Να διευρύνει ακόμα περισσότερο το μερίδιό της στην αγορά εντός του 2024, με τον κύκλο εργασιών της να αυξάνεται κατά 10%, κατάφερε η KAFEA TERRA, η οποία αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη στην ελληνική αγορά espresso, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Ιορδάνη Ιωσηφίδη. Εκτός από την Ελλάδα, η επιχείρηση επενδύει και στις εξαγωγές, όπου τα τελευταία πέντε χρόνια πέτυχε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 30%.
Συνέντευξη στον Γιώργο Λαμπίρη
- Έχετε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά espresso με τις μάρκες illy, Dimello, AREA 51 και μερίδιο κοντά στο 28%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ICAP. Ποιες κινήσεις κάνετε για περαιτέρω διεύρυνση στην ελληνική αγορά;
Η πορεία της KAFEA TERRA αντικατοπτρίζει το πάθος μας για τον καφέ, τη δέσμευση και την αφοσίωσή μας στην ποιότητα. Από την ίδρυση της εταιρείας το 1988 μέχρι σήμερα, επιδιώκουμε την αριστεία σε κάθε πτυχή της δραστηριότητάς μας.
Η διεύρυνση της παρουσίας μας επιτυγχάνεται με εποικοδομητικές συνεργασίες και διαρκή αναβάθμιση των υπηρεσιών μας στα κανάλια HoReCa, Retail και Office. Επιπλέον, μέσα από τις μάρκες μας αναπτύσσουμε προϊόντα καφέ που καλύπτουν όλους τους τύπους, τις συσκευασίες και τις μορφές κατανάλωσης, διατηρώντας την ελληνική κουλτούρα καφέ στο επίκεντρο.
- Πώς εξελίσσεται το εγχείρημα του specialty coffee AREA 51; Σε πόσα σημεία διατίθεται και ποιες προοπτικές προσφέρει στην εταιρεία;
O AREA 51 δημιουργήθηκε το 2016 και έκτοτε αναζητά specialty coffees προκειμένου να αναδείξει τη βαθιά εξειδίκευση, τεχνογνωσία και υψηλή ποιότητα που χαρακτηρίζουν την KAFEA TERRA. Μέσα από τον AREA 51 απευθυνόμαστε σε μία συγκεκριμένη κατηγορία καταστημάτων και καταναλωτών.
Σήμερα, με παρουσία σε πάνω από 200 σημεία διανομής, o AREA 51 κατέχει ξεχωριστή θέση στην ελληνική αγορά και εμφανίζει ενθαρρυντικές προοπτικές, καθώς η ζήτηση για specialty καφέ συνεχώς αυξάνεται. Στοχεύουμε στην περαιτέρω επέκτασή του σε premium & specialty χώρους σε Ελλάδα και εξωτερικό, με σκοπό να αποτελεί σημείο αναφοράς στον τομέα του.
- Καθότι έχετε εισέλθει και στην κατηγορία plant-based ροφημάτων "Instead of Milk", θα διευρύνετε το χαρτοφυλάκιό σας και με άλλα προϊόντα;
Τα plant based ροφήματα "Instead of Milk" κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ανταποκρινόμενα στην αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά και βιώσιμα προϊόντα. Παράλληλα, διερευνούμε νέα καινοτόμα προϊόντα, που εμπλουτίζουν την εμπειρία των καταναλωτών.
Πρόσφατα εντάξαμε στο χαρτοφυλάκιό μας το Panettone Classico, ένα αυθεντικό ιταλικό panettone, με τη σφραγίδα ποιότητας της βραβευμένης εταιρείας MiTo’21. Επιπλέον, σημαντική νέα προσθήκη αποτελεί η premium μπύρα NOAM, με εξαιρετική γεύση και υψηλή αισθητική.
- To 2023 ο κύκλος εργασιών σας κινήθηκε στα 106 εκατομμύρια ευρώ, με ανάπτυξη άνω του 10%. Ποια είναι η πρόβλεψη για τη φετινή χρονιά;
Το 2023 ήταν μια χρονιά-σταθμός, καθώς ο κύκλος εργασιών μας ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα αύξησης του μεριδίου μας στην εγχώρια αγορά και επέκτασης σε νέες αγορές του εξωτερικού. Το 2024 αναμένεται εξίσου δυναμικό, με εκτιμώμενη αύξηση τζίρου κατά 10% και βελτίωση της κερδοφορίας μας, γεγονός που θα μας επιτρέψει νέες επενδύσεις σε καινοτόμες τεχνολογίες, πρακτικές βιωσιμότητας και νέες θέσεις εργασίας.
Η στρατηγική μας βασίζεται στη σταθερή ανάπτυξη και τη διατήρηση της ποιότητας, ενώ οι επενδύσεις σε υποδομές, έρευνα και διεθνείς αγορές μάς επιτρέπουν να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις της αγοράς.
- Δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια είχατε πραγματοποιήσει αρκετές επενδύσεις –27 εκατ. ευρώ τα έτη 2018-2022–,υπάρχουν νέες κινήσεις αυτή τη χρονική περίοδο;
Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για βιώσιμη ανάπτυξη, ολοκληρώσαμε την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις εγκαταστάσεις μας σε Παιανία και Θεσσαλονίκη. Με συνολική ισχύ 378,4 kWp, μειώνουμε την ενεργειακή κατανάλωση από το δίκτυο κατά 50%, ενώ περιορίζουμε τις εκπομπές CO2 κατά 179 τόνους ετησίως. Παράλληλα, ολοκληρώνονται επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ για την επέκταση των εγκαταστάσεών μας στο Μαρκόπουλο και την αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας του Εργοστασίου με νέα μονάδα καβουρδίσματος καφέ και πρόσθετων σιλό. Επιπλέον, δαπανώνται ετησίως 6 εκατ. ευρώ σε ανανέωση επαγγελματικού εξοπλισμού, που υποστηρίζει τη λειτουργία των συνεργατών μας στο κανάλι HoReCa.
- Διατηρείτε εξαγωγές σε αρκετές χώρες μέσω του Dimello. Περιγράψτε μας το αποτύπωμα αυτής της δραστηριότητας.
Η KAFEA TERRA συνεχίζει τη δυναμική της πορεία στις διεθνείς αγορές, καταγράφοντας εξαιρετικά αποτελέσματα τα τελευταία πέντε χρόνια, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 30%. Διατηρεί εξαγωγική παρουσία σε 16 χώρες και τρεις ηπείρους, από το Ηνωμένο Βασίλειο έως τη Νέα Ζηλανδία, ενώ περίπου το 3,2% του τζίρου και το 7% της παραγωγής προέρχεται από τις εξαγωγές. Η πρόσφατη ίδρυση θυγατρικής στην Ολλανδία ενισχύει περαιτέρω την ευρωπαϊκή παρουσία μας. Η στρατηγική μας στον τομέα των εξαγωγών πηγάζει από το όραμά μας να διαδώσουμε την ελληνική κουλτούρα καφέ διεθνώς, προβάλλοντας την ελληνική τεχνογνωσία και ποιότητα.
- Πώς αντιμετωπίζετε την πρωτόγνωρη συνθήκη με το υψηλότερο επίπεδο τιμών των τελευταίων 13 ετών στην πρώτη ύλη παγκοσμίως;
Οι ανατιμήσεις στον πράσινο καφέ είναι πρόκληση, αλλά για εμάς η ποιότητα παραμένει αδιαπραγμάτευτη. Με υπευθυνότητα, εξετάζουμε καθημερινά τις εξελίξεις, με στόχο να προσφέρουμε βιώσιμες λύσεις που εξασφαλίζουν ισορροπία και παράγουν αξία σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως τις επιπτώσεις που έχει αυτή η κατάσταση στους καταναλωτές και εργαζόμαστε για να διασφαλίσουμε ότι οι ενδεχόμενες αλλαγές θα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλές και δίκαιες.
- Υπάρχει προοπτική δημιουργίας εγκαταστάσεων επεξεργασίας καφέ εκτός Ελλάδας;
Η βιομηχανική επέκταση εκτός των ελληνικών συνόρων αποτελεί μεγαλόπνοο πλάνο και προϋποθέτει συγκεκριμένες συνθήκες. Αυτή τη στιγμή η στρατηγική μας επικεντρώνεται σε επενδύσεις για την καθιέρωση των brands μας, μέσω δικτύου διανομέων και θυγατρικών εταιρειών σε κομβικές αγορές σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και μεσοπρόθεσμά στην Αμερική.