Μιχ. Τσαμάζ: "Ο ΟΤΕ ηγείται της αγοράς, δεν αντιγράφει τους ανταγωνιστές"

Μιχ. Τσαμάζ: "Ο ΟΤΕ ηγείται της αγοράς, δεν αντιγράφει τους ανταγωνιστές"

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Παρότι διαχρονικά ο επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, δεν σχολιάζει τις εξελίξεις, που σχετίζονται άμεσα με τους ανταγωνιστές (μια στάση που διέπει τον όμιλο συνολικά), τα ερωτήματα, ωστόσο, περί ανταγωνισμού δεν έλειψαν και αυτή τη φορά κατά τη χθεσινή ενημέρωση των θεσμικών αναλυτών για τα αποτελέσματα της χρήσης του 2023.

Το πρώτο, όπως ήταν αναμενόμενο, αφορούσε στο θέμα των τελευταίων ημερών και πιο συγκεκριμένα στο πώς βλέπει το ενδεχόμενο μιας εκ νέου πώλησης της Nova και κατ’ επέκταση την έλευση ενός νέου επενδυτή από την πιθανή αποχώρηση της BC Partners και του ομίλου United.

"Δεν μπορώ να εκφέρω άποψη πάνω σε εικασίες για το τι θα γίνει πιθανώς στην αγορά", επεσήμανε. 

Εξετάζοντας, όπως είπε, κάποιος την πορεία του ομίλου ΟΤΕ, τα τελευταία 14 χρόνια, η εισηγμένη κλήθηκε να αντιμετωπίσει μια σειρά από σημαντικές προκλήσεις, από την οικονομική κρίση μέχρι τον πόλεμο τιμών, και έχει επανειλημμένα αποδείξει ότι όχι απλά είναι ικανή να ξεπεράσει οποιοδήποτε εμπόδιο αλλά να αυξήσει σημαντικά τη διαφορά, που τη χωρίζει με τους υπόλοιπους παρόχους.

"Ο όμιλος ΟΤΕ είναι και θα συνεχίσει να είναι και στο μέλλον επαρκώς θωρακισμένος στο να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε αλλαγή και οποιοδήποτε ανταγωνιστή έρθει στην αγορά τηλεπικοινωνιών". 

Με τον αέρα της κορυφής, ο όμιλος ΟΤΕ, επιλέγει να χαράσσει τη δική του στρατηγική, η οποία, άλλωστε, του έχει βγει και με το παραπάνω. 

Ο πόλεμος τιμών 

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε η απάντηση του κ. Τσαμάζ και στο δεύτερο ερώτημα σχετικά με το εάν θα αντιδράσει ο ΟΤΕ απέναντι στις επιθετικές εμπορικές πολιτικές των ανταγωνιστών. "Παρακολουθούμε τις κινήσεις του ανταγωνισμού, αλλά δεν τον αντιγράφουμε", απάντησε και πρόσθεσε ότι ως εταιρεία, η οποία ηγείται της αγοράς, έχει τη δική της στρατηγική τιμών.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εισηγμένης, το 2023 ξεκίνησε δύσκολα για την αγορά λόγω ενός αυξανόμενου πολέμου τιμών από ανταγωνιστικό πάροχο, ωστόσο, όπως αντικατοπτρίζουν τα εξαιρετικά αποτελέσματα της περσινής χρήσης, η έκβαση για την εισηγμένη υπήρξε θετική. 

Η μερισματική πολιτική 

Σε ό,τι αφορά τη μερισματική πολιτική, η οποία για τη χρήση του 2023 ανήλθε σε 450 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 23%, εξήγησε ότι τις προηγούμενες χρονιές εξαιτίας της αύξησης των επενδύσεων στις υποδομές οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (Fiber to the Home-FTTH), παρατηρήθηκε μια συμπίεση ως προς το ύψος της επιστροφής κεφαλαίου. "Από τη χρήση, όμως, του 2023, η πολιτική άλλαξε και είμαστε αισιόδοξοι ότι το μέρισμα θα παραμείνει αυξημένο μέσα στα επόμενο χρόνια". 

Σχετικά με τη διαδικασία, που έχει ξεκινήσει για την πώληση της δραστηριότητας στη Ρουμανία και πιο συγκεκριμένα της θυγατρικής, Telekom Romania Mobile, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με τον κ. Τσαμάζ να σημειώνει ότι "όπως αναφέραμε στην ενημέρωσή τον περασμένο Νοέμβριο, βρισκόμαστε σε συζητήσεις με ενδιαφερόμενο επενδυτή, οι οποίες βρίσκονται μέχρι σήμερα σε εξέλιξη και όταν υπάρξει κάποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα, θα το ανακοινώσουμε".

Τέλος, σε ό,τι αφορά το ύψος των επενδύσεων για το 2024, αναμένεται να κινηθεί στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι, ήτοι μεταξύ 610 εκατ. και 620 εκατ. ευρώ καθώς η εταιρεία συνεχίζει την ανάπτυξη των υποδομών FTTH. 

Περισσότερα από Forbes

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.