Εξετάζοντας και αναλύοντας τους βασικούς πυλώνες επιχειρηματικού μετασχηματισμού στο εαρινό Forum του CEO Clubs Greece

Εξετάζοντας και αναλύοντας τους βασικούς πυλώνες επιχειρηματικού μετασχηματισμού στο εαρινό Forum του CEO Clubs Greece

Οι ραγδαίες αλλαγές που χαρακτηρίζουν την εποχή μας ωθούν άτομα και οργανισμούς σε τροχιές ανάπτυξης που ξεφεύγουν από τις παραδοσιακές πορείες εξέλιξης οι οποίες, παρά τα οποιαδήποτε απρόοπτα, μπορούσαν έως ένα σημείο να προβλεφθούν. Η τεχνολογία κινεί και πάλι αποφασιστικά τα νήματα της ανθρώπινης ιστορίας, αυτή τη φορά όμως φέρνοντας στο προσκήνιο δύο νέες παραμέτρους που αλλάζουν σε απρόβλεπτο βαθμό τους όρους του εκάστοτε επιχειρηματικού παιχνιδιού. Από τη μία πλευρά, η εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης συμπληρώνει, αντικαθιστά και επαυξάνει την ανθρώπινη παρουσία όχι σε μηχανικό επίπεδο αλλά πλέον στη σκέψη και την εποικοδομητική χρήση όλης της μέχρι σήμερα σωρευθείσας γνώσης, ενώ από την άλλη, η ταχύτητα των τεχνολογικών αλλαγών ξεπερνά κατά πολύ την ικανότητα προσαρμογής του ανθρώπου σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. 

Αντί να εξετάζουν λοιπόν παρωχημένες διαδικασίες εξέλιξης, οι επιχειρηματικοί οργανισμοί αναζητούν τα μυστικά ενός αποτελεσματικού μετασχηματισμού (transformation) έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν ή ακόμα και να ηγηθούν των ρηξικέλευθων αλλαγών και των προκλήσεων της εποχής. Τους βασικούς πυλώνες μίας τέτοιας επιχειρηματικής μεταμόρφωσης θα εξετάσει το εαρινό Forum του CEO Clubs Greece το οποίο θα λάβει χώρα στις 20 Μαΐου στον υπέροχο χώρο του Asteria Domus υπό τον τίτλο "Transformational Journeys: the Good, the Bad, and the Ugly". Με τη βοήθεια πέντε επιφανών ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό και, όπως πάντα, τη συμβολή των συμμετεχόντων – των κυριότερων δηλαδή CEOs και επιχειρηματιών της χώρας και των διοικητικών τους ομάδων – οι οποίοι συμπληρώνουν το Forum με τον πλούτο της επαγγελματικής τους εμπειρίας, θα αναλυθούν τόσο επιτυχημένα παραδείγματα, όσο και αναπόφευκτες δυσκολίες και αποτυχίες επιχειρηματικών μετασχηματισμών. 

Το Forum αναμένεται να εστιάσει σε πυλώνες που θεωρούνται κομβικής σημασίας σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό ταξίδι προς το άγνωστο: την εταιρική κουλτούρα, το ανθρώπινο δυναμικό και τους νέους κανόνες ηθικής που θα πρέπει να διαμορφωθούν. 

Δεν μπορεί να νοηθεί επιχειρηματικός μετασχηματισμός χωρίς ανάλογη αλλαγή της νοοτροπίας ηγέτη και ομάδων και, κατ’ επέκταση την αλλαγή της κουλτούρας της κάθε εταιρίας. Οι παραδοσιακές δομές δεν μπορούν να λειτουργήσουν πλέον αποτελεσματικά, αλλά από την άλλη οι νέες πιο "χαλαρές" δομές οργάνωσης είναι ασαφείς, καθώς η top-bottom πορεία εντολών και γραμμών ελέγχου αντικαθίστανται από συν-δημιουργικούς συσχετισμούς και την ελεύθερη ροή out-of-the-box δημιουργικότητας. Η εξασφάλιση της απαραίτητης αυτής ευελιξίας, ευφυΐας (ingenuity) και έμπνευσης (inspiration) είναι δυνατή μόνο μέσω μίας νέας κουλτούρας που επιτρέπει και επικροτεί τον πειραματισμό, το επιχειρηματικό πνεύμα και την ελεύθερη ανταλλαγή ιδεών μεταξύ διαφορετικών τμημάτων, τομέων, ακόμα και πολλαπλών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders).

Η νέα αυτή κουλτούρα αποτελεί την ευρύτερη ομπρέλα υπό την οποία μπορεί ο μετασχηματισμός να λάβει χώρα, αλλά τίποτα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Αν και το skill gap αποτελεί θέμα συζήτησης εδώ και χρόνια, προστίθενται η πρόκληση της εποικοδομητικής συνύπαρξη ανθρώπων και AI, η διατήρηση υψηλών επιπέδων πίστης (loyalty), δέσμευσης (commitment) και ενδυνάμωσης (empowerment) και η δημιουργία νέων τομέων δράσης του ανθρωπίνου δυναμικού, αντικαθιστώντας αυτούς που θα καταληφθούν από το AI, και κυρίως αξιοποιώντας στο έπακρο τις ανθρώπινες ικανότητες υπό το φως των δεδομένων της νέας εποχής.

Τέλος, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι νέες συνθήκες που δημιουργούνται απαιτούν την ανάπτυξη καινούριων κανόνων ηθικής πάνω στους οποίους θα στηριχθεί η αγαστή λειτουργία όχι μόνο των εταιριών αλλά και των κοινωνιών. Η εξέλιξη της εκάστοτε ηθικής και των ηθών συχνά συνδεδεμένη με την αντίστοιχα εξελισσόμενη πνευματική διάσταση του ανθρώπου, είναι φαινόμενο που απαντάται συνεχώς στην ιστορία. Για πρώτη φορά όμως απαιτείται να αναζητήσουμε μία ηθική βάση προστασίας που θα καλύπτει άτομα, τεχνητή νοημοσύνη και περιβάλλον σε ένα πρωτοφανές πλαίσιο συνύπαρξης, καθώς οι κανόνες που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα ως δύναμη γείωσης, συνδετικός κρίκος και σημείο αναφοράς των κοινωνιών παύουν με ταχείς ρυθμούς να είναι σχετικοί και αποτελεσματικοί.

Δεν είναι τυχαίο ότι η ευθύνη για την ανάπτυξη των προαναφερθέντων πυλώνων – κουλτούρα, ανθρώπινο δυναμικό και ηθική – βαραίνει τους ηγέτες του σήμερα οι οποίοι δεν καλούνται απλώς να οραματιστούν το αύριο της εταιρίας τους και την ευημερία των ομάδων τους αλλά να συν-δημιουργήσουν το μέλλον ευρύτερων συνόλων, κοινωνιών και χωρών. Η επιχειρηματική ηγεσία ξεφεύγει πλέον από τα στενά πλαίσια ενός οργανισμού και διαχέεται πέρα από όρια και περιορισμούς καθώς ο κάθε ηγέτης καλείται να εκπροσωπήσει πλέον πολύ περισσότερα από μία δεδομένη επιχειρηματική ομάδα.

"Ο εταιρικός μετασχηματισμός είναι μία πολυδιάστατη διαδικασία, η κατανόηση και εφαρμογή της οποίας μας προβληματίζει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια," αναφέρει η κυρία Γεωργία Καρτσάνη, Ιδρύτρια και Πρόεδρος του CEO Clubs Greece. "Για αυτόν τον λόγο επιλέξαμε να εστιάσουμε σε αυτήν κατά τη διάρκεια του πρώτου μας Forum για το 2025, προσφέροντας το ασφαλές εκείνο πλαίσιο στο οποίο μπορούν να εξεταστούν από τους ίδιους τους ηγέτες που καλούνται να εφαρμόσουν την πολυπόθητη εταιρική μεταμόρφωση τόσο οι επιτυχίες όσο και οι δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος. 

Οι βασικοί πυλώνες του εταιρικού μετασχηματισμού μπορεί να θεωρούνται αυτονόητοι και συνηθισμένοι και, πράγματι, οι λέξεις που τους περιγράφουν κυριαρχούν στην επιχειρηματική βιβλιογραφία εδώ και χρόνια. Οι απαντήσεις όμως στα ερωτήματα που θέτουν οι πυλώνες αυτοί είναι καινούριες και πρωτοφανείς, καθώς έρχονται και καλύψουν συνθήκες που συναντάμε για πρώτη φορά και δεν έχουμε ακόμα πλήρως αποδεχτεί και αντιληφθεί. Εν μέσω των αλλαγών αυτών, ο ρόλος του επιχειρηματικού ηγέτη έχει επεκταθεί πέρα από τα όρια της εταιρίας της οποίας ηγείται, απαιτώντας νοοτροπίες, ικανότητες και μία ηθική βάση που δεν καλύπτονται μόνο μέσα από τον περιοριστικό φακό του business αλλά συνδυάζουν γνώσεις και την κατανόηση των προκλήσεων πολλών διαφορετικών τομέων της ευρύτερης κοινωνίας. Από το στενό focus και την εξειδίκευση που κυριαρχούσαν τις προηγούμενες δεκαετίες περνούμε σε μία εποχή επαυξημένης (augmented) ανθρώπινης παρουσίας αναζητώντας νέα νοήματα, νέα οράματα και, φυσικά, ένα μέλλον που δεν ακολουθεί τη γραμμική εξέλιξη του παρελθόντος. Ως Club, φιλοδοξούμε συνεχώς να καλύπτουμε και να στηρίζουμε τις ανάγκες του νέου αυτού ηγέτη, συν-δημιουργώντας τη συλλογική γνώση που θα μας επιτρέψει να κινηθούμε όλοι μαζί, με αυτοπεποίθηση, προς τη χάραξη του αύριο που ονειρευόμαστε".

Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το Forum εδώ.   

Περισσότερα από Forbes

Αναπτύσσοντας πολλαπλασιαστές μέσα σε μία επιχειρηματική κουλτούρα συν-δημιουργίας

Σε μία εποχή ραγδαίων και απρόβλεπτων εξελίξεων σαν τη σημερινή, η έννοια της συν-δημιουργίας έχει καταλάβει κομβικό ρόλο στην αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας που απαιτούνται προκειμένου άτομα και οργανισμοί να μπορέσουν επιτυχώς να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις και να αποτελέσουν μέρος μίας ευρύτερης πορείας εξέλιξης.

Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law: Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δημιουργήσει μεγάλες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

"Μείζονος σημασίας γεγονός είναι ότι οι νέες τεχνολογίες συχνά επισκιάζουν ή παρακάμπτουν τα υφιστάμενα κανονιστικά και νομοθετικά πλαίσια", σημειώνει ο κ. Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law.

CEO Clubs Greece Forum: Εμβαθύνοντας στη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Το καθιερωμένο εαρινό Φόρουμ του CEO Clubs Greece θα λάβει χώρα φέτος στις 20 Μαΐου στον υπέροχο χώρο του Asteria Domus υπό τον τίτλο "Transformational Journeys: The Good, the Bad, and the Ugly", παρουσία των σημαντικότερων CEOs και επιχειρηματιών στην Ελλάδα καθώς και των διοικητικών τους ομάδων.

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.