"Πράσινα" έως το 2050 το 70% των καυσίμων αεροσκαφών σε αεροδρόμια της ΕΕ

"Πράσινα" έως το 2050 το 70% των καυσίμων αεροσκαφών σε αεροδρόμια της ΕΕ

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε την Τετάρτη νομοθεσία για την αύξηση της χρήσης βιώσιμων καυσίμων, όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα ή το υδρογόνο, στον τομέα των αερομεταφορών.

Οι κανόνες για τις αεροπορικές μεταφορές ("RefuelEU") αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων "Fitfor55", του σχεδίου της ΕΕ να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 και να διασφαλίσει ότι η ΕΕ θα καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Βασική επιδίωξη είναι να ενθαρρυνθεί ο τομέας των αερομεταφορών να χρησιμοποιεί βιώσιμα καύσιμα ώστε να μειωθούν οι εκπομπές.

Φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα

Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για την παροχή του μείγματος καυσίμων αεροσκαφών, υποχρεώνοντας τους αερολιμένες και τους προμηθευτές καυσίμων στην ΕΕ να διασφαλίσουν ότι, από το 2025, τουλάχιστον το 2% των καυσίμων αεροσκαφών θα είναι "πράσινα", με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται κάθε πέντε χρόνια: 6% το 2030, 20% το 2035, 34% το 2040, 42% το 2045 και 70% το 2050. Επιπρόσθετα, ένα συγκεκριμένο ποσοστό του μείγματος καυσίμων (1,2% το 2030, 2% το 2032, 5% το 2035 και σταδιακά 35% το 2050) πρέπει να περιλαμβάνει συνθετικά καύσιμα όπως η συνθετική κηροζίνη.

Τι είναι "πράσινο";

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, ο όρος "βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών" θα περιλαμβάνει τα συνθετικά καύσιμα, ορισμένα βιοκαύσιμα που παράγονται από γεωργικά ή δασικά κατάλοιπα, φύκια, βιολογικά απόβλητα, χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια ή ορισμένα ζωικά λίπη. Τα ανακυκλωμένα καύσιμα αεροσκαφών που παράγονται από απαέρια και τα απόβλητα πλαστικών θεωρούνται επίσης "πράσινα".

Οι ευρωβουλευτές διασφάλισαν ότι τα καύσιμα ζωοτροφών και τροφίμων που προέρχονται από καλλιέργειες και τα καύσιμα που προέρχονται από υλικά φοινικέλαιου και σόγιας δεν θα ταξινομούνται ως πράσινα, καθώς δεν πληρούν τα κριτήρια αειφορίας. Κατόρθωσαν επίσης να συμπεριλάβουν το ανανεώσιμο υδρογόνο ως μέρος ενός βιώσιμου μείγματος καυσίμων - μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία που θα μπορούσε σταδιακά να συμβάλει στην απαλλαγή των αεροπορικών μεταφορών από ανθρακούχες εκπομπές.

Νέα σήμανση "πράσινων" πτήσεων

Προκειμένου να απαλλαχθεί η ΕΕ από ανθρακούχες εκπομπές στον τομέα των αερομεταφορών και για την καλύτερη ενημέρωση του κοινού, το ΕΚ διασφάλισε ότι, από το 2025, θα υπάρχει σήμανση της ΕΕ για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των πτήσεων. Οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι σε θέση να εμπορεύονται τις πτήσεις τους με ετικέτα που θα αναφέρει το αναμενόμενο αποτύπωμα άνθρακα ανά επιβάτη και την αναμενόμενη απόδοση CO2 ανά χιλιόμετρο. Θα επιτρέψει στους επιβάτες να συγκρίνουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των πτήσεων που εκτελούνται από διαφορετικές εταιρείες στο ίδιο δρομολόγιο.

Δήλωση

Ο εισηγητής της σχετικής έκθεσης José Ramón Bauzá Díaz (Renew, Ισπανία) δήλωσε: "Πρόκειται για ένα τεράστιο βήμα προκειμένου οι αεροπορικές μεταφορές να απαλλαγούν από τις ανθρακούχες εκπομπές. Έφτασε πλέον η ώρα οι κυβερνήσεις της ΕΕ να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες και να στηρίξουν τη βιομηχανία ώστε αφενός να διασφαλιστεί η οικονομικά αποδοτική ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων σε ολόκληρη την Ευρώπη, αφετέρου να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Σε έναν πολύπλοκο και ανταγωνιστικό κόσμο, πιστεύω απόλυτα ότι η νομοθεσία ‘ReFuelEU’ είναι μια μεγάλη ευκαιρία να τοποθετήσουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση ως παγκόσμιο ηγέτη στην παραγωγή και χρήση των βιώσιμων καυσίμων αερομεταφορών".

Επόμενα βήματα

Οι νέοι κανόνες για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα εγκρίθηκαν με 518 ψήφους υπέρ, 97 ψήφους κατά και 8 αποχές. Μετά την έγκρισή τους από το Συμβούλιο, θα εφαρμοστούν από την 1η Ιανουαρίου 2024 και ορισμένες διατάξεις από την 1η Ιανουαρίου 2025.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι κάνουν οι δύο Κορέες στην Ουκρανία;

Ο μοναδικός στόχος της Νότιας Κορέας είναι να καταστήσει σαφές στη Βόρεια Κορέα ότι έχει χάσει.

Αποκλειστική συνέντευξη του προέδρου της Αργεντινής Χαβιέρ Μιλέι στο Forbes: Θα συνεχίσω να "πριονίζω" το κράτος

Ποια θεωρεί τα μεγάλα επιτεύγματά του για το 2024 και οι στόχοι του για το 2025.

Το φιλόδοξο αμυντικό σχέδιο της Κύπρου: Νέες συμμαχίες και αγορές οπλισμού

Η Λευκωσία θα πρέπει να μελετήσει τα σενάρια του τουρκο-αμερικανικού παζαριού στην Ανατ. Μεσόγειο.

Η Ρωσία έχασε τον έλεγχο του συριακού εναέριου χώρου και η Τουρκία τον διεκδικεί

Μετά τη μεταφορά των S-400 από τη Συρία στην ανατολική Λιβύη.

Η αντικατάσταση του Σολτς δεν αρκεί - Η Γερμανία πρέπει να επανεφεύρει την επιχειρηματικότητα

Η Γερμανία χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια πολιτική αλλαγή: χρειάζεται νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

Πώς θα χειριστεί η Τουρκία τους πληρεξούσιους και τους Κούρδους στη μετα-Άσαντ εποχή

Η Άγκυρα θα δείξει αν έχει την ευελιξία να εξελιχθεί ή αν έχει "κολλήσει" σε έναν κόσμο που δεν υπάρχει.

Ποιοι δισεκατομμυριούχοι θα στελεχώσουν τη νέα κυβέρνηση Τραμπ

Ο πλουσιότερος με διαφορά είναι ο Έλον Μασκ, αλλά δεν είναι ο μόνος.

Η Γεωργία σε αναταραχή - Το χρονολόγιο των μαζικών διαδηλώσεων υπέρ της ΕΕ και η κρατική καταστολή

Η χώρα σε κρίσιμο σταυροδρόμι, με την πολιτική και κοινωνική αναταραχή να κλιμακώνεται.

Ήρθε η ώρα για μια Ευρωπαϊκή άμυνα στη σκιά του Τραμπ;

Θα καταφέρει η Ευρώπη να συμφωνήσει να συνεργαστεί για την ασφάλειά της;

Το παρασκήνιο πίσω από την ανάφλεξη στη Συρία και το "παιχνίδι" της Τουρκίας

Το κρυφό παρασκήνιο των γεγονότων στη Συρία και τα ευρύτερα στρατηγικά παιχνίδια

Τα τουρκικά drones μπορούν πλέον να εκτοξεύουν βαλλιστικό πύραυλο

Η Τουρκία θα παράγει ένα "ιδιαίτερο" προϊόν, αν διαθέσει στην αγορά τον πύραυλο UAV-230 μαζί με το drone Akinci.

"Gerbera": Η νέα ρωσική απειλή για την αεράμυνα των Ουκρανών

Το νέο drone εξαντλεί τους στρατιωτικούς πόρους του Κίεβου, ενώ οι Ρώσοι "αλιεύουν" πληροφορίες.