική πορεία και εφέτος. "Η εικόνα των μελλοντικών διεθνών μετακινήσεων και του εισερχόμενου τουρισμού είναι θετική. Εφόσον τα θετικά σενάρια επαληθευθούν και σε συνδυασμό με την υπάρχουσα προσδοκία εκμετάλλευσης της εσωτερικής αγοράς, αναμένεται να υπάρξει μία ακόμη αύξηση της ζήτησης", αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.

Αυτές οι επιδόσεις καθιστούν την Ελλάδα έναν από τους πιο κερδοφόρους προορισμούς για τον γαλλικό κολοσσό, σε μια χρονιά που ο κορυφαίος όμιλος ειδών πολυτελείας και οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο αντιμετώπισε "δύσκολο οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον", όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρός του Bernard Arnault.

Τα "χρυσά" μερίσματα

Οι εξαιρετικές επιδόσεις της ελληνικής θυγατρικής ενίσχυσαν πολλαπλώς το ταμείο του μητρικού ομίλου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία με απόφαση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης στις 10 Οκτωβρίου 2024 ενέκρινε τη διανομή μερισμάτων ύψους 4,5 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2023.

Ακόμη το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας σε συνεδρίαση του που πραγματοποιήθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2024 ενέκρινε τη διανομή προμερίσματος ύψους 13 εκατ. ευρώ από τη χρήση 2024. Στους μετόχους επίσης να διανεμηθεί επιπλέον μέρισμα 4,6 εκατ. ευρώ από τη χρήση 2024.

Οι ανακατατάξεις στη Μύκονο

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων, η εποχική boutique της Louis Vuitton επέστρεψε και εφέτος στην καρδιά της Μυκόνου με την τσάντα "Mykonos Tote" να κλέβει την παράσταση, ενώ στο νησί των ανέμων λειτουργεί κατάστημα του οίκου πολυτελείας και στο Nammos Village, στην παραλία Ψαρού.

Ωστόσο βραχύβια ήταν η παρουσία του εποχικού καταστήματος της Louis Vuitton στο εστιατόριο Zuma, καθώς διήρκησε μόλις μία σεζόν. Ας σημειωθεί ότι πέρσι μόνο για τα εγκαίνια του εν λόγω σημείου στη Μύκονο είχαν δαπανηθεί 200 χιλιάδες ευρώ, ενώ το κόστος κατασκευής του είχε ανέλθει στις 600 χιλιάδες ευρώ.

Η ναυαρχίδα του γαλλικού οίκου παραμένει το κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, στην καρδιά του πλέον luxury εμπορικού δρόμου της χώρας, στην οδό Βουκουρεστίου 19, ενώ από τον πέρσι άνοιξε και η boutique στη μαρίνα της Βουλιαγμένης (Αstir Marina).

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο αριθμός των εργαζομένων της ελληνικής θυγατρικής το 2024 αυξήθηκε σε 68 από 64 ένα χρόνο πριν.

Φορολογική "σκιά"

Σύμφωνα με την έκθεση του ανεξάρτητου ελεγκτή Deloitte, οι φορολογικές υποχρεώσεις της εταιρείας δεν έχουν εξεταστεί από τις αρχές για έξι συνεχείς χρήσεις (2019-2024).

Όπως επισημαίνεται η εταιρεία "δεν έχει προβεί σε εκτίμηση των πρόσθετων φόρων και των προσαυξήσεων που πιθανόν καταλογιστούν σε μελλοντικό φορολογικό έλεγχο", ενώ δεν έχει σχηματίσει καμία πρόβλεψη για αυτή την πιθανή υποχρέωση.

Η Deloitte σημειώνει ότι δεν έχει αποκτήσει εύλογη διασφάλιση σχετικά με την εκτίμηση του ύψους της πρόβλεψης που τυχόν απαιτείται, γεγονός που την οδηγεί σε "γνώμη με επιφύλαξη", χωρίς όμως να εντοπίζει ουσιώδεις αποκλίσεις στα υπόλοιπα οικονομικά στοιχεία.

Περισσότερα από Forbes

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.