Γ. Χριστοδούλου (Village Cinemas): Το κοινό επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες

Γ. Χριστοδούλου (Village Cinemas): Το κοινό επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες

Το 2023 παρατηρείται παγκοσμίως μία ξεκάθαρη επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες, ομοίως και στην Ελλάδα, σημειώνει ο Γιώργος Χριστοδούλου, CEO της Village Cinemas, ο οποίος συμπληρώνει: "Τα εισιτήρια δεν έχουν ακόμα πιάσει τους εξαιρετικούς αριθμούς του 2018 και του 2019, προ πανδημίας δηλαδή, αλλά η τάση είναι σταθερά και δυναμικά ανοδική." Ο κ. Χριστοδούλου αναφέρεται παράλληλα στα καινοτόμα μοντέλα που αναπτύσσονται με τον Όμιλο ANT1, αλλά και στον τομέα των κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα. 

- Ποιο είναι το πεδίο αυτή τη στιγμή στον τομέα των κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα και ποιες οι προοπτικές της χώρας μας;

Ο τομέας των κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα είναι, τολμώ να πω, σε ένα στάδιο αναθεώρησης των στόχων του αλλά και αναδιοργάνωσης. Η μακρά περίοδος της πανδημίας και οι επιπτώσεις που είχε στον κλάδο του κινηματογράφου δημιούργησε ένα νέο πλαίσιο τόσο οικονομικό όσο και ευρύτερης στόχευσης περιεχομένου. Οι οικονομικές επιπτώσεις είναι νομίζω λίγο πολύ ξεκάθαρες, το περιεχόμενο όμως είναι κάτι που ενδεχομένως να χρειάζεται λίγη παραπάνω ανάλυση. Οι κινηματογραφικές παραγωγές σχεδόν πάντα συνάδουν με όσα συμβαίνουν στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων και όσα συναισθήματα διέπουν την κοινωνία, ως εκ τούτου η αναθεώρηση των αναγκών και των προτεραιοτήτων μεγάλης μερίδας του κοινού και μία ευρύτερη ανάγκη για εσωτερική αναζήτηση απόρροια του εγκλεισμού της καραντίνας οδηγούν τους δημιουργούς ταινιών ως προς την υλοποίηση σεναρίων και ιδεών που ταιριάζουν με την συνολική κοινωνική ατμόσφαιρα. 

- Τι βλέπετε να έχει αλλάξει στον τομέα του θεάματος στην Ελλάδα και παγκοσμίως; Ο παραδοσιακός κινηματογράφος ολοκλήρωσε τον κύκλο ζωής του;

Το 2023 παρατηρείται παγκοσμίως μία ξεκάθαρη επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες, ομοίως και στην Ελλάδα. Τα εισιτήρια δεν έχουν ακόμα πιάσει τους εξαιρετικούς αριθμούς του 2018 και του 2019, προ πανδημίας δηλαδή, αλλά η τάση είναι σταθερά και δυναμικά ανοδική. Ο κινηματογράφος αποτελεί ποιοτική mainstream έξοδο, και όσο ενισχύεται η ποιότητα των υπηρεσιών μας τόσο θα αυξάνεται και η πληρότητα των αιθουσών. Υπάρχει μία προτίμηση σε σύγχρονα formats και up-to-date μοντέλα, την παρατηρούμε και την επεξεργαζόμαστε, ώστε να είμαστε σίγουροι πως πάντα θα προσφέρουμε στους σινεφίλ αυτό που πραγματικά  θέλουν από εμάς.   

- Ποιες συνέργειες αναπτύσσονται το τελευταίο διάστημα με τον όμιλο Ant1, δεδομένης της κοινής ιδιοκτησίας της Village και του ομίλου;

Ο Όμιλος ANT1 είναι ο μοναδικός Όμιλος με ξεκάθαρη στόχευση στον τομέα του entertainment εν γένει, ενώ ταυτόχρονα έχει το expertise και τη χρόνια εμπειρία που του επιτρέπει να είναι πρωτοπόρος στον τομέα αυτόν. Ο κινηματογράφος, ως ένα ευρύτερο πεδίο διασκέδασης, δύναται να αγγίζει και κλάδους όπως της μουσικής, της μόδας, της τεχνολογίας, του online περιβάλλοντος και σε αυτούς τους κλάδους, που ο Όμιλος ANT1 πρωτοστατεί, υπάρχουν ήδη σημαντικές συνέργειες. Ενδεικτικά θα αναφέρω την έναρξη προσφάτως συναυλιών premium τύπου και μοντέρνας προσέγγισης στις αίθουσές μας, τη διοργάνωση μεγάλων εταιρικών events και ημερίδων, την παρουσίαση νέων επεισοδίων σπουδαίων τηλεοπτικών σειρών σε ειδικές εκδηλώσεις αλλά και μία συνολική επικοινωνιακή εξωστρέφεια που συνάδει και με τη δική μας υπάρχουσα στρατηγική και που έχει οδηγήσει ήδη την αγορά σε θετικό πρόσημο. 

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Αρχικά το απόλυτο συναίσθημα είναι αυτό της ευθύνης. Της συνολικής ευθύνης που όμως πάντα είναι ταυτόσημο ως συναίσθημα και με αυτό της ατομικής ευθύνης. Επιπροσθέτως, της δημιουργίας αλλά και της χαράς να ηγούμαι μίας ομάδας που καθημερινά παράγει σπουδαίο έργο. Η διαχείριση των συναισθημάτων είναι πάντα ορθότερη όταν αισθάνομαι πως η ομάδα που λειτουργεί ως "Village Cinemas” έχει ορθή κατεύθυνση, ξεκάθαρο στόχο, καθαρό μυαλό και απόλυτη διαφάνεια. 

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά την αξία και το μέλλον της εταιρείας του/της;

Αρχικά, πάντα πάνω από όλους είναι η ίδια η εταιρεία. Αν η εταιρεία αναπτύσσεται σωστά, τότε μπορούμε να αναλύσουμε ξεχωριστά την αξία της δουλειάς που το κάθε στέλεχος της εταιρείας παράγει, συμπεριλαμβανομένου και του CEO. Δεν βλέπω τον ρόλο μου ως CEO ως κάτι αυτόνομο, άρα δεν θα υπεισέλθω σε έννοιες όπως η φήμη, κρίνω όμως τον ρόλο μου ως σημαντικό στο να ορίζω την κατεύθυνση που οι μέτοχοι της εταιρείας οραματίζονται. 

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Με την καθημερινή μελέτη όλων των παγκόσμιων μοντέλων λειτουργίας, με την άμεση ενημέρωση για όλες τις νέες τάσεις της αγοράς και με την εξαιρετικά συχνή επαφή με όλα τα στελέχη της εταιρείας. Πάντα αφουγκράζομαι τα όσα έχουν να μου μεταφέρουν όλοι όσοι αποτελούν μέλος της οικογένειας των Village Cinemas, είτε είναι μεγάλα και καινοτόμα είτε μικρά και καθημερινά, και πάντα τα τοποθετώ ψηλά στην ιεραρχία των καθημερινών μου ασχολιών.  

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Η διείσδυση της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά και ψηφιακής κουλτούρας θα έλεγα καλύτερα, έχει απλοποιήσει εξαιρετικά πολύ αρκετά από τα σύνθετα προβλήματα που ενδεχομένως η κάθε εταιρεία, ο κάθε ζωντανός οργανισμός, αντιμετώπιζε στο κοντινό παρελθόν με μία όμως σημαντική παράμετρο. Δεν πρέπει ο ψηφιακός κόσμος να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο. Είναι προτεραιότητά μου να διατηρώ ανθρώπινο τον ψηφιακό κόσμο εσωτερικά στην εταιρεία. 

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Η εταιρεία είναι σχετική ευέλικτη στο μοντέλο της remote εργασίας, αρκεί φυσικά αυτό να είναι εφικτό (γιατί υπάρχουν και τομείς που προφανώς δεν είναι), αλλά δεν είναι στο remote για το remote. Ανησυχώ γιατί στον βωμό της μοντέρνας προσέγγισης του τρόπου λειτουργίας δύναται να χαθεί μία σημαντική παράμετρος που αποτελεί κατά τη γνώμη μου και κυρίαρχη ως προς την επίτευξη των στόχων και αυτή δεν είναι άλλη από τη δυναμική που γεννάται όταν αλληλοεπιδρούν με φυσική παρουσία διαφορετικές ιδέες και διαφορετικοί τρόποι συνεργασίας. 

- Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;

Δεν ξέρω αν αποτελεί διαφοροποίηση, περισσότερο ενίσχυση πρόκειται μίας σημαντικής παραμέτρου που διέπει την εργασία μας καθημερινά και αυτή δεν είναι άλλη από την πεποίθησή μου πως όλοι συμβαδίζουμε και μοιραζόμαστε τις ίδιες ανάγκες. 

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Ένας από τους κυρίαρχους στόχους είναι η δημιουργία των συνθηκών εκείνων που θα επιτρέψουν στο κάθε στέλεχος ξεχωριστά να αναπτύξει τις ικανότητές του ως μέλος μίας ομάδας με κοινό όραμα. Οι συνθήκες ομαδικής εργασίας, με ξεκάθαρο στόχο, πρέπει να διατηρούνται με γνώμονα την ανάπτυξη της εταιρείας, και εκεί είναι που αν χρειαστεί γίνονται είτε παρεμβάσεις ή ενισχυτικές κινήσεις.

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Γνώσεις επί του αντικειμένου, ειδικές αλλά κυρίως σφαιρικές. Θεωρώ πως τα στελέχη σήμερα πρέπει να έχουν γνώση και ενημέρωση για όσα αφορούν το ευρύτερο σύνολο του κλάδου τους. 

- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μίας CEO με τους πελάτες του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;

Μπορεί να είναι κάπως αδόκιμος ο όρος αλλά πρωτίστως ο CEO πρέπει να αισθάνεται ως πελάτης του οργανισμού. Αν δεν δω τον εαυτό μου ως επισκέπτη των Village Cinemas πώς θα κατανοήσω τα προβλήματα ή θα επιβραβεύσω και θα ενισχύσω τις καλές πρακτικές; Το ίδιο ήταν πριν, το ίδιο και μετά την πανδημία. 

- Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;

Είναι κυρίαρχος ο ρόλος, ειδικά στον δικό μας κλάδο των κινηματογράφων. Πέραν των αλλαγών της αγοράς υπάρχει και το crisis του ενός πελάτη που αντιμετώπισε, μικρό ή μεγάλο δεν έχει σημασία, πρόβλημα κατά τη διάρκεια της παρουσίας του σε μία αίθουσά μας. Η εταιρεία έχει δώσει μεγάλη έμφαση στο crisis preparedness έχοντας επιλέξει και εκπαιδεύσει στελέχη που τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και ο βαθμός της εν -συναίσθησής τους είναι σε υψηλό επίπεδο.  

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Ναι, καμία εταιρεία, κανένας ζωντανός οργανισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει αν αποκοπεί από την κοινωνία. 

Φωτογραφία: Νίκος Καρανικόλας

Ο Γιώργος Χριστοδούλου είναι μέλος του CEO Clubs Greece

Περισσότερα από Forbes

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".