Ράνια Πατσιοπούλου (SKF Hellas): Οι τάσεις της αγοράς δημιουργούν την ανάγκη για ανάπτυξη νέων λύσεων

Ράνια Πατσιοπούλου (SKF Hellas): Οι τάσεις της αγοράς δημιουργούν την ανάγκη για ανάπτυξη νέων λύσεων

Προτεραιότητα στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των διαφόρων business units σε τοπικό επίπεδο δίνει η SKF Hellas, η οποία λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1925 και όπως αναφέρει η Ράνια Πατσιοπούλου Managing Director της εταιρείας, προσφέρει άμεσες λύσεις συντήρησης σε όλη την ελληνική βιομηχανία από τη βιομηχανία τροφίμων έως και την αεροναυπηγική.

- Mε ποιον τρόπο θα επηρεάσει τη λειτουργία της SKF Hellas η καθιέρωση ενός αποκεντρωμένου μοντέλου, στο οποίο είχε αναφερθεί τον περασμένο Φεβρουάριο ο Rickard Gustafson, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου SKF;

H SKF στα πλαίσια της υλοποίησης του αποκεντρωμένου μοντέλου όσον αφορά τη στρατηγική της, δίνει προτεραιότητα στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των διαφόρων business units σε τοπικό επίπεδο. Για την SKF Hellas, αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα όπως π.χ. η γεωπολιτική θέση της χώρας μας, αλλά και ότι υπάρχει πλέον μεγαλύτερη ευελιξία για τη διαφοροποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών μας, προκειμένου αυτά να ανταποκρίνονται στις τοπικές ανάγκες. Έμμεσα, ο ρόλος της SKF Hellaς ως ένα τοπικό Business unit ενισχύεται, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της αποδοτικότητας συνολικά. Η καθιέρωση ενός αποκεντρωμένου μοντέλου αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο το οποίο θα μας επιτρέψει να επικεντρωθούμε σε κάθε κλάδο της εταιρείας χωριστά, με διαφορετική στρατηγική ανάπτυξης μιας και ο κάθε κλάδος έχει τις δικές του ανάγκες οι οποίες απαιτούν εξατομικευμένη προσέγγιση ο καθένας. Συνεπώς, μπορούμε να προσφέρουμε άμεσες λύσεις συντήρησης σε όλη την ελληνική βιομηχανία σε κλάδους όπως η βιομηχανία τροφίμων ή και η παραγωγή ενέργειας μέσω ανεμογεννητριών. Το τμήμα Ναυτιλίας στην Ελλάδα έχει ήδη τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει πλήρως σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω μιας τεράστιας γκάμας προϊόντων με bearing fleet agreements & υπηρεσίες. 

- Σε ποιους τομείς της βιομηχανίας επικεντρώνετε το ενδιαφέρον σας; Υπάρχει περαιτέρω πεδίο και για νέους κλάδους όπου αυτή τη στιγμή δεν διατηρείτε παρουσία με τα προϊόντα σας και εάν ναι ποιοι είναι αυτοί;

Αυτή τη στιγμή έχουμε παρουσία σε κάθε κλάδο της βιομηχανίας από τη βιομηχανία τροφίμων έως και την αεροναυπηγική. Οι τάσεις της αγοράς δημιουργούν την ανάγκη για ανάπτυξη νέων λύσεων που θα προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις της αγοράς. Μια νέα τέτοια πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροκίνηση των επιβατικών κι επαγγελματικών οχημάτων για την οποία ήδη προσφέρουμε ειδικές λύσεις ρουλεμάν. Τα τελευταία χρόνια πεδία όπως της Ναυτιλίας και των νέων μορφών παραγωγής ενέργειας – όπως το "ocean energy" είναι πλέον ορατά από τη σκοπιά της SKF. Για πρώτη φορά η SKF σχεδίασε ένα ολοκληρωμένο Powertrain – ένα ολιστικό σύστημα αποτελούμενο από gearbox, ρουλεμάν, λιπαντικά. Στην επερχόμενη ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια στις 6 Ιουνίου, θα παρουσιαστούν όλα τα νέα μας προϊόντα και οι λύσεις.

- Ποιες είναι οι κινήσεις που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα στον τομέα της ψηφιοποίησης των λειτουργιών σας και πώς συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη δραστηριοποίησή σας στην αγορά;

Η SKF εδώ και αρκετά χρόνια είναι ιδιαίτερα ενεργή όσον αφορά στις ψηφιακές τεχνολογίες. Στα πλαίσια της στρατηγικής της, η εταιρεία έχει υιοθετήσει πρακτικές με σκοπό την ψηφιοποίηση και βελτιστοποίηση των λειτουργιών και υπηρεσιών της. Μια από αυτές της τεχνολογίες είναι η τεχνητή νοημοσύνη (AI). Σαν παράδειγμα, στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης βασίζεται το εξελιγμένο λογισμικό προβλεπτικής συντήρησης που υλοποίησε η SKF στα πλαίσια  της ψηφιοποίησης παλαιότερου συστήματος, σε κλάδους όπως είναι αυτός της ναυτιλίας που είναι ιδιαίτερα απαιτητικός. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του, την αύξηση του επιπέδου ασφαλείας, την καλύτερη απόδοση των συστημάτων και υπηρεσιών μας συνολικά. 

- Θα υπάρξει κάποια εξισορρόπηση δυνάμεων με άλλους τομείς δραστηριότητας στους οποίους θα δώσετε προσεχώς και μεγαλύτερη βαρύτητα, πέρα από τη βιομηχανία η οποία αντιπροσωπεύει αυτή τη στιγμή και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών σας;

Τα τελευταία χρόνια, δίνουμε ιδιαίτερη βάση στη διεύρυνση της γκάμας προϊόντων και υπηρεσιών σε υφιστάμενους κλάδους, με γνώμονα ότι κάθε κλάδος έχει τις δικές του ανάγκες και χαρακτηριστικά. Οι ανάγκες αυτές είναι δυναμικές και αλλάζουν ακόμα και χρόνο με τον χρόνο. Η εξισορρόπηση δυνάμεων λοιπόν, έχει να κάνει περισσότερο με την προσπάθεια προσαρμογής των τεχνολογιών μας στις απαιτήσεις και ανάγκες που αλλάζουν συνεχώς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η τεχνολογία SKF Recond Oil, που αποτελεί μια καθαρή τεχνολογία χημικού φιλτραρίσματος και αναζωογόνησης για βιομηχανικά λιπαντικά και πετρελαιοειδή κατάλοιπα. Η τεχνολογία αυτή αναπτύχθηκε γιατί αντιληφθήκαμε ότι αυξάνεται όλο και περισσότερο η ανάγκη για καθαρότερη και αποδοτικότερη λειτουργία της βιομηχανίας, ενώ εφαρμόζεται και σε άλλους κλάδους με παραπλήσια αρχή λειτουργίας του μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως της ναυτιλίας (μηχανοστάσιο).

- Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;

Προτεραιότητά μας είναι να εξασφαλίζουμε απόθεμα προϊόντων και να υπάρχει συνεχής ροή στις προμήθειες των κύριων εργοστασίων, γνωρίζοντας πόσο κοστίζει το ‘downtime’ (έμμεσο κόστος αναμονής). Η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η συνεχής επικοινωνία με τους μεταπωλητές μας και τους τελικούς πελάτες τους στην αγορά είναι το κλειδί σε αυτές τις δύσκολες εποχές. Λαμβάνοντας υπόψη τις καθυστερήσεις στην παγκόσμια παραγωγή και τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, προσπαθούμε συνεχώς ώστε να γίνονται σωστές προβλέψεις στα αποθέματα των προϊόντων μας. Προπαντός, την τελευταία περίοδο των 2  ετών με covid crisis, η εταιρεία έδρασε άμεσα στήνοντας τοπικές ομάδες διαχείρισης κρίσης, δίνοντάς τους τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων για καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της κρίσης με μοντέλο εργασίας από απόσταση, αναδιοργάνωση εσωτερικών διαδικασιών για την περαίωση από απόσταση. Επίσης η πρόβλεψη ζήτησης διαμορφώθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχει διακοπή στις παραδόσεις προϊόντων, σε συνδυασμό πάντα με την κάλυψη των αναγκών των εργοστασίων παραγωγής μας.

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Αναμφίβολα η ηγεσία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε μια περίοδο κρίσης όπως αυτή της πανδημίας. Απαιτούνται συγκεκριμένες ηγετικές δεξιότητες για την ανάπτυξη & εξέλιξη μιας εταιρείας, αλλά και μετασχηματισμός για την προσαρμογή στις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώνει η κρίση. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο μετασχηματισμός αυτός να εμπεριέχει και τις έννοιες την στήριξης, της κινητοποίησης και της εμψύχωσης προς το προσωπικό της εταιρείας. Βέβαια αυτό δεν είναι εύκολο σε ένα μεγάλο οργανισμό, ειδικά  με την ψηφιοποίηση να είναι πια μέρος της καθημερινότητάς μας και στην εργασία, αφού τα εργαλεία που έχει ένας ηγέτης στα χέρια του – επικοινωνιακά και όχι μόνο- είναι μεν ψηφιακά, η ενσυναίσθηση όμως παραμένει ανθρώπινο χαρακτηριστικό.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.