Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Κλείνει οριστικά το κεφάλαιο "Ρουμανία" για τον ΟΤΕ. Με την έγκριση της ρουμανικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (RCC) για την πώληση της Telekom Romania Mobile Communications (TKRM), η έξοδος του τηλεπικοινωνιακού ομίλου από τη ρουμανική αγορά είναι πλέον προ των πυλών και αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για ένα από τα τελευταία επεισόδια μιας μακράς και περίπλοκης διαδικασίας αποεπένδυσης, που ξεκίνησε το 2020 και θα ολοκληρωθεί -όπως όλα δείχνουν- μέσα στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Η συμφωνία πώλησης προβλέπει την απόσχιση και πώληση επιμέρους περιουσιακών στοιχείων της TKRM στην Digi Communications, καθώς και την πώληση του συνόλου των μετοχών της εταιρείας στη Vodafone Romania. Η Digi θα αποκτήσει κυρίως το χαρτοφυλάκιο καρτοκινητής, δικαιώματα ραδιοφάσματος και μέρος του δικτύου σταθμών βάσης. Η Vodafone, από την πλευρά της, θα απορροφήσει το κύριο λειτουργικό σχήμα της TKRM, ενισχύοντας τη θέση της ως ο δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος κινητής τηλεφωνίας στη χώρα.

Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί μόλις ληφθούν και οι τελικές εγκρίσεις από τις υπόλοιπες ρυθμιστικές αρχές (FDI, ANCOM) και υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών.

Η πώληση της TKRM αποτελεί συνέχεια της στρατηγικής αποεπένδυσης του ΟΤΕ από τις αγορές του εξωτερικού. Ήδη από το 2019 είχε πωληθεί η Telekom Albania, ενώ το 2020 η Telekom Romania Fixed, ο τομέας σταθερής τηλεφωνίας, πέρασε στον γαλλικό όμιλο Orange έναντι 295,6 εκατ. ευρώ. Η κινητή τηλεφωνία, ωστόσο, είχε παραμείνει στον ΟΤΕ. Από το 2020 μέχρι και το 2024 υπήρξαν αρκετοί "μνηστήρες" που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την TKRM. Οι προσφορές κρίθηκαν μη ικανοποιητικές και οι διαδικασίες δεν προχώρησαν. Τελικά, το 2024 επιτεύχθηκε συμφωνία με τους δύο μεγαλύτερους "παίκτες" της ρουμανικής αγοράς κινητής τηλεφωνίας, Vodafone και Digi, για την από κοινού εξαγορά της θυγατρικής του τηλεπικοινωνιακού παρόχου.

Η πώληση της Τelecom Romania σηματοδοτεί παράλληλα και την αυλαία της διεθνούς παρουσίας του ΟΤΕ, η οποία ξεκίνησε το καλοκαίρι του 1997 στη Σερβία, με την απόκτηση του 20% της Telecom Serbia, ενώ ένα χρόνο μετά ακολούθησε η εξαγορά της Armentel στην Αρμενία καθώς και η απόκτηση του 35% της RomTelecom στη Ρουμανία. Στην πορεία, ο ΟΤΕ επεκτάθηκε σε αγορές όπως η Αλβανία, η Βουλγαρία και η Βόρεια Μακεδονία. Η αρχική στρατηγική διεθνοποίησης σταδιακά αντικαταστάθηκε από μια πολιτική συγκέντρωσης και εστίασης στον ελληνικό "πυρήνα".

Σε κάθε περίπτωση, η πώληση της TKRM αποτελεί για τον όμιλο εξέλιξη με θετικό αποτύπωμα, καθώς εκτός από τα έσοδα που θα προκύψουν από την πώληση του συγκεκριμένου περιουσιακού στοιχείου, ο ΟΤΕ αναμένεται να ενισχύσει και τις ταμειακές του ροές από λειτουργικές δραστηριότητες. Οποιαδήποτε πρόσθετη ρευστότητα προκύψει από την πώληση της Telekom Romania Mobile, πρόκειται να κατευθυνθεί προς τους μετόχους μέσω διανομής μερίσματος. Να σημειωθεί πως η διοίκηση έχει διευκρινίσει ότι ο στόχος για ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 460 εκατ. ευρώ, καθώς και η προβλεπόμενη απόδοση προς τους μετόχους ύψους 451 εκατ. ευρώ, δεν ενσωματώνουν τα έσοδα από την πώληση της Telekom Romania.

Η Telekom Romania Mobile εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο του 2025 έσοδα 60,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, λόγω συρρίκνωσης της βάσης συνδρομητών συμβολαίου και χαμηλότερων πωλήσεων συσκευών. 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.