Μolgas: Το LNG είναι ανταγωνιστικό, ευρέως διαθέσιμο και ένα πιο καθαρό καύσιμο

Μolgas: Το LNG είναι ανταγωνιστικό, ευρέως διαθέσιμο και ένα πιο καθαρό καύσιμο

Ο Managing Director - SEE της Molgas, Αλέξανδρος Λαγάκος, μιλά στο "Forbes" για τις ευκαιρίες και τη σημασία του LNG και του ανανεώσιμου bio-LNG. Ο ίδιος αναλύει τα οφέλη για τις επιχειρήσεις από τη διείσδυση του καυσίμου και αναφέρεται στη συνεισφορά της εταιρείας του στο άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς. Παράλληλα, παρουσιάζει τη νέα σελίδα που άνοιξε με την είσοδο της Molgas στην ελληνική αγορά.

Αλέξανδρος Λαγάκος
Αλέξανδρος Λαγάκος, MD - SEE Μolgas

Μιλήστε μας για τη Molgas και την επένδυσή της στην Blue Grid. Ποια είναι η εταιρεία και ποια στρατηγική εξυπηρέτησε η είσοδός της στην Blue Grid;

Η Molgas αποτελεί εδώ και 30 χρόνια τον μεγαλύτερο όμιλο προμήθειας και διανομής LNG και bio-LNG στην Ευρώπη, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις σε τελικούς καταναλωτές στη βιομηχανία, τις οδικές μεταφορές και τη ναυτιλία. 
Η διοικητική της έδρα βρίσκεται στη Μαδρίτη και το εμπορικό της αποτύπωμα εκτείνεται σήμερα σε 16 χώρες. Μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, την οποία ξεκίνησε να αναπτύσσει ως αγορά η ελληνική εταιρεία Blue Grid, με ιδρυτή τον Σοφοκλή Παπανικολάου. Σήμερα, 7 χρόνια αργότερα, η Blue Grid έχει ενταχθεί στον Όμιλο της Molgas και ο Σοφοκλής Παπανικολάου αποτελεί τον νέο CEO του Ομίλου. Ταυτόχρονα, η ομάδα της Blue Grid επανασυστήνεται στην ελληνική αγορά με το νέο της εμπορικό όνομα και πλέον αποτελεί επίσημα τον βραχίονα της Molgas για την ανάπτυξη της αγοράς small scale LNG στη ΝΑ. Ευρώπη με έδρα την Αθήνα. Και προσωπικά έχω την τιμή και την ευθύνη να ηγούμαι της ικανότατης ελληνικής μας ομάδας.

Ποια είναι η δραστηριότητά σας στην ελληνική αγορά; Πού βρίσκεται σήμερα η διείσδυση του small scale LNG και σε ποιους πελάτες απευθύνεστε;

Η ελληνική αγορά LNG αποτελεί ήδη μια πραγματικότητα, τόσο στον τομέα της βιομηχανίας όσο και στις οδικές μεταφορές, με εφαλτήριο την εγκατάσταση μεταφόρτωσης βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα. Είμαστε περήφανοι που και στους δύο τομείς η εταιρεία μας είναι αυτή που "άνοιξε τον δρόμο": με τη γαλακτοβιομηχανία ΚΟΛΙΟΣ –την πρώτη ελληνική βιομηχανία που στράφηκε στο LNG– και το πρατήριο Molgas εντός της "Καύσιμα Κολοκυθάς" στη Θεσσαλονίκη – το πρώτο πρατήριο για τον ανεφοδιασμό οχημάτων με LNG. 

Ευελπιστούμε πολύ σύντομα –και εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση– να υποδεχθούμε στο λιμάνι του Πειραιά και τον πρώτο μας ναυτιλιακό πελάτη LNG. Ταυτόχρονα, παραδίδουμε καθημερινά φορτία μέσω βυτιοφόρων οχημάτων σε τελικούς καταναλωτές σε 6 χώρες της ΝΑ. Ευρώπης. 

Απευθυνόμαστε, λοιπόν, σε τελικούς καταναλωτές που θέλουν να εγκαταλείψουν τα ρυπογόνα πετρελαιοειδή καύσιμα και να στραφούν σε καθαρότερες μορφές ενέργειας, όπως το LNG και το Ανανεώσιμο LNG (bio-LNG), ενώ ταυτόχρονα μειώνουν το ενεργειακό τους κόστος. Με εφόδιο τη μακρόχρονη εμπειρία και βαθιά τεχνογνωσία μας, προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις, παρέχοντας τόσο τον τεχνολογικό εξοπλισμό όσο και το καύσιμο, κάνοντας πράξη την Ενεργειακή Μετάβαση των πελατών μας. 

Ποιος ο ρόλος του LNG για τη μείωση του ενεργειακού κόστους των επιχειρήσεων; Πώς βοηθά η εισαγωγή του LNG στη μείωση των ενεργειακών λογαριασμών αλλά και στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος; Δώστε μας κάποια παραδείγματα βιομηχανιών που έχουν υιοθετήσει το small scale LNG και τι εξοικονομήσεις πέτυχαν. 

Το LNG αποτελεί πλέον ένα παγκόσμιο αγαθό που γνωρίζει μια πρωτοφανή άνθηση, με κολοσσιαίες νέες επενδύσεις, οι οποίες αναμένεται ήδη από το δεύτερο μισό του 2025 να ξεκινήσουν να αυξάνουν σημαντικά την παγκόσμια προσφορά. Το λέω αυτό για να τονίσω πως το LNG δείχνει "καταδικασμένο" να παραμείνει μια θεμελιώδης πηγή ενέργειας για πολλές δεκαετίες ακόμα για τον πλανήτη. Ως ένα καύσιμο ανταγωνιστικό, ευρέως διαθέσιμο, πιο καθαρό ως προς το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και, τέλος, ως ένα καύσιμο που πλέον διατίθεται και σε πλήρως ανανεώσιμη μορφή, το λεγόμενο bio-LNG (παραγόμενο από βιομάζα και αγροκτηνοτροφικά απόβλητα).

Υπό αυτό το πρίσμα, ήδη από σήμερα, οι τιμές στις οποίες φτάνει το LNG στη χώρα μας είναι τέτοιες που επιτρέπουν σημαντική εξοικονόμηση κόστους σε σχέση με πετρελαιοειδή καύσιμα όπως το μαζούτ, το υγραέριο και το πετρέλαιο θέρμανσης. Σε συνδυασμό με το επιπλέον κόστος ρύπων άνθρακα που επιβαρύνει σήμερα όσες βιομηχανίες υπάγονται στο ETS και που από το 2027 θα επιβαρύνει το σύνολο των καταναλωτών (ανεξαρτήτως μεγέθους) σύμφωνα με το ETS2, τα οφέλη του LNG και του bio-LNG γίνονται ακόμα πιο θελκτικά. 

Ήδη η εταιρεία μας συνεργάζεται με σημαντικό αριθμό βιομηχανιών στην Ελλάδα, οι οποίες έχουν λάβει την απόφαση να στραφούν στο LNG. Σχεδιάζουμε, επενδύουμε και εγκαθιστούμε τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό εντός των εγκαταστάσεων των πελατών μας, τον οποίο προμηθεύουμε διαρκώς με LNG, ενώ ο πελάτης μας απολαμβάνει την ασφάλεια και την αξιοπιστία του φυσικού αερίου, ανεξαρτήτως διαθεσιμότητας κάποιου τοπικού δικτύου αγωγών.

Αυτός είναι, άλλωστε, κι ένας επιπλέον ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει το small scale LNG για την εθνική οικονομία: να μειώσει ή και να άρει οποιαδήποτε μελλοντική απαίτηση δαπανηρών επεκτάσεων των δικτύων φυσικού αερίου ανά την ελληνική επικράτεια. 

Ποιο ρόλο μπορεί να παίξει το LNG στις μεταφορές; Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του και πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή η δημιουργία δικτύου πρατηρίων;

Το LNG δίνει άμεση λύση στη δραματική μείωση του κόστους και του ανθρακικού αποτυπώματος των βαρέων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, σήμερα το LNG εξασφαλίζει μείωση κόστους καυσίμου που ξεπερνά το 30% για ένα τυπικό φορτηγό. Ταυτόχρονα, μειώνει κατά περίπου 25% τις εκπομπές CO2, ενώ πρακτικά εξαλείφει τους κυριότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους. Και όλα αυτά χωρίς να θυσιάζει την αυτονομία ούτε το απόβαρο του φορτηγού, που αποτελούν καθοριστικές παραμέτρους για τον επαγγελματία οδηγό. 

Το κυριότερο, όμως, είναι το εξής: Ένα φορτηγό κινούμενο με LNG μπορεί ανά πάσα στιγμή να κινηθεί με bio-LNG, επιτυγχάνοντας μηδενισμό των εκπομπών του. Χωρίς καμία επιπλέον επένδυση από πλευράς ούτε του καταναλωτή ούτε του προμηθευτή. Συνεπώς, το LNG ανοίγει διάπλατα ένα ξεκάθαρο μονοπάτι προς το μέλλον για τις οδικές μεταφορές βαρέος τύπου. 

Η Molgas έχει ήδη εγκαινιάσει το πρώτο της πρατήριο στη Θεσσαλονίκη. Ακολουθεί φέτος και η Αθήνα, ενώ το 2025 μπαίνουν σε λειτουργία Πάτρα και Ιωάννινα.

Ποια είναι τα σχέδια και οι στόχοι σας για το επόμενο διάστημα; Ποια είναι τα επόμενα βήματα για τη Molgas στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου; 

Ως Όμιλος είμαστε ταγμένοι στην προμήθεια και διανομή καθαρών καυσίμων στη ΝΑ. Ευρώπη. Εστιάζουμε κάθε φορά σε βιώσιμες ενεργειακές λύσεις που προάγουν την Ενεργειακή Μετάβαση, αλλά και που πρωτίστως "βγάζουν νόημα" για τους πελάτες μας. Σε αυτό το πλαίσιο, στόχο μας αποτελεί το να παραμείνουμε πρωτοπόροι στην προσπάθεια να καταστήσουμε διαθέσιμα στους τελικούς καταναλωτές τα κατάλληλα καύσιμα που διασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητά τους και θωρακίζουν το περιβάλλον και το κοινό βιώσιμό μας μέλλον.
 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Η Rolex Συνεισφέρει στην Προστασία της Βάλια Κάλντα και Ενισχύει τη Δασοπροστασία στην Ελλάδα

Με αυξημένο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, η Rolex, ως μία από τις κορυφαίες ελβετικές εταιρείες, αξιοποίησε προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για την προστασία της Βάλια Κάλντα από τις πυρκαγιές, στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος "Πρωτοβουλία Rolex για έναν Αέναο Πλανήτη".

Η UBITECH στα μονοπάτια της Τεχνητής Νοημοσύνης

Eχοντας ήδη διανύσει μια σημαντική πορεία με εργαλεία για τον δημόσιο τομέα, πρωτοστατεί στην υλοποίηση λύσεων και στον τομέα της "βιομηχανίας".

BTM 2024: Ένα Ορόσημο για την Παγκόσμια Επιχειρηματική Ανάπτυξη, με σημαντική παρουσία των Έλληνικών Επιχειρήσεων

Η 26η διοργάνωση του Buyers Trade Mission 2024 (BTM), που οργανώθηκε από τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών της Κόστα Ρίκα (PROCOMER), ξεκίνησε δυναμικά στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 στο Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα και διήρκησε 3 ημέρες.

Αλλαγή πορείας για τη βιοµηχανία ηλεκτρικών οχηµάτων

Τα προβλήµατα της βιοµηχανίας ηλεκτρικών οχηµάτων δεν επηρεάζουν µόνο τους νέους παίκτες, αλλά και τους γίγαντες της αυτοκινητοβιοµηχανίας, όπως οι Ford, General Motors και Stellantis.

Η Philip Morris International στην 1η θέση στη φετινή λίστα Net Zero Leaders του Forbes

Η λίστα Net Zero Leaders του Forbes αναδεικνύει τις 100 εισηγμένες αμερικανικές εταιρείες που μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τους (GHG).

Μάκης Κοσμάτος: "Στην Kenvue οικοδομούμε εμπιστοσύνη μέσω των brands μας με οχήματα την επιστήμη και την καινοτομία"

Μετά από 135 χρόνια λειτουργίας υπό την επωνυμία Johnson & Johnson Consumer Health, της ισχυρής αμερικανικής πολυεθνικής, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με κύρια πηγή εσόδων από προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγείας των καταναλωτών, μετατράπηκε τον περασμένο Μάιο σε Kenvue.

Marine Tours: Βιώσιμα επαγγελματικά ταξίδια με επίκεντρο τον ταξιδιώτη

Τα ταξίδια είναι ένα απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο. Ωστόσο, στην τρέχουσα εποχή ESG, η επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί την προώθηση μιας υπεύθυνης ταξιδιωτικής αλυσίδας εφοδιασμού και όχι μόνο.

EDIT Automation: "Δημιουργούμε σήμερα όσα θα χρειαστεί η ναυτιλία στο μέλλον"

Με πολύτιμο οδηγό τις συνέργειες με τους κορυφαίους παγκόσμιους παρόχους ναυτιλιακής τεχνολογίας, ο Μάρκος Σιγάλας δημιουργεί τα ναυτιλιακά προϊόντα του μέλλοντος.

Τι μπορούμε να μάθουμε από το παράδειγμα της Artemis Technologies

Η Artemis Technologies είναι μια παγκοσμίως κορυφαία εταιρεία ναυτιλιακού σχεδιασμού και εφαρμοσμένων τεχνολογιών υψηλής απόδοσης, η οποία έχει δεσμευτεί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα

Coach Solutions: Τα κατάλληλα δεδοµένα µπορούν να απλοποιήσουν την απόδοση των πλοίων

Xρησιµοποιώντας µικρές ποσότητες δεδοµένων που συλλέγονται από το πλήρωµα, η Coach Solutions δηµιουργεί αξιόπιστες προβλέψεις της απόδοσης του πλοίου που µπορούν να ενσωµατωθούν στο CP.

Άνεμος: Το καθαρότερο και φθηνότερο καύσιμο για τα πλοία

Χάρη στα υπερ-εξελιγμένα εργαλεία πρόγνωσης καιρού και βελτιστοποίησης της πορείας του πλοίου που είναι διαθέσιμα σήμερα, ο ωκεάνιος άνεμος μπορεί να ιδωθεί ως ένα εναλλακτικό πράσινο καύσιμο