Γάλα: Η στροφή των καταναλωτών στο "ανώνυμο" προϊόν ρίχνει το τζίρο της αγοράς

Γάλα: Η στροφή των καταναλωτών στο "ανώνυμο" προϊόν ρίχνει το τζίρο της αγοράς

Του Γιώργου Λαμπίρη

Δραστική είναι η επίδραση που έχει στις πωλήσεις γάλακτος στην Ελλάδα, το γάλα ιδιωτικής ετικέτας που παράγεται από τη βιομηχανία με την ετικέτα των εκάστοτε σούπερ μάρκετ που το διαθέτουν στα ψυγεία τους. Κάτι που αποτυπώνεται και στα στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, όπου φαίνεται από τη μία η πτώση των συνολικών πωλήσεων γάλακτος – φρέσκου και υψηλής παστερίωσης –κατά 2,35% το 2024, σε σύγκριση με το 2023.  Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι η αξία πωλήσεων γάλακτος το 2023 ήταν 495,26 εκατομμύρια ευρώ και το 2024 μειώθηκαν στα 483,62 εκατομμύρια ευρώ.

Στον αντίποδα, σε επίπεδο πωλήσεων σε τεμάχια η κατηγορία γάλακτος στο σύνολό της ήταν ανοδική. Αυτό σημαίνει ότι αυξήθηκαν οι ποσότητες πωλούμενου γάλακτος στην Ελλάδα το 2024, ωστόσο πουλήθηκε σημαντικά φθηνότερο γάλα, καθώς το ιδιωτικής ετικέτας είναι κατά τουλάχιστον 60 λεπτά του ευρώ φθηνότερο σε σχέση με το επώνυμο γάλα των γνωστών βιομηχανιών της χώρας. Η αύξηση αποτυπώνεται στην πράξη στο γεγονός ότι το 2023 πουλήθηκαν 308.138.128 τεμάχια γάλακτος και το 2024 πουλήθηκαν 313.669.128 τεμάχια, αύξηση 1,8%.

Ακόμα εντονότερη είναι η πτώση στο τζίρο της αγοράς από τις πωλήσεις φρέσκου γάλακτος, καθώς από τα 150,95 εκατομμύρια που ήταν το 2023, μειώθηκε το 2024 στα 142,04 εκατομμύρια ευρώ (-5,9%). Σε τεμάχια η πτώση ήταν μετριασμένη σε σχέση με την αξία πωλήσεων, στα επίπεδα του -1,36% από τα 104.915.233 του 2023 στα 103.482.502 του 2024.

Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά που υφίσταται στην τιμή του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας από το επώνυμο χαρακτηριστικό το γεγονός ότι για παράδειγμα στα Lidl το φρέσκο γάλα ΓΑΛΠΟ ιδιωτικής ετικέτας με 3,5% λιπαρά, πωλείται στα 0,99 ευρώ το ένα λίτρο, ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος πουλάει αυτή τη στιγμή το γάλα ιδιωτικής ετικέτας με 3,5% λιπαρά σε συσκευασία ενός λίτρου, στα 0,95 ευρώ. Αντίστοιχα στην ΑΒ Βασιλόπουλος το επώνυμο γάλα Όλυμπος ενός λίτρου με 3,5% λιπαρά πωλείται 1,68 ευρώ και το αντίστοιχο φρέσκο γάλα της ΔΕΛΤΑ στην ίδια αλυσίδα επίσης τα 1,68 ευρώ το λίτρο.

Οι πρωταγωνιστές το φρέσκου γάλακτος

Να σημειωθεί ότι εάν απομονώσει κανείς την κατηγορία του φρέσκου γάλακτος, το γάλα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στην Ελλάδα,
διατηρώντας το μεγαλύτερο μερίδιο, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν η Δέλτα, η οποία ωστόσο χάνει μερίδιο καθώς το 2024 οι πωλήσεις της σε αξία μειώθηκαν κατά 13,22% με το μερίδιό της να κατέρχεται στο 15,53%. Τρίτος παίκτης στις πωλήσεις γάλακτος σε αξία είναι ο Όλυμπος και ακολουθούν η Φάρμα Κουκάκη, η ΜΕΒΓΑΛ και η ΣΕΡΓΑΛ.

Σημειώνεται ότι η ΔΕΛΤΑ προχώρησε πρόσφατα στην κατάργηση του φρέσκου γάλακτος σε συσκευασία δύο λίτρων, καθότι δεν απέδωσε τα αναμενόμενα για τη
γαλακτοβιομηχανία από τη στιγμή που κυκλοφόρησε. Η απόσυρση αφορά τόσο στο φρέσκο πλήρες γάλα των δύο λίτρων, όσο και στη συσκευασία των δύο λίτρων φρέσκου γάλακτος με χαμηλά λιπαρά. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάσει περαιτέρω τη Δέλτα στην κατηγορία του φρέσκου, η οποία ωστόσο επενδύει περισσότερο στο γάλα υψηλής παστερίωσης, όπου δεν υπάρχουν επιστροφές λόγω μακράς ημερομηνίας λήξης, προσδοκώντας ότι θα καταφέρει να κερδίσει μερίδια από εκεί.

Από την άλλη, ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, επένδυσε σε νέα προϊόντα γάλακτος, παρουσιάζοντας στα σούπερ μάρκετ το γάλα Όλυμπος "Πνοή" με βιταμίνη D σε συσκευασία ενός λίτρου με 1,5% λιπαρά. Πρόκειται για ένα προϊόν που κατατάσσεται στην κατηγορία των λειτουργικών τροφίμων καθώς διευκολύνει την απορρόφηση ασβεστίου από τον
οργανισμό. To συγκεκριμένο προϊόν αναμένεται να τοποθετηθεί στα σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Intracom Telecom: Προμηθεύει τη SkyTelecom με τεχνολογίες FWA για ασύρματο Gigabit Internet

Η υπηρεσία SkyLink του παρόχου φέρνει ταχύτητες gigabit στα ελληνικά νοικοκυριά.

Η METLEN παρέδωσε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τη νέα βιοκλιματική πρόσοψη του ιστορικού κτιριακού συγκροτήματος στο Στρατόπεδο "Στρατάρχη Παπάγου"

Πραγματοποιήθηκε εχθές, στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), η τελετή παράδοσης του έργου της νέας σύγχρονης βιοκλιματικής πρόσοψης του Υπουργείου, μιας εμβληματικής δωρεάς της METLEN.

Η UniCredit ανεβάζει τη συμμετοχή της στην Alpha Bank στο 29,5% με έγκριση της ΕΚΤ

Η UniCredit πιστεύει ακράδαντα στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τραπεζικού συστήματος της χώρας.

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Avramar: Στόχος ένα "αδιάτρητο" σχέδιο εξυγίανσης – Ο κρίσιμος ο Νοέμβριος

Στις 10 Νοεμβρίου κατατίθεται το σχέδιο εξυγίανσης της Avramar στο Πρωτοδικείο Αθηνών.

Προχωρούν οι εργασίες για το ξενοδοχειακό "τρίγωνο" σε Πατησίων, Μάρνης και Γ’ Σεπτεμβρίου

Σε εξέλιξη η ανέγερση των Ibis Styles, Ιbis Budget και Hively Hotel στη θέση του θεάτρου "Αθήναιον" με φορέα το γαλλικό επενδυτικό fund Boissée Finances

Αντίστροφη μέτρηση για το deal ACS-GLS: Λήγει το πρώτο deadline για την εξαγορά του 80%

Η ACS βρίσκεται σε σημείο καμπής, καθώς πλησιάζει η πρώτη από τις δύο προθεσμίες για την άσκηση του call option από τη General Logistics Systems (GLS)- θυγατρική του βρετανικού ομίλου IDS.

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Οπτικά: Οι πρωταγωνιστές και μια αθόρυβη εξαγορά

H ανάπτυξη της Luxottica, το άλμα της Safilo, η θέση της LVMH και η νέα θυγατρική της Kering. Πώς "μοιράζεται" η ελληνική αγορά οπτικών ειδών.

Τράπεζες: Νέα δάνεια 5,73 δισ. ευρώ και ομόλογα 2,3 δισ. ευρώ προσέθεσαν στα χαρτοφυλάκιά τους

Με σημαντική αύξηση των περιουσιακών στοιχείων τους έκλεισαν το α' εξάμηνο του έτους οι ελληνικές τράπεζες, αυξάνοντας το χαρτοφυλάκιο των δανείων τους και το χαρτοφυλάκιο των ομολόγων τους.