Η UBITECH ανέπτυξε και πρόσφατα ολοκλήρωσε την ενσωμάτωση μιας προηγμένης λύσης τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην εφαρμογή Νομικού Ελέγχου του Ελληνικού Κτηματολογίου. Πρόκειται για το πρώτο AI εργαλείο που χρησιμοποιείται από δημόσιο φορέα στην Ελλάδα. Όμως το τελευταίο διάστημα η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί τη Νο 1 κατηγορία επενδύσεων μεγάλων και μικρότερων εταιρειών. Έχοντας διανύσει ήδη μια σημαντική πορεία στο συγκεκριμένο τεχνολογικό μονοπάτι, πρωτοστατεί στην υλοποίηση λύσεων ΤΝ και στον τομέα της "βιομηχανίας". Αυτήν τη στιγμή οι υλοποιήσεις αφορούν κυρίως τους διάφορους τύπους ψηφιακών βοηθών, οι οποίοι αποτελούν πλέον "προσιτή" εφαρμογή ΤΝ.
Οι επιχειρήσεις σήμερα, όπως σημειώνουν οι ιδρυτές της UBITECH, Δημήτρης Αλεξάνδρου, Παναγιώτης Γκουβάς και Θανάσης Μπούρας, έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν σημαντικά από την τεχνητή νοημοσύνη σε διάφορους τομείς.
Για παράδειγμα, στον τομέα του κόστους, η ΤΝ επιτρέπει την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών, όπως η διαχείριση δεδομένων, η εξυπηρέτηση πελατών ή οι διαδικασίες παραγωγής. Το γεγονός αυτό οδηγεί στη βελτιστοποίηση συγκεκριμένων τμημάτων διαδικασιών, με στόχο την υποβοήθηση του ανθρώπινου παράγοντα όσον αφορά τη λήψη αποφάσεων και τη δημιουργικότητα, κάτι που οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση πόρων. Επιπλέον, οι αλγόριθμοι της ΤΝ έχουν τη δυνατότητα να αναλύουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.
Όσον αφορά την ασφάλεια, η ΤΝ μπορεί να ενισχύσει την προστασία των επιχειρήσεων από ψηφιακές απειλές. Τα συστήματα που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν ύποπτη δραστηριότητα και να προβλέπουν επιθέσεις στον κυβερνοχώρο πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με παραδοσιακές μεθόδους. Ακόμα και στο επίπεδο της καταστολής και της επιδιόρθωσης, η Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (GenAI) μπορεί να διαδραματίσει καίριο ρόλο.
Τέλος, η ταχύτητα είναι ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ΤΝ. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιταχύνουν τις διαδικασίες τους σε τομείς όπως η εξυπηρέτηση πελατών, όπου τα chatbots και οι εικονικοί βοηθοί (avatars) παρέχουν άμεσες απαντήσεις στα αιτήματα πελατών και τελικών χρηστών. Επίσης, η ΤΝ βοηθά στη βελτίωση της παραγωγικότητας μέσω της αποδοτικότερης ανάλυσης δεδομένων και προγνωστικών μοντέλων.
Τρεις εκδοχές ψηφιακού βοηθού
Προκειμένου να καλύψει τις ποικίλες ανάγκες, αλλά και τα διαφορετικά επίπεδα λειτουργικότητας, η UBITECH έχει δημιουργήσει τρεις εκδοχές ψηφιακού βοηθού:
1. ARIADNE: Αποτελεί την εκδοχή του info-bot. Το info-bot έχει δυνατότητα παροχής πληροφορίας σε πληθώρα γλωσσών, με δεδομένο ότι η απάντησή του είναι διαθέσιμη στη Βάση Γνώσης που υλοποιείται κατά περίπτωση, ανάλογα με τον φορέα εφαρμογής.
2. TΑLOS: Αποτελεί την εκδοχή του action-bot. Το action-bot, εκτός από την παροχή πληροφόρησης, έχει τη δυνατότητα να διαλειτουργεί με μητρώο διαθέσιμων τρίτων υπηρεσιών, προκειμένου να εκτελέσει πρόσθετες λειτουργίες για λογαριασμό του τελικού χρήστη. Η εκτέλεση μιας "τρίτης" υπηρεσίας ανιχνεύεται αυτόματα από το LLM (Large Language Model) μέσα από το prompt του τελικού χρήστη.
3. PYTHÉA: Αποτελεί την πλέον πολύπλοκη εκδοχή που αφορά τη δημιουργία analytics-bot. Το analytics-bot έχει τη δυνατότητα να αναζητά δεδομένα (όχι μόνο πληροφορία) μέσα σε βάσεις δεδομένων με ειδικό τρόπο και να παρέχει αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο σε συνδυασμό με τη δημιουργία on-the-fly των όποιων απαιτούμενων διαγραμμάτων.
Tο πρώτο εργαλείο ΤΝ που χρησιμοποιείται από δημόσιο φορέα στην Ελλάδα
Το σύστημα για την εφαρμογή Νομικού Ελέγχου του Ελληνικού Κτηματολογίου στηρίζεται στην τεχνολογία GPT-4ο της OpenAI και έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί τη διαδικασία ελέγχου νομικών πράξεων. Χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο prompt engineering, το πληροφοριακό σύστημα αντλεί δεδομένα από τη βάση νομικών κανόνων που καλύπτουν περίπου 35 διαφορετικά είδη υποθέσεων, όπως αγοραπωλησία, μίσθωση και υποθήκη κ.λπ. Στην πράξη, το σύστημα αναλύει το περιεχόμενο των εγγράφων, αναγνωρίζοντας κρίσιμα στοιχεία, όπως το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ ή το κτηματολογικό διάγραμμα, ακόμα και αν αυτά εκφράζονται με διαφορετικούς τρόπους.
Το συγκεκριμένο πληροφορικό σύστημα διευκολύνει τους δημόσιους λειτουργούς, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την επεξεργασία των συμβολαίων. Για παράδειγμα, διαδικασίες που παλαιότερα διαρκούσαν περίπου 30-40 λεπτά μπορούν πλέον να ολοκληρωθούν σε λιγότερο από 10 λεπτά, χάρη στην αυτοματοποίηση και την ακρίβεια που προσφέρει η λύση τεχνητής νοημοσύνης.
Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη της εφαρμογής είναι η μείωση λαθών. Παράλληλα, το σύστημα λογισμικού προσφέρει αυτόματες εισηγήσεις στους χρήστες, διευκολύνοντας τους νομικούς ελεγκτές να επικεντρώνονται στα πιο ουσιαστικά ζητήματα κάθε υπόθεσης, ενώ η τελική απόφαση παραμένει πάντα στον ανθρώπινο παράγοντα.
Το μέλλον της ΤΝ
Το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως τονίζουν οι τρεις συνιδρυτές της Ubitech, είναι γεμάτο δυνατότητες που αναμένεται να αλλάξουν ριζικά πολλούς τομείς της καθημερινότητάς μας. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, η ΤΝ θα γίνει πιο έξυπνη, πιο αποτελεσματική και περισσότερο προσαρμόσιμη στις ανάγκες των ανθρώπων. Η καθημερινότητά μας θα αλλάξει σημαντικά, με εφαρμογές σε τομείς όπως η υγεία, η εκπαίδευση και οι επιχειρήσεις.
Επιπλέον, οι αυτόνομες μηχανές, όπως τα αυτόνομα αυτοκίνητα και ρομπότ, θα γίνουν καθημερινό φαινόμενο, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο που εργαζόμαστε, ταξιδεύουμε και αλληλεπιδρούμε με την τεχνολογία. Οι έξυπνες πόλεις με τη βοήθεια της ΤΝ θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, με έξυπνα συστήματα μεταφορών, ενέργειας και διαχείρισης απορριμμάτων.
Η UBITECH θα συνεχίσει να πρωτοπορεί στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης το επόμενο χρονικό διάστημα, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και τεχνολογιών που απαντούν σε πραγματικές ανάγκες της βιομηχανίας και της καθημερινότητας. Η εταιρεία μας, έχοντας ήδη σημαντική εμπειρία και εξειδίκευση στους τομείς της μηχανικής μάθησης και της ανάλυσης δεδομένων, προβλέπεται να ενισχύσει την έρευνα και ανάπτυξη σε πεδία όπως η αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων, οι προγνωστικές αναλύσεις και η επεξεργασία φυσικής γλώσσας.
Παράλληλα, στοχεύει στη βελτίωση λύσεων λογισμικού που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να εκμεταλλεύονται τα δεδομένα τους με πιο αποδοτικό τρόπο, προκειμένου να αυξήσουν την παραγωγικότητα και την καινοτομία στον τρόπο λειτουργίας τους. Σημαντικός στόχος είναι η ανάπτυξη λύσεων που προάγουν, μέσω της ΤΝ, την υποστήριξη της αυτοματοποιημένης εξυπηρέτησης πελατών, καθώς και τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη μέσω προσωποποιημένων προτάσεων και αλληλεπιδράσεων με συστήματα ψηφιακών-εικονικών βοηθών. Το αύριο... είναι ΣΗΜΕΡΑ!