Η Boeing ανακοίνωσε την Τρίτη ετήσιες ζημίες ύψους 11,83 δισ. δολαρίων, τις μεγαλύτερες από το 2020, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει εδώ και καιρό σειρά ζητημάτων στην παραγωγή της, με το τελειωτικό χτύπημα να έρχεται από μια απεργία των εργαζομένων στο εργοστάσιό της στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.
Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ για την ανάκαμψη της αεροπορικής εταιρείας, καθώς παραχωρεί όλο και περισσότερο έδαφος στην ανταγωνίστρια Airbus στην "κούρσα" των παραδόσεων και μπαίνει στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών άλλα και των πελατών της, έπειτα από μια σειρά σοβαρών παραλείψεων.
Ωστόσο, ο Όρτμπεργκ, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της αεροπορικής εταιρείας τον Αύγουστο, δήλωσε ότι η Boeing σημειώνει πρόοδο στην αποκατάσταση των προβληματικών γραμμών παραγωγής της, μετά από ένα ατύχημα εν πτήση το 2024, που προκάλεσε ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της.
Η εταιρεία σημείωσε ζημίες ύψους 3,86 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δ' τρίμηνο, λόγω των "απογοητευτικών", όπως τις χαρακτήρισε ο Όρτμπεργκ, επιβαρύνσεων σε διάφορα αμυντικά προγράμματα. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Boeing ήταν τώρα "πιο προσεκτική" και λειτουργεί "με καθαρό μυαλό όσον αφορά στα ρίσκα" των προγραμμάτων.
Τα έσοδα για δ' το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 31% στα 15,24 δισ. δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για έσοδα 16,21 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG.
Οι ταμειακές ροές ανήλθαν σε 14,3 δισ. δολάρια το 2024, αυξημένες κατά σχεδόν 10 δισ. δολάρια σε σύγκριση με το 2023 (4,43 δισ.).
Ο Όρτμπεργκ αναφέρθηκε στο σχέδιο ανάκαμψης της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης ενός "πολυετούς ταξιδιού" για την αναδιάρθρωση της κουλτούρας της Boeing, "ίσως την πιο σημαντική αλλαγή που πρέπει να κάνουμε".
Αφού κατέγραψε κέρδη ρεκόρ στη δεκαετία του 2010, η Boeing έχει "αιμορραγήσει" περισσότερα από 30 δισ. δολάρια από το 2019, έπειτα από δυο θανατηφόρα δυστυχήματα αεροσκαφών Boeing 737 MAX - το best seller της εταιρείας. Τα δυστυχήματα αυτά προκάλεσαν ανησυχίες για την ποιότητα παραγωγής και την ασφάλεια, αλλά και υποψίες ότι η εταιρεία παραπλάνησε τις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διαδικασία πιστοποίησης του αεροπλάνου.
Η πανδημία COVID-19 δυσκόλεψε περαιτέρω την εταιρεία, ενώ η εκτίναξη - εν μέσω πτήσης - ενός εξαρτήματος σε ένα σχεδόν καινούργιο 737 MAX στις αρχές του 2024 οδήγησε την Boeing σε άλλη μια κρίση.
Ο τομέας Άμυνας, Διαστήματος και Ασφάλειας της εταιρείας έχασε 5,41 δισ. δολάρια το 2024.
Ο Όρτμπεργκ πρόσθεσε ότι η Boeing έχει σημειώσει πρόοδο σε ό,τι αφορά στην εφοδιαστική της αλυσίδα και έχει επιστρέψει σε ρυθμό παραγωγής πέντε αεροσκαφών 787 ανά μήνα στο τέλος του 2024, παρά τις καθυστερήσεις σε τομείς όπως τα καθίσματα.