Μάκης Κοσμάτος: "Στην Kenvue οικοδομούμε εμπιστοσύνη μέσω των brands μας με οχήματα την επιστήμη και την καινοτομία"

Μάκης Κοσμάτος: "Στην Kenvue οικοδομούμε εμπιστοσύνη μέσω των brands μας με οχήματα την επιστήμη και την καινοτομία"

Μετά από 135 χρόνια λειτουργίας υπό την επωνυμία Johnson & Johnson Consumer Health, της ισχυρής αμερικανικής πολυεθνικής, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με κύρια πηγή εσόδων από προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγείας των καταναλωτών, μετατράπηκε τον περασμένο Μάιο σε Kenvue. Ο Μάκης Κοσμάτος, Area Vice President για Νότια Ευρώπη, εξηγεί τους λόγους αυτού του μετασχηματισμού.

- Ποιες ήταν οι αιτίες πίσω από το spin-off από την J&J και τι σημαίνει αυτή η αλλαγή για την ανάπτυξη της εταιρείας;

Στην Kenvue είμαστε εξαιρετικά περήφανοι για την πάνω από 135 χρόνια ιστορία μας, επηρεάζοντας τις ζωές των ανθρώπων με ουσιαστικούς τρόπους μέσω των εμβληματικών μας εμπορικών σημάτων, όπως τα Johnson's, Listerine, Nicorette, Imodium, Hexalen, Neutrogena, Carefree, Neostrata, Le Petit Marseillais και πολλά άλλα. Η απόφασή μας να συνεχίσουμε αυτήν την κληρονομιά ως Kenvue καθοδηγείται από την επιθυμία μας να προσφέρουμε καλύτερα αποτελέσματα και να ενισχύσουμε τη δέσμευσή μας προς τους καταναλωτές. Τώρα, ως ανεξάρτητη εταιρεία και η μεγαλύτερη καθαρή εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων υγείας στον κόσμο βάσει εσόδων, εστιάζουμε ολόψυχα στην προσφορά της εξαιρετικής δύναμης της καθημερινής φροντίδας στους καταναλωτές μας — περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας κάθε μέρα.

- Τι σας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;

Αφενός, το γεγονός ότι πιστεύουμε ακράδαντα ότι καμία στιγμή δεν είναι πολύ μικρή για να κάνει τη διαφορά. Στην Kenvue, αναγνωρίζουμε ότι οι μικρές στιγμές καθημερινής φροντίδας έχουν συσσωρευτικό και βαθύ αντίκτυπο στη συνολική ευημερία μας και δεσμευόμαστε να φέρουμε την εξαιρετική δύναμη της καθημερινής φροντίδας στα χέρια των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

Και αφετέρου, το γεγονός ότι μπορούμε να το κάνουμε αυτό χάρη σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο εμβληματικών και ηγετικών εμπορικών σημάτων που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για πάνω από έναν αιώνα και συνιστώνται από επαγγελματίες υγείας. Τα εμπορικά μας σήματα είναι εκεί για τους ανθρώπους σε κάθε στάδιο της ζωής τους. Στον καθένα από εμάς παρουσιάστηκαν και μπήκαν στην ζωή μας από άτομα που μας φρόντιζαν και προσωπικά αισθάνομαι πώς μας συνόδευσαν εμένα και την οικογένειά μου καθ' όλη τη διάρκεια των καθημερινών στιγμών φροντίδας στο πέρασμα των ετών.

Επίσης, η επιστημονική και προοδευτική προσέγγισή μας στην καινοτομία. Είμαστε βαθιά δεσμευμένοι να εντοπίζουμε και να λύνουμε ανεκπλήρωτες ανάγκες, αναπτύσσοντας καινοτόμες λύσεις που στηρίζονται πάντα στην επιστήμη και ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών. Για να σας δώσω μια ιδέα, από το 2020, έχουμε λανσάρει 100 νέες καινοτομίες προϊόντων παγκοσμίως κάθε χρόνο, με στόχο να επηρεάσουμε θετικά τους καταναλωτές και να τους ενθαρρύνουμε να αναλάβουν την υγεία τους στα χέρια τους, καθώς ποτέ δεν ήταν ευκολότερο.

Και τέλος, βάζουμε τους ανθρώπους πάνω απ’ όλα. Η εργασία μας επηρεάζει καταναλωτές και συναδέλφους, κοινότητες και γενιές, τις καθημερινές συνήθειες και τις σημαντικές στιγμές. Αυτή η μεγάλη ευθύνη σημαίνει ότι κάθε απόφαση και ενέργεια μας, καθοδηγείται από την ακεραιότητα και την ποιότητα.

- Ποια είναι η θέση της Νότιας Ευρώπης και ειδικά της Ελλάδας στη στρατηγική του ομίλου;

Το σύμπλεγμα της Νότιας Ευρώπης είναι μια ζωντανή και ποικιλόμορφη περιοχή που ενώνει 18 χώρες, αλλά μοιράζεται μια κοινή νοοτροπία που σημαίνει να λαμβάνουμε υπόψη κάθε λεπτομέρεια για να διασφαλίσουμε ότι εκτελούμε με αριστεία σε όλα όσα κάνουμε. Χάρη σε αυτή την προσέγγιση, πέρυσι επιτύχαμε ισχυρά αποτελέσματα σε αυτή την περιοχή, ενισχύοντας τα εμπορικά μας σήματα και ιδιαίτερα τη θέση μας ως ηγετική δύναμη στη Νότια Ευρώπη.

Στην Ελλάδα, όπου έχουμε μια ομάδα αποτελούμενη από σχεδόν 400 άτομα - 60 από την εμπορική περιοχή και 330 στο εργοστάσιό μας στη Μάνδρα - και με επικεφαλής τον Γρηγόρη Καρέλο, τον Γενικό Διευθυντή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, πετύχαμε επίσης αξιοσημείωτα αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η Ελλάδα, η Ρουμανία και άλλες χώρες των Βαλκανίων αποτελούν μια ειδική υπο-περιοχή μέσα στο σύμπλεγμα της Νότιας Ευρώπης, με πολλαπλές διαφορετικές καταβολές, όπου αποδείξαμε την ευελιξία μας στην αξιοποίηση ευκαιριών της αγοράς και των λειτουργιών, παράλληλα με την καινοτομία και την επέκταση των καναλιών πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, αυτή η υπο-περιοχή είναι ιδιαίτερα γνωστή για το μοναδικό της πλαίσιο συνεργασίας με διανομείς, με τους οποίους δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη σχέσεων και διαδικασιών.

- Η Ελλάδα φιλοξενεί ένα από τα πέντε παραγωγικά μας κέντρα στη Νότια Ευρώπη. Πόσο σημαντική είναι αυτή η μονάδα για την περιοχή;

Ναι, ένα από τα πέντε παραγωγικά μας κέντρα στη Νότια Ευρώπη βρίσκεται στη Μάνδρα. Αυτή η εγκατάσταση έχει ιδιαίτερη σημασία για την Kenvue όσον αφορά την παραγωγή, τους ανθρώπους και τη βιωσιμότητα. Εδώ, αντιμετωπίζουμε την παραγωγή μας τόσο για τη Νότια Ευρώπη όσο και για την περιοχή EMEA, κάτι που μας επιτρέπει να εξυπηρετούμε πολλαπλές αγορές και να παρέχουμε λύσεις σε εκατομμύρια καταναλωτές σε αυτές τις περιοχές. Επιπλέον, αισθάνομαι υπερήφανος για τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε για να λειτουργούμε με έναν πιο βιώσιμο τρόπο, υποστηρίζοντας το Healthy Lives Mission μας. Για παράδειγμα, αυξάνουμε τη χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας. 

Ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο είναι το εργατικό δυναμικό μας, αποτελούμενο από 330 άτομα, που συμβάλλουν στην επιτυχία μας. Η μονάδα παραγωγής στη Μάνδρα, καθώς και το εμπορικό μας γραφείο, έχουν αναγνωριστεί ως Κορυφαίος Εργοδότης από το 2022. 

- Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων θα εστιάσετε τη στρατηγική σας;

Το 2024 εκτελούμε με σαφείς στρατηγικές προτεραιότητες. Η κύρια εστίασή μας είναι στην προσέγγιση περισσότερων καταναλωτών, στη μετατροπή των επιχειρησιακών μας μεθοδολογιών για να κατανείμουμε περισσότερους πόρους στα εμπορικά μας σήματα, και στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας που αναγνωρίζει και ανταμείβει την απόδοση και την επίδραση εντός του οργανισμού μας.

Διαθέτουμε ένα εξαιρετικό χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων τα οποία εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη στην περιοχή EMEA και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, με τα Nicorette, Listerine, Le Petit Marseillais, Neutrogena, Imodium και Johnson’s να  αποτελούν τα κύρια μας εμπορικά σήματα στην ελληνική αγορά. Η στρατηγική μας επικεντρώνεται στη διατήρηση μιας εξωστρεφούς προοπτικής, με στενή συνεργασία με τους συνεργάτες μας και τους επαγγελματίες της υγείας, καθώς και τη διαρκή παρακολούθηση του χαρακτήρα της αγοράς για την κατανόηση των αναγκών της. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για την εισαγωγή σημαντικών καινοτομιών στα εμβληματικά μας σήματα, καθώς και για την κυκλοφορία νέων εμπορικών σημάτων που προσφέρουν υψηλή αξία στους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο αυτό, η φροντίδα του δέρματος αποτελεί μια από τις βασικές μας κατηγορίες. Έχουμε στρατηγικά επανεπενδύσει τόσο στον φαρμακευτικό όσο και στον μαζικό τομέα, επεκτείνοντας την κάλυψη και την παρουσία μας μέσω μιας ενισχυμένης ομάδας πωλήσεων και μιας ενισχυμένης προσέγγισης πολλαπλών καναλιών. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, έχουμε υλοποιήσει αρκετές στρατηγικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των εμπορικών σημάτων φροντίδας του δέρματος μας, μεταξύ των οποίων είναι τα Neutrogena, Aveeno και Neostrata που πρόσφατα επαναλανσάραμε. Η Neostrata έχει μακρά παράδοση στην καθημερινή φροντίδα του δέρματος στη χώρα μας και τώρα έχουμε ενισχύσει τις προσφορές και τον σκοπό μας, παραμένοντας πιστοί στις θεμελιώδεις αρχές που έχουν σταθερά οδηγήσει την επιτυχία μας: επιστήμη, καινοτομία και μια καταναλωτική προσέγγιση επικεντρωμένη στη φροντίδα.

- Τι αναζητά η Kenvue στα μέλη της και πώς σχετίζεται αυτό με τις αξίες και την αποστολή της εταιρείας;

Στην Kenvue, η προτεραιότητά μας είναι οι άνθρωποι.

Λαμβάνουμε μέτρα κάθε μέρα για να προάγουμε μια συμπεριληπτική, δίκαιη και ποικιλόμορφη κουλτούρα στο χώρο εργασίας και να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα του ανήκειν για όλους. Η συνένωση διαφορετικών απόψεων, μας βοηθά να κατανοούμε καλύτερα τις ανάγκες των καταναλωτών μας και οδηγεί σε καλύτερες ιδέες, λύσεις και τελικά αποτελέσματα. Προσωπικά, απολαμβάνω να δουλεύω με ανθρώπους που έχουν αυτήν την επιθυμία να βελτιώνονται συνεχώς και να επανεφευρίσκουν το τι είναι δυνατό στην καθημερινή φροντίδα.  

Στην Kenvue, είμαστε αφοσιωμένοι στη δημιουργία ευκαιριών μάθησης που υποστηρίζουν την ανάπτυξη των εμπορικών μας σημάτων και των υπαλλήλων μας. Ακολουθούμε μια συνεπή και προσαρμοσμένη προσέγγιση στη μάθηση, η οποία είναι ενημερωμένη από την επιστήμη και τα δεδομένα, και εξοπλίζουμε κάθε υπάλληλο με ένα προσωπικό σχέδιο μάθησης. Αυτό επιτρέπει σε κάθε υπάλληλο να αναλάβει προσωπική ιδιοκτησία και ευθύνη για την επαγγελματική του πορεία.

Η Kenvue είναι το σπίτι εμβληματικών εμπορικών σημάτων με προοπτικές ανάπτυξης, γεμάτη πλούσιες ευκαιρίες για να διαμορφώσουμε τις επαγγελματικές μας διαδρομές καθώς γράφουμε το επόμενο κεφάλαιο της καταναλωτικής υγείας.

pin

- Αφήσατε την Ελλάδα πριν από πολύ καιρό για να αναλάβετε μια υψηλή θέση ηγεσίας στην μεγαλύτερη καθαρή εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων υγείας βάσει εσόδων, όπου εργάζεστε σχεδόν τρεις δεκαετίες. Τι ρόλο παίζει η Ελλάδα στη ζωή σας; Επιστρέφετε συχνά;

Μετά από σχεδόν 30 χρόνια σε αυτή την εταιρεία, οι άνθρωποι συχνά με ρωτούν πώς παρέμεινα τόσο πολύ στον ίδιο τόπο. Η απάντησή μου είναι ότι από την πρώτη μέρα, ένιωσα έναν ισχυρό συντονισμό με τις αξίες της. Το να δίνω προτεραιότητα στους ανθρώπους ήταν πάντα κεντρικό στη φιλοσοφία της ηγεσίας μου και η Kenvue αποτελεί παράδειγμα για το πώς να καλλιεργούμε, να εξάγουμε και να εισάγουμε ταλέντα στρατηγικά. Αυτό λειτουργεί ως μαρτυρία για το πώς αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα για να ενσωματώσουμε διάφορες προοπτικές και να εμπλουτίσουμε τη συλλογική μας νοοτροπία. Προσωπικά, είμαι προϊόν αυτής της νοοτροπίας. Χάρη σε αυτή την εταιρεία, είχα το προνόμιο να ζω σε τρεις ηπείρους και σε έξι διαφορετικές χώρες, συνεργαζόμενος με διαφορετικές κουλτούρες και αποκτώντας γνώσεις για τους καταναλωτές από όλο τον κόσμο. Αυτές οι εμπειρίες εμβάθυναν τη σύνδεσή μου με την εταιρεία και ενίσχυσαν τη δέσμευσή μου στο σκοπό της.

Ως ηγέτης αυτού του ειδικού συμπλέγματος, πιστεύω ότι η Ελλάδα κατέχει μια καθοριστική θέση στην περιοχή μας και αισθάνομαι εξαιρετικά περήφανος όταν βλέπω από πρώτο χέρι το πάθος και την αφοσίωση της ελληνικής ομάδας. Εδώ, οι νέοι εργαζόμενοι καλωσορίζονται θερμά και ενθαρρύνονται να αναπτυχθούν από την πρώτη μέρα, κάτι που με αγγίζει καθώς μου θυμίζει τα δικά μου ξεκινήματα.

Επιπλέον, η επιστροφή στην Ελλάδα ως γηγενής της Αθήνας, μου προσφέρει μια αναζωογονητική εμπειρία πέρα από την εργασία. Η απόλαυση του ελεύθερου χρόνου με την οικογένειά μου επιτρέπει να καθαρίσω το μυαλό μου, να βρω έμπνευση και να αποκτήσω βαθύτερη κατανόηση των αναγκών των ανθρώπων που εξυπηρετούμε στην Kenvue, ξεκινώντας από αυτές της δικής μου οικογένειας.

Περισσότερα από Forbes

Η Rolex Συνεισφέρει στην Προστασία της Βάλια Κάλντα και Ενισχύει τη Δασοπροστασία στην Ελλάδα

Με αυξημένο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, η Rolex, ως μία από τις κορυφαίες ελβετικές εταιρείες, αξιοποίησε προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για την προστασία της Βάλια Κάλντα από τις πυρκαγιές, στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος "Πρωτοβουλία Rolex για έναν Αέναο Πλανήτη".

Μolgas: Το LNG είναι ανταγωνιστικό, ευρέως διαθέσιμο και ένα πιο καθαρό καύσιμο

Θα παραμείνει θεμελιώδης πηγή ενέργειας για πολλές δεκαετίες ακόμα για τον πλανήτη.

Η UBITECH στα μονοπάτια της Τεχνητής Νοημοσύνης

Eχοντας ήδη διανύσει μια σημαντική πορεία με εργαλεία για τον δημόσιο τομέα, πρωτοστατεί στην υλοποίηση λύσεων και στον τομέα της "βιομηχανίας".

BTM 2024: Ένα Ορόσημο για την Παγκόσμια Επιχειρηματική Ανάπτυξη, με σημαντική παρουσία των Έλληνικών Επιχειρήσεων

Η 26η διοργάνωση του Buyers Trade Mission 2024 (BTM), που οργανώθηκε από τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών της Κόστα Ρίκα (PROCOMER), ξεκίνησε δυναμικά στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 στο Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα και διήρκησε 3 ημέρες.

Αλλαγή πορείας για τη βιοµηχανία ηλεκτρικών οχηµάτων

Τα προβλήµατα της βιοµηχανίας ηλεκτρικών οχηµάτων δεν επηρεάζουν µόνο τους νέους παίκτες, αλλά και τους γίγαντες της αυτοκινητοβιοµηχανίας, όπως οι Ford, General Motors και Stellantis.

Η Philip Morris International στην 1η θέση στη φετινή λίστα Net Zero Leaders του Forbes

Η λίστα Net Zero Leaders του Forbes αναδεικνύει τις 100 εισηγμένες αμερικανικές εταιρείες που μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τους (GHG).

Marine Tours: Βιώσιμα επαγγελματικά ταξίδια με επίκεντρο τον ταξιδιώτη

Τα ταξίδια είναι ένα απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο. Ωστόσο, στην τρέχουσα εποχή ESG, η επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί την προώθηση μιας υπεύθυνης ταξιδιωτικής αλυσίδας εφοδιασμού και όχι μόνο.

EDIT Automation: "Δημιουργούμε σήμερα όσα θα χρειαστεί η ναυτιλία στο μέλλον"

Με πολύτιμο οδηγό τις συνέργειες με τους κορυφαίους παγκόσμιους παρόχους ναυτιλιακής τεχνολογίας, ο Μάρκος Σιγάλας δημιουργεί τα ναυτιλιακά προϊόντα του μέλλοντος.

Τι μπορούμε να μάθουμε από το παράδειγμα της Artemis Technologies

Η Artemis Technologies είναι μια παγκοσμίως κορυφαία εταιρεία ναυτιλιακού σχεδιασμού και εφαρμοσμένων τεχνολογιών υψηλής απόδοσης, η οποία έχει δεσμευτεί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα

Coach Solutions: Τα κατάλληλα δεδοµένα µπορούν να απλοποιήσουν την απόδοση των πλοίων

Xρησιµοποιώντας µικρές ποσότητες δεδοµένων που συλλέγονται από το πλήρωµα, η Coach Solutions δηµιουργεί αξιόπιστες προβλέψεις της απόδοσης του πλοίου που µπορούν να ενσωµατωθούν στο CP.

Άνεμος: Το καθαρότερο και φθηνότερο καύσιμο για τα πλοία

Χάρη στα υπερ-εξελιγμένα εργαλεία πρόγνωσης καιρού και βελτιστοποίησης της πορείας του πλοίου που είναι διαθέσιμα σήμερα, ο ωκεάνιος άνεμος μπορεί να ιδωθεί ως ένα εναλλακτικό πράσινο καύσιμο