Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Της Αναστασίας Βαμβακά

Όλες οι πληροφορίες καταλήγουν στο όνομα της ελληνικής εταιρείας Atlas Maritime και του εφοπλιστή Λέων Πατίτσα πίσω από την παραγγελία των τριών μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, στη Νότια Κορέα. 

Μετά από ένα μπαράζ νέων παραγγελιών, όπου 14 δεξαμενόπλοια και μεγάλα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται επίσημα για την Atlas Maritime, ο εφοπλιστής Λέων Πατίτσας επανεπενδύει μεγάλο μέρος των κέρδους του, σε τρία πλοία αιχμής. 

Τα τρία πολύ μεγάλα νεότευκτα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC) 91.000 CBM (㎥) αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2027, με αξία περίπου 124 εκατ. δολάρια το καθένα, σύμφωνα με το Splash247. 

Τα πρόσφατες παραγγελίες της Αtlas αφορούσαν τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmaxes 157.000 dwt και τέσσερα επιπλέον πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων 7.000 ceu διπλού καυσίμου. Επίσης, τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 χωρητηκότητας 114.900 dwt στη DH Shipbuilding.

Αυτήν τη στιγμή, στο νερό είναι μόνο ένα πλοίο, Freeport Star, το οποίο η εταιρεία Phillips 66 το έχει ναυλώσει για τρία χρόνια με τιμή στα 42.500 δολάρια την ημέρα, το οποίο, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, θεωρείται τιμή ρεκόρ. 

Από τα τέλη του 2023 έχει υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον στα ναυπηγεία της ανατολής για χτίσιμο νεόδμητων πλοίων μεταφοράς υγραερίου/αμμωνίας, ειδικά στη Νότια Κορέα. Αρκετοί Έλληνες παίκτες έχουν ανακοινώσει τις επενδύσεις τους τους τελευταίους δύο μήνες, συμπεριλαμβανομένου του Γιώργου Οικονόμου, της Άννας Αγγελικούση και του Βαγγέλη Μαρινάκη. 

Περισσότερα από Forbes

Δύο δισ. δολάρια ναύλους εξασφάλισε η ΤΕΝ για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια Shuttle

Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για το 2027 και το 2028.

Βαρδινογιάννης και Λιβανός σε συνεργασία για ανεφοδιασμό καυσίμων

Η Global Chartering ενώνει τις δυνάμεις της με την ελληνική εταιρία ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Sekavin με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας στον εφοδιασμό πλοίων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πύλη για το διεθνές εμπόριο

Νέες επενδύσεις υψούς 250 εκατ. ευρώ καθιστούν τη Θεσσαλονίκη πύλη για την περιοχή των Βαλκανίων.

Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις "πράσινων" πλοίων - Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα.

Συνεχίζει στο τιμόνι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού

Μετά και την συγκρότηση σε σώμα της νέας διοίκησης.

Αγγ. Φράγκου: "Οι γεωπολιτικές εξελίξεις οδηγούν τις αγορές"

Οι σημαντικότερες προκλήσεις που θα κληθεί να διαχειριστεί η ναυτιλία των Ελλήνων το 2025.

Η Sunlight αποκτά το 51% της Lehmann Marine - Επεκτείνει τη δραστηριότητά της στην αγορά μπαταριών ναυτιλίας

Εδραιώνεται στην πρώτη γραμμή ενός κλάδου που καθοδηγείται από την αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις στον τομέα της ναυτιλίας.

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία αλλάζει σελίδα

Προχωρούν τα σχέδια της ONEX για Ελευσίνα-Σύρο, αλλά και του Γ. Προκοπίου για τον Σκαραμαγκά, οι οποίοι καλούνται να υλοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις.

Βιοκαύσιμα και μπαταρίες: Το "εισιτήριο" της ναυτιλίας για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Μόνο το 2022 τα πλοία προµηθεύτηκαν 930.000 τόνους µειγµάτων βιοκαυσίµων.