Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Του Jeremy Bogaisky

Όταν είναι να χάσει χρήματα, η Boeing... υπεραποδίδει - οι απώλειές της λαμβάνουν ιστορικές διαστάσεις. Την Τρίτη, η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 3,9 δισ. δολαρίων για το δ' τρίμηνο του 2024. Αυτό σημαίνει μια εντυπωσιακή ζημία 11,8 δισ. δολαρίων στο έτος: τη δεύτερη χειρότερη οικονομική επίδοση στην ιστορία της.

Οι "κακές ειδήσεις" οφείλονται εν μέρει στην αναταραχή που προκάλεσε η απεργία επτά εβδομάδων των μηχανικών της. Εξέλιξη που διέκοψε την παραγωγή του αεροπλάνου που φέρνει τα περισσότερα έσοδα στην Boeing: του 737 Max. Είναι επίσης αποτέλεσμα των χρόνιων καθυστερήσεων και των υπερβάσεων κόστους σε βασικά προγράμματα του αμυντικού προγράμματος της Boeing. Και ακόμη οφείλονται στην πολύχρονη "μάχη" της εταιρείας να διορθώσει τα προβλήματα που προκύπτουν με την παραγωγή του 737 Max και του 787.

Το αρνητικό οικονομικό σερί της Boeing διευρύνεται πλέον στα έξι χρόνια: ξεκίνησε το 2019 και την "καθήλωση" του 737 Max μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα. Οι συνολικές ζημίες της έκτοτε αγγίζουν το ιλιγγιώδες ποσό των 35,7 δισ. δολαρίων.

Τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Boeing για το 2024 είναι βέβαιο πως θα την αναδείξουν ως τον μεγάλο χαμένο του S&P 500 από το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet. Η Uber, η οποία βρισκόταν στη δεύτερη θέση μετά την Boeing έως το 2023, αναμένεται να παρουσιάσει κέρδη στο 2024, ενώ η τρίτη χειρότερη εταιρεία, η Carnival, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 1,9 δισ. δολαρίων για το 2024, "ψαλιδίζοντας" τις συνολικές ζημίες της τα τελευταία έξι χρόνια στα 21 δισ. δολάρια.

Κάνοντας μια αναδρομή στο πρώτο τέταρτο του αιώνα, η Boeing βρίσκεται στην 6η θέση των κολοσσών του S&P 500 με ζημιές. Στο Νο 1: η American International Group. Με προσαρμοσμένο τον πληθωρισμό, η ασφαλιστική εταιρεία έχασε το θηριώδες ποσό των 162 δισ. δολαρίων το 2008 και το 2009, καθώς κατέρρευσε λόγω της μεγάλης της έκθεσης στο κραχ της αγοράς ακινήτων εν μέσω της Μεγάλης Ύφεσης. Το ποσό είναι υπερτετραπλάσιο από τη συνολική προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό ζημία της Boeing έως τώρα, ύψους 39,4 δισ. δολαρίων. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η General Motors, η οποία έχασε 130 δισ. δολάρια από το 2005 έως το 2008 (υπολογίζοντας την αξία του δολαρίου με όρους 2024). Το επόμενο έτος κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, και έλαβε οικονομική ένεση ύψους 33 δισ. δολαρίων από τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Καναδά.

Η Boeing διαθέτει μια θλιβερή πρωτιά: έχει χάσει τα περισσότερα χρήματα από τις 27 εταιρείες του S&P 500 που σημειώσει απώλειες για τουλάχιστον έξι συνεχόμενα χρόνια από το 1999. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η πρώην μητρική του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στο Τέξας, TXU, η οποία έχασε 28,8 δισ. δολάρια -προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό- από το 2010 έως το 2015, και κατόπιν πτώχευσε.

Η Boeing δεν είναι από τις μακροβιότερες ζημιογόνες εταιρείες του S&P 500. Η εταιρεία βιομηχανικών εξαρτημάτων και επισκευών DEX σημείωσε ζημίες επί 18 συνεχόμενα χρόνια για να επιστρέψει στα κέρδη το 2019. Η SBA Communications και η LiveNation βρίσκονται στη 2η θέση με 17 σερί χρονιές στο "κόκκινο", που επίσης έχουν παρέλθει.  

Παρά την κακή πορεία της Boeing, οι θεσμικοί επενδυτές ήταν πρόθυμοι να στηρίξουν οικονομικά την εταιρεία, αφού στα "κιτάπια" των παραγγελιών της έχει γράψει 5.595 αεροπλάνα, τα οποία θα φέρουν δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, αν ο νέος CEO Kelly Ortberg καταφέρει να κάνει τη γραμμή παραγωγής να δουλέψει και πάλι ομάλα. Η εταιρεία άντλησε 24 δισ. δολάρια στα τέλη του 2024 από πωλήσεις μετοχών και μετατρέψιμων ομολογιακών δανείων.

Μην βάλετε όμως στοίχημα ότι το αρνητικό σερί της Boeing θα τελειώσει το 2025. 

Περισσότερα από Forbes

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.