Kafea Terra: Υγιής ανάπτυξη και για το 2024 με πρόσθετες επενδύσεις

Kafea Terra: Υγιής ανάπτυξη και για το 2024 με πρόσθετες επενδύσεις

Να διευρύνει ακόμα περισσότερο το μερίδιό της στην αγορά εντός του 2024, με τον κύκλο εργασιών της να αυξάνεται κατά 10%, κατάφερε η KAFEA TERRA, η οποία αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη στην ελληνική αγορά espresso, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Ιορδάνη Ιωσηφίδη. Εκτός από την Ελλάδα, η επιχείρηση επενδύει και στις εξαγωγές, όπου τα τελευταία πέντε χρόνια πέτυχε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 30%.

Συνέντευξη στον Γιώργο Λαμπίρη

- Έχετε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά espresso με τις μάρκες illy, Dimello, AREA 51 και μερίδιο κοντά στο 28%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ICAP. Ποιες κινήσεις κάνετε για περαιτέρω διεύρυνση στην ελληνική αγορά;

Η πορεία της KAFEA TERRA αντικατοπτρίζει το πάθος μας για τον καφέ, τη δέσμευση και την αφοσίωσή μας στην ποιότητα. Από την ίδρυση της εταιρείας το 1988 μέχρι σήμερα, επιδιώκουμε την αριστεία σε κάθε πτυχή της δραστηριότητάς μας.

Η διεύρυνση της παρουσίας μας επιτυγχάνεται με εποικοδομητικές συνεργασίες και διαρκή αναβάθμιση των υπηρεσιών μας στα κανάλια HoReCa, Retail και Office. Επιπλέον, μέσα από τις μάρκες μας αναπτύσσουμε προϊόντα καφέ που καλύπτουν όλους τους τύπους, τις συσκευασίες και τις μορφές κατανάλωσης, διατηρώντας την ελληνική κουλτούρα καφέ στο επίκεντρο.

- Πώς εξελίσσεται το εγχείρημα του specialty coffee AREA 51; Σε πόσα σημεία διατίθεται και ποιες προοπτικές προσφέρει στην εταιρεία;

O AREA 51 δημιουργήθηκε το 2016 και έκτοτε αναζητά specialty coffees προκειμένου να αναδείξει τη βαθιά εξειδίκευση, τεχνογνωσία και υψηλή ποιότητα που χαρακτηρίζουν την KAFEA TERRA. Μέσα από τον AREA 51 απευθυνόμαστε σε μία συγκεκριμένη κατηγορία καταστημάτων και καταναλωτών.

Σήμερα, με παρουσία σε πάνω από 200 σημεία διανομής, o AREA 51 κατέχει ξεχωριστή θέση στην ελληνική αγορά και εμφανίζει ενθαρρυντικές προοπτικές, καθώς η ζήτηση για specialty καφέ συνεχώς αυξάνεται. Στοχεύουμε στην περαιτέρω επέκτασή του σε premium & specialty χώρους σε Ελλάδα και εξωτερικό, με σκοπό να αποτελεί σημείο αναφοράς στον τομέα του.

- Καθότι έχετε εισέλθει και στην κατηγορία plant-based ροφημάτων "Instead of Milk", θα διευρύνετε το χαρτοφυλάκιό σας και με άλλα προϊόντα;

Τα plant based ροφήματα "Instead of Milk" κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ανταποκρινόμενα στην αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά και βιώσιμα προϊόντα. Παράλληλα, διερευνούμε νέα καινοτόμα προϊόντα, που εμπλουτίζουν την εμπειρία των καταναλωτών. 

Πρόσφατα εντάξαμε στο χαρτοφυλάκιό μας το Panettone Classico, ένα αυθεντικό ιταλικό panettone, με τη σφραγίδα ποιότητας της βραβευμένης εταιρείας MiTo’21. Επιπλέον, σημαντική νέα προσθήκη αποτελεί η premium μπύρα NOAM, με εξαιρετική γεύση και υψηλή αισθητική.

- To 2023 ο κύκλος εργασιών σας κινήθηκε στα 106 εκατομμύρια ευρώ, με ανάπτυξη άνω του 10%. Ποια είναι η πρόβλεψη για τη φετινή χρονιά;

Το 2023 ήταν μια χρονιά-σταθμός, καθώς ο κύκλος εργασιών μας ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα αύξησης του μεριδίου μας στην εγχώρια αγορά και επέκτασης σε νέες αγορές του εξωτερικού. Το 2024 αναμένεται εξίσου δυναμικό, με εκτιμώμενη αύξηση τζίρου κατά 10% και βελτίωση της κερδοφορίας μας, γεγονός που θα μας επιτρέψει νέες επενδύσεις σε καινοτόμες τεχνολογίες, πρακτικές βιωσιμότητας και νέες θέσεις εργασίας. 

Η στρατηγική μας βασίζεται στη σταθερή ανάπτυξη και τη διατήρηση της ποιότητας, ενώ οι επενδύσεις σε υποδομές, έρευνα και διεθνείς αγορές μάς επιτρέπουν να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις της αγοράς.

- Δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια είχατε πραγματοποιήσει αρκετές επενδύσεις –27 εκατ. ευρώ τα έτη 2018-2022–,υπάρχουν νέες κινήσεις αυτή τη χρονική περίοδο;

Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για βιώσιμη ανάπτυξη, ολοκληρώσαμε την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις εγκαταστάσεις μας σε Παιανία και Θεσσαλονίκη. Με συνολική ισχύ 378,4 kWp, μειώνουμε την ενεργειακή κατανάλωση από το δίκτυο κατά 50%, ενώ περιορίζουμε τις εκπομπές CO2 κατά 179 τόνους ετησίως. Παράλληλα, ολοκληρώνονται επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ για την επέκταση των εγκαταστάσεών μας στο Μαρκόπουλο και την αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας του Εργοστασίου με νέα μονάδα καβουρδίσματος καφέ και πρόσθετων σιλό. Επιπλέον, δαπανώνται ετησίως 6 εκατ. ευρώ σε ανανέωση επαγγελματικού εξοπλισμού, που υποστηρίζει τη λειτουργία των συνεργατών μας στο κανάλι HoReCa.

- Διατηρείτε εξαγωγές σε αρκετές χώρες μέσω του Dimello. Περιγράψτε μας το αποτύπωμα αυτής της δραστηριότητας.

Η KAFEA TERRA συνεχίζει τη δυναμική της πορεία στις διεθνείς αγορές, καταγράφοντας εξαιρετικά αποτελέσματα τα τελευταία πέντε χρόνια, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 30%. Διατηρεί εξαγωγική παρουσία σε 16 χώρες και τρεις ηπείρους, από το Ηνωμένο Βασίλειο έως τη Νέα Ζηλανδία, ενώ περίπου το 3,2% του τζίρου και το 7% της παραγωγής προέρχεται από τις εξαγωγές. Η πρόσφατη ίδρυση θυγατρικής στην Ολλανδία ενισχύει περαιτέρω την ευρωπαϊκή παρουσία μας. Η στρατηγική μας στον τομέα των εξαγωγών πηγάζει από το όραμά μας να διαδώσουμε την ελληνική κουλτούρα καφέ διεθνώς, προβάλλοντας την ελληνική τεχνογνωσία και ποιότητα. 

- Πώς αντιμετωπίζετε την πρωτόγνωρη συνθήκη με το υψηλότερο επίπεδο τιμών των τελευταίων 13 ετών στην πρώτη ύλη παγκοσμίως;

Οι ανατιμήσεις στον πράσινο καφέ είναι πρόκληση, αλλά για εμάς η ποιότητα παραμένει αδιαπραγμάτευτη. Με υπευθυνότητα, εξετάζουμε καθημερινά τις εξελίξεις, με στόχο να προσφέρουμε βιώσιμες λύσεις που εξασφαλίζουν ισορροπία και παράγουν αξία σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως τις επιπτώσεις που έχει αυτή η κατάσταση στους καταναλωτές και εργαζόμαστε για να διασφαλίσουμε ότι οι ενδεχόμενες αλλαγές θα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλές και δίκαιες.

- Υπάρχει προοπτική δημιουργίας εγκαταστάσεων επεξεργασίας καφέ εκτός Ελλάδας;

Η βιομηχανική επέκταση εκτός των ελληνικών συνόρων αποτελεί μεγαλόπνοο πλάνο και προϋποθέτει συγκεκριμένες συνθήκες. Αυτή τη στιγμή η στρατηγική μας επικεντρώνεται σε επενδύσεις για την καθιέρωση των brands μας, μέσω δικτύου διανομέων και θυγατρικών εταιρειών σε κομβικές αγορές σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και μεσοπρόθεσμά στην Αμερική.

Περισσότερα από Forbes

Ρούλα Ρουβά (Όμιλος Roula Rouva): Περιζήτητες µεταξύ των ξένων αγοραστών οι πολυτελείς κατοικίες της Ελλάδας

Ισχυρός "παίκτης" της διεθνούς αγοράς πολυτελών κατοικιών είναι πλέον η ελληνική αγορά.

Η Rolex Συνεισφέρει στην Προστασία της Βάλια Κάλντα και Ενισχύει τη Δασοπροστασία στην Ελλάδα

Με αυξημένο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, η Rolex, ως μία από τις κορυφαίες ελβετικές εταιρείες, αξιοποίησε προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για την προστασία της Βάλια Κάλντα από τις πυρκαγιές, στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος "Πρωτοβουλία Rolex για έναν Αέναο Πλανήτη".

Μolgas: Το LNG είναι ανταγωνιστικό, ευρέως διαθέσιμο και ένα πιο καθαρό καύσιμο

Θα παραμείνει θεμελιώδης πηγή ενέργειας για πολλές δεκαετίες ακόμα για τον πλανήτη.

Η UBITECH στα μονοπάτια της Τεχνητής Νοημοσύνης

Eχοντας ήδη διανύσει μια σημαντική πορεία με εργαλεία για τον δημόσιο τομέα, πρωτοστατεί στην υλοποίηση λύσεων και στον τομέα της "βιομηχανίας".

BTM 2024: Ένα Ορόσημο για την Παγκόσμια Επιχειρηματική Ανάπτυξη, με σημαντική παρουσία των Έλληνικών Επιχειρήσεων

Η 26η διοργάνωση του Buyers Trade Mission 2024 (BTM), που οργανώθηκε από τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών της Κόστα Ρίκα (PROCOMER), ξεκίνησε δυναμικά στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 στο Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα και διήρκησε 3 ημέρες.

Αλλαγή πορείας για τη βιοµηχανία ηλεκτρικών οχηµάτων

Τα προβλήµατα της βιοµηχανίας ηλεκτρικών οχηµάτων δεν επηρεάζουν µόνο τους νέους παίκτες, αλλά και τους γίγαντες της αυτοκινητοβιοµηχανίας, όπως οι Ford, General Motors και Stellantis.

Η Philip Morris International στην 1η θέση στη φετινή λίστα Net Zero Leaders του Forbes

Η λίστα Net Zero Leaders του Forbes αναδεικνύει τις 100 εισηγμένες αμερικανικές εταιρείες που μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τους (GHG).

Μάκης Κοσμάτος: "Στην Kenvue οικοδομούμε εμπιστοσύνη μέσω των brands μας με οχήματα την επιστήμη και την καινοτομία"

Μετά από 135 χρόνια λειτουργίας υπό την επωνυμία Johnson & Johnson Consumer Health, της ισχυρής αμερικανικής πολυεθνικής, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με κύρια πηγή εσόδων από προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγείας των καταναλωτών, μετατράπηκε τον περασμένο Μάιο σε Kenvue.

Marine Tours: Βιώσιμα επαγγελματικά ταξίδια με επίκεντρο τον ταξιδιώτη

Τα ταξίδια είναι ένα απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο. Ωστόσο, στην τρέχουσα εποχή ESG, η επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί την προώθηση μιας υπεύθυνης ταξιδιωτικής αλυσίδας εφοδιασμού και όχι μόνο.

EDIT Automation: "Δημιουργούμε σήμερα όσα θα χρειαστεί η ναυτιλία στο μέλλον"

Με πολύτιμο οδηγό τις συνέργειες με τους κορυφαίους παγκόσμιους παρόχους ναυτιλιακής τεχνολογίας, ο Μάρκος Σιγάλας δημιουργεί τα ναυτιλιακά προϊόντα του μέλλοντος.

Τι μπορούμε να μάθουμε από το παράδειγμα της Artemis Technologies

Η Artemis Technologies είναι μια παγκοσμίως κορυφαία εταιρεία ναυτιλιακού σχεδιασμού και εφαρμοσμένων τεχνολογιών υψηλής απόδοσης, η οποία έχει δεσμευτεί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα