Αλλαγή πορείας για τη βιοµηχανία ηλεκτρικών οχηµάτων

Αλλαγή πορείας για τη βιοµηχανία ηλεκτρικών οχηµάτων

Γράφει ο Timur Turlov, CEO της Freedom Holding Corp. και ιδρυτής της Freedom24

Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχηµάτων Fisker, µε έδρα την Καλιφόρνια, κήρυξε πτώχευση τον Ιούνιο και έγινε µία από τις αρκετές εταιρείες που δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της αγοράς. Τα προβλήµατα της βιοµηχανίας ηλεκτρικών οχηµάτων δεν επηρεάζουν µόνο τους νέους παίκτες, αλλά και τους γίγαντες της αυτοκινητοβιοµηχανίας, όπως οι Ford, General Motors και Stellantis. Αυτές οι τρεις αυτοκινητοβιοµηχανίες έχουν µειώσει αισθητά τις προβλέψεις τζίρου τους µέσα στους τελευταίους έξι µήνες, ενώ η κατάσταση είναι παρόµοια και στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους οµίλους Volkswagen, Mercedes-Benz και BMW.

Η πτώχευση των –µη έµπειρων στον εν λόγω κλάδο– αµερικανικών κατασκευαστών οφείλεται στο ότι προσπάθησαν να εφαρµόσουν ίδιο επιχειρηµατικό µοντέλο µε τις εταιρείες κατασκευής smartphone. Ουσιαστικά, επιχείρησαν να αναπτύξουν την τεχνολογία και τον σχεδιασµό εσωτερικά και να αναθέσουν την κατασκευή σε τρίτους. Ωστόσο αυτό το µοντέλο δεν λειτουργεί στη βιοµηχανία αυτοκινήτων, όπου τα επιχειρηµατικά περιθώρια εξαρτώνται από τον κύκλο παραγωγής και τις οικονοµίες κλίµακας. Η Tesla ηγείται της βιοµηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακριβώς επειδή διαθέτει πολλαπλά εργοστάσια σε όλο τον κόσµο. Έτσι, οι νέες εταιρείες που θέλουν να "βγάλουν από τη µέση" την Tesla δεν µπορούν να την ανταγωνιστούν.

Παίκτες της αυτοκινητοβιοµηχανίας όπως η Rivian περνούν επίσης δυσκολίες, αλλά συνεχίζουν να διεκδικούν µια θέση στην αγορά, αναπτύσσοντας δικές τους εγκαταστάσεις παραγωγής. Η Rivian έχει συνάψει στρατηγική συµφωνία µε τη Volkswagen για τη δηµιουργία κοινοπραξίας µε σκοπό την ανάπτυξη λογισµικού για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Επίσης, σχεδιάζει να αντλήσει 5 δισεκατοµµύρια δολάρια από επενδύσεις µέσα στα επόµενα χρόνια για να αντιµετωπίσει την έλλειψη χρηµατοδότησης.

Ο τοµέας των ηλεκτρικών οχηµάτων έχει σηµειώσει τεράστια πρόοδο την τελευταία δεκαετία, αλλά η µάχη για ένα µερίδιο της αγοράς ξεκινά τώρα. Για έναν επενδυτή, αυτή θα µπορούσε να είναι µία από τις πιο ενδιαφέρουσες ευκαιρίες για να εντοπίσει τον νέο ηγέτη της βιοµηχανίας ή τους κορυφαίους πέντε παίκτες. Οι εκπρόσωποι της "παλιάς φρουράς", που αναφέρθηκαν νωρίτερα, έχουν µεγαλύτερη ευελιξία σε σχέση µε τις νεότερες εταιρείες. Ωστόσο οι νεοεισερχόµενοι έχουν µεγάλες τεχνολογικές προοπτικές και καλές πιθανότητες να ξεπεράσουν τις "παλιές" εταιρείες, οι οποίες δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχηµένες στην αφοµοίωση των νέων τάσεων.

Η Tesla αποτελεί δυνατό παίκτη, καθώς τα τελευταία δέκα χρόνια την έχουµε δει να καταλαµβάνει την κορυφαία θέση στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή η επιτυχία είναι δύσκολο να επαναληφθεί και σηµαντικό ρόλο παίζει η ικανότητα προσαρµογής και αποδοχής νέων επιχειρηµατικών συνθηκών. Η Rivian έχει αρχίσει να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση και παρατηρούµε ότι η ευελιξία και η ικανότητα προσαρµογής είναι αυτό που πρέπει να εντοπίζουν οι επενδυτές σε µια επιχείρηση.
 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Η Rolex Συνεισφέρει στην Προστασία της Βάλια Κάλντα και Ενισχύει τη Δασοπροστασία στην Ελλάδα

Με αυξημένο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, η Rolex, ως μία από τις κορυφαίες ελβετικές εταιρείες, αξιοποίησε προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για την προστασία της Βάλια Κάλντα από τις πυρκαγιές, στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος "Πρωτοβουλία Rolex για έναν Αέναο Πλανήτη".

Μolgas: Το LNG είναι ανταγωνιστικό, ευρέως διαθέσιμο και ένα πιο καθαρό καύσιμο

Θα παραμείνει θεμελιώδης πηγή ενέργειας για πολλές δεκαετίες ακόμα για τον πλανήτη.

Η UBITECH στα μονοπάτια της Τεχνητής Νοημοσύνης

Eχοντας ήδη διανύσει μια σημαντική πορεία με εργαλεία για τον δημόσιο τομέα, πρωτοστατεί στην υλοποίηση λύσεων και στον τομέα της "βιομηχανίας".

BTM 2024: Ένα Ορόσημο για την Παγκόσμια Επιχειρηματική Ανάπτυξη, με σημαντική παρουσία των Έλληνικών Επιχειρήσεων

Η 26η διοργάνωση του Buyers Trade Mission 2024 (BTM), που οργανώθηκε από τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών της Κόστα Ρίκα (PROCOMER), ξεκίνησε δυναμικά στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 στο Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα και διήρκησε 3 ημέρες.

Η Philip Morris International στην 1η θέση στη φετινή λίστα Net Zero Leaders του Forbes

Η λίστα Net Zero Leaders του Forbes αναδεικνύει τις 100 εισηγμένες αμερικανικές εταιρείες που μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τους (GHG).

Μάκης Κοσμάτος: "Στην Kenvue οικοδομούμε εμπιστοσύνη μέσω των brands μας με οχήματα την επιστήμη και την καινοτομία"

Μετά από 135 χρόνια λειτουργίας υπό την επωνυμία Johnson & Johnson Consumer Health, της ισχυρής αμερικανικής πολυεθνικής, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με κύρια πηγή εσόδων από προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγείας των καταναλωτών, μετατράπηκε τον περασμένο Μάιο σε Kenvue.

Marine Tours: Βιώσιμα επαγγελματικά ταξίδια με επίκεντρο τον ταξιδιώτη

Τα ταξίδια είναι ένα απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο. Ωστόσο, στην τρέχουσα εποχή ESG, η επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί την προώθηση μιας υπεύθυνης ταξιδιωτικής αλυσίδας εφοδιασμού και όχι μόνο.

EDIT Automation: "Δημιουργούμε σήμερα όσα θα χρειαστεί η ναυτιλία στο μέλλον"

Με πολύτιμο οδηγό τις συνέργειες με τους κορυφαίους παγκόσμιους παρόχους ναυτιλιακής τεχνολογίας, ο Μάρκος Σιγάλας δημιουργεί τα ναυτιλιακά προϊόντα του μέλλοντος.

Τι μπορούμε να μάθουμε από το παράδειγμα της Artemis Technologies

Η Artemis Technologies είναι μια παγκοσμίως κορυφαία εταιρεία ναυτιλιακού σχεδιασμού και εφαρμοσμένων τεχνολογιών υψηλής απόδοσης, η οποία έχει δεσμευτεί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα

Coach Solutions: Τα κατάλληλα δεδοµένα µπορούν να απλοποιήσουν την απόδοση των πλοίων

Xρησιµοποιώντας µικρές ποσότητες δεδοµένων που συλλέγονται από το πλήρωµα, η Coach Solutions δηµιουργεί αξιόπιστες προβλέψεις της απόδοσης του πλοίου που µπορούν να ενσωµατωθούν στο CP.

Άνεμος: Το καθαρότερο και φθηνότερο καύσιμο για τα πλοία

Χάρη στα υπερ-εξελιγμένα εργαλεία πρόγνωσης καιρού και βελτιστοποίησης της πορείας του πλοίου που είναι διαθέσιμα σήμερα, ο ωκεάνιος άνεμος μπορεί να ιδωθεί ως ένα εναλλακτικό πράσινο καύσιμο