Μ. Μπόζογλου (ILT Logistics): Κυρίαρχες αλλαγές στην εφοδιαστική αλυσίδα η τεχνολογία και η ταχύτητα

Μ. Μπόζογλου (ILT Logistics): Κυρίαρχες αλλαγές στην εφοδιαστική αλυσίδα η τεχνολογία και η ταχύτητα

Στις σημαντικότερες αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην εφοδιαστική αλυσίδα τα τελευταία χρόνια αναφέρεται μεταξύ άλλων η Μαρία Μπόζογλου, CEO της ILT Logistics. Τονίζει πως η στρατηγική της εταιρείας και το επενδυτικό πλάνο βασίζονται σε μια προετοιμασία ώστε να ανταποκριθεί στην τάση customization που κυριαρχεί στο διεθνές εμπόριο. Παράλληλα, αποκαλύπτει και τα δυο μυστικά του ρόλου ενός CEO. 

- Η ILT Logistics δραστηριοποιείται πάνω από 30 χρόνια στον κλάδο των μεταφορών. Μπορείτε να μας μιλήσετε για αυτή τη διαδρομή;

Θα πρέπει περισσότερο να συνοψίσω παρά να αφηγηθώ -καθώς έγιναν πολλά σ' αυτή τη διαδρομή. Βρίσκω ως χαρακτηριστικότερο την πορεία από την απλότητα στην πολυπλοκότητα. Τη δεκαετία του '80, στοιχεία όπως η αποφασιστικότητα και η συνέπεια ήταν ικανά για να ξεκινήσουμε και να εδραιωθούμε ως εταιρεία που συνέδεσε την Ιταλία με την Ελλάδα. Συγχρόνως ανεβάσαμε την ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πελάτες μας.

Την τελευταία δεκαετία οι αξίες παραμένουν, όμως τα επιμέρους στοιχεία πολλαπλασιάστηκαν, έγιναν ευμετάβλητα και διασυνδέονται με πολυσύνθετο τρόπο. Ως ITALY LINES ανταποκριθήκαμε στην πρόκληση και διαχειριστήκαμε καλά την πολυπλοκότητα. Το κάναμε μάλιστα συγχρόνως με μια επιτυχημένη διαδοχή στην εταιρική ηγεσία και με διεύρυνση των υπηρεσιών και χωρών εξυπηρέτησης - που συμβολίζεται και στη νέα ονομασία μας: ILT Logistics.

- Ποιες είναι οι σημαντικότερες αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην εφοδιαστική αλυσίδα τα τελευταία χρόνια και με ποιες κινήσεις έχει καταφέρει η εταιρεία σας να ανταποκριθεί;

Κυρίαρχες αλλαγές είναι η τεχνολογία και η ταχύτητα. Θεωρώ ωστόσο σημαντικότερη απ' όλες την αλλαγή που έχει συντελεστεί στο πώς μας βλέπει ο πελάτης:

Κάποτε ήμασταν ο συνεργάτης που εμφανιζόταν "κάπου στην άκρη" των διαδικασιών - στις παραλαβές και τις αποστολές. Σήμερα είμαστε μέσα στην εταιρεία καθώς σχεδιάζουμε μαζί τις ροές εφοδιασμού και υποστηρίζουμε την ποιότητα της δουλειά τους.  Έχουμε δηλαδή μετακινηθεί από "την άκρη" στο κέντρο του καμβά στον οποίο ο πελάτης μας σχεδιάζει το business model του.

- Ποιο είναι το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας σας για τα επόμενα έτη και ποιες οι τάσεις που θα επικρατήσουν στον κλάδο των μεταφορών και των αλυσίδων ανεφοδιασμού;

Κύρια επένδυση είναι οι άνθρωποί μας. Ήδη η κατάρτιση των εργαζομένων μας είναι σε υψηλό επίπεδο. Είναι ενδεικτικό ότι έχουμε μια δυναμική εσωτερική ομάδα που δουλεύει συνεχώς πάνω στην έρευνα για νέα μοντέλα λειτουργίας, νέες υπηρεσίες και περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας προς τους πελάτες μας. Το φθινόπωρο βάζουμε μπροστά νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 3PL στη Θεσσαλονίκη χωρητικότητας 4.000 παλετοθέσεων ενώ ανάλογο έργο σχεδιάζουμε και στον Ασπρόπυργο, σε όμορα οικόπεδα που αποκτήσαμε πρόσφατα. Τέλος, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η ψηφιακή μας μεταμόρφωση - μια διαδικασία που εφ' εξής θα συνεχίζεται αδιάκοπα.

Από πλευράς στρατηγικής όλα είναι μια προετοιμασία για να ανταποκριθούμε στην τάση customization που κυριαρχεί στο διεθνές εμπόριο.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Πάντα θεωρούσα ως βασική αξία την ανάπτυξη των ανθρώπων - την εξέλιξή τους στη διαδρομή της ζωής τους. Το θεωρούσα και το θεωρώ κεντρικό νόημα και αυτοσκοπό μας. Κι η πεποίθηση αυτή με ώθησε να εκπαιδεύομαι συνέχεια με κάθε ευκαιρία και κάθε μέσο.

Επιλέγω να συνδέομαι με ενδιαφέροντες ανθρώπους που έχουν κάτι σημαντικό να μεταδώσουν με το έργο τους, το λόγο και τη σκέψη τους. Θεωρώ ευθύνη μου, να εκπαιδεύομαι, να εξελίσσομαι και να αλλάζω -  ως νόημα ζωής αλλά κι ως παράδειγμα και για τους ανθρώπους μου.

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Ναι, είναι. Κάθε επιχείρηση  που υπάρχει και ευημερεί, σημαίνει ότι κάτι έχει να προσφέρει στο κόσμο. Αντιστοίχως, η ενασχόληση του CEO με τα κοινωνικά πράγματα, δεν πρέπει να οδηγείται μόνον από τις αρχές του CSR. Ο CEO είναι ένας ηγέτης της εποχής του: πρέπει να αντιλαμβάνεται τα προβλήματά της και να συνδέει την δραστηριότητα του μ' αυτά.

- Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;

Μέχρι πρότινος θεωρούσαμε ότι κάναμε crisis management συνεχώς - για δύο λόγους: πρώτον διότι επικοινωνούσαμε, συντονίζαμε, παίρναμε αποφάσεις και διαχειριζόμασταν πόρους με έναν ιλιγγιώδη τρόπο - που είχε γίνει χαρακτηριστικό της δουλειάς μας. Δεύτερον διότι αντιμετωπίζαμε πράγματι ένα χάος παραμέτρων - ένα περιβάλλον "διαρκούς κρίσης".

Ωστόσο, εδώ και λίγα χρόνια, έχουμε αλλάξει άποψη και προετοιμαζόμαστε με πιο συστηματικό και επαγγελματικό τρόπο. Συνεργαζόμαστε με συμβούλους για εκπαίδευση και κατευθύνσεις, έχουμε προσανατολίσει τις διαδικασίες μας στην κατεύθυνση της προετοιμασίας - και κυρίως έχουμε δεσμευτεί στο ανώτατο επίπεδο.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Σε ό,τι μας αφορά έχουμε πολλά στελέχη επί δεκαετίες κοντά μας. Έχουμε επίσης τη χαρά να υποστηρίζουμε την ανάπτυξη της εταιρείας με καινούργιους ανθρώπους κάθε ηλικίας - να εμπλουτίζουμε τις ιδέες, τις σκέψεις και τον ενθουσιασμό των ομάδων μας.

Ο ρόλος του CEO είναι κορυφαίος και τα μυστικά είναι δύο: το γνήσιο ενδιαφέρον για τους ανθρώπους και η προσήλωση στην εταιρική κουλτούρα.

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Η πανδημία ήταν ένα γεγονός παγκόσμιας σημασίας που έδειξε στους ανθρώπους, με χειροπιαστό τρόπο, ότι τα πράγματα αλλάζουν: αλλάζουν σε επαγγελματικό επίπεδο, αλλάζουν σε προσωπικό επίπεδο, συνέχεια, εκ βαθέων και στα πάντα.

Επίσης, έφερε τους ανθρώπους πιο κοντά - ως επακόλουθο του κινδύνου και των αλλαγών - που έφερε και συμβόλισε η πανδημία.

Η ανάλυση των επιπτώσεων της πανδημίας δεν είναι απλό πράγμα. Απλό όμως είναι να καταλάβουμε ότι για τον ηγέτη η πανδημία ήταν άλλος ένας λόγος, κι άλλη μια ευκαιρία να δράσει σ' αυτό ακριβώς που είναι σημαντικό: στις σχέσεις των ανθρώπων, την ασφάλειά τους, και τη συνεργασία σε όλα τα επίπεδα.

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Στη δουλειά μας έχουμε ανθρώπους σε φορτηγά, σε αποθήκες και σε γραφεία.    

Η φυσική παρουσία είναι απαραίτητη στις περισσότερες απ’ αυτές τις θέσεις. Συγχρόνως όμως θεωρούμε ότι τα θετικά της τηλε-εργασίας είναι σημαντικά, οι άνθρωποι τα γνώρισαν και ...ήρθαν για να μείνουν. Ήδη λοιπόν εφαρμόζουμε μικτά μοντέλα όπου αυτό είναι δυνατόν και παρακολουθούμε προσεκτικά τις τάσεις.

Μας περιμένει ένας πολύπλοκος κόσμος!

H Μαρία Μπόζογλου είναι μέλος του CEO Clubs Greece

Περισσότερα από Forbes

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".