Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Της Αναστασίας Βαμβακά

Όλες οι πληροφορίες καταλήγουν στο όνομα της ελληνικής εταιρείας Atlas Maritime και του εφοπλιστή Λέων Πατίτσα πίσω από την παραγγελία των τριών μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, στη Νότια Κορέα. 

Μετά από ένα μπαράζ νέων παραγγελιών, όπου 14 δεξαμενόπλοια και μεγάλα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται επίσημα για την Atlas Maritime, ο εφοπλιστής Λέων Πατίτσας επανεπενδύει μεγάλο μέρος των κέρδους του, σε τρία πλοία αιχμής. 

Τα τρία πολύ μεγάλα νεότευκτα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC) 91.000 CBM (㎥) αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2027, με αξία περίπου 124 εκατ. δολάρια το καθένα, σύμφωνα με το Splash247. 

Τα πρόσφατες παραγγελίες της Αtlas αφορούσαν τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmaxes 157.000 dwt και τέσσερα επιπλέον πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων 7.000 ceu διπλού καυσίμου. Επίσης, τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 χωρητηκότητας 114.900 dwt στη DH Shipbuilding.

Αυτήν τη στιγμή, στο νερό είναι μόνο ένα πλοίο, Freeport Star, το οποίο η εταιρεία Phillips 66 το έχει ναυλώσει για τρία χρόνια με τιμή στα 42.500 δολάρια την ημέρα, το οποίο, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, θεωρείται τιμή ρεκόρ. 

Από τα τέλη του 2023 έχει υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον στα ναυπηγεία της ανατολής για χτίσιμο νεόδμητων πλοίων μεταφοράς υγραερίου/αμμωνίας, ειδικά στη Νότια Κορέα. Αρκετοί Έλληνες παίκτες έχουν ανακοινώσει τις επενδύσεις τους τους τελευταίους δύο μήνες, συμπεριλαμβανομένου του Γιώργου Οικονόμου, της Άννας Αγγελικούση και του Βαγγέλη Μαρινάκη. 

Περισσότερα από Forbes

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.