Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Της Αναστασίας Βαμβακά

Όλες οι πληροφορίες καταλήγουν στο όνομα της ελληνικής εταιρείας Atlas Maritime και του εφοπλιστή Λέων Πατίτσα πίσω από την παραγγελία των τριών μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, στη Νότια Κορέα. 

Μετά από ένα μπαράζ νέων παραγγελιών, όπου 14 δεξαμενόπλοια και μεγάλα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται επίσημα για την Atlas Maritime, ο εφοπλιστής Λέων Πατίτσας επανεπενδύει μεγάλο μέρος των κέρδους του, σε τρία πλοία αιχμής. 

Τα τρία πολύ μεγάλα νεότευκτα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC) 91.000 CBM (㎥) αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2027, με αξία περίπου 124 εκατ. δολάρια το καθένα, σύμφωνα με το Splash247. 

Τα πρόσφατες παραγγελίες της Αtlas αφορούσαν τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmaxes 157.000 dwt και τέσσερα επιπλέον πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων 7.000 ceu διπλού καυσίμου. Επίσης, τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 χωρητηκότητας 114.900 dwt στη DH Shipbuilding.

Αυτήν τη στιγμή, στο νερό είναι μόνο ένα πλοίο, Freeport Star, το οποίο η εταιρεία Phillips 66 το έχει ναυλώσει για τρία χρόνια με τιμή στα 42.500 δολάρια την ημέρα, το οποίο, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, θεωρείται τιμή ρεκόρ. 

Από τα τέλη του 2023 έχει υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον στα ναυπηγεία της ανατολής για χτίσιμο νεόδμητων πλοίων μεταφοράς υγραερίου/αμμωνίας, ειδικά στη Νότια Κορέα. Αρκετοί Έλληνες παίκτες έχουν ανακοινώσει τις επενδύσεις τους τους τελευταίους δύο μήνες, συμπεριλαμβανομένου του Γιώργου Οικονόμου, της Άννας Αγγελικούση και του Βαγγέλη Μαρινάκη. 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία αλλάζει σελίδα

Προχωρούν τα σχέδια της ONEX για Ελευσίνα-Σύρο, αλλά και του Γ. Προκοπίου για τον Σκαραμαγκά, οι οποίοι καλούνται να υλοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις.

Βιοκαύσιμα και μπαταρίες: Το "εισιτήριο" της ναυτιλίας για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Μόνο το 2022 τα πλοία προµηθεύτηκαν 930.000 τόνους µειγµάτων βιοκαυσίµων.

Τα 27 χρυσά χαρτοφυλάκια της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street

Ράλι στις µετοχές των εισηγµένων στο Αµερικανικό Χρηµατιστήριο καταγράφεται και το 2024, έπειτα από µια ιδιαίτερα θετική χρονιά.

Ο νέος παγκόσµιος στόλος χτίζεται από Έλληνες

Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα πρωτοπόρος στις νέες παραγγελίες πλοίων, σύμφωνα με την ελληνική έκδοση του Forbes.

Οι 50 κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2024

Ξεπερνά η αγοραστική τους αξία τα 124 δισεκατοµµύρια δολάρια. Χωρίς σε αυτόν τον αριθµό να υπολογίζεται το µεγάλο ναυπηγικό τους πρόγραµµα, που είναι σε εξέλιξη.

Δρ Νίκος Τσάκος: "Η ναυτιλία ακµάζει µε ανοιχτές θάλασσες"

Η ΤΕΝ ήδη έχει προχωρήσει σε πράσινες επενδύσεις ύψους $1 δισ., ενώ θα ακολουθήσουν ανάλογες επενδύσεις τα επόµενα δύο χρόνια.

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Σημαντικός παράγοντας η συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση ως παγκόσμιος ηγέτης στη ναυτιλία με στόλο αξίας 169 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με την VesselsValue.

Ήρθε η ώρα να ενδιαφερθούμε για τις ναυτιλιακές μετοχές;

Οι οικονομικές επιπτώσεις των ανακατευθύνσεων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά και οι επενδυτικές ευκαιρίες.

Δεξαμενόπλοια VLCC: Ενισχυμένα τα ναύλα τους παρά τις προκλήσεις

Οι τιμές του πετρελαίου παραμένουν υποτονικές καθώς οι προοπτικές ζήτησης γίνονται ασαφείς. Τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια VLCC παραμένουν σταθερά και σε ορισμένες θαλάσσιες διαδρομές αυξημένα.

Ανεβασμένα τα ναύλα - Τι φέρνει το 2024 και το 2025 για τα φορτηγά πλοία

Το 2024 το εμπόριο ξηρού χύδην πρόκειται να γίνει μάρτυρας μιας σημαντικής προσθήκης 495 σκαφών, που συνολικά ανέρχονται σε 34,8 εκατομμύρια dwt.